تاریخ انتشار : یکشنبه 2 تیر 1398 - 2:09
کد خبر : 57946

مردمی‌سازی تبلیغ راهبرد اصلی تبلیغات اسلامی/ ایجاد شبکه نخبگان فرهنگی در کشور

مردمی‌سازی تبلیغ راهبرد اصلی تبلیغات اسلامی/ ایجاد شبکه نخبگان فرهنگی در کشور

محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه معاونت راهبری استان‌ها با هدف تقویت و هدایت فکری و گفتمانی شعب استانی شکل گرفته است اظهار کرد: این معاونت بر آن است تا از نقطه صفر انتصاب از مدیران استانی حمایت کند. وی با بیان اینکه به چند علت معاونت راهبری تشکیل

محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه معاونت راهبری استان‌ها با هدف تقویت و هدایت فکری و گفتمانی شعب استانی شکل گرفته است اظهار کرد: این معاونت بر آن است تا از نقطه صفر انتصاب از مدیران استانی حمایت کند.

وی با بیان اینکه به چند علت معاونت راهبری تشکیل شده است ادامه داد: برنامه‌ای که تعریف شده به این شکل است که همزمان با معارفه مدیرکل جدید، دید جدیدی نسبت به وضعیت استان مدنظر داشته باشیم تا نظام شناسایی چالش‌ها و فرصت‌ها را در برنامه داشته و در نهایت ارتباط خوبی با فعالان فرهنگی صورت گیرد.

مسوول نظارت و ارزیابی معاونت راهبری سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در دوره ریاست حاج آقای قمی تمرکز بر مردمی‌سازی تبلیغ و عدم تصدی‌گری دارد افزود: باید بتوانیم گروه‌های مردمی و فعالان فرهنگی در استان‌ها را در سازمان تبلیغات اسلامی دخیل کنیم.

وی با بیان اینکه باید با مردمی کردن امور ضمن برون‌سپاری به کمک مردم کارها را دنبال کنیم بیان کرد: قبل از انتصاب حجت‌الاسلام نظیری در همدان به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی، با هفت گروه موثر استان هفت نشست تخصصی برگزار شد که هر کدام سه ساعت بود.

نجفی اضافه کرد: روحانیون مستقر در استان‌، بانوان فرهنگی، اصحاب رسانه، فعالان فرهنگی، فعالان دانشگاهی و هیات علمی، ائمه جمعه و مدیران استانی هفت گروهی بودند که نشست‌های تخصصی را با آنها داشتیم.

وی با بیان اینکه با بررسی دقیق و اولیه وضعیت‌سنجی صورت گرفت تا بتوان مطالبه جدی از استان‌ها داشت افزود: در چنین رویکردی مطالبات بر اساس مطالعات میدانی و حقیقی صورت می‌گیرد تا هم استان بتواند مسیر راه خود بهتر انتخاب کرده و هم اولویت‌های خود را متناسب با انتظارات فعالان فرهنگی پیش ببرد.

مسوول نظارت و ارزیابی معاونت راهبری سازمان تبلیغات اسلامی استقبال فعالان فرهنگی در همدان را بسیار خوب دانست و گفت: این مسئله باعث شد امیدواری و انگیزه در فعالان فرهنگی به شدت تقویت شود و فعالان فرهنگی این را متوجه شدند که عملکرد کارهای فرهنگی استان رصد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دنبال یک شبکه نخبگان فرهنگی در کشور هستیم افزود: سطح جلسات و نشست‌های تخصصی در سطح بسیار بالایی بود و سعی شد بیشتر از نقطه نظرات افراد اثرگذار استفاده شود.

نجفی در پاسخ به اینکه آیا در همه استان‌ها مدیران جوان انتخاب خواهد شد گفت: قطعاً همین اتفاق رخ می‌دهد اما بیشتر استان‌هایی که نیاز است روح جدید و جوان و با انگیزه بالایی دمیده شود، اولویت ماست.

وی اضافه کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جوانگرایی، در انتصابات سازمان تبلیغات اسلامی نیز به طور جدی این مسئله دنبال می‌شود اما باید دقت کرد، جوان ناکارآمد و ناپخته انتخاب نشود و جوان بودن باید با سایر معیارها لحاظ شود.

مسوول نظارت و ارزیابی معاونت راهبری سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه جوان انقلابی و کارآمد مدنظر ماست افزود: جوان بودن باعث دمیده شدن روح انقلابی و ایجاد انگیزه کار در پیگیری مطالبات و گفتمان انقلاب می‌شود و نگاه عمیق انقلاب اسلامی برای سازمان تبلیغات اهمیت دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد