تاریخ انتشار : جمعه 31 خرداد 1398 - 9:48
کد خبر : 57826

حجاب و عفاف مرزهای حریم عمومی و خصوصی را تعریف می‌کند

حجاب و عفاف مرزهای حریم عمومی و خصوصی را تعریف می‌کند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، امروز ۳۱ خردادماه، در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران، اظهار کرد: جامعه انقلابی دارای ویژگی‌ها و اخلاق خاص خودش است که تحت عنوان عمومی تقوای الهی تعریف می‌شود. شایسته است با

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، امروز ۳۱ خردادماه، در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران، اظهار کرد: جامعه انقلابی دارای ویژگی‌ها و اخلاق خاص خودش است که تحت عنوان عمومی تقوای الهی تعریف می‌شود. شایسته است با یک نگاه آسیب‌شناسانه به محیط اجتماعی و محیط زیست عمومی، محورها و موضوعاتی را که با تقوای الهی مطلوب فاطله دارد شناسایی کنیم و در یک همیاری و اقدام ‌جمعی برای ارتقای سطح تقوای عمومی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین جلوه‌های تقوا در جامعه ایمانی و انقلابی، موضوع حجاب و عفاف است. مسئله حجاب و عفاف یک حکم پرحکمت الهی، مترقی، بدیع، ریشه‌دار، فراتر از مکان و زمان، تأمین‌کننده سعادت جامعه و فرد، خانوده‌ساز، جامعه‌پرداز، جاری در همه ادیان، مورد اقبال همه امت‌ها و نص صریح و مؤکد قرآن در سوره مبارکه نور، احزاب و سایر آیات و در مجموعه گسترده‌ای از کلمات اولیای خدا است.

حاج علی‌اکبری اظهار کرد: در قرآن موضوع حجاب و عفاف در مجموعه‌ای از تأکیدات پیچیده شده است؛ لفظی و معنوی. گاهی علاوه بر اینکه حکم گفته شده حکمت آن هم بیان شده است. از مجموعه این تأکیدات در قرآن، کلمات اولیای خدا، فرهنگ اسلام ناب، جایگاه شگرف، تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز حجاب و عفاف در زیست جمعی جامعه بشری و مخصوصا جامعه اسلامی شناخته می‌شود.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: اگر به این حکم مترقی توجه کنیم تأمین‌‌کننده احترام و حق شرافت بانوان، حق زن بودن و ارتقای منزلت انسانی بانوان در محیط زندگی جمعی است. نکته بسیار زیبا این است که در کنارهم قرار گرفتن دو واژه حجاب و عفاف کنار هم دقیق و درست است که تآمین‌کنده حق حضور اجتماعی و نقش‌افرینی اجتماعی بانوان است.

وی تأکید کرد: اساساً مسئله حجاب و عفاف تجویزهای ویژه‌اش به زمینه‌سازی برای حضور مؤثر و پیش‌رونده برای زنان در زندگی اجتماعی است. از طرف دیگر حجاب جسم زن را محجوب می‌کند تا حقیقت انسانی، زیبایی‌های فکری و اخلاقی او تجلی پیدا کند.

حاج علی‌اکبری بیان کرد: حجاب و عفاف تأمین‌‌کننده حق زیست انسانی برای بانوان است و زن مؤمن باحجاب و عفافش به صراحت اعلام می‌کند که من نه طعمه برای مردان هوسباز هستم و نه متاعی که در نگاه ابزاری جیب سوداگران و تاجران را پر کند.

وی با بیان اینکه حجاب تأمین‌کننده احترام به حقوق عمومی انسان‌هاست، گفت: معیار زیست انسانی این است که حریم خصوصی و عمومی تعریف شود. اگر حریم خصوصی به حریم عمومی کشیده شود بنیان‌کن است و اگر حریم عمومی به خصوصی برسد آسیب‌زاست. حجاب و عفاف مرزهای حریم عمومی و خصوصی را تعریف می‌کند تا زندگی مردم از سطح مبادلات حیوانی به سطح عالی مبادلات انسانی و الهی ارتقا پیدا کند.

ادامه دارد…

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد