تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 خرداد 1398 - 13:56
کد خبر : 57791

خوشبختانه وضعیت امنیتی استان یزد مطلوب است

خوشبختانه وضعیت امنیتی استان یزد مطلوب است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از یزد، علی‌اکبر شمس ظهر امروز در نشست خبری با  اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله شهید بهشتی، با اشاره به اینکه سیاست کلی دستگاه قضایی، مردم‌داری و رویکرد حقوق شهروندی است، گفت: در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از یزد، علی‌اکبر شمس ظهر امروز در نشست خبری با  اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله شهید بهشتی، با اشاره به اینکه سیاست کلی دستگاه قضایی، مردم‌داری و رویکرد حقوق شهروندی است، گفت: در حال حاضر خوشبختانه وضعیت امنیتی استان یزد مطلوب است.

وی افزود: خوشبتانه در سه سال اخیر هیچ جرم خشنی از قبیل قتل‌های فجیع، سرقت‌های مسلحانه و مشکلات خاص امنیتی در استان رخ نداده است.

دادستان عمومی و انقلاب یزد با اشاره به روند رسیدگی به پرونده‌های استان یزد، تصریح کرد: سال گذشته با همت همکاران خود در دادسرای عمومی و انقلاب در راستای هزار و ۲۰۰ فقره پرونده مسن که بیش از یک سال از تشکیل آن‌ها می‌گذشت، استخراج و تعیین تکلیف صورت گرفت.

شمس در خصوص الکترونیکی شدن ابلاغیه‌های مرکز استان یزد، عنوان کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد ابلاغیه‌های مرکز استان الکترونیکی شده است.

این مقام مسئول از آزادسازی ۱۱ هکتار از اراضی ملی و انفال در یزد خبر داد و اذعان کرد: همچنین ۹۸۳ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ریال فرار مالیاتی در یزد کشف شده که با دستور قضایی روند کشف و پرداخت مالیاتی انجام شده است.

همچنین محمدحسین رحیمی‌زاده در این نشست با اشاره به نقش برجسته رسانه‌ها در ارتقای آگاهی‌های مردم نسبت به مسائل عدالت، گفت: یکی از رسالت‌های مهم رسانه، آگاه سازی، نشر اخبار صحیح و آگاهی به مردم در مسائل مرتبط با عدالت است.

وی با بیان اینکه امروزه همگان به نقش مهم آموزش در امر ازدواج پی برده‌اند، افزود: امروزه بخش قابل‌توجهی از طلاق‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد در سایه عدم آموزش‌های مهم و کاربردی برای زوجین است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد اظهار داشت: در سال گذشته در بحث خانواده حدود سه هزار و ۳۰۰ پرونده زوجین به این حوزه ارسال شده که حدود هزار و ۲۰۰ از این تعداد پرونده پیگیر روند قضائی خود نشده‌اند.

رحیمی‌زاده از کاهش ۱۷ درصدی پرونده‌های مرتبط با دعاوی خانوادگی در این استان خبر داد و تصریح کرد: درواقع یکی از برنامه‌های مهمی که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در دستور کار دارد، دخالت در فرآیند طلاق است؛ چنانچه تقریبا طلاق در استان روندی ثابت داشته است.

این مقام مسئول در پایان با تأکید بر اینکه بدون شک توجه به موضوع آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی می‌تواند تأثیر بالایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق و دعاوی خانوادگی داشته باشد، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد این برنامه‌ها سود جست.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد