تاریخ انتشار : دوشنبه 27 خرداد 1398 - 12:08
کد خبر : 57536

افزایش مصرف گل بین دانشجویان زنجانی

افزایش مصرف گل بین دانشجویان زنجانی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان عصر امروز با حضور اعضای این جلسه و با ارائه آمارهای هشدار دهنده درباره ابتلای معتادان به هپاتیت، افزایش مصرف مواد مخدر گل بین دانشجویان و افزایش نزاع‌های دسته‌جمعی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان عصر امروز با حضور اعضای این جلسه و با ارائه آمارهای هشدار دهنده درباره ابتلای معتادان به هپاتیت، افزایش مصرف مواد مخدر گل بین دانشجویان و افزایش نزاع‌های دسته‌جمعی برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در حوزه‌های مختلف به بحث اجتماعی می‌پردازد و در حوزه درمان و معاونت بهداشت با این موضوعات درگیر هستیم، اظهار کرد: برای مثال در بحث دانشجویی برای همه دانشجویان پرونده سلامت روان تشکیل شده است.

پرویز قزلباش با اشاره به اینکه سالانه ورودی دانشگاه ۸۰۰ نفر است که ما نیز بر اساس آن غربالگری می‌کنیم، تصریح کرد: سال قبل ۲۰۰ نفر از دانشجویان غربال شده و تا پایان تحصیل تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر توجه بیشتر به حوزه دانشجویی اضافه کرد: برخلاف اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته مصرف ماده مخدر گل روند رو به رشدی در بین دانشجویان دارد که این موضوع نیازمند توجه ویژه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه حوزه اعتیاد حوزه بسیار گسترده‌ای است و بحث درمان در آخر کار قرار دارد، اضافه کرد: در این حوزه باید بر اقدامات پیشگیرانه توجه ویژه مبذول داشت و هر اقدامی که منجر به کاهش آمار در این حوزه شود، قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف حوزه‌های اجتماعی این است که مصرف را طبقه‌بندی کرده و بر اساس آن فعالیت کند، اضافه کرد: در همین راستا ۱۰ اولویت استان مورد نظر قرار گرفته است.

 

قزلباش ادامه داد: البته باید از ظرفیت مردم در حل مشکلات اجتماعی بهره گرفته و نسبت به حل آنها اقدام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از تشکیل کانون‌های سلامت محله خبر داد و گفت: این کانون‌ها توسط خود مردم تشکیل شده و آن چیزهایی که قابل اجراست را اجرایی می‌کنند که طبق پیش‌بینی تا آخر سال اینها به ۳۰۰ کانون محله خواهد رسید.

وی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت کانون‌های سلامت محله بیان کرد: کمک به افزایش مشارکت موثر، کارآمد، پویا و خلاق مردم در توسعه سلامت خود، برقراری عدالت سلامت، توجه به قشر آسیب پذیر به ویژه در مناطق حاشیه نشین، جذب مشارکت مردمی، احساس مسئولیت، مشارکت برون بخشی خیران، انجمن‌ها و سمن‌ها از اهداف فعالیت کانون‌های سلامت محله است.

*آموزش قبل از ازدواج ۴ هزار زنجانی

در ادامه این جلسه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه پیشگیری از طلاق بیان کرد: در بحث آموزش‌های قبل از ازدواج استان زنجان جزو اولویت‌ها در سطح ملی نبود.

محمدرضا صائینی با بیان اینکه طبق نامه‌ای که زده شد ۱۰ استان کشور که طلاق بالا داشتند انتخاب شده بودند، تصریح کرد: اما به خاطر عزمی که در استان بود این مجوز از وزارت بهداشت گرفته شد و کار آغاز شد و دوره‌های آموزشی ۶ ساعته نیز در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: طبق آمار گرفته شده تاکنون ۴ هزار نفر زیرپوشش دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج قرار گرفته‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان همچنین گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه کرد و گفت: در همین زمینه در حوزه پیشگیری از اعتیاد و همچنین موضوعات اجتماعی همچون طلاق اقدامات قابل توجهی در حوزه آموزش صورت گرفته است.

 

*فاصله فقر و غنای مطلق در زنجان یک خیابان است

فرمانده انتظامی استان زنجان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت استان زنجان در حوزه امنیتی ارائه کرد و اظهار داشت: در طول سال قبل شاهد افزایش نامطلوب تصادفات منجر به فوت بودیم ولی به لحاظ اقدامات صورت گرفته در حوزه تصادفات فوتی درون شهری ۵۰ درصد کاهش داریم.

سردار رحیم جهانبخش با بیان اینکه امسال در مجموع میزان تصادفات در استان زنجان ۶ درصد کاهش دارد، بیان کرد: مولفه‌های بسیاری در این حوزه موثر است که باید به آن توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه خودروهای ما ظرفیت سرعت بالای ۸۰ را ندارد، گفت: ساختار خودروهای داخلی از کیفیت پایینی برخوردار است، به همین دلیل ما شاهد تصادفات منجر به فوت هستیم.

فرمانده انتظامی استان زنجان همچنین از کاهش قابل توجه قتل در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سال قبل یک افزایش قابل توجه در حوزه قتل داشتیم و پس از اجرای احکام این شیب تند سراشیبی را به خود گرفت و ۵۶ درصد در حوزه قتل داریم.

سردار جهانبخش در ادامه ضمن اشاره به بحث تبعیض اجتماعی و تاثیر آن در پرخاشگری اشاره کرد و گفت: احساس تبعیض اجتماعی، پرخاشگری را در سطح اجتماع رواج می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در زنجان افراد به فاصله یک خیابان به فقر و غنای مطلق تقسیم‌بندی می‌شوند، تصریح کرد: همین تعارضات و تبعیض موجب پرخاشگری هم می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد