تاریخ انتشار : دوشنبه 27 خرداد 1398 - 12:06
کد خبر : 57534

مسئولان وزارت علوم، آیین‌نامه حجاب در دانشگاه‌ها را اجرایی کنند

مسئولان وزارت علوم، آیین‌نامه حجاب در دانشگاه‌ها را اجرایی کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا؛ تشکل‌های دانشجویی دانشکده علوم قرآنی تهران، شامل کانون قرآن و عترت، بسیج دانشجویی، انجمن علمی و هیئت مذهبی الرسولِ(ص) برادران و خواهران دانشکده، ضمن صدور بیانیه‌ای مشترک، خواهان اجرای آیین‌نامه حجاب در دانشگاه‌ها و تبیین فلسفه و ترویج اجتماعی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا؛ تشکل‌های دانشجویی دانشکده علوم قرآنی تهران، شامل کانون قرآن و عترت، بسیج دانشجویی، انجمن علمی و هیئت مذهبی الرسولِ(ص) برادران و خواهران دانشکده، ضمن صدور بیانیه‌ای مشترک، خواهان اجرای آیین‌نامه حجاب در دانشگاه‌ها و تبیین فلسفه و ترویج اجتماعی حجاب شدند. متن این بیانیه به شرح زیر است:
«بسم الله الرحمن الرحیم»
«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنی‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً» (احزاب، آیه ۵۹).
با سلام و صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)، بدون تردید حجاب اسلامی یکی از ضروریات دین مبین اسلام و از مؤکدات آیات و روایات ائمه معصومین است و این فریضه الهی، موجب حفظ عزت و کرامت زنان و تشخص و ارزشمندی اجتماعی و بزرگداشت مقام زن و صیانت از حریم حیای ذاتی و عفاف آنان می‌شود. حفظ حجاب، حفاظت از ارزش‌های انسانی است که موجب کمال و رشد فردی و اجتماعی می‌شود و سلامت جامعه، نفس و نسل آدمی را تضمین می‌کند. زنان مسلمان این سرزمین، همواره پرچمدار پاکی و نجابت خویش بوده و همچنان خواهند بود؛ چنان که مردم مسلمان ایران در واقعه گوهرشاد با نثار خون خود، از حجاب و عفاف صیانت کردند.
با کمال تأسف، برخی از تحرکات و موضع گیری‌های ناپسند علیه حجاب در رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی و اخیراً در مراکز علمی، معرفت دینی، تفکر اسلامی و ایمان و باور‌های عمیق دینی مردم مسلمان ایران را نشانه گرفته است، که در صورت سکوت و بهنجار شدن تدریجی آن، گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.
ما، اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران، ضمن اعلام پایبندی به قانون الهی – انسانی حجاب و تأکید بر اجرای آیین‌نامه حجاب در دانشگاه‌ها، از همه مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها و دیگر مدیران فرهنگی کشور خواهانیم که نسبت به تبیین و ترویج حجاب اسلامی درهمه محیط‌های اجتماعی و مراکز علمی دانشگاهی تلاش کنند و از رسانه‌ها و به ویژه صداوسیما نیز می‌خواهیم که ضمن تبیین عقلانی و منطقی حجاب و معرفی فلسفه پوشش، نسبت به رشد باور‌های مذهبی در جامعه کوشا باشند، زیرا صیانت از حریم اخلاقی جامعه، مستلزم توجه جدی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر فردی و اجتماعی در این زمینه است. البته بدون شک، مسئولیت اصلی حفظ کرامت و حرمت زن مسلمان، بر عهده جامعه زنان است که لازم است همه زنانِ سرافراز، عفیف، نجیب، مومن و آزاده ایران اسلامی، تلاش گسترده‌ای در ترویج و صیانت از همه ارزش‌های اسلامی، به ویژه پوشش شایسته و مناسب زنِ مسلمان، داشته باشند.   انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد