تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1396 - 11:23
کد خبر : 5743

خروجی امر به معروف تفرقه نباشد

خروجی امر به معروف تفرقه نباشد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در نخستین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در سال ۱۳۹۶ که صبح امروز (شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: باید همه ما توجه داشته باشیم که امر به معروف

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در نخستین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در سال ۱۳۹۶ که صبح امروز (شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: باید همه ما توجه داشته باشیم که امر به معروف و نهی از منکر زیرساخت‌هایی دارد که قرآن بر روی آن‌ها تأکید کرده است و اگر به آن‌ها توجه نشود همانند این است که بر روی زمین ناهمواری ساختمانی بنا کرده‌ باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: اگر واقعاً بخواهیم ساختمان امر به معروف و نهی از منکر مستحکم باشد، صرفاً با ارائه گزارش امکان‌پذیر نیست، بلکه باید با یک نگاه همه جانبه به این امر مهم دینی و الهی ورود پیدا کنیم.

ویژگی‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر

امام جمعه قزوین در ادامه به ویژگی‌هایی اشاره کرد که آمران به معروف و ناهیان از منکر باید از آن‌ها برخوردار باشند و افزود: «اعتصام فردی و ارتباط با خدا» یکی از ویژگی‌هایی است که باید آمران به معروف از آن‌ برخوردار باشند زیرا کسی که ارتباط و انس با خدا ندارد، در کار امر به معروف اثرگذار نخواهد بود.

وی به ویژگی دوم آمران به معروف اشاره و خاطرنشان کرد: «ایمان، تقوا و تسلیم» ویژگی دیگری است که آمران به معروف و ناهیان از منکر باید از آن برخوردار باشند تا کارها نتیجه بخش باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، «اعتصام جمعی» را سومین ویژگی آمران به معروف معرفی کرد و عنوان داشت: باید همه کسانی که می‌خواهند در راستای تحقق آرمان‌های الهی در حوزه امر به معروف گام بردارند، اعتصام به حب‌الله داشته و با هم همدل و همراه باشند.

آیت‌الله عابدینی ابراز داشت: اگر در این حوزه مهم که بسیار مورد تأکید دین قرار دارد، دغدغه‌های مشترک نداشته باشیم، یقیناً بسیج همگانی صورت نخواهد گرفت و در نتیجه کارهایمان بی اثر می‌مانند.

وی به چهارمین ویژگی آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره و اذعان کرد: «اخوت و ایمان» ویژگی دیگری است که آمران به معروف باید از آن برخوردار باشند و کسانی که محبت اهل بیت (ع) را در دل‌های خود دارند، دل‌هایشان بهم گره خورده و روح اخوت و ایمان در آن‌ها وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه «وحدت» را یکی از بزرگ‌ترین معروف‌ها معرفی و اظهار کرد: از نگاه دینی وحدتی ارزشمند است که بر مبنای توحید شکل گرفته باشد و باید آمران به معروف در راستای تحقق وحدت توحیدی گام بردارند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه نباید خروجی امر به معروف و نهی از منکر تفرقه باشد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به تحکیم پایه‌های وحدت و همبستگی منجر شود.

معروف‌ها و منکرها شناسایی شوند

وی «شناسایی مصداقیِ معروف‌ها و منکرها» از سوی ستاد امر به معروف را ضروری دانست و تأکید کرد: باید لیست معروف‌ها و منکرهای کشور و استان تهیه شود و بر اساس آن، اولویت‌بندی صورت بگیرد تا با شناسایی اولویت‌ها به این عرصه ورود پیدا کنیم.

رئیس ستاد امر به معرف و نهی از منکر استان قزوین بیان کرد: معروف و منکر تنها در حوزه عفاف و حجاب نیست، بلکه اگر طبق فرمایشات رهبری اولویت‌بندی کنیم، نفاق، فتنه و بصیرت از اهمیت بالاتری برخوردار است و باید در اولویت کار ستاد قرار گیرد.

آیت‌الله عابدینی شناسایی منکرهای ایام انتخابات را امری ضروری و دارای اولویت دانست و افزود: برخی‌ها در ایام انتخابات برای انحراف اذهان عمومی به سمت یک کاندیدا، منافقانه رفتار می‌کنند و این رفتار منافقانه یکی از مصادیق منکرهای ایام انتخابات است که باید شناسایی و با آن برخورد شود.

وی با بیان اینکه سوء استفاده از موقعیت‌های شغلی یکی دیگر از منکرهایی است که باید در اولویت قرار گیرد، یادآور شد: سوء استفاده از موقعیت‌های شغلی بارها رخ داده است و اگر قرار است آن کارها همچنان ادامه داشته باشد و ستاد امر به معروف اقدامی انجام ندهد، تشکیل این جلسات خود منکر خواهد بود، زیرا خروجی نداشته و اثرگذار نبوده است.

قاطعانه و بدون رودربایستی با رسانه‌های حامی منافقان برخورد شود

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین سوء استفاده از فضای رسانه‌ای استان را یکی از بزرگ‌ترین منکرها دانست و گفت: برخی از رسانه‌های استان به صراحت از فعالیت‌های منافقان حمایت و به نفع آن‌ها عمل می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی خطاب به دستگاه قضایی افزود: نباید در این حوزه رودربایستی و کوتاهی کنیم بلکه باید با رسانه‌های متخلف و حامی منافقان برخورد قاطع صورت بگیرد.

عزل و نصب‌های فاقد پشتوانه اعتقادی، مادر بسیاری از منکرهاست

وی خاطرنشان کرد: برخی از عزل و نصب‌هایی در استان صورت گرفت که بدون پشتوانه اعتقادی و فاقد معیارهای انقلابی و دینی بود و این‌ها همه مصداق معروف است و باید خروجی کارهای ما به اصلاح چنین مسائلی منتهی شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: عزل و نصب‌های بدون پشتوانه اعتقادی و فاقد معیارهای انقلابی و دینی، مادر بسیاری از منکرهاست که اختلاس، پارتی بازی و بی‌عفتی از جمله آن هاست.

در ابتدای این دیدار عباس کاظمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه پرداخت و حجت‌الاسلام‌والمسلمین قابل امام جمعه موقت، سردار شاهرخی فرمانده سپاه استان، آقای محمدی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام‌والمسلمین عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین، آقای اسکندری‌نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خانم مریم بیدخام مدیر کل امور بانوان و سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری پیشنهادات خود را حوزه امر به معروف و نهی از منکر ارائه کردند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد