تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 خرداد 1398 - 5:11
کد خبر : 57159

دومین جشنواره تولیدات رسانه‌ای در ۱۲۰ ثانیه با موضوع «امربه‌ معروف و نهی از منکر»از امروز در استان اصفهان به صورت رسمی کار خود را آغار کرد

دومین جشنواره تولیدات رسانه‌ای در ۱۲۰ ثانیه با موضوع «امربه‌ معروف و نهی از منکر»از امروز در استان اصفهان به صورت رسمی کار خود را آغار کرد

به گزارش روابط عمومی مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان، ماجد گودرزی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه از آغاز فعالیت «دومین جشنواره تولیدات رسانه‌ای در ۱۲۰ ثانیه» با موضوع «امر به‌ معروف و نهی از منکر» خبر داد و اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری

به گزارش روابط عمومی مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان، ماجد گودرزی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه از آغاز فعالیت «دومین جشنواره تولیدات رسانه‌ای در ۱۲۰ ثانیه» با موضوع «امر به‌ معروف و نهی از منکر» خبر داد و اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت امر به‌ معروف و نهی از منکر، امسال تلاش شد تا با استفاده از ظرفیت و حمایت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، این جشنواره را در سطح کشور برگزار شود.

دبیر جشنواره تولیدات رسانه‌ای در ۱۲۰ ثانیه هدف از برگزاری این جشنواره را شناخت درست و به‌ جای امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و ادامه داد: یکی از معضلات جامعه امروز ما، جابه‌جا شدن جایگاه معروف و منکر در سبک زندگی شخصی و اجتماعی است که مصداق بارز آن را می‌توان در سگ گردانی‌ها و… مشاهده کرد و چنین موضوعاتی یعنی همان جابه‌جا شدن خوبی‌ها و بدی‌ها در جامعه، مسأله‌ای است که برای حل آن باید در تمامی حوزه‌ها تلاش شود.

وی در ادامه تأکید کرد: بنابر آنچه گفته شد، هدف از برگزاری جشنواره، شناخت درست خوبی‌ها و بدی‌ها و برگرداندن معروف و منکر به‌ جای خود است.

گودرزی با تأکید بر آنکه فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر یک امر فراموش‌ شده در جامعه اسلامی و ایرانی است، گفت: جشنواره تولیدات رسانه‌ای ۱۲۰ ثانیه‌ای با موضوع «امر به‌ معروف و نهی از منکر» در حوزه تولید محتوا فراموش‌ شده و احیای آن توسط اقشار هنرمند جهت اجرا، برنامه‌ریزی‌شده است.

دبیر جشنواره تولیدات رسانه‌ای در ۱۲۰ ثانیه در ادامه اضافه کرد: مجمع رهروان امر به‌ معروف و نهی از منکر استان اصفهان برگزار کننده این جشنواره و جواد استکی رئیس مجمع، رئیس جشنواره است؛ همچنین مراکزی همچون نیروی انتظامی، دانشگاه آزاد اسلامی، صدا و سیمای استان اصفهان، ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر، سازمان بسیج رسانه، مجتمع فولاد مبارکه و سپاه پاسداران حامیان این جشنواره خواهد بود.

وی در ادامه با بیان این‌که جشنواره در ۲ بخش اصلی شنیداری و دیداری و یک بخش جانبی با عنوان عکس دیجیتال برگزار خواهد شد، گفت: علاقه‌مندان و هنرمندان در بخش شنیداری می‌توانند آثار خود را در قالب مستند، نمایش، psa، ترانه و…، در بخش دیداری در قالب مستند، داستان، پویانمایی، کلیپ و.. و در بخش جانبی تصاویر موبایلی و یا حرفه‌ای خود را تا ۳۰ شهریورماه سال جاری از طریق سایت جشنواره به نشانی www.120fest.ir ارسال کنند.

گودرزی در ادامه به بیان موضوعات جشنواره پرداخت و تصریح کرد: موضوعات امسال جشنواره شامل معرفی منکراتی از قبیل قاچاق کالا، حاشیه‌نشینی، طلاق، باندهای فساد، فحشا، مواد مخدر، ریا، ربا و دزدی و ترویج معروفاتی همچون ازدواج، تکریم ارباب‌رجوع، صداقت، ایثار، شهامت، حج، صدقه، حجاب، والدین، صبر، زکات و عبادت خالصانه است.

دبیر جشنواره تولیدات رسانه‌ای در ۱۲۰ ثانیه در ادامه افزود: ارائه راهکارهای متفاوت امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه، امر به‌ معروف و نهی از منکر سیاسی نسبت به مسؤولان و مدیران جامعه، نقش امر به‌ معروف و نهی از منکر در پیشرفت جوامع اسلامی و همچنین نشاط در جامعه، نظارت مردمی، مطالبه‌گری و انتقادپذیری، آتش به اختیار در فرهنگ‌سازی امر به‌ معروف و نهی از منکر، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید و در نهایت ریشه‌یابی منویات مقام معظم رهبری از دیگر موضوعات این جشنواره است.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره در هفته وحدت ابراز داشت: امسال طبق روال سال گذشته در هر رشته به ۳ نفر از برگزیدگان جشنواره جوایز نفیس و به نفرات نخست علاوه بر جوایز، تندیس جشنواره اهدا خواهد شد همچنین قابل‌ذکر است که داوران جشنواره از متخصصان رسانه در صدا و سیما و احتمالاً از دانشگاهیان خواهند بود.

اجرای عدالت و مبارزه با فساد هدف مجمع رهروان امر به‌ معروف و نهی از منکر

محمدرضا یوسفی با تأکید بر اینکه بسیاری از معضلات و آسیب‌های جامعه، مربوط به فراموشی امر به‌ معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: اگر نگاه آسیب شناسانه و ریشه‌ای به مشکلات امروز جامعه داشته باشیم، متوجه خواهیم شد ریشه بسیاری از این معضلات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در فراموشی این فریضه مهم است.

معاونت آموزشی مجمع رهروان امر به‌ معروف و نهی از منکر استان اصفهان در ادامه افزود: بنابراین افراد جامعه باید خودجوش و آتش به اختیار، همچون آن راننده اسنپ وارد میدان عمل شوند و یقین بدانند که علی‌رغم هجمه‌هایی که به آن‌ها وارد خواهد شد، طبق آنچه در اتفاق اخیر دیدیم، نتیجه کار چیزی جز عزت و خیر و برکت نخواهد بود.

وی در ادامه ایجاد قرارگاه‌های هادیان اقتصادی و قرارگاه فضای مجازی را از اقدامات این مجمع دانست و مطرح کرد: هدف ما در این مجمع فقط پرداختن به موضوعات عامه‌ای مثل حجاب نیست، بلکه با ارائه راهکارهایی در حوزه‌های مختلف، مانند حوزه اقتصاد و ایجاد قرارگاه‌های هادیان اقتصادی در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و روشنگری مردم جامعه و یا با ورود به فضای مجازی با محور آموزش و تربیت مربی فضای مجازی و در نهایت تربیت اساتید متخصص در این حوزه، به رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف و متعدد پرداخته‌ایم.

معاونت آموزشی مجمع رهروان امر به‌ معروف و نهی از منکر استان اصفهان، رسانه را یکی از مؤثرترین ابزار در جهت احیا امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و اضافه کرد: با توجه به رشد سریع در حوزه اطلاعات، یکی از مؤثرترین ابزارهای موجود در فرهنگی سازی و به‌ خصوص در حوزه امر به‌ معروف و نهی از منکر، رسانه‌ها هستند؛ به همین منظور امسال با همکاری و همدلی بیشتر بین نهادهای مختلف، تلاش شد تا این جشنواره در سطح وسیع‌تر و به‌ صورت کشوری برگزار شود.

وی همچنین تأکید داشت: هدف از برگزاری این جشنواره، علاوه بر جایگزینی درست منکر و معروف، اجرای عدالت و معرفی نحو مبارزه با فساد است.

جشنواره بهانه‌ای برای استفاده حداکثری از ظرفیت هنری جوانان

حجت‌الاسلام علی شهریاری در ادامه عنوان داشت: دانشگاه‌ها و به‌ خصوص دانشگاه آزاد اسلامی، ظرفیت بالایی از مجموعه دانشجویی دارند که می‌توان از این ظرفیت در تحقق اهداف گوناگون جامعه به‌ خوبی بهره‌مند شد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم از ظرفیت هنری جوانان در این حوزه استفاده کنیم، چراکه هنر و رسانه دارای ظرفیت بسیار بالایی است و می‌تواند تأثیر بسزایی در ابعاد مختلف جامعه از خود به‌ جای بگذارد.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تأکید داشت: دشمن با تمام تلاش خود به دنبال آن است که نه‌ تنها سبک زندگی اسلامی، بلکه سبک زندگی ایرانی ما را تغییر دهد و این‌گونه بر جامعه ما نفوذ و بر جوانان تسلط یابد، بنابراین ما باید با ورود دقیق به مسائل مختلف و ریشه‌یابی مشکلات و همچنین ترسیم راهکار درست برای رفع این مشکلات، مانع نفوذ دشمن به هویت ایرانی اسلامی شویم که البته باید یادآور شد که قانون‌مداری و اجرای شریعت بال‌هایی هستند که می‌توانند ما در تحقق این امر یاری کنند.

«رونق تولید» مهم‌ترین معروف در صنعت کشور

معاونت فرهنگی فولاد مبارکه تصریح داشت: هر آنچه سبب رکود در اقتصاد و تولید و افزایش بیکاری در جامعه می‌شود، یک منکر است که باید با تمام توان و قاطعیت، با آن برخورد کرد.

وی در پایان اذعان داشت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان همچون دیگر نهادهای دغدغه‌مند، در راستای عزت ملی، در تلاش است تا به‌ درستی و با تمام توان خود، این فریضه را هم در خود و هم در جامعه احیا کند و به همین جهت، جلسات فرهنگی به‌ منظور بررسی عملکرد و تصمیم‌گیری‌های لازم در راستای تحقق آنچه گفته شد، به‌ صورت ماهانه برگزار می‌شود.

 

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد