افزایش فروش علیرغم رشد قیمتها/ پیشبینی فروش ۹ میلیاردی در نمایشگاه قرآن

محمدتقی حقبین، مسئول بخش فروش بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در گفتوگو با خبرنگار ایکنا؛ در خصوص دلایل گرانی محصولات حجاب عرضه شده در نمایشگاه قرآن با اشاره به گرانی همه محصولات موجود در بازار از جمله چادر، گفت: فقط یک کارخانه داخلی پارچه چادری تولید میکند و آن هم به دلیل
محمدتقی حقبین، مسئول بخش فروش بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در گفتوگو با خبرنگار ایکنا؛ در خصوص دلایل گرانی محصولات حجاب عرضه شده در نمایشگاه قرآن با اشاره به گرانی همه محصولات موجود در بازار از جمله چادر، گفت: فقط یک کارخانه داخلی پارچه چادری تولید میکند و آن هم به دلیل کمبود مواد اولیه با مشکل تولید مواجه شده است.
وی با اشاره به اینکه از کارخانه «حجاب شهر کرد» به عنوان تنها کارخانه تولیدکننده پارچه چادر مشکی داخلی برای حضور در نمایشگاه قرآن دعوت شده بود، گفت: مسئولان این کارخانه اعلام کردند پارچهای برای فروش در نمایشگاه ندارند و به همین دلیل نمی توانند در نمایشگاه حضور داشته باشند اما اجرای طرح فردوس (نذر حجاب و فروش چادرهایی به قیمت قواره ۱۰۰ و ۱۱۰ هزار تومان) تا حدودی توانست عدم حضور این کارخانه در نمایشگاه را جبران کند.
مسئول بخش فروش بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن به فعال بودن کمیته کنترل قیمت در نمایشگاه قرآن اشاره و خاطرنشان کرد: همه محصولات عرضه شده برای فروش در نمایشگاه قرآن باید برچسب قیمت داشته باشند.
۹ میلیارد تومان میزان فروش احتمالی در نمایشگاه قرآن
وی در خصوص میزان فروش نمایشگاه قرآن گفت: میزان فروش تمامی محصولات عرضه شده در نمایشگاه تا دو روز قبل از مرز پنج میلیارد تومان عبور کرد که نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیر داشته است البته ۴۵ درصد از این افزایش مربوط به افزایش قیمتها است. اما افزایش واقعی رقمی حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد است و به نظر میرسد تا پایان روز آخر نمایشگاه به مرز فروش ۹ میلیارد تومان برسیم که در صورت تحقق این مسئله ۲۵ درصد افزایش فروش تمامی محصولات عرضه شده در نمایشگاه را داشته ایم.
حق بین دلیل افزایش فروش محصولات در نمایشگاه قرآن علی رغم گرانی محصولات را وجود تنوع و البته حضور تولیدکنندگان و ناشران به صورت مستقیم در نمایشگاه دانست و گفت: بخش زیادی از غرفه داران بخش عفاف و حجاب تولید کننده هستند و همین مسئله موجب کاهش قیمت عرضه نسبت به بازار شده است همچنین در حوزه نشر تمام صاحب نامهای حوزه نشر برخلاف نمایشگاه کتاب که از اقبالی برخوردار نبودند در نمایشگاه قرآن از اقبال برخوردار شدند به خصوص توزیع یک میلیارد تومانی بن کمک بزرگی به حوزه نشر و نرم افزار کرد. البته ما کنترل کاملی بر استفاده از بن اهدایی داریم تا فقط برای خرید کتاب هزینه شود.
وی در پاسخ به این سؤال که غرفه داران به قیمت اجاره بهای غرفه متری ۳۰۰ هزار تومان نمایشگاه اعتراض داشتند، چرا در راستای حمایت از تولید کنندگان و تولید ملی قیمت غرفهها را کاهش ندادید؟ گفت: بودجههای دولت کاهش یافته است، بودجه سال گذشته نمایشگاه هشت میلیارد تومان بوده، اما بودجه امسال شش میلیارد تومانی باید بتوان نمایشگاه را اداره کرد. هزینههای نمایشگاه نیز ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته و همه این امور نشان میدهد باید از منابعی دیگر بودجهها تأمین شود.
مسئول بخش فروش بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن افزود: همه این عوامل موجب شد در قیمتهای غرفهها تجدید نظر کنیم و مشارکت بانک صادرات را نیز جلب کردیم. شهرداری تهران و فروشگاههای شهروند نیز در تهیه افطاری از ما حمایت کردند تا توانستیم نمایشگاه را برگزار کنیم.
وی در پایان گفت: همه غرفههای محصولات حجاب، محصولات فرهنگی و نرم افزار افزایش قیمت داشتند و فقط در حوزه نشر قیمت غرفهها همانند سال گذشته بود آن هم به دلیل بحرانی بودن شرایط کاغذ تا ناشران مجبور نشوند قیمت قرآنها را افزایش دهند.
انتهای پیام

برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰