تاریخ انتشار : جمعه 15 اردیبهشت 1396 - 8:27
کد خبر : 5658

هادوی: در حق بسکتبال بانوان ظلم شده بود/ نباید ادعا کنیم که توانایی رسیدن به جمع سه تیم برتر آسیا را داریم

هادوی: در حق بسکتبال بانوان ظلم شده بود/ نباید ادعا کنیم که توانایی رسیدن به جمع سه تیم برتر آسیا را داریم

فریده هادوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: حضور بانوان بسکتبالیست ایران در میادین بین‌المللی از ابعاد زیادی قابل توجه است. به طور حتم وقتی که امکان حضور بین‌المللی را داشته باشیم با افزایش کمیت دخترانی روبرو هستیم که مستعد و علاقه‌مند به بسکتبال هستند. در طی این سال‌ها بسیاری از بانوان

فریده هادوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: حضور بانوان بسکتبالیست ایران در میادین بین‌المللی از ابعاد زیادی قابل توجه است. به طور حتم وقتی که امکان حضور بین‌المللی را داشته باشیم با افزایش کمیت دخترانی روبرو هستیم که مستعد و علاقه‌مند به بسکتبال هستند. در طی این سال‌ها بسیاری از بانوان مستعدی وجود داشتند که به لحاظ همین محدودیت‌ها ترجیح دادند در رشته‌های دیگری فعالیت خود را ادامه بدهند.

وی ادامه داد: دومین مسئله رشد کیفی بسکتبال بانوان است. البته ارتباطات بین‌المللی باعث رشد مربیان نیز خواهد بود. مربیان ما آموزش‌های بین‌المللی می‌بینند.در سطح مدیریتی نیز فعالیت‌های بیشتری صورت می‌گیرد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان افزود: باتوجه به این که در طی این سال‌ها از حضور در میادین بین المللی محروم بودیم و با توجه به نوع فعالیت‌هایی که داشتیم ایرانیزه بسکتبال را کار کردیم. حالا باید تغییر سبک بدهیم. همان‌طور که در بسکتبال مردان رخ داد و شاهد نتیجه گرفتن آن هم بودیم.

هادوی گفت: این چند سالی که از حضور در میادین بین المللی محروم بودیم به واقع در حق بانوان ما ظلم شده است. ما تلاش زیادی برای حل این پرونده داشتیم و خدا روشکر این تلاش‌ها به ثمر نشست و در این مورد باید از وزیر ورزش و جوانان و معاونت بانوان وزارت ورزش همچنین مسئولان فدراسیون بسکتبال تشکر ویژه داشته باشم. حضور بانوان محجبه در میدان‌های برون مرزی نقطه عطفی برای وزیر ورزش خواهد بود و به لحاظ فنی نیز برای فدراسیون بسکتبال بسیار اتفاق مهمی است.

وی یادآور شد: با توجه به مجوز فدراسیون جهانی بسکتبال ما از اکتبر فعالیت‌های بین‌المللی خود را می‌توانیم شروع کنیم. در این میان باید به چند نکته اشاره کرد. ابتدا این که واقع‌بین باشیم. بلافاصله ادعا نکنیم که توانایی رسیدن به جمع سه تیم برتر آسیا را داریم. ما در این سال‌ها نه عقبه‌ای داشته ایم و نه کارنامه‌ای در بحث بین‌المللی، پس نمی‌توان به این شکل ایده آل فکر کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان تصریح کرد: در شرایط فعلی بسکتبال بانوان به حمایت‌های همه جانبه نیاز دارد. اردوهای بین‌المللی، بازی‌های تدارکاتی از اهم این برنامه‌هاست. همچنین باید با برنامه های استعدادیابی نیروهای خود را افزایش بدهیم. در این میان حتی می‌توان از بانوان ایرانی مستعدی استفاده کنیم که خارج از کشور بوده‌اند اما به دلیل حفظ و رعایت حجاب نتوانسته‌اند در بسکتبال فعالیتی داشته باشند. مثل اتفاقی که در فوتبال و هندبال و برخی از رشته‌های دیگر رخ داد.

فریده هادوی گفت: هدف‌ها را باید متناسب با شرایط خودمان ترسیم کنیم. با توقعات عادی پیش برویم. برای رسیدن به ایده‌آل‌ها همگی باید دست به دست هم بدهیم  و از بانوان حمایت کنیم  در سایه این توجهات حامیان مالی نیز در بسکتبال بانوان سرمایه گذاری خواهند کرد. در این شرایط مسائلی که امروز برای‌مان نو هستند کم کم عادی خواهد شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد