تاریخ انتشار : جمعه 27 اردیبهشت 1398 - 3:52
کد خبر : 56062

۳۸.۵ درصد علت فوت در قزوین بیماری های قلبی بوده است

۳۸.۵ درصد علت فوت در قزوین بیماری های قلبی بوده است

حسن وفایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین سنی فوت شدگان نیز در این مدت ۶۶.۴۵ سال و در بین زنان بیشتر از مردان است.وی با اشاره به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ی از تحولات جمعیتی قزوین در سال گذشته

حسن وفایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین سنی فوت شدگان نیز در این مدت ۶۶.۴۵ سال و در بین زنان بیشتر از مردان است.
وی با اشاره به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ی از تحولات جمعیتی قزوین در سال گذشته اضافه کرد: در سال ۹۷کودکان صفر تا ۱۴ سال قزوین ۲۳ درصد و افراد ۱۵ تا ۲۹ سال ۲۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می دادند در حالی که میانگین کشوری در این دو شاخص، برعکس و به ترتیب ۲۵ و ۲۳ درصد بوده و همین نشان می دهد که جمعیت استان رو به پیری می رود.
وفایی با مقایسه جمعیت زنان و مردان استان نیز ادامه داد: جمعیت زنان قزوین در سال گذشته ۴۹ و مردان ۵۱ درصد بوده است.
وی با بیان اینکه طی سال های ۹۰ تا ۹۷ ، ۹۹ هزار و ۳۰۲ نفر به جمعیت استان افزوده شده است، گفت: پیش بینی می شود تا سال ۱۴۱۵ جمعیت قزوین به یک میلیون و ۵۰۵ هزار نفر برسد.
وفایی از ثبت هشت هزار و ۲۳۳ ازدواج در استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: در این سال همراه با کاهش ۹.۶ درصدی ازدواج، شاهد کاهش طلاق نیز بودیم به گونه ای که تعداد طلاق با ۲ هزار و ۸۶۰ مورد حتی نسبت به سال ۹۵ نیز کمتر شده است.
وی با بیان اینکه در ازدواج، میانگین فاصله سنی زوج ها ۵.۷۱ سال بوده است، اظهار داشت: میانگین سنی مردان در زمان ازدواج ۲۹ و در زنان ۲۴ سال بوده است.
مدیرکل ثبت احوال قزوین با اشاره به روز جمعیت افزود: در ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۹۳ سیاست های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و با پیشنهاد سازمان ثبت احوال، این روز به عنوان روز جمعیت توسط شورای فرهنگ عمومی با موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۹۴ در تقویم رسمی کشور قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی و آشناسازی مردم و صاحبنظران با سیاست های کلی جمعیت و برجسته سازی اقدامات موثر در بهبود وضعیت جمعیتی استان نقش مهمی در تحقق سیاست های جمعیت می تواند ایفا کنند.
وفایی در این راستا خواستار معرفی ظرفیت های استان و شهرستان ها در حوزه های مرتبط با جمعیت و خانواده از جمله سمن های تسهیلگر سلامت مادری، ازدواج آسان، حکمیت بین زوج های در حال طلاق، کارآفرینان، معلولان موفق و خانواده های پرجمعیت موفق و همچنین اختصاص بخشی از ظرفیت های شهری به موضوعات مختلف سیاست های کلی جمعیت از طریق تبلیغات محیطی شهری شد.
۷۳۸۸* ۶۱۰۱
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد