تاریخ انتشار : جمعه 20 اردیبهشت 1398 - 10:09
کد خبر : 55757

اجرای ارکان دین عمق ایمان هر انسانی را مشخص می‌کند

اجرای ارکان دین عمق ایمان هر انسانی را مشخص می‌کند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع سنندج، اظهار کرد: مردم همواره در راستای کمک به دیگران همواره پیش قدم بوده و امیدواریم در این ماه مبارک نیز نیازمندان را از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع سنندج، اظهار کرد: مردم همواره در راستای کمک به دیگران همواره پیش قدم بوده و امیدواریم در این ماه مبارک نیز نیازمندان را از یاد نبرند.

وی خاطرنشان کرد: به وسیله انجام ارکان اسلامی معلوم می‌شود که انسان‌ها تا چه میزان ایمان و اعتقاد دارند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ارکان دین اسلام روزه ماه رمضان در تمام سال‌ها است، گفت: خداوند خطاب به انسان‌ها می‌فرمائید ای کسانی که به خدا، پیامبر و دین باور دارید روزه برای شما همچون پیشینیانات واجب شده است.

امام جمعه سنندج عنوان کرد: ماه رمضان از ماه‌های بزرگ و بابرکتی است که قرآن در آن بر پیامبر بلندمرتبه واجب شده است و باید با بجا آوردن فرائضی که در آن واجب شده زمینه سعادت دنیا و قیامت را فراهم سازیم.

ماموستا خدایی تصریح کرد: روزه گرفتن بر هر کسی که واجب باشد باید این ماه را به روزه‌داری بپردازد مگر کسانی که به دلایلی که در قرآن به آن اشاره شده عذر شرعی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد:  ماه رمضان ماه مهمانی خداوند است از این رو بر تک‌تک ما مسلمانان واجب است که نسبت به انجام این واجب دینی اهتمام داشته باشیم و کسانی که به واسطه داشتن دلیل شرعی قادر به انجام این واجب دینی نیستند باید کفاره آن را بپردازند.

امام جمعه سنندج افزود: روزه‌داری از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است کسانی که می‌توانند روزه بگیرند و کسانی که قادر به انجام این امر معروف نیستند باید از خوردن و اشامیدن در اماکن عمومی و جلوی افراد روزه‌دار پرهیز کنند.

ماموستا خدایی تصریح کرد: ما در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم و باید براساس دستورات دین اسلام عمل کنیم، اما متاسفانه امروز شاهد هستیم که مسائل دینی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر بر همه ما واجب است، افزود: هرکس در هر جایگاهی که قرار دارد باید در این راستا تلاش کند و دیگران را به انجام کارهای خوب و دوری از منکرات تشویق و ترغیب کند.

وی به تاثیرات روزه‌داری هم اشاره کرد و گفت: انسان روزه‌دار وجودش روشن و نورانی می‌شود و راه ورود شیطان به درون انسان بسته می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد