تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 - 6:55
کد خبر : 55705

وضعیت نامناسب حجاب و بی‌بندوباری در اقامتگاه‌های بوم‌گردی گیلان

وضعیت نامناسب حجاب و بی‌بندوباری در اقامتگاه‌های بوم‌گردی گیلان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از رودبار، امام‌جمعه شهرستان رودبار صبح امروز در ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان رودبار اظهار کرد: امر به معرف و نهی از منکر موضوع مهم و باارزش در نظام اسلامی است که باید به‌صورت جدی پیگیری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از رودبار، امام‌جمعه شهرستان رودبار صبح امروز در ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان رودبار اظهار کرد: امر به معرف و نهی از منکر موضوع مهم و باارزش در نظام اسلامی است که باید به‌صورت جدی پیگیری و دنبال شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن سیدمحمدی با انتقاد از وضعیت اسف‌بار عفاف و حجاب در بازار رودبار افزود: روزه‌خواری در شهر علنی شده و هیچ نظارتی وجود ندارد و شهر به‌کلی رهاشده، مسؤولان نیز تا ساعت دو شهرستان هستند و پس از آن از شهرستان خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی شایسته و سزاوار جامعه اسلامی نیست، گفت: بی‌حجابی و بی بندو باری در شهرستان بیداد می‌کند و این بی‌حجابی‌ها دهن‌کجی به‌نظام اسلامی و انقلاب است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان رودبار  با اشاره به تأکید قانون نسبت به حفظ حرمت ماه رمضان بیان کرد: قانون به روزه‌خواری درملأعام را جرم اعلام کرده اما مسؤولان و متولیان امور نسبت به این مسائل بی‌تفاوت هستند.

بی‌بندوباری در اقامتگاه‌های بوم‌گردی

سیدمحمدی با بیان اینکه بی‌بندوباری به روستاها کشیده شده، گفت: از بوم‌گردی‌ها و مکان‌های اقامتی شهرستان به‌ویژه در روستاها گزارش خوبی نمی‌رسد و فساد، بی‌حجابی و بی‌بندوباری در روستاها بیداد می‌کند.

امام‌جمعه شهرستان رودبار با بیان اینکه وضعیت عفاف و حجاب در استان گیلان زیبنده نیست، تصریح کرد: گیلان در حوزه عفاف و حجاب نسبت به سایر استان‌ها در شرایط بسیار اسف‌بارتری قرار داشته و این موضوع با موازین شرعی و اسلامی مغایرت دارد.

وی با اشاره به جمع آوری سد معبرها در سطح شهر بیان کرد: سد معبرها چهره شهر را زشت کرده و باید جمع‌آوری شوند و از متولیان امر می‌خواهیم که در این خصوص اقدام عاجل کنند.

سیدمحمدی با بیان اینکه بی‌حجابی در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پذیرفتنی نیست، افزود: در برخی حوزه‌ها پرده عفاف و حجاب کاملاً دریده شده و از دسترس خارج‌شده است و باید در این خصوص آتش به اختیار عمل کرد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان رودبار با اشاره به عملکرد منفعلانه برخی از مسؤولان نسبت به بی‌حجابی گفت: اگر برخی مسؤولان نمی‌توانند کار کنند بگذارند بروند تا یک جوان بسیجی و انقلابی روی کار بیاید.

وی با بیان اینکه عده‌ای علیه نظام و انقلاب جنایت کردند، گفت: حذف برخی گزینش‌ها در صدور پروانه‌ها و مجوزها در لایه‌های دستگاه‌ها و نهادها، خیانت به انقلاب بود.

امام‌جمعه شهرستان رودبار با تأکید بر اجرای قانون مبنی بر جلوگیری و برخورد با بدحجابی در جامعه افزود: اگر معتقد به‌نظام اسلامی و موازین شرعی هستیم باید به قانون احترام بگذاریم و بر اساس قانون عمل کنیم.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان رودبار با بیان اینکه نباید نسبت به مظاهر بدحجابی در جامعه بی‌تفاوت باشیم، گفت: به‌پای انقلاب خون‌های ریخته شده تا بساط بدحجابی‌ها و بی‌بندوباری‌ها برچیده شود، اگر بنا بود با بی‌حجابی‌ها و بدحجاب‌ها برخورد نشود پس چرا انقلاب کردیم؟!

وضعیت نامناسب حجاب پرسنل بیمارستان

سیدمحمدی با بیان اینکه این بدحجابی‌ها ریشه در سالیان گذشته دارد، تصریح کرد: اول دامن و مانتوها را کوتاه کردند اکنون به بلوز و شلوار رسیده‌اند، وضعیت عفاف و حجاب در بیمارستان‌ها افتضاح است، دکتر و پرستار با این وضع حجاب نباید در بیمارستان‌ها باشند.

تأکید بر نظارت بیشتر وجدی‌تر از تفرجگاه‌ها و ایستگاه‌های اقامتی

فرماندار رودبار نیز  در نشست ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار کرد: برخی که پیش‌قراول امربه‌معروف و نهی از منکر هستند باید نسبت به موضوع حجاب دغدغه‌مندتر باشند.

محمد صالح ضیایی با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر باید نگاه ارشادی و تذکری باشد نه قهری، گفت: ارائه برنامه منسجم در راستای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، باید از سوی متولیان امور و اجرای آن از سوی دستگاه‌ها و نهادها در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر نظارت بیشتر وجدی‌تر از تفرجگاه‌ها و ایستگاه‌های اقامتی افزود: بیشترین ظواهر بدحجابی از سوی مسافرین و گردشگران در شهرستان صورت می‌گیرد و لزوم نظارت بیشتر بر مکان‌های اقامتی و تفرجگاه‌های را می‌طلبد.

تشکیل گروه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات

فرمانده سپاه شهرستان رودبار نیز در نشست ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر این شهرستان اظهار کرد: شناخت معروفات و منکرات بهترین راهکار برای عمل به امربه‌معروف و نهی از منکر است.

سرهنگ جاوید فلاح با بیان اینکه تذکر لسانی تنها با زبان نیست، گفت: تنها نباید به تذکر زبانی و بیان اکتفا کرد بلکه با نصب علائم، چاپ پوستر، بنر و نیز دیوارنویسی باید به ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر پرداخت.

وی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران مهم‌ترین ارکان در حوزه فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر هستند و می‌بایست در این حوزه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی نسبت به ترویج این فرهنگ بکوشند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان رودبار، فعال‌سازی گروه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات را مورد تأکید قرارداد و بیان کرد: ادارات و نهادهای شهرستان هر چه سریع‌تر گروه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر را همراه با معرفی افراد به ستاد معرفی کنند.

فلاح با اشاره به نقش محوری بازار بر ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر و جلوگیری از روزه‌خواری تصریح کرد: با توجه به ورودی بودن شهرستان رودبار و حضور مسافرین و گردشگران، نظارت بر بازار و برخورد با متجاهرین روزه‌خواری در شهرستان باید از سوی متولیان امور توجه و مدیریت شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد