تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 - 12:12
کد خبر : 55524

داد مردم را از حنجره نمایندگان استان کمتر شنیدیم/ حاشیه‌های سیاسی پررنگ‌تر از عمل به تعهدات بود

داد مردم را از حنجره نمایندگان استان کمتر شنیدیم/ حاشیه‌های سیاسی پررنگ‌تر از عمل به تعهدات بود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو دور، ۷اسفند سال ۹۴ و ۱۰اردیبهشت ۹۵ برای تعیین ۲۹۰ کرسی برگزار شد. اکنون با قرار گیری در سال چهارم از خدمت‌گذاری نمایندگان مجلس دهم نیز

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو دور، ۷اسفند سال ۹۴ و ۱۰اردیبهشت ۹۵ برای تعیین ۲۹۰ کرسی برگزار شد.

اکنون با قرار گیری در سال چهارم از خدمت‌گذاری نمایندگان مجلس دهم نیز کم کم بانگ اتمام این دوره از مجلس به صدا درآمده و انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ۹۸ برگزار خواهد شد.

حال با گذشت بیش از ۳سال از حضور نمایندگان مجلس استان قزوین در کرسی نمایندگی نیز فرصت را غنیمت شمردیم تا عملکرد هر چهار نماینده را از منظر اصحاب رسانه و مطبوعات استان قزوین مورد بررسی قرار دهیم.

پیشکسوتان و اهالی رسانه استان در این مصاحبه نظرات خود را درباره نحوه عملکرد نمایندگان استان و نقاط ضعف و قوت آن‌ها در این دوره چهار ساله را بیان کردند که در دو مرحله منتشر می‌شود.

*عملکرد نمایندگان ما ایده‌آل نبوده است

محمدرضا جباری درباره ارزیابی عملکرد نمایندگان مجلس استان قزوین گفت: اگر بخواهیم ارزیابی منصفانه داشته باشیم باید تمام کارهایی که نمایندگان در مجلس، استان و موضع‌گیری‌ها انجام دادند باید بررسی کنیم که دسترسی به تمامی این اطلاعات در حوزه‌های مختلف امکان پذیر نیست.

وی افزود: بنابراین ارزیابی که بیان می‌کنم از نگاه یک رسانه‌ای، به طور نسبی است و مجموعا نماینده‌های مجلس ما تخصص لازم و توانمندی یک فرد نخبه را ندارند.

مسئول خبرگزاری مهر در قزوین گفت: فردی باید وارد مجلس شود که نخبه و در حد بالاتر از افراد عادی باشد چراکه مجلس یک پارلمان محلی نیست و باید قانون گذاری‌های کشوری و موضع‌گیری‌های بین‌المللی را داشته باشد.

جباری بیان کرد: نماینده مجلس باید توانمندی، سواد، کوشش، درایت و مصلحت اندیشی داشته باشد، متاسفانه آنچه در نگاه ما می‌رسد، می‌توان گفت که عملکرد نمایندگان ما ایده‌آل نبوده است.

این پیشکسوت رسانه عنوان کرد: شاید داوود محمدی به لحاظ تجربه‌ای که دارد، مقداری جلوتر از سایر نمایندگان باشد اما مجموعا آن چیزی که از یک نماینده مجلس انتظار می‌رود را از نمایندگان استان ندیدیم.

*نمایندگان بیشتر به دنبال مهره‌چینی و اعمال نفوذ خود هستند

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس استان جایگاه خود را آنگونه که لازم است نشان نداده‌اند، اضافه کرد: به ویژه در موضع‌گیری‌ها و اظهار نظرهایی که در جلسات دارند، تخصص لازم دیده نمی‌شود و حرفی برای گفتن ندیدیم و بیشتر شعار می‌دهند.

جباری ابراز کرد: وقتی بحث اشتغال، مالیات، اقتصاد و بیمه و بسیاری از مباحث مهم جامعه در مجلس است، دقیقا مطالبی از سوی نمایندگان مطرح می‌شود که از مسئولین درجه ۲و ۳ هم می‌شنویم در حالی که نمایندگان جایگاه فراتری دارند و باید در سخنرانی‌ها از موضع یک نماینده مردم صحبت کنند.

مسئول خبرگزاری مهر در قزوین بیان کرد: سخنرانی‌های نمایندگان ما از جایگاه یک نماینده مجلس نیست و تحلیل‌های جدی وجود ندارد که این یک ضعف است و نشان می‌دهد که دچار روزمرگی شده‌اند و نشان می‌دهد که بیشتر به دنبال سخنرانی هستند نه حل مشکل.

وی ادامه داد: نکته سوم که باید توجه داشت این است که انسجام خوبی بین نمایندگان استان وجود ندارد و حرکت‌های دسته جمعی این چهار نماینده در حوزه‌های مختلف استان را نمی‌بینیم و جزیره‌ای عمل می‌کنند در حالی که در بسیاری از مسائل باید اتحاد رویه داشته باشند تا مشکلات بهتر حل شود.

جباری گفت: انتقاد شدیدی که دارم این است که متاسفانه تمام نماینده‌ها در این چند سال به دنبال مهره‌چینی بودند و هر نماینده سعی کرده تا سهم بیشتری از انتخاب مدیران برای خود کسب کند و مردم در این حوزه فراموش شدند.

*نمایندگان مجلس استان در انتخاب مدیران نگاه شایسته سالاری ندارند

این پیشکسوت رسانه افزود: نمایندگان مجلس استان در انتخاب مدیران نگاه شایسته سالاری ندارند و هر روز که پیش می‌رویم نقش نمایندگان در مدیریت ضعیف استان کاملا محسوس است و این نشان می‌دهد که دغدغه مردمی بودن نمایندگان به شدت کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: امروز فشار اقتصادی و گرانی بیداد می‌کند و بخش دولتی هم گران فروشی می‌کند و خودروی ۵میلیونی به ۷۰ میلیون رسیده است و این درحالی است که هیچ نماینده‌ای در مجلس حرفی نمی‌زند و نمی‌گوید که گران فروشی باید محکوم شود؛ نمایندگان باید از وزراء استیضاح کنند.

جباری با بیان اینکه ای کاش نمایندگان ما وامدار کسی نبودند، خاطرنشان کرد: هر نماینده به دنبال اعمال نفوذ خود است و این مسئله ما را دچار آسیب کرده است و آسیب جدی آن به مردم وارد می‌شود؛ از نمایندگان مجلس استان انتظار داریم از آدم‌های نخبه و قوی مشورت بگیرند.

این پیشکسوت رسانه با بیان اینکه شجاعت، شهامت و شفافیت باید در همه نماینده‌ها وجود داشته باشد، تاکید کرد: نمایندگان ما باید به صورت شفاف موضع خود را مشخص کنند اما احساس می‌شود که نگران تایید صلاحت در دور بعد هستند و موضع گیری دقیق از آن‌ها دیده نمی‌شود.

وی افزود: به نظر بنده نمره دادن به عملکرد نماینده‌ها نمی‌تواند زیاد منطقی باشد چون هر کدام ضعف‌ها و قوت‌هایی در حوزه‌های مختلف داشتند اما در کل هیچکدام از نمایندگان استان بالای ۱۵ نمی‌گیرند.

جباری ابراز کرد: از نماینده‌ها انتظار می‌رود به جای دیدن منافع خودشان نیز ایثارگری بیشتری داشته باشند اما متاسفانه داد مردم را از حنجره نمایندگان کمتر شنیدیم و بیشتر به مسائل سیاسی و حاشیه‌ای پرداخته شد.

این پیشکسوت رسانه در پایان گفت: نشنیدیم که مسئولین و نمایندگان در مجلس از گرانی و اقتصاد که کمر مردم را شکسته و ظلم و بی عدالتی و عدم  شایسته سالاری فریاد بزنند.

 

*مجلس دچار رکود شده است

محبوبه امیدوار اظهار کرد: قبل از اینکه بخواهم به سوال شما پاسخ بگویم باید به این مساله اشاره کنم که به نظر می‌رسد مجلس ما مانند خیلی از مسائل کشور دچار رکود شده است و ما اقدام خیلی مثبتی به غیر از چند موارد پیش پا افتاده ندیدیم.

وی افزود: درست است که نماینده مجلس وظیفه فعالیت‌های اجرایی ندارد اما به نظر من در بحث پیگیری‌ها و قانونگذاری هم ضعیف عمل شده است.

خبرنگار هفته نامه مینودر بیان کرد: پرداختن به حواشی سیاسی و مسائلی که هیچ سودی برای مردم ندارد توسط نمایندگان مجلس قزوین به وفور مشاهده شد، مردم ما و از جمله استان در این برهه از زمان نیاز به تصویب قوانین در راستای تسهیل در بهبود وضعیت اقتصادی و رسیدن به رفاه نسبی داشته و دارند.

امیدوار گفت: در زمانی که صف‌های طویلی از سوی مردم برای تهیه مایحتاج اولیه زندگی ایجاد شده بود واکنش‌های قابل قبولی از سوی نمایندگان مشاهده نکردیم؛ گوش های مردم از حرف‌ها، سخنرانی‌ها و وعده‌ها در بازدیدها پر شده است و از نمایندگان انتظار دارند که به وعده‌های خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: بحث دیگر وضعیت بودجه استان قزوین و ردیف‌های ملی است که نمایندگان استان از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکرده و نمی‌کنند و ما شاهد جایگاه نامطلوب قزوین هستیم اگر چه این مساله ریشه در گذشته هم دارد.

*نتیجه‌ی مثبتی از عملکرد نمایندگان استان ندیدیم

خبرنگار هفته نامه مینودر افزود: شاید خیلی از مسایل مورد اهتمام نمایندگان محترم قرار گرفته است ولی ما در عمل نتیجه خوب و مثبتی ندیدیم. البته توجه به مطالبات و وضع قوانین فقط وظیفه نمایندگان نیست بلکه همه نهادها و دستگاه‌های مختلف باید به خواست و مطالبات مردم بیشتر توجه کنند.

امیدوار بیان کرد: در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شایسته این مردم محبوب و نوعدوست که در همه صحنه‌ها حاضر هستند نیست که در تنگنا باشند.

وی ابراز کرد: البته نباید نقش برخی نمایندگان استان را که جایگاه خود و استان را در سطح ملی و استانی ارتقاء داده‌اند را نادیده گرفت که سهم قابل توجهی در معادلات و تصمیم گیری‌ها داشته‌اند و با استفاده از ظرفیت و جایگاه خود در مجلس در انتخاب مدیران استان در برخی از وزراتخانه‌ها نیز نقش تاثیری گذاری ایفا کردند.

خبرنگار هفته نامه مینودر گفت: بنده به نمایندگان استان نمره نمی‌دهم اما انتظار این است که تمام تلاش خود را برای ولی‌نعمتان خود که این مردم هستند انجام دهند زیرا دیگر زمان شعار و وقت آزمون و خطا نیست و نمایندگان مجلس و از جمله نمایندگان استان قزوین باید زمینه را برای اصلاح و وضع قوانین متناسب با نیازهای جامعه و رفاه و بهبود معیشت مردم فراهم کنند.

امیرعلی رضایی با بیان اینکه عملکرد نمایندگان استان در مجلس با هم متفاوت است، اظهار کرد: عملکرد داودمحمدی نماینده قزوین از دیگر نمایندگان استان به لحاظ لابی‌گری برجسته‌تر است.

وی افزود: آقای محمدی به خاطر نگاه قومی و قبیله‌ای که دارد و از برخی افراد حمایت می‌کند که با شایسته سالاری در تضاد است و التهابات و بحران‌هایی را هم متوجه کانون مدیریت استان کرده است.

مسئول هفته نامه نسیم قزوین بیان کرد: آقای محمدی در کشور به خاطر تسلط برقوانین وقرار گرفتن در کمیسیون اصل نود آن طور که انتظار می‌رفت ظاهر نشد و در کل به عملکرد این نماینده در این حوزه نمره ۱۲ خواهم داد.

رضایی ادامه داد: به خاطر تغیروچرخش سیاسی آقای محمدی وعدم برخورد با پدیده فساد و حقوق‌های نجومی نمره ۵ را به این نماینده مجلس خواهم داد زیرا خروجی حقوق‌های نجومی در کمیسیون اصل نود صفر بود.

وی عنوان کرد: محمدی در تصویب معاهدات بین‌المللی نیز شفاف عمل نکرد و دانستن رای نماینده حق مردم است که ایشان این حق را از مردم دریغ کرده است.

مسئول هفته نامه نسیم قزوین گفت:  خانم زرآبادی در مواضع خود نسبت به دیگران بهتر عمل کرد اما وابستگی صرف ایشان به جریان اصلاح طلب و درگیری در جریانات فیمنیستی موجب شده تا از اصل وظایف نمایندگی غفلت کند و ثمره حضور ایشان و دیگر نماینده قزوین را درحوزه‌های انتخابیه و حل مشکل مردم خیلی احساس نمی‌کنم.

*مجلس دهم، ضعیف‌ترین مجلس پس از انقلاب بوده است

رضایی ابراز کرد: اولویت بخشی سیاسی و حزبی زرآبادی بر حل مشکلات مردم، وی را به شخصیت وابسته و غیرمستقل و بله قربان گو تبدیل کرده و به نظرم نمره‌اش درعملکرد۱۰ اما در شفافیت واظهارعقیده ۱۴ خواهد بود.

این پیشکسوت رسانه استان قزوین گفت: بهمن طاهرخانی در مقایسه با نمایندگان ادوارگذشته اندکی بهتر بوده اما توجه کلان به توسعه و پروژهای استانی و منطقه‌ای نداشته است و از لحاظ حل مشکل مردم نیز خیلی موفق نبوده است.

وی ادامه داد: به نظرم نمره عملکرد ایشان با تک وماده ۱۰ است اما به جهت تغیر نگرش او و متوسل شدن به برخی افراد برای کسب رای و تصویب معاهده برجام و اف ای تی اف باید به او نمره ۳ داد.

رضایی بیان کرد: در خصوص آقای بابایی صالح با توجه به اینکه اولین تجربه نمایندگی را داشت در تراز نمایندگان پیشین ظاهر نشد و اما به خاطر برخی مواضع مستقلی که داشت و شفافیت در رای و عدم لابی‌گری و قومی و قبیله‌ای در استان و منطقه می‌شود نمره ۱۲ به او داد اما در سخنرانی‌ها و نطق‌ها شان نمایندگی را خیلی تنزل ‌داد.

مسئول هفته نامه نسیم قزوین اضافه کرد: نمره کلی نمایندگان استان در دوره دهم ۷ است و مجلس دهم به طورکلی در بحث نظارت و تصویب قوانین راه‌گشاه برای جلوگیری از قاچاق کالا وارز و تولید ضعیف‌ترین مجالس بعد از انقلاب است.

*نمایندگان مجلس استان قزوین در حوزه نظارت ضعیف عمل می‌کنند

احمد خورگامی درباره ارزیابی عملکرد نمایندگان مجلس استان قزوین اظهارکرد: من معتقدم مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد ناشی از عدم نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها است.

وی افزود: اگر نظارت درستی وجود داشته باشد بسیاری از مسائل و مشکلات حل می‌شود لذا مجلس شورای اسلامی با توجه به اختیاراتی که دارد می‌تواند از مسئولین اجرایی سوال کند و وزراء و رئیس جمهور را به عنوان مقام عالی کشور مورد استیضاح قرار دهد.

مدیر مسئول هفته نامه هفت دی استان قزوین ادامه داد: اما این توانایی در نمایندگان مجلس استان قزوین دیده نمی‌شود و یکی از نقاط ضعف در نظارت به شمار می‌رود.

خورگامی ابراز کرد: ضعف نمایندگان مجلس استان در حوزه نظارت یا می‌تواند ناشی از این باشد که واقعا در توانایی آن‌ها نیست و یا اینکه خدای ناکرده منافع و متامعی داشتند که زبانشان در نظارت قاصر و کوتاه است.

*دیدار با سران فتنه اولویت مردم نیست

این فعال فرهنگی عنوان کرد: نکته دیگر این است که اولویت‌های نمایندگان مجلس استان اولویت‌های واقعی جامعه و مردم نیست چراکه وقتی مردم مشکل معیشت و اقتصاد دارند، دغدغه نماینده ما ورود زنان به ورزشگاه است و این نشان می‌دهد که این نماینده اولویت‌های مردم را درک نکرده است.

وی با بیان اینکه مردم باید در انتخابشان آگاهانه تصمیم بگیرند و انتخاب کنند، افزود: اکنون رئیس کمیسیون اصل نود از قزوین است و این ظرفیت بسیار مهمی است چراکه اصل نود اختیارات فراقوه‌ای دارد حال باید پرسید واقعا در این مشکلات اقتصادی و مسائل معیشتی نقش اصل نود کجاست؟ کجا نظارت دارند؟ آیا درمورد گرانی و این صف‌های گوشت کاری کردند؟

مدیر مسئول هفته نامه هفت دی استان قزوین اضافه کرد: در این مشکلات و مسائل اقتصادی نماینده محترم قزوین به دیدار یکی از افرادی می‌رود که مشهور به سران فتنه است؛ آیا دغدغه و اولویت مردم این دیدار است؟ آیا در این شرایط نمایندگان مجلس باید فضاسازی و حاشیه سازی کنند؟

خورگامی ابراز کرد: اکنون مشکل ما این است که این نمایندگان یا از جنس مردم نیستند و یا ضعیف هستند و یا دغدغه و اولویت مردم را درک نمی‌کنند.

*تشکلات کارگری، خانه احزاب و مطبوعات در سایه بی‌توجهی نمایندگان

میثم مالمیر چگینی اظهار کرد: نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی گرچه خواهان رفع مشکلات، بهبود اوضاع کنونی و حتی رسیدگی به درخواست‌های مردمی هستند اما چندان نتوانسته‌اند در این حوزه موفق باشند که بررسی آن از چند منظر قابل تامل است.

وی افزود: عدم موفقیت نمایندگان در بهبود اوضاع اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی قزوین، به دلیل عدم توجه به زیربناهای جامعه و خلاصه شدن در روبناهاست و همچنین تقدس گرایی قوانین و عدم تلاش برای اصلاح آن پدیده‌ای است که متاسفانه نمایندگان استان به آن مبتلا هستند.

خبرنگار خبرگزاری ایرنا در قزوین بیان کرد: به گفته سیده حمیده زرآبادی و داوود محمدی نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیشترین مراجعات مردمی به دفاتر نمایندگی آن‌ها مختص به جوانان بیکار و کارگران است؛ اما پاسخ این نمایندگان در قبال این افراد تنها به چند مساعدت مالی و مکاتبه با چند اداره خلاصه می‌شود.

این فعال رسانه استان قزوین گفت: چرا نمایندگان استان قزوین به دنبال ایجاد و یا تقویت تشکلات کارگری در استان نیستند؟ آیا بهتر نیست به جای کمک‌های لحظه‌ای به جامعه کارگری، آن‌ها را برای همیشه تقویت کرد؟ آیا حق کارگران نیست که تشکلی آزاد داشته و بتوانند در جایگاهی حقوقی از حق خودشان دفاع کنند؟

*نمایندگان استان در حوزه سیاسی چندان اثرگذار ظاهر نشده‌اند

وی در ادامه گفت: تشکلات کارگری می‌توانند به عنوان یک نهادی مدنی با قابلیت برخورداری از مباحث صنفی و اقتصادی نسبت به دستمزد، ساعات کاری، حقوق قانونی کار و همچنین تعدیل‌ها واکنش مناسب و قانونی نشان داده و حتی قدرت چانه زنی پیدا کنند که متاسفانه تاکنون برای تحقق این نهاد ارزشمند از سوی نمایندگان اقدامی درخور توجه انجام نشده است.

خبرنگار خبرگزاری ایرنا در قزوین ابراز کرد: در حوزه سیاسی نیز نمایندگان استان چندان اثرگذار ظاهر نشده‌اند و هنوز نتوانسته‌اند برای تشکیل خانه احزاب در استان اقدامی مناسب انجام دهند.

این فعال رسانه استان قزوین اضافه کرد: استان قزوین بیش از۱۰ها حزب سیاسی دارد که جز نام آن‌ها در فهرست احزاب مجوزدار، هیچ اثری عینی از فعالیتشان مشاهده نمی‌شود.

وی بیان کرد: تا مادامی که خانه احزاب با سازوکاری منسجم و منظم تشکیل نشود، صحبت از تقویت احزاب و تحرک بخشی به حوزه فعالیت‌های سیاسی، حرفی عبث و بیهوده است و ادامه این روند نتیجه‌ای جز ایجاد رانت و پوپولیسم نخواهد بود.

خبرنگار خبرگزاری ایرنا گفت: خانه مطبوعات قزوین به عنوان تشکلی به منظور حفظ و صیانت از حقوق خبرنگاران و روزنامه نگاران از جایگاه و پایگاه محکمی برخوردار نیست و هنوز از نظر قانونی سازوکار لازم از سوی نمایندگان برای قدرتمند کردن این خانه ایجاد نشده است.

مالمیر چگینی بیان کرد: همین مسئله باعث شده تا بی توجهی جامعه نسبت به حوزه رسانه و مطبوعات بیشتر شده و کثرت‌گرایی کانون‌های قدرت و ثروت مستبدانه فشار و سنگینی بیشتری روی جامعه رسانه و مردم وارد کنند.

وی در پایان تصریح کرد: نمایندگان استان می‌توانند در کنار رقابت‎های انفرادی برای هدفی مشترک، متحد شده و در راستای تحقق آن اقدام کنند که به نظرم تغییر قوانین به نفع توده های مردم و توجه به زیربناهای ساختاری از مهمترین اقداماتی است که باید در الویت قرار گیرد.

*ردیف بودجه‌ای استان نشان‌گر عملکرد ضعیف نمایندگان استان است

صادق چگینی اظهار کرد: عملکرد نمایندگان را باید در زمینه قانون‌گذاری، نظارت و پیگیری بررسی کنیم و نقد منصفانه داشته باشیم؛ اگر به طور کلی بخواهیم عملکرد مجمع نمایندگان استان را بررسی کنیم باید بگویم که عملکرد مناسبی نداشتند.

وی افزود: میزان مالیاتی که برای قزوین تصویب شده ۱۸۰۰میلیارد تومان است که باید از استان خارج شود و این میزان مالیات با میزان آورده‌ای که به عنوان بودجه برای استان تعیین شده همخوانی ندارد؛ یعنی نقدینگی از استان خارج می‌شود و درصد خیلی کمی از آن برمی‌گردد و این به منزله تحمیل فقر در منابع استانی است.

این فعال رسانه‌ای استان قزوین گفت: ردیف بودجه‌ای استان نشان‌گر عملکرد نمایندگان استان است و می‌بینیم که قزوین رتبه ۲۹الی ۳۰ را در ردیف بودجه‌ای دارد و عملکرد نمایندگان در این زمینه اصلا مناسب نبوده و رضایت قابل توجهی را نتوانستند جلب کنند.

چگینی ادامه داد: به لحاظ بحث میدانی و عملکرد در داخل مجلس، می‌بینیم که نمایندگان استان زمانی که بودجه تصویب می‌شود اصلا در مجلس نبودند و مشغول سفرهای استانی بودند.

وی بیان کرد: عملکرد خانم زرآبادی را اصلا قبول ندارم و تنها کاری که کرده است فقط به حاشیه پرداخته است و جمع آوری امضاء و صحبت درباره ۲۰۳۰، جمع اوری امضا برای نرگس محمدی و مصاحبه با مسیح علی نژاد و مسئله برجام از جمله این حاشیه‌ها بود.

این پیشکسوت رسانه استان قزوین بیان کرد: خانم زرآبادی عضو کمیسیون صنایع است اما تنها سازمانی است که به هیچ رسانه‌ای و مردم پاسخگو نیست و حجم تجمع‌های کارگری در استانداری وحشتناک است و یک هزار شرکت از یک هزار و ۳۵۰ شرکت تعطیل شده است.

چگینی گفت: آقای بابایی صالح تعهد کاری داشتند اما خروجی خوبی نداشته است و فقط در بحث پالرمو رای منفی داد و بهمن طاهرخانی هم لابی بی‌‌طرف بود و به گونه‌ای عمکل کرد که کسی با او کار نداشته باشد.

وی ابراز کرد: آقای محمدی بیشتر سفارش کننده بود تا نماینده مجلس و هیچ گره‌ای از گره‌های استان را باز نکرده است و امروز جاده‌های طارم و الموت جاده مرگ هستند و پروژه‌های نیمه تمام استان را داریم و راه اندازی شرکت‌ها هم بلاتکلیف مانده است.

*نمایندگان به تعهدی که در قبال مردم داشتند به خوبی عمل نکردند

این پیشکسوت رسانه استان قزوین افزود: کمیسیون اصل نود در زمین خواری هفتسنگان و زمین خواری‌های کشور عملکرد مناسبی نداشت یعنی به نوعی حقوق‌های نجومی را قانونی کرد و اینگونه تعیین کرد که حقوق زیر ۲۰میلیون تومان برای مدیران مشکلی ندارد.

چگینی تصریح کرد:نماینده‌های مجلس ما بیشتر گماشته بودند و بیشتر دستورپذیر بودند و ۳نفر از آن‌ها به طور کلی از طیف اصلاحات حرف شنوی داشتند و تحت سلطه شیخ قدرت و قوامی بودند و داوود محمدی هم سفارش آقای لاریجانی بود و قدمی برنمی داشت که باعث اذیت آقای لاریجانی شود.

وی عنوان کرد: به طور کلی نماینده مردمی نداشتیم و این دوره ضعیف‌ترین سیستم نظارتی را در استان داشتیم و جالب این است که خود نمایندگان مجلس افرادی بودند که به دنبال انتصاب مدیران منتصب به خودشان بودند.

این پیشکسوت رسانه استان قزوین بیان کرد: با نزدیک شدن به انتخابات جاری حضور همه پررنگ شده و نمایندگان در تمامی محافل و بین مردم حضور دارند در حالی که این اقدامات بی بهره است و هزار دیدار انجام می‌شود اما یک کار به سرانجام نمی‌رسد.

چگینی افزود: نمایندگان مجلس در بطن مجلس نبودند و اگر هم بودند به تعهدی که در قبال مردم داشتند به خوبی عمل نکردند و درگیر بازی‌های دیگر شدند.

وی در پایان گفت: اگر بخواهم از نمره بیست به عملکرد نمایندگان استان نمره بدهم به خانم زرآبادی ۵، داوود محمدی ۶، بابایی صالح ۱۰ چراکه علی رغم اینکه توانمند نبود اما مشاوره پذیر بود و تنها نماینده‌ای بود که برای بودجه استان در مجلس انتقاد کرد و به بهمن طاهر خانی ۳ می‌دهم چون هیچ خروجی برای استان و تاکستان نداشت.

جابر خرم نیا با بیان اینکه تمایلی ندارم به صورت مصداقی و مجزا هر کدام از نمایندگان را بررسی کنم، اظهار کرد: اما به نظرم می‌رسد یکسری شاخص‌ها وجود دارد که طبیعتا در ارزیابی فعالیت یک نماینده‌ مجلس در راستای وظایفی که دارد می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: این شاخص‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا به یک جمع‌بندی درمورد نحوه عملکرد نمایندگان استان برسیم و این شاخص‌ها شامل این م‌شود که نمایندگان مجلس در کنار قانون گذاری وظیفه پیگیری و رای‌زنی مطالبات مردمی به ویژه مطالبات مربوط به مردم حوزه انتخابی خود را بر عهده دارند.

مسئول خبرگزاری فارس در قزوین گفت: با توجه به ماهیت کار نمایندگان مجلس، نیازمند ارتباط منظم و صمیمی و بی پرده با مردم هستند، این شاخصه را باید در رابطه با همه نمایندگان استان مورد بررسی قرار دهیم.

خرم نیا بیان کرد: باید بررسی کرد که مردم چه میزان به آسانی می‌توانند با نماینده حوزه خود در ارتباط باشند و تا چه حد مطالبات مردم استان قزوین پیگیری شده و تلاش شده که حل شود.

وی ابراز کرد: به نظر می‌رسد که باتوجه به اشکالات عمده‌ای که همچنان در شبکه توزیع کالاهای اساسی در بازار وجود دارد و هنوز این مسائل نه تنها رفع نشده بلکه همچنان شاهد صف‌های طولانی هستیم.

این فعال رسانه‌ای استان قزوین اضافه کرد: رسانه‌ها به این موضوعات پرداختند و مشخص است که ضعف کار کجاست، اما پیگیری اساسی در طبقه دولت صورت نگرفته است.

*نمایندگان مجلس استان در زمینه ارتباط با طبقات مختلف مردم ناموفق بودند

مسئول خبرگزاری فارس در قزوین گفت: تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ در استان ما با مشکلاتی از قبیل دریافت نهاده‌های دامی دارند و شاهد مشکلات بی‌شمار کارگری و تولیدکنندگان در استان هستیم و این نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس در استان چندان به دنبال مطالبات مردمی نبودند و یا رای‌زنی‌ها و پیگیری‌های آن‌ها موفق نبوده است.

وی تصریح کرد: در حالت کلی هم به نظرم نمی‌شود نمره قابل قبول و ممتازی به نمایندگان مجلس حداقل از نظر پیگیری مطالبات مردمی داد چراکه شوآف و نشان دادن دیدارهای نمایندگان با مسئولین چندان اثری در رفع مشکلات نخواهد داشت.

خرم نیا افزود: درواقع آن نتیجه‌ای که مردم به دنبالش هستند این است که تحقق موضوعات را لمس کنند اما متاسفانه تحقق مشکلات بومی آن‌ها به طور محسوس نبوده است و این یعنی اینکه نمایندگان مجلس در رای‌زنی‌هایشان موفق نبوده‌اند.

مسئول خبرگزاری فارس در قزوین تاکید کرد: نمایندگان مجلس استان در زمینه ارتباط با طبقات مختلف مردم ناموفق بودند و در دیدار مستمر با مردم و شنیدن سخنانشنان توفیقی نداشتند.

وی یادآور شد: متاسفانه گاهی شاهد بودیم که به جای دیدار با مردم و پیگیری مطالبات مردمی؛ نمایندگان مجلس ترجیح می‌دهند با سران فتنه و یا با افراد برچسب دار سیاسی دیدار کنند و برای کار و زار انتخاباتی یک سال بعد خود شرایطی را ایجاد کنند که مورد حمایت جناح‌‎های سیاسی قرار گیرند.

خرم نیا در خصوص این سوال که چه نمره‌ای به عملکرد نمایندگان می‌دهد؟ ابراز کرد: اگر مسائل دیگر را کنار بگذاریم و فقط صرفا پیگیری مسائل استان را مد نظر قرار دهیم، به آقای داوود محمدی نمره ۱۵ می‌دهدم و نمره من به سایر نمایندگان استان زیر ۱۰ است.

*پیگیری‌های نمایندگان به نتیجه مثبتی نرسیده است

ملیحه شریف‌خواه اظهار کرد: به نظر بنده خبرنگار باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و اگر مدیر و یا مسئولی پاسخگو و یا پیگیر نبود مسئله را برای مردم مطرح کند.

وی افزود: بنده از عملکرد نمایندگان شهرستان‌ها که در چه زمینه‌هایی بیشتر فعال بودند چندان اطلاع دقیقی ندارم.

خبرنگار روزنامه اطلاعات گفت: نمایندگان استان درمورد دریافت حق آبه برای دشت قزوین، وضعیت رونق شهرک‌ها و نواحی صنعتی و دریافت خسارت سرمازدگی و خشکسالی برای کشاورزان پیگیری‌هایی داشتند که به نتیجه نرسیده است.

شریف‌خواه در پایان افزود: دو نماینده قزوین هم در جلسات، مواردی همچون راه‌های منتهی به شمال، انتقال آب طالقان به قزوین، پروژ ه مترو هشتگرد به قزوین، پروژه بندر خشک استان، وضعیت زیست محیطی استان و پیگیری مشکلات کارگری را مطرح می‌کنند که البته این موارد نیازهای کلی استان هستند.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد