تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 - 13:44
کد خبر : 55428

آگاه‌سازی افراد جامعه در مورد آسیب‌های اجتماعی برعهده دانشگاهیان است

آگاه‌سازی افراد جامعه در مورد آسیب‌های اجتماعی برعهده دانشگاهیان است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عزیز جوانپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در نشست تخصصی آسیب‌های اجتماعی، این آسیب‌ها را از موضوع‌های مهم جامعه دانست بیان کرد: باید آسیب‌های جدی موجود در جوانان و جامعه واکاوی شده و مورد بحث قرار گیرد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عزیز جوانپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در نشست تخصصی آسیب‌های اجتماعی، این آسیب‌ها را از موضوع‌های مهم جامعه دانست بیان کرد: باید آسیب‌های جدی موجود در جوانان و جامعه واکاوی شده و مورد بحث قرار گیرد و به اطلاع جوانان به خصوص دانشجویان رسانده شود.

عزیز جوانپور مطرح کرد: رسالت بسیار عظیمی بین دانشگاهیان و کارشناسان آسیب‌های اجتماعی وجود دارد و آن مسئولیت آگاه‌سازی افراد جامعه در این راستا است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تصریح کرد: امروزه برای نسل جوان و پویای جامعه ما برنامه‌های جدی و اساسی با عنوان بحث‌های فرهنگی و اجتماعی توسط دشمن طراحی می‌شود تا نظام اجتماعی کشور را مورد آسیب قرار دهد.

وی گفت: به‌ طور‌کامل نتوانستیم در حوزه اجتماعی مانند اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و … ورود پیدا کرده و مباحث را علمی‌تر بررسی کنیم؛ بلکه گاهی با تصمیمات کارشناسی نشده منجر به آسیب‌های جدی‌تری شده‌ایم؛ بنابراین آسیب‌های اجتماعی باید توسط اندیشمندان، استادان مجرب و کارشناسان امر در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.

جوانپور با بیان اینکه گاهی مباحث اجتماعی مهم‌تر از مباحث درسی است، اظهار کرد: دانشجوی روانشناسی باید علاوه بر رفع مشکلات خود در حوزه آسیب‌های اجتماعی، مشکلات اجتماع را نیز مرتفع کند. بی‌تردید آموزه و یادگیری‌هایی که در این راستا صورت می‌گیرد، در رفتار و زندگی افراد جامعه مؤثر خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با بیان اینکه باید هشدار‌ها و آگاهی‌های لازم در حوزه مهارت‌های اجتماعی به مردم داده شود، تأکید کرد: گاهی اوقات، جوانان خوب زندگی کردن را بلد نیستند و مهارت‌های لازم و اطلاعات کافی از آسیب‌های اجتماعی را ندارند و بعد از مبتلاشدن به‌دنبال درمان هستند؛ این در حالی است که همیشه پیشگیری بهتر از درمان آن است.

وی یکی از ارکان مهم آسیب‌های جامعه را کانون خانواده دانست و بیان کرد: امروز طلاق یکی آسیب‌های جدی در حوزه کانون خانواده محسوب می‌شود که منجر به معضلاتی، چون بی‌سرپرستی و بدسرپرستی و هدر رفتن سرمایه‌های عظیم اجتماعی می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد