تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 - 12:51
کد خبر : 55095

دوره‌های امر به معروف در دانشگاه‌های قزوین برگزار می‌شود

دوره‌های امر به معروف در دانشگاه‌های قزوین برگزار می‌شود

مسعود سلگی، معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی قزوین در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت:  باتوجه به اهمیت امربه معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از واجبات دین ما وهمچنین نظر به مظلومیت این واجب، هرکس در هر جایگاهی هست باید برای رفع این مهجوریت کاری انجام بدهد بسیج دانشجویی در

مسعود سلگی، معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی قزوین در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت:  باتوجه به اهمیت امربه معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از واجبات دین ما وهمچنین نظر به مظلومیت این واجب، هرکس در هر جایگاهی هست باید برای رفع این مهجوریت کاری انجام بدهد بسیج دانشجویی در نظر دارد تا دوره تربیت مربی آمران به معروف و ناهیان از منکر بصورت تفکیکی توسط اساتید کشوری در دانشگاه‌های استان برگزار کند.

سلگی مطرح کرد: وجوب امر به معروف ونهی از منکر در اسلام، مانند وجوب نماز و روزه و زکات از ضروریّات دین است کسی که از روی توجّه به لوازم آن وجوب آن را انکار کند، جزء کفّار محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی قزوین تصریح کرد: سرفصل‌‎هایی که برای این دوره در نظر گرفته شده شامل، منظومه فکری رهبر انقلاب، تشکیلات و امربه معروف، روش‌های عملیاتی امربه معروف، احکام و شرایط امربه معروف، مخاطب شناسی و زمان شناسی است.

سلگی بیان کرد: اساتیدی که برای این دوره درنظر گرفته شده از بسیج دانشجویی کشور اعزام میشوند و ان شاء الله بنا داریم از حضور اساتید مطرح کشوری استفاده کنیم.

وی در پایان افزود: دوره بصورت فشرده در دو روز ۱۴ ساعت برگزار میگردد که بصورت چرخشی در چند دانشگاه برگزار خواهد شد ضمن اینکه در پایان دوره، آزمونی برگزار میگردد و به شرکت کنندگانی که نمره قبولی را کسب کنند گواهی مربی آمران به معروف و ناهیان از منکر اعطا خواهد شد. دانشجویان می توانند جهت ثبت نام به دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های استان مراجعه کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد