تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 - 5:59
کد خبر : 5449

فساد پاشنه آشیل ادارات و نهادها شده است/ ادارات کشور سرشار از نیروهای کم‌توان و ناتوان است

فساد پاشنه آشیل ادارات و نهادها شده است/ ادارات کشور سرشار از نیروهای کم‌توان و ناتوان است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام موسی فتوحی صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران موجب شد مردم ارباب و مدیران رعیت شوند، اظهار کرد: تا ۲۰ سال قبل سازمان بازرسی کل کشور تنها

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام موسی فتوحی صبح امروز در جمع مدیران شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران موجب شد مردم ارباب و مدیران رعیت شوند، اظهار کرد: تا ۲۰ سال قبل سازمان بازرسی کل کشور تنها در پایتخت کشور مستقر بود ولی امروز در ۳۱ استان کشور دارای اداره کل است و به صورت فراگیر به وظایف خود می‌پردازد.

وی با بیان اینکه امروز به دنبال تاسیس دفتر بازرسی در شهرهای بزرگ ازجمله گنبدکاووس هسیتم، افزود: متاسفانه امروز در بهره‌گیری از منابع مالی و انسانی دچار انحراف شدیدی هستیم که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

مدیرکل بازرسی استان گلستان با انتقاد از افزایش بخش هزینه‌ای بودجه کشور و رسیدن آن به مرز ۹۰ درصد در بودجه سال ۹۶، خاطرنشان کرد: اینکه تنها ۱۰ درصد بودجه کشور به عمران اختصاص یابد یک نقطه ضعف برای ماست با این وجود از این ۱۰ درصد بخشی نیز به کسری بودجه تعلق می‌گیرد و عملا همین درصد پائین هم در عمران و آبادی هزینه نمی‌شود.

فتوحی با اشاره به اینکه امروز ادارات ما سرشار از نیروهای مازاد هستند، ادامه داد: بسیاری از نیروهای مازاد و حتی لازم ادارات کم‌توان و بعضا ناتوان هستند که عملا انحراف در بهره‌گیری از منابع انسانی و یک اختلال اداری است که به تبع آن انحراف در بهره‌گیری منابع مالی را نیز به وجود می‌آورد.

* تنها راه برون‌رفت در وضعیت فعلی کشور فصل‌الخطاب قرار دادن قانون است

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز فساد پاشنه آشیل و چالش اصلی ادارات در کشور شده است، اضافه کرد: تنها راه برون‌رفت در وضعیت فعلی کشور فصل‌الخطاب قرار دادن قانون است زیرا بخش عمده‌ای از تخلفات اداری که حدود ۹۰ درصد آن را شامل می‌شود ناشی از عدم اطلاع مدیران و کارکنان دولت از قوانین و مقررات مربوطه است.

مدیرکل بازرسی استان گلستان تغییر در رفتار و گفتار تمام مدیران ادارات و نهادها را رسالت سازمان بازرسی و همه مسوولان دانست و گفت: این موضوع به عنوان یک امر به معروف و نهی از منکر بزرگ در جامعه باید مورد توجه همه ما قرار بگیرد زیرا برخورد مناسب و کریمانه با مردم و شهروندان در ادارات حق مردم است.

فتوحی تحقق این مساله را با خرد جمعی و جدی شدن اراده‌ها ممکن دانست و تاکید کرد: اگر همه ما دست به دست هم داده و بر اساس منافع ملی و اصول و ضوابطی که قانون مشخص کرده است حرکت کنیم بدون تردید تغییر در رفتار و گفتار ما نیز حاصل خواهد شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد