تاریخ انتشار : دوشنبه 26 فروردین 1398 - 4:52
کد خبر : 54459

طرح ملی ریحانه بهشتی در مدارس البرز اجرا شد

طرح ملی ریحانه بهشتی در مدارس البرز اجرا شد

مسعود مهران نیا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این اقدام تربیتی – فرهنگی با هدف آگاهی به دانش آموزان دختر و با رویکرد توجه به فلسفه حجاب و نقش آن درتحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی انجام شد.وی با اشاره به اینکه آموزش نقش مهمی در پیشگیری از

مسعود مهران نیا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این اقدام تربیتی – فرهنگی با هدف آگاهی به دانش آموزان دختر و با رویکرد توجه به
فلسفه حجاب و نقش آن درتحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی انجام شد.
وی با اشاره به اینکه آموزش نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین گروه سنی دانش آموزان دارد، خاطرنشان کرد: یکی از تاثیر گذارترین آثار حجاب در جامعه حفظ کرامت انسانی و ارتقای شخصیت زنان و تقویت بنیان خانواده ها است که نباید به سادگی از آن عبور کنیم.
وی تصریح کرد: در این طرح معلمان و کارشناسان فرهنگی و دینی به بیان فلسفه حجاب در بین بانوان پرداختند و از حجاب اسلامی به عنوان یک عامل بازدارنده آسیب دیدگی این قشر در جامعه سخن گفتند.
وی یادآورشد: در قالب این طرح برای دانش آموزان نشست فرهنگی به منظور پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی و شرعی بانوان و ویژه برنامه حفظ حجاب با شعار من حجاب را دوست دارم در مدارس البرز در دستور کار قرار گرفت.
مهران نیا از برگزاری مسابقه کتابخوانی ، تجلیل از دانش آموزان با پوشش حجاب برتر، برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف، مقاله نویسی ، تهیه روز نامه دیواری و داستان نویسی به عنوان دیگر برنامه های اجرا شده در قالب طرح ملی ریحانه در مدارس البرز نام برد.
وی با بیان اینکه این طرح به مدت پنج ماه در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در مدارس البرز عملیاتی شد، ادامه داد: برای والدین دانش آموزان به ویژه مادران نیز نشست هایی با موضوع حجاب و بنیان خانواده ، حجاب و پیامدهای آن ، حجاب و پیشگیری از آسیب ها ی اجتماعی ، حجاب و فضای مجازی نیز برگزار شد.
مهران نیا گفت : این طرح ملی در مدارس دخترانه البرز برای دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی اجرا شد.
وی تاکید کرد: دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال کم رنگ کردن ارزش ها به ویژه حجاب در بین دختران و بانوان جوان هستند که ضرورت دارد در فضای مجازی و مراکز آموزشی و فرهنگی به موضوع مهم حجاب و عفاف در جامعه توجه بیشتری شود.
نیمی از جمعیت دانش آموزی ۴۶۰ هزار نفری البرز را دانش آموزان دختر تشکیل می دهند.
۲۸۱۹/ ۶۱۵۵
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد