تاریخ انتشار : یکشنبه 25 فروردین 1398 - 10:14
کد خبر : 54417

ارزش تخلف اقتصادی صنفی و غیرصنفی یزد ۵۳ برابر اعلام شد

ارزش تخلف اقتصادی صنفی و غیرصنفی یزد ۵۳ برابر اعلام شد

محمدرضا علمدار یزدی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۹۶ ، ۶ هزار و ۵۲۸ فقره پرونده تخلف به ارزش ۳۷ میلیارد و ۹۱۳ میلیون و ۶۷۳ هزار تومان صادر و به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.وی افزود: همچنین در سال ۱۳۹۷با هدف کنترل قیمت ها

محمدرضا علمدار یزدی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۹۶ ، ۶ هزار و ۵۲۸ فقره پرونده تخلف به ارزش ۳۷ میلیارد و ۹۱۳ میلیون و ۶۷۳ هزار تومان صادر و به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
وی افزود: همچنین در سال ۱۳۹۷با هدف کنترل قیمت ها و پیشگیری از تخلف اقتصادی حدود ۱۱۴ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی استان انجام شد که در این ارتباط حدود هفت هزار مورد تخلف اقتصادی کشف شد.
وی با قدردانی از همکاری شهروندان در اعلام گزارش موارد تخلف اقتصادی اضافه کرد: در این مدت پنج هزار و ۷۸۷ مورد گزارش مردمی از طریق ستاد خبری دریافت شد که شامل هزار و ۸۹۴ مورد کتبی و سه هزار و ۶۱۰مورد تلفنی و ۲۶۴ مورد حضوری و هزار و ۶۳۲ مورد توسط ناظران افتخاری گزارش شد .
رئیس سازمان صمت یزد با بیان اینکه ۶۵۹ مورد گزارش تخلف نانوایی ها به واحد ۱۲۴ اعلام شد، اضافه کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی ، تقلب ، عدم درج قیمت و غیره مراتب را با تلفن ۱۲۴ اعلام کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.
علمدار یزدی با اشاره به ۱۷ هزار و ۶۹۹ مورد بازرسی و هزار و ۳۱۰ فقره تشکیل پرونده در طرح نظارتی نوروز تا پایان اسفند ۹۷ هم گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز امسال از ابتدای بهمن سال قبل آغاز شد و تا پایان فروردین ۹۸ ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد : از این تعداد ، هزار و ۴۲۱ مورد تخلف کشف شد و با تشکیل هزار و ۳۱۰ فقره پرونده به ارزش یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان به منظور رسیدگی و صدور رای به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.
وی ادامه داد: در این مدت ۷۰۰ مورد گزارش مردمی از طریق ستاد خبری دریافت شد که شامل ۱۵۷ مورد گزارش کتبی و ۴۸۹ مورد تلفنی و ۵۴ مورد حضوری و ۱۵۷ مورد توسط ناظران افتخاری گزارش شد که از این تعداد تنها ۱۸۰ مورد متخلف شناخته شد.
این مسئول یادآور شد: با توجه به افزایش تقاضای عمومی به مناسبت سال نو و افزایش سفرهای سیاحتی و همچنین اهتمام بر تحقق انتظار و خواسته های مردمی در تامین کالا و خدمات، طرح نظارتی امسال با برنامه ریزی کامل تر فعالیت های نظارتی،‌ کارشناسی و بازرسی نسبت به پارسال اجرا شد.
رئیس سازمان صمت یزد با بیان اینکه این طرح که تا پایان فروردین ماه ادامه دارد ، اظهار داشت: کنترل و نظارت بر رعایت قیمت های مصوب ، نصب برچسب قیمت و ارائه فاکتور از جانب تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا از مهم ترین اهداف طرح است.
سال قبل حسن ضیایی نائب رئیس اتاق اصناف یزد درباره وضعیت واحدهای صنفی استان گفته بود: ۴۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان فعالیت دارد.
۱۹۶۸/ ۲۰۴۷
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد