تاریخ انتشار : جمعه 23 فروردین 1398 - 23:53
کد خبر : 54352

مشاوره‌های بهزیستی از وقوع ۳۳۰ طلاق جلوگیری کرد

مشاوره‌های بهزیستی از وقوع ۳۳۰ طلاق جلوگیری کرد

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ کمیته مرکز پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان زنجان فعال است. مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه کاهش طلاق، شناسایی و کمک به حل مسائل خانوادگی، حفظ تعادل عاطفی و روانی از مهم‌ترین وظایف کارشناسان و روانشناسان

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ کمیته مرکز پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان زنجان فعال است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه کاهش طلاق، شناسایی و کمک به حل مسائل خانوادگی، حفظ تعادل عاطفی و روانی از مهم‌ترین وظایف کارشناسان و روانشناسان مراکز مداخله است، گفت: از بین این آسیب‌ها، اخیرا طلاق به یک روند و معضل مهم اجتماعی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه طلاق والدین موجب وارد آمدن لطمات روحی و روانی به فرزندان می‌شود، تصریح کرد: آنچه مسلم است به عقیده کارشناسان اختلافات خانوادگی بر کودکان تاثیر منفی داشته و موجب بروز اختلالات روانی همچون افسردگی و اضطراب در سنین بزرگسالی آنها خواهد شد.

محمدی قیداری ادامه داد: از جمله آسیب‌های طلاق به مردان بروز مسائلی همچون ناامیدی، یاس، افسردگی، کاهش اعتماد به نفس، کاهش‌ پذیرش شخصیت فردی، زیر سوال بردن زیبایی‌ها و توانایی‌های شخصی و فردی بعد از متارکه به شکل گسترده و پنهان در مردان شکل می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه طلاق موجب بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله انحرافات جنسی، خودکشی، فرار از منزل، سرقت، اعتیاد،  تکدی‌گری و … خواهد شد، گفت: برای پیشگیری از وقوع طلاق باید نسبت به ارائه مشاوره‌های قبل از ازدواج اقدام شود، موضوعی که در جامعه امروزی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه مشاوره‌های قبل از ازدواج مراکز بهزیستی در سه سطح پیشگیرانه از جمله آموزش‌های پیش از ازدواج، حین زندگی مشترک، ارائه خدمات تخصصی روانی، اجتماعی به زوجین متقاضی طلاق در مراکز مشاوره و روان‌شناختی و تخصیص یارانه مشاوره طلاق به زوجین نیازمند در حال اجراست، گفت: در همین زمینه سال قبل ۳۸ هزار و ۱۷۱ مورد خدمات مشاوره مددکاری و روانشناختی به زوجین  متقاضی طلاق و فرزندان آنها ارائه شده است.

محمدی‌قیداری افزود: سال قبل ۲ هزار و ۵۶۷ زوج خدمات مراکز مشاوره را دریافت کردند که در همین راستا از طلاق ۳۳۰ زوج پیشگیری شد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق۳۰

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد