تاریخ انتشار : سه شنبه 20 فروردین 1398 - 7:12
کد خبر : 54260

افزایش نرخ طلاق‌ در «تاشکند»

افزایش نرخ طلاق‌ در «تاشکند»

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نرخ طلاق‌ در پایتخت ازبکستان طی ماه‌های ژانویه تا فوریه سال جاری میلادی افزایش یافته و ۷۶۹ مورد به ثبت رسیده است. این ارقام در نشست نمایندگان مرکز علمی «خانواده» و کمیته زنان ازبکستان در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نرخ طلاق‌ در پایتخت ازبکستان طی ماه‌های ژانویه تا فوریه سال جاری میلادی افزایش یافته و ۷۶۹ مورد به ثبت رسیده است.

این ارقام در نشست نمایندگان مرکز علمی «خانواده» و کمیته زنان ازبکستان در شهرداری «تاشکند» اعلام شد.

دلایل طلاق شامل ۴۸ درصد به دلیل اختلافات خانوادگی، ۱۶ درصد به دلیل عدم سازگاری و ۹ درصد دیگر نیز به دلیل مشکلات طرفین برای بچه دار شدن است.

علاوه بر این، ۷ درصد از این افراد از مشکلات مهاجرت ناراضی هستند، ۳ درصد مشکلات مادی دارند، ۲ درصد نیز به دلیل وابستگی طرف مقابل به الکل و مواد مخدر طلاق می‌گیرند.

دولت ازبکستان اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن طلاق بین زوجین سخت‌تر شده است.

بر اساس این قانون اگر قبلا افرادی خواستار طلاق بودند باید ۵۰ درصد حداقل میزان حقوق یک ماهه خود را  (۱۲ دلار)  پرداخت می‌کردند اما با قانون جدید باید ۲ برابر حداقل میزان حقوق یک ماهه (۴۸ دلار) را پرداخت کنند.

بر اساس آمار وزارت دادگستری ازبکستان، در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز تعداد طلاق‌ها نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی ۸ درصد افزایش پیدا کرده است. 

انتهای پیام/ح

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد