تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردین 1398 - 15:42
کد خبر : 54191

بیش از ۲۴ هزار مورد بازرسی از اصناف کردستان انجام شد

بیش از ۲۴ هزار مورد بازرسی از اصناف کردستان انجام شد

فرزاد سردارزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح نظارت ویژه نوروز از اول بهمن سال گذشته در استان آغاز شد، اظهار داشت: این تعداد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی از زمان اجرای این طرح تا ۱۵ فروردین امسال انجام شده است.وی اضافه کرد: طی این

فرزاد سردارزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح نظارت ویژه نوروز از اول بهمن سال گذشته در استان آغاز شد، اظهار داشت: این تعداد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی از زمان اجرای این طرح تا ۱۵ فروردین امسال انجام شده است.
وی اضافه کرد: طی این بازرسی ها یک هزار و ۱۸۱ مورد پرونده تخلف به ارزش ۲۲ میلیارد و ۷۴ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۱۵۹ ریال نیز برای صنوف مختلف تشکیل شد.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: این تعداد پرونده شامل هزار و ۴۱۲ مورد تخلف بود که اکثر آنها مربوط به گران فروشی و کم فروشی است.
سردارزاده یادآور شد: ۹۹۴ مورد گزارش مردمی اعم از تلفنی، حضوری و کتبی در طول اجرای این طرح به ثبت رسید که از این تعداد ۶۸۴ مورد مربوط به کالا و ۲۷۰ مورد هم مربوط به خدمات بوده است.
وی میزان مشارکت مردمی در گزارش تخلفات سطح بازار استان را مطلوب خواند و تاکید کرد: از مجموع گزارش های مردمی ۳۰۱ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف شد.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۶۷۵ مورد گشت مشترک با دستگاه های مرتبط از جمله تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و اماکن پلیس در راستای اجرای این طرح داشتیم.
طرح نظارت بر بازار عید نوروز به منظور حفظ آرامش، ایجاد فضای مطمئن برای مصرف کنندگان و شناسایی مشکلات بازار و ایجاد راهکارهایی برای رفع آنها از اول بهمن پارسال آغاز شد و تا ۱۵ فروردین امسال به طول انجامید.
سامانه تلفنی از طریق شماره ۱۲۴ بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقاد، پیشنهاد و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.
حدود ۶۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که حدود سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای تشکیل داده است.
۹۹۳۶/۹۱۰۲
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد