تاریخ انتشار : شنبه 10 فروردین 1398 - 5:50
کد خبر : 53982

((طرح مساجد قرارگاه مهر و امید))باهدف مسجد محوری در محله

((طرح مساجد قرارگاه مهر و امید))باهدف مسجد محوری در محله

بسمه تعالی   ((طرح مساجد قرارگاه مهر و امید))   هدف :باهدف حمایت ازمسجدواحیاءکارکردهای مسجد مطالبه گری براساس اصل ۸ قانون اساسی مبارزه باآسیب های اجتماعی همراه با گام دوم انقلاب عدالت ومبارزه بافساد مقدمه: ارتباط مسجد با مبارزه با فقر ، اعتیاد ، ترغیب جوانان  به ازدواج ، ممانعت از طلاق و ایجاد امنیت

بسمه تعالی

 

((طرح مساجد قرارگاه مهر و امید))

 

هدف :باهدف حمایت ازمسجدواحیاءکارکردهای مسجد

  • مطالبه گری براساس اصل ۸ قانون اساسی
  • مبارزه باآسیب های اجتماعی
  • همراه با گام دوم انقلاب عدالت ومبارزه بافساد

مقدمه:

ارتباط مسجد با مبارزه با فقر ، اعتیاد ، ترغیب جوانان  به ازدواج ، ممانعت از طلاق و ایجاد امنیت اخلاقی در پناه امر به معروف و نهی از منکر .

قُل‌ْ أَمَرَ رَبِّی‌ بِالْقِسْط‌ِ وَ أَقِیمُوا وُجُوهَکُم‌ْ عِنْدَ کُل‌ِّ مَسْجِدٍ وَادْعُوه‌ُ مُخْلِصِین‌َ لَه‌ُ الدِّین‌َ کَمَا بَدَأَکُم‌ْ تَعُودُون‌َ (اعراف: ۲۹)

بگو: «پروردگارم امر به عدالت کرده است و توجّه خویش را در هر مسجد به سوى او کنید! و او را بخوانید، در حالى که دین (خود) را براى او خالص گردانید! (و بدانید) همان گونه که در آغاز شما را آفرید، بازمى‏گردید!

هر کس که مسجدها خانه‏اش باشد، خداوند آسایش و آرامش و عبور از صراط را برای او ضمانت می‏کند. و این گونه است که مؤمن در مسجد، به مانند ماهی در دریا می‏ماند.

 

چرامسجد؟؟؟

‏۱-‌ مسجد، محلی مناسب برای اجتماع همه افراد و خانواده‌ها از جمله شیعه و سنی است.

‏۲- مسجد بهترین مکان برای ارتباط خانواده‌ها در یک محله و منطقه ‏است. حضرت علی علیه السلام می ‌فرماید: همسایه مسجد اگر امکان حضور در مسجد را دارد باید برای نمازهای واجب به مسجد بیاید. ‏

((با توجه به زندگی ماشینی امروز و آپارتمان ‌نشینی که بین ما معمول است ارتباط بین همسایه‌ها، بسیار کم شده و خانواده‌ها مثل جزایری جدا از هم بدون اینکه با کسی در ارتباط باشند زندگی می‌کنند. مسجد بهترین مکان برای ایجاد چنین رابطه و اطلاع خانواده‌ها از هم می‌باشد تا از مشکلات هم آگاه شوند و در وقت نیاز به داد هم برسند)). ‏

‏۳-‌ مسجد ملاک و شاخصی مهم برای ایجاد ارتباط خانوادگی ‏است. امام صادق (علیه ‌السلام) نقل می‌کنند که به امیرالمؤمنین (علیه ‌السلام) خبر رسید که گروهی از مردم در مسجد برای اقامه نماز حاضر نمی‌شوند. حضرت در سخنرانی خود فرمودند: کسانی که برای نماز با ما در مسجد حاضر نمی‌شوند نباید با ما هم غذا شوند و با ما مشاورت کنند و از بین ما برای ازدواج، کسی را انتخاب کنند و… ‏

(( یکی از دغدغه‌های ما برای تشکیل خانواده، ملاک ‌هایی است که اسلام برای همسر شایسته، قرار داده است. در این روایت یکی از مهم ‌ترین ملاک‌ها حضور فرد در مسجد برای اقامه نماز است. پس بر خانواده‌ای متدین که برای دخترش خواستگار آمده، لازم است که برای تحقیق به مسجد بروند. ‏))

‏۴-‌ مسجد بهترین مکان برای پر کردن اوقات فراغت اعضای خانواده است. حضرت علی (علیه‌السلام) بارها می‌فرمودند: کسی که زیاد به مسجد بیاید یکی از هشت چیز نصیبش می‌شود که یکی از آن آنها برادری و دوستی در راه خدا، علمی جدید و حرفی که او را هدایت می‌کند و مطلبی که او را از هلاکت و نابودی حفظ می‌کند. ‏

(( یکی از مشکلات عصر ما، چگونه پر کردن اوقات فراغت مردم خصوصاً نسل جوان است. طبق این روایت، مسجد گزینه بسیار خوبی برای رفع این دغدغه است. بنابراین مساجد باید طوری برنامه‌ریزی کنند که در کنار اقامه نماز جماعت، برنامه‌های متنوع دیگری در جهت رشد نمازگزاران داشته باشد. آن وقت است که خانواده‌ها، شور و شوق بیشتری نسبت به حضور در مسجد پیدا می‌کنند. ))‏

‏۵-‌ پیاده‌ روی خانوادگی به سوی مساجد، حرکتی الهی است.‏ رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمودند: هر کسی به سمت مسجدی از مساجد خدا حرکت کند، به ازای هر قدمی که بر می‌دارد تا اینکه به خانه‌اش برگردد، ده حسنه به حسناتش افزوده می‌شود و ده تا از کارهای زشتش محو می‌شود و ده درجه بالا برده می‌شود. ‏

(( طبق این روایت، حرکت و پیاده رفتن به سوی مسجد، ما را به سمت بهشت می‌برد، چون به حسنات و درجات ما می‌افزاید و ضمناً ما را از جهنم دور می‌کند، چون سیئات ما را محو و نابود می‌کند.

‏۷-‌ آرامش را باذکر خدا وبه دور از مباحث دنیایی در مساجد دنبال کنیم.شاید فردا فرصتی نباشدوبی شک روز قیامت از ما درخصوص مسجد محله ویا محل کسبمان سوال می کنند

۸-امروزه که عادات متفاوت که شاید بعضی از آنان درحد اعتیاد درجامعه پدید آمده مثل استفاده از اینترنت وشبکه های اجتماعی ویا سیگار کشیدن وتماشای زیادتلویزیون به نظر می رسد بهترین جا برای تقویت اراده وانس با خالق ودوری از این وسائل مسجد است .

۹- از همه مهمتر  در قرآن به همه مؤمنین خطاب شده که شما وظیفه دارید خود و خانواده‌تان را از آتش جهنم حفظ کنید؛ «یا ایها الذین آمنوا قوا انفسکم و اهلیکم نارا»

۱۰-مسجد مکانی است که مومنین نه فقط به جهت نماز وعبادت بلکه برای بررسی مشکلات محل وعاری کردن محل از ناهنجاری ها گرد هم می آیند واین مکان گرانقدر کارکردهای مختلفی دارد که باید احیا شود.

۱۱-مزمت بی تفاوتی به همسایه واحوالات آن بسیار شده ورفع گرفتاری محرومین توصیه شده چه مکانی بهتر از مسجد که بهترین افراد درآن جمع شود.بتوان این مشکل را مرتفع نمود پس کارمسجد گره گشایی است.

۱۲-آیارواست درجامعه ای مساجد گوناگون درمحلات وجوددارد وتوصیه های خدا واهلبیت علیهم السلام هم بعنوان یک پایگاه پاکی شده است ماشاهد کناره گری ها از کارکردهای اجتماعی مسجد باشیم وهروز مناره ها ویا کاشی کاری های زیادی و زیورآلات بیشتررا ببینیم وفقرا در کنار مسجدواعتیادوطلاق وناهنجاری های زیادی را شاهد باشیم وحتی به بهانه چندریال پول برای فاتحه دربعضی مساجد شاهد حضور زنان بدپوشش ویا باشگاههای بدنسازی همراه باآهنگ های تند باشیم وگویا درامد هرنوع به مساجد هم سرایت کرده ولی ایا این مسجدی بود که پیامبر صلی الله علیه توصیه می کرد وخدادستور به ساخت آن را می داد؟؟؟از ابتدای اسلام تا کنون مسجد پناهگاه عبادی و همچنین هر گونه حرکت جهادی و فرهنگی و اقتصادی بوده است . ناخودآگاه جمعی که دغدغه ایجاد حکومت اسلامی و به عمل پوشاندن همه ابعاد این حکومت را داشتند در مسجد حضور پیدا می کردند. از محراب تا آخرین نفر همه به محلِ حرب با شیطان چشم دوخته اند و با روزنه هایی که ابلیس به وجود می آورد مبارزه می کنند. اما متاسفانه آرام آرام این کانونِ عظیمِ تاثیرگزار در جامعه اسلامی به صورت ناخودآگاه تبدیل به یک جایگاهی صرفا برای خواندن نمازهای یومیه و متاسفانه بدتر از آن کانونهایی برای ایجاد سر و صدا به عنوان مجالس ختم  و فاتحه با آزارهای همسایه گان شده و همچنین با ایجاد فرهنگسراها و مباحث دیگر آرام آرام مساجد از حضور جوانان کم رنگ تر و  مسن ها بیشتر شده است که ورود میز و صندلی های بیشتر  به مساجد تصدیقی بر گفته این حقیر می باشد. گرچه که از حضور بسیج و یا کانون های فرهنگی و یا هیاتها نباید غافل شد که تا حدودی جلوی این روند را کند کرده اند اما باید با دید جامع  به نماز جمعه و مساجد نگاه کرد که نبود این دید یک انزوا برای امام جماعات و حاشیه رفتن برای مسجد را در پسِ خود داشته است. اگر به اول انقلاب نگاه کنیم و یا روزگار اهل بیت علیهم السلام خواهیم فهمید که توقع مسجد در نظام اسلامی برآورده شده است. حقیر در کتابی که حدود ده سال پیش در این خصوص نگاشته و جامعه مسجد محور را الگوی اصلی دیدم به این نکات اشاره کرده ام اما صد حیف که در کشور ما وجودِ نهادها و دستگاه های کمک کننده معضلی است برای به پیش بردن کار و دیگر هیچ که امیدواریم مسجد به جایگاه اصلی خود برگردد و همسایه های مسجد از کنار مسجد بودن افتخار کنند نه اینکه …

سوابق:

درخصوص مسجد کارهای زیادی انجام شده است که دراین طرح تفاوتهای ویژه ای را ماشاهد خواهیم بود.

 

شبهات درخصوص طرح:

 

۱-آیا طرح جدید قرار است بارجدیدی برعهده مسجد گمارده شود؟

این طرح بدنبال حمایت از مسجد وکاربردی کردن آن وتقویت امام جماعت بعنوان رکن اصلی است که دراین طرح دیده شده است.ونقش برداشتن بار های مضاعف را دارد.

۲-چه خلاهایی دراین خصوص دیده شده که این طرح نوشته شده است؟

از چندسال گذشته تا کنون روند کاربردی مسجد ضعیف شده است و به سمت خنثی بودن رفته که این طرح میتواند تا حدودی این مشکل را برطرف کن وبه همین روال آسیب های اجتماعی روبرشد رفته که مسجد سهم بسزایی دربرطرف کردن آن درطول تاریخ داشته است.

۳-سهم فعالیتی از هردستگاه برای انجام طرح چه می باشد ؟

به میزان اجرای طرح هرکدام از دستگاهها طبق قانون ومقررات خودشان همراهی و همکاری می کنند

۴-اعضای میهمان چه نقشی در این طرح دارند؟

به فراخور حال وتشخیص اعضا میتوان یکی از این دوستان را درجریان قرار داد.اما اطلاع رسانی از طرح برای این عزیزان ضروری است.

۵-چرا درطرح به موضوع نوجوان وجوان بصورت مستقیم پرداخته نشده است.؟

دراین چندساله اخیر هجمه فراوانی به باورهای اعتقادی ماشده والبته دستگاههای مختلفی درامرجوانان اقدامات فرهنگی را انجام داده اند که بنظر می رسد هم اکنون هم درحال کارهستند هرچند که دراین طرح هم غیر مستقیم به این امرپرداخته شده است که خانواده درحاکمیت مغفول مانده وامربه معروف وپاسخگویی به مطالبات اجتماعی امروز بالاترین دغدغه است.البته دراین طرح تقویت طرح هایی که کانون ها وپایگاههای بسیج انجام می دهند مدنظر قرار گرفته شده که بجهت ایجاد اختلاط قرار شده که اینگونه فعالیتها غالب اجرایی خودرا داشته باشد و دخالتی درآن فعالیتها نشود.

 

 

دراین طرح قرار است چه انجام شود؟؟؟

 

مسجد محور محله بدون فقر،مسجدمحورمحله بدون طلاق رشدموالید وترغیب به ازدواج،مسجد محور محله بدون اعتیاد،مسجد جایگاه امنیت اخلاقی با ترویج امربه معروف ونهی از منکر.

 

به واسطه مسجد فقر را از محل ریشه کن کنیم.

به واسطه مسجد اعتیاد را از محل ریشه کن کنیم.

به واسطه مسجد ترغیب به ازدواج و منع طلاق و رشد موالید را داشته باشیم.

امنیت اخلاقی رابه واسطه امر به معروف ونهی از منکربامحوریت مسجددرمحل احیا واجراکنیم.

 

  • چگونه به واسطه مسجد فقررااز محل ریشه کن کنیم ؟

اولیاء خدا از ابتدا تا کنون به واسطه مسجد سعی در برطرف کردن نیاز فقرا داشته اند پس می توان گفت یکی از دلایل  مراجعه محرومین به مساجد هم همین بوده است از طرفی بدون شک  مسجد محل مراجعه معتاد و فقرا نیز می باشد پس به این نتیجه می رسیم که مسجد سهم به سزایی در این خصوص دارد  و هم اکنون که به برکت نظام اسلامی کمیته امداد پدید آمده است، بهترین کار این است که در این طرح مساجدی که امکان شناسایی فقرای منطقه و کمک آبرومندانه را دارند علاوه بر جذب کمک های خیرین با کمک کمیته امداد هم به نیازمندان کمک شود، مراحل اجرایی طرح:

شناسایی فقرای محل وارسال به مرکز جهت بررسی با کمیته امداد وبهزیستی و برنامه ریزی مستمر برای این عزیزان.

ارتباط گیری با خانواده های محرومین وسرکشی متناوب

انجام یک تفاهم نامه با کمیته امداد وبهزیستی جهت انجام کار مشارکتی که البته تفاهم نامه هایی وبرنامه ریزیهایی را کمیته امداد انجام داده و شما هم میتوانید دراین امر مشارکت کنید.

  • چگونه به واسطه مسجد اعتیاد را از محل ریشه کن کنیم ؟

نجات معتادنجات یک جامعه است امام خمینی دراین طرح باید ۳ روش انجام داد

۱-روشهای پیش گیرانه.۲-روشهای درمانی.۳-روشهای پس از درمان.

ارتباط بین پلیس ومسجد و آگاهی دادن به در جلسات هفتگی به تناوب از کارشناسان این امراستفاده شود.

دعوت از روسای کمپ های ترک درجلسات شورای مرکزی مسجد که قبلا گفته شد وارتباط وگرفتن تخفیف جهت ارجاع به کمپ.

تشکیل جلسات ویژه درمسجد جهت خانواده معتادان و مشاوره دقیق جهت آگاهی دادن و امید دادن دراین خصوص

ارائه اطلاعات دقیق به پلیس با همکاری بعمل آمده جهت برخورد با کانونهای پخش مواد ومعتادان متجاهر به جرم با حفظ اسرار واطلاعات

انجام نمایشگاههای مختلف اعتیاد وفرصت ها وآسیبهای فضای مجازی یک امروز برای جوانان اعتیاد وار شده است.

  • چگونه به واسطه مسجد ترغیب به ازدواج و منع طلاق و رشد موالید را داشته باشیم ؟

خانواده ها از ارکان یک جامعه هستند و امروزه مشکلات و تهاجم فرهنگی سمت و سوی خانواده ها را نشانه گرفته است و تنها جائیکه با خلاقیت و راه کارهای مناسب می تواند در این عرصه کمک رسان باشد بدون شک مسجد می باشد .

اگر هرمسجد سالانه وسایل یک ازدواج جدید را باهمکاری کمیته امداد جهت جهیزیه فراهم نمایند سالانه ۷۰هزار جهیزیه برای فقرا شکل می گیرد.

باهماهنگی باکلانتری محل و دادگاه ارجاع موارد طلاق واجرای آیه قرآن جهت آمدن اقوام دوطرف سعی در لغو اینکار شود وبا دعوت مشاوره های مذهبی ویا روحانیان متبحر این امر منفور نزد خدا هرچه که میشود کمتر گردد.

فراهم شدن زمینه اشنایی و ارتباط گیری خانواده ها جهت ازدواج

بهرمندی از جلسات سبک زندگی درهفته های نهج البلاغه و جهت ضرورت اززدواج ودوری از طلاق و رشد موالید بسیار ضروری است

البته دراستان و مرکز سعی میشود خوراک صحیح دراختیار ائمه جماعات محترم در طرح ارائه شود.

  • چگونه می توانیم امنیت اخلاقی را به واسطه امر به معروف بامحوریت مسجددرمحل اجراکنیم ؟

اصلی که همه اهل بیت علیهم السلام بر آن تاکید دارند امر به معروف و نهی از منکر است و بهترین مکانی که این دغدغه را دارد مساجد و اهالی مسجد می باشند لذا با پشتوانه دقیق استعلامی قضایی و رعایت شرایط امر به معروف می توانند بهترین پیگیری ها را انجام دهند و این فریضه را انجام دهند که البته مقدماتش اعتمادمردمی وپشتوانه اجرایی است که دراین طرح بعنوان گفتمانی و اجرایی وپاسخ به دغدغه ها عنوان شده است.تذکر لسانی با زبان شیوا. تذکر مکتوب توسط قرار گاه به مغازه ها وشرکتها و همسایه ها برگزاری جلسات پاسخگویی مسولان ومطالبه گری از انان درمسجد بادعوت قبلی و حفظ احترام.

روند اجرایی طرح:

۱-تشکیل کارگروه حمایتی توسط ستادامربه معروف و نیروی انتظامی استان و مجمع رهروان وکمیته امداد وبسیج بهزیستی ومعاونت اجتماعی وپیشگیری دادگستری وامورمساجد استان بعنوان ستاد قرارگاه استانی شکل می گیرد.یک دبیر از مجمع رهروان پیگیر رفع مشکلات مساجد باشد.

۲-اولویت اجرا:درمسجد یک جلسه عمومی باعنوان یاوران امام مبین وموضوع نهج البلاغه بصورتی که طرح آن جداگانه بیان میشود حتما انجام وروز آن مشخص شود.این جلسه بعنوان عمود طرح هرهفته یک همبستگی محلی ویک تبلیغ منطقه ای را دارد که البته بااین جلسه هفتگی منسجم ومستمر کار داریم.ودرفعالیتهای دیگر نقش اساسی دارد.

مدیر قرارگاه مهروامید مسجد امام جماعت راتب شب مسجد می باشد.مادرهر مسجدی حضور امام جماعت وهیئت امنای مسجدرا داریم که با توجه به اهمیت موضوع همین عزیزان که متشکل از بسیج وروحانی واعضا به همراه پایگاه خواهران ونیز درروستاها دهیار محترم می باشد شکل گیری پیدا می کند.که هرهفته بعد از جلسه یاوران امام مبین جلسه شورای مرکزی قرار گاه را تشکیل می دهند.

۳-رابط قرارگاه توسط شورا وتایید امام جماعت به ستاد قرارگاه استانی جهت هماهنگی های بعدی معرفی می شود. وبرنامه ها باایشان هماهنگ می گردد.

 

مرحله اول:

۱-تشکیل کارگروه با حضور مسولان دستگاههای حامی وابلاغ طرح وشیوه نامه اجرایی آن برای استان

کارگروه هر ماه یکبار باحضور نمایندگان این دستگاهها وهر ۶ماه یکبار با حضور مسولان اصلی برگزار می گردد.

جلسه توجیهی یک روزهبرای ۳۰رابط استانی برای هراستان.

نامه نگاری برای همه مسولان دستگاهها جهت ابلاغ به زیر مجموعه وائمه معزز جمعه کشور

۲-برگزاری این کارگروه دراستانها

۳-ضمنا اولین جلسه طرح با حضور ائمه جماعات این مساجد و نیز دبیر اجرایی در مساجد با هماهنگی نماینده دستگاهها در اولین فرصت برگزار می گردد

۴-نظارت وارزیابی دقیق طرح توسط درهر استان.

 

مرحله دوم :

ثبت نام توسط امام جماعت بعنوان متقاضی راه اندازی قرارگاه مهروامیددرطرح  مسجد درسایت موردنظرو پس از بررسی مساجدی که برای آنها کدارسال می گردد.

 

مرحله سوم :

پس آماده شدن مقدمات دریکی از جلسات یاوران امام مبین مسجد نهج البلاغه با حضور نمایندگان مسولان کارگروه پشتیبان حکم امام جماعت ونحوه حمایت کارگروه دربین مردم بیان شود.

 

مرحله چهارم:

تشکیل یک هیئت اندیشه ورز واولویت بندی درخصوص ارتباط بامردم وپیگیری رفع مشکلات واجرای طرح با هدایتهای امام جماعت باحضورهیئت امنا و نمایندگان دستگاههای حامی ومیهمان.

.تذکر۱:باتوجه به اهمیت موضوعات نیاز است هرهفته یک جلسه شاخص شورای قرارگاه مسجد

تذکر۲:این مجمع با دستگاههای موردنظر هماهنگی های لازم رابعمل آورده است وباعنایت کارگروه حمایتی ،مساجد واجدشرایط دراین خصوص پس از کسب رتبه به دستگاهها جهت همکاری معرفی می گردند.

تذکر ۳:دراین طرح امام جماعت مسجد مدیر طرح می باشند و هرگونه پیگیری توسط ایشان مورد تایید است.

تذکر۴:این طرح امتیازات ویژه ای را دربردارد.(دستگاههای حامی متعهدمیشوند اولویت حمایت را بامساجددراین طرح داشته باشند)

تذکر ۵:مساجد واجدالشرایط پس از ثبت نام و آموزش مجازی مسولین طرح مساجد فعالیت خودرا آغاز می کنند.

تذکر۶:این طرح درمساجد محدودی اجرا می گردد اولویت بامساجدی است که زودتر ثبت نام وشرایط آن را داشته باشند.

 

مرحله پنجم:وظایف دستگاهها یا کارگروه حمایتی:

۱-تشکیل دبیرخانه ای متشکل از دستگاههای :

۱-کمیته امداد ۲:نیروی انتظامی ۳: بسیج ۴: ستاداحیاء ۵: مجمع رهروان امر به معروف  و نهی از منکر ۶-معاونت اجتماعی دادگستری

۲- وظایف دبیر:

۱- تشکیل دبیرخانه متشکل از دستگاههای فوق .

۲-تبیین وظایف دستگاهها در خصوص اجرای صحیح طرح .

۳-نظارت بر اجرای دقیق دستگاههای زیر مجموعه طرح .

۴- همکاری مستمر با رابطین در خصوص اجرای شدن طرح .

۳- وظایف دستگاهها :

نیروی انتظامی :

  • توجیه کامل کلانتریها درخصوص همکاری با امامان جماعت دراین طرح.
  • اعزام کارشناس لازم برای موارد آسیبب های اجتماعی حضور در جلسه و همکاریهای بعدی .
  • دریافت وپیگیری گزارش ها ی منکرات وهمکاری در امربه معرو درمحل باروشهای ایجابی وسلبی

کمیته امداد و بهزیستی :

در این طرح مددرسانی با کمک مسجد مورد نظر همراه با شیوه های اجرایی قانونی در این خصوص همراه با اینکه بهزیستی در خصوص مباحث طلاق و مشاوره ها و پیگیری های در این خصوص در حال انجام می باشد .

بسیج :

یکی از مراکز مهم و تاثیر گذار در این خصوص بسیج است که در هر مسجد حضور خوب دارد لذا جهت همکاری و مشارکت دراین طرح و اجرای آن به کمک امام جماعت موثر می باشد .

معاونت اجتماعی دادگستری :

در این طرح دادگستری ضامن اجرایی و فضایی و همچنین در خصوص اعتیاد و طلاق تاثیرگذاری آن به این نحو است که موارد را جهت برطرف شدن مشکل به مسجد مورد نظر معرفی و از طریق دبیر و یا مسجدی نتیجه را پیگیری می نماید.

مجمع رهروان امر به معروف:

این مجمع اجرای این طرح و هماهنگی با مساجد و همکاری با دبیر و اعضاء را بر عهده دارد.

امید است جلسات با همکاری مدیران دستگاه ها و هر دستگاه نماینده ای را جهت پیگیری این موضوع معرفی فرمایید.

روسای ستاداحیاء امربه معروف دراستانها وشهرستانها

باتوجه به مباحث مطرح شده در طرح این مرکز مساجدی که آمادگی اجرای طرح را دارند را مشخص و به دبیرخانه معرفی می نماید.

 

 

امتیازات مساجد درطرح:

۱-باتوجه به اینکه شاید بعضی مساجد بعضی ازاین برنامه های طرح رااجرا می نماید تجمیع کامل وحمایت کارگروه حمایتی بامحوریت امام محترم جماعت بعنوان یک اصل انجام میشود که شاید درنوع خود کم نظیر باشد

۲-مساجد درطرح شامل حمایت کارگروه میشود.

۳-درطرح یاوران امام مبین تعدادمحدودنهج البلاغه و نیز مساعدتهایی در این خصوص انجام می گردد.

۴-هرسال۴۰مسجدبرگزیده داریم که تاسقف۱۰۰میلیون ریال هدیه نقدی ویاجنسی اهدامی گردد.

۵-بورشورها ونشریه هاوتابلوهای نمایشگاهی ویژه ای درخصوص فعالیتهای مساجد وانتقال به کل مساجد کشور آماده و توزیع می گردد.

۶-فعالیتهای مساجد درطرح درسایت قرارگاه ارائه می گردد و درفضای مجازی وخبرگزاری های مهم درج میشود

۷-باهماهنگی هایی که بعمل می اید سعی در انتشار فعالیتهای مساجد برتر درسانه های استانی ومرکز هم داریم.

۸-لوح مسجد شایسته و مدیر قرارگاه برتر هرساله به ۱۰۰مسجد کشور اهدامیشود.

۹-احکام امام جماعت و اعضای شورا جهت شناسایی و حضور درهمایش ها همراه با کارتهای شناسایی آماده میشود.

۱۰-اولویت درمباحث قرار گاه فضای مجازی وناظرین مجمع وهادیان اقتصادی با مساجد حاضر درطرح می باشد.

 

امیداست بانوکری درگاه احدیت وتوسل برانوار مقدس اهلبیت علیهم السلام بتوانیم ذره ای انجام وظیفه خودراانجام دهیم.

 

والسلام

حمیدرضاصادق زاده

دبیر قرارگاه مهروامیدمساجد کشور

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد