تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 - 11:48
کد خبر : 5383

شرکت ضعیف در انتخابات دشمن را امیدوار می‌کند/ دموکراسی‌ غربی‌ها دروغ است

شرکت ضعیف در انتخابات دشمن را امیدوار می‌کند/ دموکراسی‌ غربی‌ها دروغ است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان اظهار داشت: انتخابات موضوعی بسیار مهم است و پیرامون آن، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نکات کلیدی و لازم را فرموده‌اند؛ انتخابات در حقیقت تنها حضور پای صندوق‌های رأی نیست، بلکه انتخابات پیام‌های متعددی دارد. وی تصریح کرد: مردم اگر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان اظهار داشت: انتخابات موضوعی بسیار مهم است و پیرامون آن، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نکات کلیدی و لازم را فرموده‌اند؛ انتخابات در حقیقت تنها حضور پای صندوق‌های رأی نیست، بلکه انتخابات پیام‌های متعددی دارد.

وی تصریح کرد: مردم اگر به این انتخابات توجه کنند، چند نکته مهم را در می‌یابند؛ زمان انتخابات در کشور جو سیاسی حاکم می‌شود و بحث‌هایی که انجام می‌گیرد و سخنرانی‌هایی که کاندیداها می‌کنند، به رشد سیاسی جامعه کمک می‌کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه افزود: دومین نکته قابل‌ توجه زمان انتخابات این است که نشاط سیاسی در جامعه به وجود می‌آید؛ حضور مردم، کاندیداها و طرفدارانشان کشور را با نشاط می‌سازد؛ احزاب فعال می‌شوند و این نشاط سیاسی بسیار ارزشمند است.

تقوی گفت: از دیگر زیبایی‌های انتخابات این است که مردم علاقه‌مندی خودشان را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهند و حضور پای صندوق‌های رأی معنایش این است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مندیم.

وی گفت: مردم با حضورشان پای صندوق‌های رأی می‌خواهند بگویند که در سرنوشت خودمان دخالت می‌کنیم و می‌خواهیم سرنوشت‌ساز باشیم.

تقوی خاطرنشان کرد: رأی‌های همه مردم سرنوشت‌ساز و در زندگی افراد مؤثر است؛ انتخابات بیانگر این بوده که آزادی وجود دارد و مردم قدرت انتخاب دارند و می‌توانند انتخاب کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه افزود: دموکراسی‌ای که غربی‌ها از آن دم می‌زنند، دروغ است و پوششی برای این است که می‌خواهند ملت‌ها را سرکوب می‌کنند.

تقوی بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی بیش از ۳۰ انتخابات در ۳۸ سال بعد از پیروزی انقلاب انجام‌ داده و این نمایانگر این است که در جامعه آزادی وجود دارد و هر فردی می‌تواند نماینده خودش را انتخاب کند.

وی افزود: انتخابات ثمرات فراوانی دارد؛ این پیام انتخابات است که هر چه آرا در صندوق‌ها بیشتر ریخته شود، جمع کل آرا بیانگر اقتدار ملی است و دشمن‌ روی آن حساب باز می‌کند؛ می‌توانیم با آرای خودمان که در صندوق‌ها می‌ریزیم، دشمن را ناامید کنیم و با شرکت ضعیف یا شرکت نکردن ما، دشمن امیدوار می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: انتخابات هم صحنه انتخاب در عرصه سیاسی و هم نمایش قدرت است؛ مقام معظم رهبری هم شرکت حداکثری را خواهان هستند، مردم باید کاندیداها را بشناسند و انتخاب اصلح داشته باشند و با چشم‌ بسته پای صندوق نیایند؛ ممکن است که آن‌ها افراد را نشناسند و باید برنامه‌هایشان را ببیند و قضاوت کنند.

تقوی تصریح کرد: اگر مردم به اطلاعات دسترسی ندارند، از افراد مورد اطمینان بپرسند و از آن‌ها بخواهند فرد اصلح را معرفی کنند؛ باید از کسانی که به آن‌ها اطمینان دارند، بپرسند و به کاندیدای اصلح رأی دهند.

وی تصریح کرد: در نهاد نماز جمعه راه انتخاب و تشخیص اصلح را بیان می‌کنیم؛ نهاد نماز جمعه با تفسیر و تدوین قانون مردم را برای صندوق‌های رأی آماده می‌کند؛ بنابراین نماز جمعه یک نهاد حاکمیتی است که مردم را به‌صورت کلی دعوت و راه انتخاب را برای آن‌ها تسهیل می‌کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد