تاریخ انتشار : دوشنبه 5 فروردین 1398 - 13:47
کد خبر : 53810

پویش «از ما شروع کنید» اقدام بسیار مفیدی است

پویش «از ما شروع کنید» اقدام بسیار مفیدی است

مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با شروع  ضمن استقبال از پویش کمپین مردمی « از ما شروع کنید» گفت: یکی از ضروری ترین اقدامات در حکومت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر متصدیان امور است. عنوان این پویش، عنوان خوبی است و

پویش «از ما شروع کنید» اقدام بسیار مفیدی استمجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با شروع  ضمن استقبال از پویش کمپین مردمی « از ما شروع کنید» گفت: یکی از ضروری ترین اقدامات در حکومت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر متصدیان امور است. عنوان این پویش، عنوان خوبی است و بنده عقیده دارم که استفاده از فناوری های نوپدید برای انجام چنین اقداماتی مهم است. استفاده از این ابزارها می تواند ارتباط میان مسئولان و مردم را دقیق تر و شفاف تر سازد.

وی افزود: کمپین از «ما شروع کنید» برای پیگیری مطالبات و رفع اشتباهات و خطاها، کار بسیار مفیدی است. معتقدم اگر ستاد با نوآوری، خلاقیت و ابتکار این کار را پیگری کند، می توان انتظار بهبود وضعیت را در عملکرد مسئولان داشت. در این چارچوب می‌توان از هنر و هنرمندان رشته های مختلف هم جهت تبلیغ و دعوت مسئولان استفاده کرد.

عضو سابق شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در این راستا مردم می توانند، بهترین نمونه امربه معروف و نهی از منکر که موثر بوده را بیان کنند یا از اقدام خود فیلم تهیه کرده و برای رسانه ها یا ستاد امر به معروف و نهی از منکر ارسال کنند. به این طریق موثرترین مورد می تواند به قضاوت عمومی گذاشته شود و در بسط و توسعه چنین روشی در کشور تاثیرگذار باشد. مسئولان هم می‌توانند بهترین امر به معروف و نهی از منکری که شنیدند یا از طریق مردم به آنها منتقل شده را بیان کنند و پس از اصلاح امر یا نهی انتقال یافته، آن را به سمع و نظر عمومی برسانند.

شاکری عنوان کرد: مطالبات مردم باید براساس اطلاعاتی باشد که مسئولین از حوزه کاری خود می دهند. اگر شفاف سازی در حوزه مسئولیت مقامات و مسئولین صورت گیرد و مردم مطلع شوند، افراد بهتر می توانند درباره عملکردها قضاوت کنند و درباره نقش مسئولین اظهار نظر کنند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه نحوه قضاوت و امر به معروف و نهی از منکر مسئولان توسط مردم باید با سازوکاری مورد سنجش قرار گیرد، تصریح کرد: مردم می‌توانند با توجه به عملی شدن مطالبات از سوی دستگاه‌ها و مسئولان، به آنها در پایان سال یا یک دوره زمانی مشخص شده نمره بدهند. به این نحو مشخص می شود کارنامه مسئولین از دید مردم دارای چه نمراتی است.

شاکری  ادامه داد: برای تعمیم پویش در میان مردم و استقبال مسئولان، می توان آن را در قالب ها و انواع مختلف راه اندازی و اجرا کرد. این موضوع با توجه به امکانات ستاد امر به معروف و نهی از منکر به صورت هنری و اجتماعی تری می تواند عرضه شود.

عضو سابق شورای شهر تهران اظهار داشت: این نوع پویش‌ها به عنوان بخشی از سازوکارهای اجتماعی در نظارت بر مسئولان و مقامات می‌توانند تاثیرگذار باشند. پویش نقد و تذکر به مسئولان می تواند در مبارزه با فساد، رانت، تبیعض و بی عدالتی در کنار سایر سازوکارهای موجود مثمرثمر باشد و اقدام مبارکی است.

وی در پایان با بیان اهمیت تبلیغ چنین کمپین‌هایی گفت: بنده به عنوان دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در نشست شورای مرکزی جمعیت این پویش را در نشست مذکور به همراه اعضا، تبیین و بررسی خواهیم کرد. همچنین از آقایان  احمد مسجد جامعی و اقبال شاکری برای پیوستن به این کمپین دعوت می کنم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد