تاریخ انتشار : شنبه 3 فروردین 1398 - 5:25
کد خبر : 53695

وزارت کشور توان صدور مجوز و نظارت بر این همه حوزه تخصصی را ندارد

وزارت کشور توان صدور مجوز و نظارت بر این همه حوزه تخصصی را ندارد

محمدعلی کوزه‌گر، قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه این معاونت در زمینه اشغال، مسکن، صدور مجوز برای مؤسسات غیر دولتی و نظارت بر آنها و نیز کمک به تأمین جهیزیه مددجویان فعالیت می‌کند، گفت: بخشی از این اقدامات با کمک جذب مشارکت‌های مردمی است. ۱۲ هزار

محمدعلی کوزه‌گر، قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه این معاونت در زمینه اشغال، مسکن، صدور مجوز برای مؤسسات غیر دولتی و نظارت بر آنها و نیز کمک به تأمین جهیزیه مددجویان فعالیت می‌کند، گفت: بخشی از این اقدامات با کمک جذب مشارکت‌های مردمی است.

۱۲ هزار واحد مسکونی در سال ۹۷ به مددجویان واگذار شد

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده آیا توانستید در سال ۹۷ برنامه‌های این معاونت را اجرا کنید؟ گفت: در زمینه مسکن کارها به خوبی پیش رفت و صد هزارمین خانه مسکونی را به مددجویان خود واگذار شد و ۱۲ هزار واحد مسکونی فقط در سال ۹۷ هدفگذاری شده‌ بود که این هدف محقق شد.

ایجاد اشتغال خوب بود اما اهدای جهیزیه کافی و قابل توجه نبود

کوزه‌گر در زمینه اشتغال مددجویان بهزیستی، گفت: در زمینه اشتغال تعهد ما ایجاد ۵۰ هزار شغل بود که تحقق پیدا‌ کرد اما در بخش تأمین جهیزیه چون این بخش بیشتر به اعتبارات دولتی وابسته است، متأسفانه اختصاص اعتبار به حد کافی و قابل توجه نبود.

وی ضمن اعلام صدور مجوز فعالیت برای حدود ۳۰ سازمان مردم نهاد کشوری و ۶۳۰ مؤسسه استانی، گفت: تا سال ۹۷ بودجه‌ای برای نظارت بر مؤسسات غیر دولتی نداشتیم اما در انتهای این سال ردیف بودجه‌ای به این امر اختصاص داده‌شد و از سال ۹۸ نظارت بر مؤسسات غیر دولتی دقیق‌تر شده و افزایش پیدا خواهدکرد.

قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سؤال که پس چرا وزارت کشور در حال تدوین قانونی برای در اختیار گرفتن صدور مجوز و نظارت بر تمامی مؤسسات مردم نهاد است؟ گفت: امیدواریم وزارت کشور توان بر عهده گرفتن این مسئولیت را داشته باشد اما فکر می‌کنیم نمی‌تواند بر مراکز و مؤسسات تخصصی نظارت داشته‌باشد. وزارت کشور تا کنون نیز بر خلاف قانون در حال صدور مجوز مؤسسات غیر دولتی است. بر اساس همه قوانین موجود صدور مجوز برای مؤسسات بر عهده سازمان بهزیستی است.

وی ادامه داد: وزارت کشور در حال برداشتن گامی است که در توان و وظایفش نمی‌گنجد و می‌خواهد مسئولیت صدور مجوزهمه انجمن‌ها، مؤسسات و NGO ها و نظارت بر آنها را بر عهده بگیرد. اما این امکان‌پذیر نیست که هم معلولان برای ایجاد سمن‌های خود به وزارت کشور مراجعه کنند، هم مثلاً انجمن خوشنویسان و هم هر مجموعه و نهاد فعال در حوزه‌های متعدد دیگر. هر نهاد و سازمان دولتی و رسمی باید کار تخصصی خود را انجام و بر سمن‌هایی که در حیطه وظایف آن سازمان فعال هستند نظارت کند.

قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: وزارت کشور قبل از تصویب قانون در حال دادن مجوز به مؤسسات مردم نهاد است و این کار غیرقانونی است. ما از جامعه هدفمان دفاع می‌کنیم و معتقدیم این کار به سامان نخواهد‌رسید و از کلیت کشور دفاع می‌کنیم تا این اقدام کشور را دچار مشکل و چالش نکند. وزارت کشور توان صدور مجوز و نظارت بر این همه حوزه تخصصی را ندارد.

انتهای پیام 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد