تاریخ انتشار : شنبه 2 اردیبهشت 1396 - 17:04
کد خبر : 5361

۱۸ هزار دانش‌آموز در جشن مرجع‌شناسی شرکت می‌کنند

۱۸ هزار دانش‌آموز در جشن مرجع‌شناسی شرکت می‌کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین، در نشست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اظهار کرد: پانزدهمین مرکز دارالقرآن در مرکز استان با نام حضرت آیت‌الله باریک‌بین(ره) راه‌اندازی خواهد شد.وی عنوان کرد: بیشتر نمازخانه‌های مدارس استان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین، در نشست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اظهار کرد: پانزدهمین مرکز دارالقرآن در مرکز استان با نام حضرت آیت‌الله باریک‌بین(ره) راه‌اندازی خواهد شد.
وی عنوان کرد: بیشتر نمازخانه‌های مدارس استان نیز در این چهار سال شروع به ساخت کرده و در حال حاضر هشت نمازخانه نیز در این مدت افتتاح شده است.
قاسمی با اشاره به افزایش ۱۰۰درصدی گفتمان‌های دینی در مدارس استان در چهار سال گذشته ادامه داد: یکی از افتخارات بزرگ آموزش‌وپرورش، شرکت فعالانه ۱۱۰ هزار دانش‌آموز در طرح آموزش عملی نماز است.
وی همچنین با اشاره به ارائه طرح آموزش عملی نماز از پایه اول تا ششم دبستان گفت: هم‌اکنون ۳۵۰ روحانی در مدارس فعالیت داشته و ۶۰۰ نفر از روحانیون به مناسبت‌های مختلف در مدارس حضور پیدا می‌کنند.
این مسئول طرح امین را از دیگر طرح‌های دینی آموزش‌وپرورش در مدارس اعلام کرد: هم‌اکنون در ۴۲ واحد آموزشی با حضور روحانیون اجرا می‌شود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین برگزاری ۲۵ همایش تربیت دینی برای اولیا و آموزش‌های خانواده با سرفصل‌های نماز در مدارس و همچنین فعالیت ۲۵ مدرسه در طرح پیوند مسجد و مدرسه، ساخت ۱۴ سرود فاخر با زبان هنر درباره ائمه اطهار(ع)، کسب رتبه ۱۰ در مسابقات کشوری را از دیگر دستاوردهای این اداره کل در حوزه فعالیت‌های قرآنی و پرورشی اعلام کرد.
قاسمی حضور دانش‌آموزان در جشن‌های تکلیف را جزء برنامه‌های دینی آموزش‌وپرورش خواند و بیان کرد: در همین راستا در روز ۱۵ اردیبهشت‌ماه، ۱۸ هزار دانش‌آموز در میعادگاه‌های نماز جمعه به مناسبت جشن تکلیف و مرجع شناسی حضور خواهند داشت.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین افزود: آموزش‌وپرورش در کنار ائمه جمعه و روحانیت معزز تمام تلاش خود را در جهت تربیت نسلی به دور از آسیب‌های اجتماعی به کار می بنند.
قاسمی در پایان رهبر شناسی و امام شناسی را در دوران نوجوانی بسیار مهم دانست و گفت: جایگاه ولایت و امامت از برکات انقلاب اسلامی است و باید با جدیت مدنظر قرار گیرد.

منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد