تاریخ انتشار : شنبه 2 اردیبهشت 1396 - 11:48
کد خبر : 5354

استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در ترویج نمازجمعه

استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در ترویج نمازجمعه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین صبح امروز(شنبه)در جلسه شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان که در دفتر امام جمعه خرمدشت برگزار شد، اظهار کرد: اهتمام آقای قاسمی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین صبح امروز(شنبه)در جلسه شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان که در دفتر امام جمعه خرمدشت برگزار شد، اظهار کرد: اهتمام آقای قاسمی مدیرکل محترم آموزش و پرورش قزوین به امر نماز ستودنی است و در استان کاملاً مشهود است. 

وی افزود: باید تلاش کنیم از ظرفیت همه دانش‌آموزان و آموزش و پرورش در ترویج نمازجمعه استفاده کنیم، از همه خدمات ارزشمند آموزش و پرورش نیز قدردانی می‌کنیم. 
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم فضای مدیریتی مجموعه خود را ولایی کنیم. 

طی چهار سال گذشته ۱۵ مرکز دارالقرآن راه‌اندازی شده است
سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این جلسه گفت: نگاه در آموزش و پرورش، تربیت دینی دانش‌آموزان است، اگر در همه شاخص‌ها ۵ رتبه اول کشور نشویم در نتیجه خوب کار نکرده‌ایم. 

وی اضافه کرد: استان قزوین ظرفیت این کار را دارد و ما می‌توانیم به آن شاخص‌های مورد نظر برسیم، توفیقات آموزشی مهم است ولی باید در خدمت پرورش هم باشد، باید تمام ‌جهت‌گیری‌ها در نظام تعلیم و تربیت به سمت مسایل پرورشی و آموزشی باشد. 

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خاطرنشان کرد: مراکز دارالقرآن به عنوان یک مرکز فعالیت قرآنی بعد از گذشت ۸ سال وقفه مجددا آغاز بکار نموده است، در طی این چهار سال ۱۵ مرکز دارالقرآن راه‌اندازی شده و افتخاری برای آموزش و پرورش است که اثرات آن‌را می‌بینیم، پانزدهمین مرکز دارالقرآن در مرکز استان با نام حضرت آیت اله باریک بین(ره) راه‌‎اندازی خواهد شد. 

قاسمی تصریح کرد: بیشتر نمازخانه‌ها در این چهار سال شروع به ساخت شده است و ۸ نمازخانه افتتاح شده است، گفتمان‌های دینی با افزایش ۱۰۰ درصدی در این مدت روبرو بوده است و از افتخارات آموزش و پرورش استا ن می‌باشد، ۱۱۰ هزار دانش‌آموز در طرح آموزش عملی نماز حضور و شرکت فعالانه دارند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: از پایه اول دبستان تا پایان پایه ششم ابتدایی آموزش طرح عملی نماز ارائه می‌شود، حضور روحانیون در نمازهای جماعت با حضور ۳۵۰ روحانی در مدارس فعالیت دارند و ۶۰۰ نفر ازروحانیون به مناسبت‌های مختلف در مدارس حضور دارند. 

وی در ادامه گفت: طرح امین در ۴۲ واحد آموزشی در مدارس استان با حضور روحانیت معزز در حال انجام است، ۲۵ همایش تربیت دینی برای اولیای محترم در استان داشته‌ایم و مورد توجه قرار گرفته است، آموزش‌های خانواده با سرفصل‌های نماز در مدارس به آن‌ پرداخته می‌شود و ۲۵ مدرسه در طرح پیوند مسجد و مدرسه و منزل فعال هستند. 

قاسمی اظهار کرد: امام شناسی، ساخت ۱۴ سرود فاخر با زبان هنر در خصوص ائمه اطهار، کسب رتبه ۱۰ کشور در مسابقات کشوری از جمله افتخارات آموزش و پرورش می‌باشد، امسال ۱۸۰۰۰ دانش‌آموز در ۱۵ اردیبهشت ماه در میعادگاه‌های نمازجمعه به مناسبت جشن تکلیف و مرجع شناسی حضور خواهند داشت، آموزش و پرورش در کنار ائمه محترم جمعه و روحانیت معزز هست و با نیت خالص سعی می‌کنیم این نسلی که در خدمتشان هستیم از آسیب‌های اجتماعی دور کنیم که محور همه این‌ها نماز است که دست یاری بسوی همه دراز می‌کنیم. 

این مسئول گفت: رهبرشناسی و امام شناسی در دوران نوجوانی بسیار مهم است و مورد تأکید می‌باشد، جایگاه ولایت و امامت به گونه‌ای هست که باید مدنظر قرار گیرد و از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد