تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 فروردین 1396 - 14:03
کد خبر : 5292

گزارش مشروح ایکنا از افتتاح ۴۱۱ پروژه عمرانی و فرهنگی فارس با حضور رئیس جمهور

گزارش مشروح ایکنا از افتتاح ۴۱۱ پروژه عمرانی و فرهنگی فارس با حضور رئیس جمهور

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم افتتاح ۴۱۱ پروژه عمرانی، فرهنگی،‌ درمانی، ورزشی و غیره امروز، ۳۱ فروردین‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان به همراه تعدادی از وزرای کابینه دولت یازدهم در محل بیمارستان ۶۰۰ تخت‌خوابی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم افتتاح ۴۱۱ پروژه عمرانی، فرهنگی،‌ درمانی، ورزشی و غیره امروز، ۳۱ فروردین‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان به همراه تعدادی از وزرای کابینه دولت یازدهم در محل بیمارستان ۶۰۰ تخت‌خوابی ابوعلی سینا شیراز به‌صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

در این مراسم مسئولانی نظیر وزیر اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر دادگستری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر ورزش و جوانان، وزیر راه و ترابری، وزیر نیرو، وزیر صنعت و معدن، وزیر کار، رفاه و تعاون، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی کشور، و معاون امور مجلس ریاست جمهوری و همچنین استاندار و نماینده ولی فقیه در استان فارس حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم دکتر ملک‌حسینی، مدیرعامل مرکز پژوهشی، آموزشی و درمانی ابوعلی سینا به ارائه توضیحاتی درباره این مجتمع خیرساز پرداخت و فعالیت‌ها و اهتمام خیران در ساخت این مجتمع یادآور شد و گفت: درب بهشت خداوند جز خدمت به خلق برای رضای خداوند نیست.

وی گفت: شروع ساخت این مجتمع به ۱۵ سال پیش باز می‌گردد که به دلیل کمبود شدید مکان جدید برای بخش پیوند اعضا و دیالیز در بیمارستان نمازی، تصمیم گرفتیم با کمک خیران یک مجتمع این چنینی را احداث کنیم که بحمد الهی این مجتمع تبدیل به یکی از بزرگترین مجتمع‌‌های آموزشی و درمانی کشور تبدیل خواهد شد.

ملک‌حسینی با یادآوری اینکه بخش پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز سه دهه قبل با همکاری دکتر فاضل در بیمارستان نمازی آغاز به فعالیت کرد، گفت: با وجود تمام مشکلات توانستیم بخش پیوند اعضای شیراز را به بزرگترین بخش پیوند اعضا در دنیا تبدیل کنیم.

کسب رتبه نخست بخش پیوند اعضای شیراز در دنیا برای ۵ سال متوالی

مدیرعامل مرکز پژوهشی، آموزشی و درمانی ابوعلی سینا ادامه داد: بخش پیوند اعضای شیراز در ۵ سال پیاپی در دنیا مقام اول را کسب کرده است و در سال گذشته نیز بیش از ۵۵۰ عمل پیوند کبد در شیراز انجام شده است و این‌ها همگی به خاطر عنایت‌های خداوند و یاری خیران است.

وی با یادآوری اینکه این مجتمع به مساحت ۱۰۰ هکتار در حال ساخت است و قرار است در بیش از یک میلیون متر مربع ساخت و ساز شود، گفت: این مجتمع دارای بخش‌های مختلفی است که یکی از آن‌ها مرکز دیالیز دکتر ابراهیمی است که ایشان ساخت ورزشگاه و همچنین کتابخانه و مرکز همایش‌های این مجتمع را نیز به عهده گرفته‌اند.

ملک‌حسینی با بیان اینکه بیمارستان ابوعلی سینا با زیربنای ۸۰ هزار متر مربع و با ۶۰۰ تخت خواب احداث شده است، گفت: ساخت این بیمارستان ۱۰ سال طول کشید و اینجا تنها بیمارستانی است که از آغاز تا پایان آن پزشکان در کنار مهندسان با هم کار کرده‌ و مجتمعی با سبک معماری ایرانی اسلامی بنا کرده‌اند.

احداث دو بیمارستان خیرساز در کنار هم

مدیرعامل مرکز پژوهشی، آموزشی و درمانی ابوعلی سینا اظهار کرد: قرار است در این مجتمع دو بیمارستان به‌صورت دو قلو در کنار هم ساخته شود که یکی این بیمارستان ابوعلی سیناست و دیگری بیمارستان تخصصی سرطان جنوب کشور با ۱۳۰۰ متر مربع زیربنا و بیش از یک هزار تخت است و این دو بیمارستان در تجهیزات تأسیساتی با یکدیگر مشترکند.

وی، دانشکده پزشکی، خوابگاه، مسجد و غیره را از دیگر بخش‌های این مجتمع عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اهدافی که ما در احداث این مجتمع دنبال کردیم، بحث اشتغالزایی است که مقام معظم رهبری نیز بر روی آن بسیار تأکید دارند و احداث این دو بیمارستان با وجود قریب ۲ هزار تخت موجب اشتغالزایی برای ۶ هزار نفر خواهد شد.

ملک‌حسینی در پایان تقویت توریسم درمانی و پزشکی و دانشجویی را از دیگر اهداف احداث مجتمع پژوهشی، آموزشی و درمانی ابوعلی سینا برشمرد.

خیران تأمین سلامت فارس در کشور مقام اول را دارند

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی نیز با یادآوری فعالیت‌های خیران در حوزه سلامت در فارس گفت: خیران فارس در کشور مقام اول را در این حوزه دارند و آنان کسانی هستند که بخش عمده‌ای از دارایی‌های خود را در حوزه سلامت بخشیده‌اند

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در استان فارس بالغ بر ۹۳۰ میلیارد تومان در قالب طرح تحول سلامت هزینه و امید را در مردم فارس ایجاد و تقویت کرده است، به تشریح جزئیات کامل فعالیت‌های حوزه سلامت پرداخت.

افتتاح ۲۶۲ پروژه درمانی در فارس

قاضی‌زاده هاشمی همچنین از افتتاح ۲۶۲ پروژه درمانی در این سفر در فارس خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در این سفر با حضور رئیس جمهور به‌صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شده است، آغاز عملیات اجرایی شهر بین‌المللی سلامت و گردشگری در کیلومتر ۲۲ جاده شیراز ـ سپیدان است.

وی با بیان اینکه این شهر با همکاری بخش خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز احداث خواهد شد، گفت: در این سفر تعداد زیادی از خانه‌های بهداشت، خانه پزشک، کلینیک‌های ویژه و غیره افتتاح می‌شود.

راه‌اندازی ۱۰ باب کتابخانه عمومی در شیراز

سخنران دیگر این مراسم سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که به ارائه توضیحاتی درباره افتتاح ۱۰ باب کتابخانه عمومی در شیراز که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، پرداخت.

وی در این زمینه یادآور شد که دولت یازدهم بدون جنجال و تبلیغات مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی را در پیش گرفته است و همه این‌ها حاصل آشتی دولت با اصحاب فرهنگ و هنر است چرا که آنان به گفتمان ریاست جمهوری اعتماد کردند و امروز بهترین رابطه با اصحاب فرهنگ و هنر بعد از انقلاب اسلامی برقرار شده است چراکه تأکید رئیس جمهور این است که باید محیط فرهنگی با ثبات و آرامش باشد.

افزودن ۷ هزار کانون مساجد در کشور طی فعالیت دولت یازدهم

وی همچنین فعالیت‌های این وزارتخانه را در حوزه دینی یادآور شد و گفت: در حوزه دینی قدم‌های بسیار بزرگی برای گسترش فرهنگ دینی در کشور برداشته شده است و تعداد کانون‌های مساجد کشور از ۱۶ هزار کانون پیش از دولت یازدهم به ۲۳ هزار کانون فرهنگی مساجد در کشور رسیده است یعنی در طی ۴ سال دولت یازدهم ۷ هزار کانون مساجد اضافه شده‌اند.

وی از حمایت ۲ هزار و ۵۰۰ مؤسسه قرآنی در کشور خبر داد و گفت: برای نخستین بار با دیپلماسی فعال نظام، راه حج باز شد و این یکی از خواسته‌های بزرگ مردم ما بود که محقق شد و از امسال حجاج ما به حج اعزام می‌شوند.

افزایش ۲۰۹ کتابخانه عمومی در کشور

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه در سال ۹۲، ۳ هزار و ۱۱۴ کتابخانه عمومی در کشور فعالیت می‌کرد، گفت: در طول ۴۶ ماه گذشته، ۲۰۹ کتابخانه عمومی به این تعداد اضافه شد یعنی هر دو ماه ۹ کتابخانه عمومی به کتابخانه‌های عمومی کشورمان اضافه شد.

وی با اشاره به احداث ۱۰ کتابخانه عمومی در شیراز گفت: با این تعداد کتابخانه ۶۰ درصد به تعداد کتابخانه‌های شیراز افزوده شده است که از این ۱۰ کتابخانه، ۳ کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان است، ۹ کتابخانه در مناطق کم بهره و یا محروم از کتابخانه احداث شده است.

مردم فضای بازتری را در زمینه مسائل فرهنگی احساس می‌کنند

این گزارش می‌افزاید، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس جمهور کشورمان نیز در این رابطه گفت: آمار و ارقام فرهنگی به مفهوم ایجاد فضای جدید در زندگی مردم است و مردم فضای بازتری را در زمینه مسائل فرهنگی احساس می‌کنند.

وی تأکید کرد که امروز شاهد فضای آرام‌تر، مثبت‌تر و پرنشاط‌ تر برای مردم فرهنگ دوست ایران هستیم و می‌خواهیم با آرامش زندگی کنیم ضمن اینکه باید بدانیم که زندگی کردن تنها به آب و غذا نیست بلکه بشر نیازهای فراوانی دارد و یکی از آن‌ نیاز‌ها، نیازهای فرهنگی و معنوی است.

روحانی یادآور شد که بشر موجود بسیار پیچیده‌ و دارای استعدادهای بیکران و نیازمندی‌های فراوان است و باید تمام نیازمندی‌های آن‌ها را فراهم کنیم که در بخش فرهنگ و هنر، شاهد حرکات خوبی در این عرصه بودیم.

افتتاح ۳۲۳ پروژه کشاورزی

بنا بر این گزارش، در ادامه محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی نیز به ارائه توضیحاتی درباره ۳۲۳ پروژه کشاورزی و آبیاری که در این مراسم افتتاح شدند، پرداخت و گفت: از این تعداد پروژه‌ها، ۳۰۳ پروژه آب‌رسانی است که با استفاده از شیوه‌های آبرسانی نوین انجام شده است.

حجت‌الاسلام روحانی نیز در این رابطه گفت: در ماه‌های گذشته صدها طرح در زمینه آبیاری نوین در کشور افتتاح شد چرا که یکی از مسائل حیاتی کشور همین مسئله است و با توجه به منابع آبی کشور و نیاز مردم و گسترش جمعیت در کشور باید به این نیاز توجه ویژه شود.

وی با تصریح اینکه اگر مسئله آب را درست مدیریت نکنیم، با مشکلات بزرگ اجتماعی روبه‌رو خواهیم شد، گفت: یکی از راه‌های مدیریت صحیح آب، همین ایجاد راه‌های آبیاری نوین و بهره‌برداری درست از منابع آبی و صرفه‌جویی علمی است و در این پروژه‌ها ۳ هزار و ۳۰۰ هکتاری اراضی جدید مجهز به سیستم آبیاری نوین شده‌اند.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا، عباس آخوندی، وزیر راه و ترابری سخنران دیگر این مراسم بود و او نیز به ارائه توضیحاتی درباره پروژه‌های افتتاح شده در این سفر پرداخت و گفت: در فارس فعالیت‌های ما بسیار گسترده است و در حوزه ریل‌گذاری ۲ پروژه بسیار عظیم شیراز ـ گل گهر و شیراز ـ بوشهر را در حال احداث داریم.

وی، همچنین احداث آزاد راه شیراز ـ اصفهان را یادآور شد و گفت: در سفر قبلی ریاست جمهوری به فارس این پروژه ۲۵ درصد پیشرفت داشت و اکنون میزان پیشرفت آن به ۵۵ درصد رسیده است و امیدواریم در سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

آخوندی، توسعه فرودگاه بین‌المللی فرودگاه شیراز و همچنین افتتاح ۵۴ کیلومتر راه جاده‌ای را از جمله دستاوردهای این سفر عنوان کرد و گفت: علاوه بر این‌ها آغاز عملیات احداث ۵۴ کیلومتر جاده‌ای دیگر نیز در فارس در این سفر صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام روحانی هم در این رابطه گفت: کار بسیار بزرگی در زمینه حمل و نقل در کشورمان در طی چند سال گذشته انجام شده است و بحمد الهی شاهد احداث جاده‌های خوبی در محورهای مواصلاتی کشورمان هستیم.

تحول بسیار خوبی در کشور در حوزه حمل و نقل انجام شده است

وی با بیان اینکه تحول بسیار خوبی در کشور در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، هوایی، ترنی و غیره انجام شده است، گفت: به یاری خدا تا پایان دولت ۵ استان کشور با ریل راه آهن به یکدیگر متصل خواهند شد.

بنا بر این گزارش، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت و معدن هم از افتتاح ۳۳ پروژه صنعت و معدن در این سفر خبر داد و گفت: یکی از این پروژه ها افتتاح شرکت پردیس آباده با ۶ میلیون متر متر مکعب ظرفیت تولید انواع کاشی و سرامیک است که در آن ۲۳۰ اشتغال ایجاد می‌شود.

وی همچنین افزود: ۳۱ طرح صنعتی کوچک با بیش از ۵۰۰ اشتغال مستقیم و ۲۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز در این سفر افتتاح خواهد شد.

حجت‌الاسلام روحانی نیز در این باره گفت: تلاش‌های گسترده‌ای در کشور در بحث صنعت و معدن شاهدیم که نشانه رشد و توسعه است و نشان می‌دهد که تمام تلاشگران تلاش می‌کنند.

وی افزود: اقداماتی که برای اکتشافات معادن طی سه سال و نیم گذشته انجام شده دو برابر کارهایی است که اکتشافات معادن در سال‌های گذشته انجام می‌شده است و معادن بسیار بزرگی در کشور در طی این مدت کشف شدند و این به معنای آن است که کشور ما بیش از این‌ها دارای سرمایه‌های اجتماعی است.

ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز افتتاح شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم از افتتاح ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز خبر داد و گفت: این ورزشگاه بعد از ورزشگاه‌های آزادی تهران، نقش جهان اصفهان و یادگار امام، چهارمین ورزشگاه بزرگ کشور است.

وی این نکته را یادآور شد که عملیات احداث این ورزشگاه از سال ۷۴ آغاز شد اما در زمان دولت یازدهم تکمیل یافت و ادامه داد: این ورزشگاه یکی از ظرفیت‌های ما برای میزبانی مسابقات بین‌المللی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ است.

سلطانی‌فر با بیان اینکه ما ۲۵ پروژه ورزشی را در سطح استان آماده افتتاح کردیم که ظرف یک ماه آینده افتتاح خواهند شد، گفت: این ورزشگاه در زمینی به مساحت ۴۵ هکتاری و با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان احداث شده است که ارزش آن بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان است و علاوه بر این‌ها بنا داریم تا ظرف چند روز آینده یک مجتمع ورزشی ویژه بانوان را در شیراز راه‌اندازی کنیم.

یکی از راه‌های تضمین سلامت جامعه، توجه به ورزش است

حجت‌الاسلام روحانی نیز از خبر احداث و راه‌اندازی این ورزشگاه بعد از ۲۰ سال و همچنین مجتمع ورزشی بانوان در شیراز ابراز خرسندی کرد و گفت: این مسئله بسیار مهم است که به ورزش بانوان اهمیت دهیم و اگر می‌خواهیم سلامت جامعه تضمین شود، یکی از راه‌های آن توجه به ورزش است و باید ورزشگاه‌های مناسبی برای بانوان خود راه‌اندازی کنیم.

بنا بر این گزارش، حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهور هم به ارائه توضیحاتی درباره بهره‌برداری از ۳ کیلومتر مترو شیراز پرداخت و گفت: این ایستگاه دارای ۱۳ هزار و ۱۷۰ متر مربع مساحت و در ۴ طبقه احداث شده است و در این مراسم مسیر میدان نمازی تا چهار راه زند قطار شهری شیراز افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی خط قطار شهری در این مسیر از میزان ترافیک در این منطقه خواهد کاست، گفت: بناست تا در تابستان امسال نیز ۱۰ و نیم کیلومتر از مسیر قطار شهری شیراز نیز افتتاح شود.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا، حمید چیت چیتیان، وزیر نیرو هم در این مراسم به افتتاح پروژه‌های عمرانی در این بخش اشاره کرد و گفت: در این مرسم سد چشمه عاشق فارس افتتاح خواهد شد که این سد یکصد و هفتاد و چهارمین سد بزرگ تاریخ سدسازی ایران است و در طول مدت دولت یازدهم این سی‌امین سد احداث شده است.

افتتاح ۳ سد در سال جاری در کشور

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۳ سد در کردستان، آذربایجان شرقی و فارس افتتاح شده‌اند، گفت: بناست در استان فارس در اردیبهشت‌ماه ۳ سد جدید و در خردادماه نیز سه سد جدید افتتاح شوند.

چیت چیتیان با تصریح اینکه فارس تاکنون ۶ سد داشته است و در این دولت ۲ سد چشمه عاشق و رودبال به تعداد سدهای آن افزوده شده است، گفت: تا پایان سال ۹۶ نیز سد هایقر هم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو با یادآوری اینکه سد چشمه عاشق در ۳۰۰ کیلومتری شیراز قرار دارد، گفت: ۸ و نیم میلیون متر مکعب آب شرب و ۶ میلیون متر مکعب آب برای صنایع در این سد ذخیره می‌شود و کل حجم مخزن آن ۶۹ میلیون متر مکعب و حجم مفید آن ۶۱ میلیون متر مکعب است.

وی با تصریح اینکه سیلاب اخیر نیز موجب شد تا ۴۳ میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره شود، گفت: این سد تاکنون ۹۸ درصد پیشرفت داشته است و تاکنون ۹۲ و ممیز ۶ دهم میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است.

حجت‌الاسلام روحانی هم در این رابطه گفت: طبق قول مساعدی که وزیر نیرو به من داده بودند، بنا شده بود تا پایان دولت یازدهم ۳۵ سد در این دولت در کشور احداث شود که تاکنون ۳۰ سد به بهره‌برداری رسیده است.

این گزارش می‌افزاید، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به ارائه توضیحاتی درباره پروژه های این بخش پرداخت و گفت: ۲ پروژه مهم کار و تعاون در این سفر در فارس افتتاح می‌شود که بحمد الهی در دولت یازدهم موفق شدیم در سایه عقلانیت، هم شاهد کاهش فقر و هم افزایش توانمندسازی باشیم.

یادآوری اهمیت توانمندسازی مردم به خصوص در روستاها

حجت‌الاسلام روحانی هم گفت: برای ما توانمندسازی مردم به خصوص در روستاها بسیار اهمیت دارد که این مسئله هم برای نشاط جامعه و هم رشد و توسعه ملی نقش بسیار اساسی دارد.

یادآور می‌شود، پایان‌بخش این برنامه‌ها درخواست دکتر ملک‌حسینی از رئیس جمهور برای درخواست دستگاه پت، تسهیل راه‌های دسترسی به بیمارستان ابوعلی سینا از فرودگاه شیراز تا محل این بیمارستان واقع در فاز ۲ صدرا جهت انتقال سریع اعضای پیوندی و همچنین دسترسی مسیر قطار شهری شیراز به این بیمارستان شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد