تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اسفند 1397 - 14:48
کد خبر : 52834

گران‌فروشان زیر تیغ نظارت دستگاه قضایی

گران‌فروشان  زیر تیغ نظارت دستگاه قضایی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرضا، محمد محسنی‌اژیه عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرضا با بیان این‌که با توجه به نیاز جامعه باید فعالیت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از چهارچوب

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرضا، محمد محسنی‌اژیه عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرضا با بیان این‌که با توجه به نیاز جامعه باید فعالیت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از چهارچوب سنتی آن خارج شود، اظهار داشت: برای کیفیت‌بخشی به جلسات ستاد احیا می‌توان از گروه‌های مطالبه‌گر اجتماعی از دانشگاه یا سایر مراکز برای اظهار نظر در این ستاد دعوت کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا با اشاره به نابسامانی‌های بازار و وضعیت معیشتی مردم از تشکیل کمیته ویژه مبارزه با گرانی در شهرضا خبر داد و افزود: این کمیته اختیارات بیشتری در مقایسه با قانون تعزیرات به مسؤولان داده تا با قاطعیت از حق و حقوق شهروندان دفاع کنند.

وی با اشاره به این‌که این کمیته تاکنون به ۱۲ نفر از قصابان که قصد عرضه گوشت به قیمتی بیش از ۱۳۰ هزار تومان داشته و به دنبال افزایش بی‌رویه قیمت این کالا بودند تذکر داده‌اند، گفت: اتحادیه‌های فاقد نرخ‌نامه ملزم به تنظیم نرخ‌نامه و ابلاغ به واحدهای صنفی شده‌اند.

محسنی‌اژیه تعدی به حقوق دولت و بیت‌المال، یکی از مهمترین منکرات است، گفت: در این راستا شورای حفظ بیت‌المال در شهرضا تشکیل شده تا موارد تخلف در این زمینه بررسی شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا با اشاره به رسیدگی به ۶۵۰ هکتار از اراضی مزرعه شریف‌آباد شهرضا که سودجویان از تعلل در پرونده ثبتی آن سوء‌استفاده کرده بودند، تصریح کرد: هرگونه خرید و فروش اراضی در این مزرعه باید با مجوز وزرات راه و شهرسازی باشد و در غیر این صورت دستور پیگرد قانونی متخلف صادر می‌شود و با توجه به این‌که کاربری اراضی منطقه شریف‌آباد کشاورزی است، ایجاد هرگونه مستحدثات در آن نیازمند صدور مجوز از سوی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به صدور فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر عفو یا تخفیف مجازات محکومان و زندانیان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اضافه کرد: تاکنون ۲۸۰ نفر از محکومان در شهرستان شهرضا با توجه به این حکم مشمول عفو و آزاد شده‌اند.

محسنی‌اژیه با تأکید بر این‌که باید از این زندانیان بعد از آزادی حمایت‌های لازم انجام شود تا دوباره مرتکب خلاف نشوند، عنوان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و سایر مراکزی که بتوانند سالانه ۱۰ تا ۱۵ نفر از این افراد را حمایت کنند، خدمت قابل توجهی در پیشگیری از ارتکاب مجدد جرایم در جامعه انجام داده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا با اشاره به کشفیات مواد مخدر در شهرستان شهرضا، افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ تن و ۲۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان شهرضا کشف شده که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به این‌که ۶۵ نفر از معتادان متجاهر در قالب طرح آرامش بهاری دستگیر و روانه کمپ‌ها شده‌اند، اظهار داشت: شمار معتادان متجاهر دستگیر شده در طرح آرامش بهاری پیش‌بینی می‌شود که به ۱۴۰ تا ۱۵۰ نفر افزایش یابد در این طرح قاطعیت دستگاه قضایی در راستای تأمین امنیت و آرامش مردم و مسافران به کار گرفته می‌شود.

مسؤولان باید به وضعیت معیشتی نیازمندان رسیدگی کنند

 حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی در ادامه جلسه با اشاره مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، اظهار داشت: در روز افراد بسیاری به دفتر بنده مراجعه می‌کنند که در نان شب خود مانده‌اند و نانی برای خوردن ندارند.

امام جمعه شهرضا با انتقاد از این‌که اجناس هر روز نسبت به روز قبل افزایش پیدا می‌کند، افزود: کسانی که پست و مقام در جمهوری اسلامی ایران دارند در روز قیامت باید در برابر خون شهدا پاسخگوی اعمال خود باشند.

وی با تأکید بر این‌که مسؤولان باید به وضعیت معیشتی، دارو و درمان مردم نیازمند رسیدگی کنند، بیان کرد: همواره ائمه جمعه و جماعت مطالبات و مشکلات مردم را مطرح می‌کنند تا به معروف عمل کرده باشند به این امید که شاید گوش شنوایی برای پند و نصیحت وجود داشته باشد.

یعقوبی با اشاره به این‌که مردم همواره در صحنه‌های دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی حضور داشته‌اند و مهمترین پشتوانه نظام و انقلاب هستند بنابراین مسؤولان باید دین خود را به مردم ادا کنند، گفت: گام‌های عملیاتی باید در عرصه عدالت و مبارزه با فساد در جامعه برداشته شود، جامعه نیاز به عدالت، رفع تبعیض و مبارزه با فساد دارد.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که تجلیل از بانیان مجالس روضه خانگی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی شهرستان شهرضا بود، تصریح کرد: در این هفته از بانیان روضه خانگی که ۲۳۱ نفر بودند تجلیل به عمل آمد، روضه‌های خانگی باید افزایش پیدا کند، این روضه‌ها دین مردم را حفظ می‌کند.

وی با بیان این‌که ۱۷ اسفند روز شهادت شهید خیبر سردار حاج محمدابراهیم همت، روز ایثار و شهادت در شهرضا نامگذاری شد، عنوان کرد: تجلیل از شهید همت به معنی گرامی‌داشت مقام شهدا، مردم شهرضا و احترام به روحیات دینی و انقلابی آنان است.

یعقوبی با بیان این‌که مدیران و مسؤولان باید با همدیگر وحدت و همکاری داشته باشند و از جناح‌گرایی و سیاست‌زدگی پرهیز کنند، ادامه داد: تضعیف دولت به معنی تضعیف نظام است و تضعیف نظام سبب از بین رفتن خون و جایگاه شهدا می‌شود.

وی با بیان این‌که در ایام نوروز موازین شرعی در برپایی کمپ‌های نوروزی باید رعایت شود، بیان کرد: اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان برای کنترل و نظارت در این کمپ‌ها در ایام نوروز باید حضور داشته باشند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرضا از فعال‌ترین ستادهای استان اصفهان است، خاطرنشان کرد: در این ایام گشت‌های محسوس و نامحسوس برای مقابله با عرضه مواد ممنوعه، مواد مخدر و مشروبات الکلی تشکیل شود.

مهار گرانی نیازمند عزم همگانی مردم و مسؤولان است

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت معیشتی مردم گفت: به دلیل اعمال تحریم‌ها مردم در مضیقه هستند و به سختی زندگی خود را می‌گذرانند، نباید اجازه دهیم فاصله بین فقیر و غنی بیش از این نمایان شود.

فرماندار شهرضا با بیان این‌که دولت و قوه قضاییه، همه توان خود را برای مهار گرانی و توزیع متوازن کالاهای عمومی در بین مردم بکار گرفته‌اند، تصریح کرد: موفقیت کامل در زمینه مهار گرانی، نیازمند اتخاذ تدابیری در سطوح ملی، استانی و شهرستانی است.

وی با بیان این‌که با توجه به وضعیت اقتصادی مردم باید در ایام نوروز از تجمل و هزینه‌های بیهوده خودداری کنند، یادآور شد: یکی از علل گرانی در جامعه خرید بیش از نیاز و انبار کردن مواد غذای و کالا در منازل است که این امر به اقتصاد کشور و شهرستان شهرضا آسیب می‌زند.

رفیعی‌نژاد با بیان این‌که همه افراد باید با احساس مسؤولیت در این زمینه در حد توان به فکر مصالح کشور و دیگر هموطنان خود باشند، بیان کرد: مهار گرانی نیازمند عزم همگانی مردم و مسؤولان است و برخوردهای قهری و یکسویه در مورد آن کارساز نیست.

فرماندار شهرضا با تأکید بر این‌که مردم باید از از مکان‌هایی که با گرانفروشی به دنبال سودجوی هستند از خرید خودداری کنند، عنوان کرد: مردم باید موارد تخلف در عرضه کالا و خدمات، گرانفروشی و احتکار را به مسؤولان گزارش دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۳۰/

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد