تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 فروردین 1396 - 7:28
کد خبر : 5280

اولین نقطه سیاه دنیا در نظر هاشمی

اولین نقطه سیاه دنیا در نظر هاشمی

رخدادهای ۳۱ فروردین ۶۳ چکیده: هاشمی در نماز جمعه تهران: آمریکا بزرگترین تروریست دنیا است.   ما اولین نقطه سیاه بشریت را کشف آمریکا می دانیم.   آیت الله مشکینی: فقهای شورای نگهبان در رسیدگی به تخلفات انتخاباتی قاطعانه برخورد کنند.   مقدمات تشکیل دولت جدید لبنان فراهم شد.   شورای امنیت با استقرار نیروهای

رخدادهای ۳۱ فروردین ۶۳

چکیده:

هاشمی در نماز جمعه تهران: آمریکا بزرگترین تروریست دنیا است.

 

ما اولین نقطه سیاه بشریت را کشف آمریکا می دانیم.

 

آیت الله مشکینی: فقهای شورای نگهبان در رسیدگی به تخلفات انتخاباتی قاطعانه برخورد کنند.

 

مقدمات تشکیل دولت جدید لبنان فراهم شد.

 

شورای امنیت با استقرار نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل برای ۶ ماه دیگر در بیروت موافقت کرد.

 

هاشمی: آمریکا بزرگترین تروریست دنیا است

نماز پر صلابت این هفته تهران همچون هفته های گذشته با شرکت گسترده امت حزب الله و به امامت آیت الله هاشمی رفسجانی امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

آقای هاشمی در خطبه های این هفته تهران درباره اتهام زنی های اخیر آمریکا علیه ایران گفت: ما اولین نقطه سیاه بشریت را کشف آمریکا می دانیم. خود آمریکا بزرگترین تروریست دنیا است. آمریکا در منطقه  می خواهد دست به یک جنایت بزند. حالا البته آن جرات را در آمریکا نمی بینیم اما به هر حال دنبال توطئه است. ما اخطار می کنیم به ملل منطقه و اخطار می کنیم به خود اینها که اگر چنانچه در منطقه هر حادثه ای پیش بیاید که امنیت منطقه را به هم بزند مسئولیتش به عهده خود آمریکا است ایران در این منطقه بزرگترین مرکز تامین امنیت این منطقه است و ما حاضر نیستیم که به هیچ قیمتی اجازه دهیم که اینها امنیت منطقه را مخدوش کنند.

آقای هاشمی در مورد انتخابات هفته گذشته نیز گفت: دوست و دشمن شکست خورده و پیروز کسی نیست که منکر شود که این انتخابات به تمام معنی آزاد بود.

رئیس مجلس افزود: یک انتخاباتی با این وسعت و بدون تجربه گذشته بدون تخلف نمی شود و مواردی ممکن است وجود پیدا کند با اینها باید با معیارهای قانونی برخوردار شود. اینکه آدم شکستش را به پای تخلف دیگران بنویسد این دیگر گناه بدی است اما مرجع دارد و رسیدگی می شود.(۱)

 

آیت الله مشکینی: انتخابات در کمال آرامش و آزادی برگزار شد

آئین وحدت بخش و پر صلابت نماز جمعه این هفته شهر مقدس خون قیام به امامت آیت الله مشکینی امام جمعه شهر قم برگزار شد.

آیت الله مشکینی در خطبه های این هفته شهر قم گفت: حضور بی سابقه مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار پر شور و پر هیجان بود و انتخابات در کمال آرامش و آزادی برگزار شد. من معتقدم کشیده شدن انتخابات به مرحله دوم نیز در نتیجه آزادی انتخابات بوده است. آیت الله مشکینی افزود: از شورای نگهبان  نیز می خواهیم شکایات رسیده را دقیقا مورد  بررسی قرار دهند و قاطعانه صحت و سقم آن را اعلام کنند.(۲)

 

توافق جمیل و اسد

حافظ اسد رئیس جمهور سوریه و امین جمیل رئیس رژیم لبنان در مرود اصول یکپارچگی جناح های متخاصم لبنان و پایان بخشیدن به جنگ داخلی این کشور توافق کردند.

رادیوی دولتی سوریه قبلا گفته بود که نتیجه مذاکرات دو طرف برای آینده لبنان تاریخی و حائز اهمیت خواهد بود.

خبرگزاری سوریه نیز اعلام کرد روسای جمهور دو کشور بر یک سری اصول که به جنگ داخلی لبنان خاتمه داده و لبنانی ها را متحد کرده و آنها را در یک مرحله جدید صلح و آشتی قرار می دهد توافق کردند. رئیس جمهور سوریه در این مذاکرات بار دیگر تصمیم خود به دادن هر گونه کمک به لبنان در ایجاد آشتی ملی و اخراج صهیونیست ها از آن کشور را به امین جمیل اعلام کرد. همزمان اعلام شد رشید کرامی، ولید جنبلاط و نبیه بری امروز به دمشق می روند و قرار است در مورد دست یابی به صلح و ثبات در لبنان با حافظ اسد مذاکره کنند.

از سوی دیگر منابع مطلع اعلام کردند که دولت آینده لبنان به ریاست رشید کرامی از ۲۶ وزیر از جمله ۴ وزیر مشاور تشکیل خواهد داد. کرامی از سال ۱۹۹۵ تا کنون ریاست ۹ دولت در لبنان را بر عهده خود داشته است. خبر دیگر از لبنان اینکه شورای امنیت با استقرار نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل برای ۶ ماه دیگر در بیروت موافقت کرد.(۳)

منابع:

۱. اطلاعات، ۱ اردیبهشت ۶۳، ص ۱۸ و ۱۹
۲. اطلاعات، ۱ اردیبهشت ۶۳، ص ۳
۳. کیهان، ۱ اردیبهشت ۶۳، ص ۲۴

انتهای متن/

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد