تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اسفند 1397 - 7:16
کد خبر : 52771

فولاد هرمزگان دوباره درخشید/ دریافت تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان

فولاد هرمزگان دوباره درخشید/ دریافت تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هرمزگان در این همایش با اشاره به نیاز مبرم به توسعه فرهنگ حقوق مصرف‌کننده اظهار داشت: مصرف‌کننده نسبت به تولید و عرضه‌کننده حقوقی دارد و می‌طلبد در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هرمزگان در این همایش با اشاره به نیاز مبرم به توسعه فرهنگ حقوق مصرف‌کننده اظهار داشت: مصرف‌کننده نسبت به تولید و عرضه‌کننده حقوقی دارد و می‌طلبد در این حوزه با توجه به انتظارات جامعه به خوبی عمل شود.

وی افزود: انتظار داریم در کنار رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، به مشکلات بخش تولید نیز نگاه شود و به درستی به این مبحث نیز پرداخته شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هرمزگان از حضور ۱۰۰ بازرس این سازمان در حوزه تنظیم بازار خبر داد و گفت: در شهر بندرعباس بازرسان در مکان‌هایی که با تابلو مشخص هستند در نزدیکی بازارها مسقر شده‌اند و آمادگی رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی را دارند.

قاسمی همچنین از طراحی سایتی ویژه اصناف و بازاریان در هرمزگان خبر داد و افزود: در این سایت مردم می‌توانند لیست قیمت‌های مختلف را مشاهده کنند و در صورت مغایر بودن اجناس خریداری شده آن را سریعا به بازرسان اطلاع دهند تا موضوع بررسی شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سطح استان گفت: نمایشگاه عرضه محصولات از روز جمعه با مشارکت چهار هزار واحد صنفی در بندرعباس گشایش می‌یابد و اجناس با قیمت واقعی و مناسب به دست مصرف‌کننده خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هرمزگان با اشاره به این مطلب که گام‌های موثری در حوزه نظارتی برداشته شده است تصریح کرد: در هرمزگان ۱۴۶ اتحادیه صنفی و ۴۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که بازرسی‌های زیادی از این صنوف صورت گرفته و جمعا ۱۲ هزار پرونده به ارزش ۵۹۹ میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

قاسمی در پایان از وضعیت مطلوب استان در تامین کالاهای اساسی و ذخایر استراتژیک خبر داد و گفت: در تامین کالاهای مورد نیاز از جمله میوه شب عید، گوشت، مرغ و برنج گزارشات خوبی به ما رسیده و استان هیچ مشکلی در تامین این کالاها برای ایام پایانی سال و ایام نوروز نخواهد داشت.

حقوق مصرف‌کننده در ارائه کالا و خدمات به طور کامل رعایت شود

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با تاکید بر رعایت حقوق مصرف‌کننده از سوی تولیدکنندگان گفت: باید کار به سمتی برود که حقوق مصرف‌کننده در ارائه کالا و خدمات به طور کامل رعایت شود و بر این بخش توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

احمد مرادی افزود: گرچه برای نظارت بر این حق دستگاه‌های نظارتی خاصی وجود دارند اما باید مردم نیز در راستای تسهیل دریافت کالای مناسب با کیفیت خوب همکاری داشته و درکنار دستگاه‌های نظارتی باشند.

وی خود نظارتی را مهم‌ترین نظارت برشمرد و گفت: اگر این فرهنگ نظارت برخود در جامعه توسعه یابد و تولیدکننده خود را به جای مصرف‌کننده قرار دهد، مطمئنا کالای با کیفیت و با قیمت مناسب را روانه بازار خواهد کرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی مطالبه‌گری مردمی را نیز گامی در جهت احقاق حقوق مصرف‌کننده عنوان کرد و اظهار داشت: یک بخش از حقوق مصرف‌کننده در گرو مطالبه‌گری است، نمی‌توان کالایی دریافت کرد و از شناسنانه کالا بی‌اطلاع بود، اگر کالای گرانقیمت با کیفیت پایین در حال عرضه به بازار است باید در جهت استیفای حقوق مصرف‌کننده، مردم گزارش دهند و تا پایان رسیدگی به موضوع مطالبه‌گر باشند.

گفتنی است، در این همایش از واحدهای تولیدی نمونه استان که حقوق مصرف کننده را رعایت کرده و هیچ شکایت مردمی از آنها به بازرسان و دستگاه‌های نظارتی نشده بود با اهدای تندیس و لوح سپاس تجلیل شد که در این میان نام شرکت فولاد هرمزگان نیز به چشم می‌خورد.

شرکت نفت پاسارگاد بندرعباس، شرکت فولاد هرمزگان، شرکت پتروصنعت گامبرون، شرکت فرآورده‌های شیلاتی بندرعباس، آرد گوهر میناب، شرکت میناب سامان جنوب، شرکت تعاونی بندرپهل و شرکت البدر طلایی از شرکت‌های برگزیده در حوزه رعایت حقوق مصرف‌کننده بودند که تقدیر شدند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد