تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اسفند 1397 - 10:57
کد خبر : 52235

ترویج ازدواج آسان و صحیح، راهکاری برای کاهش طلاق است

ترویج ازدواج آسان و صحیح، راهکاری برای کاهش طلاق است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا افشین حیدری روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت ازدواج که در محل استانداری خوزستان برگزار شد بیان کرد:باید همه نهادها و دستگاه های مربوطه ، خانواده ها و موسسات غیردولتی و خیریه ها کمک کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا افشین حیدری روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت ازدواج که در محل استانداری خوزستان برگزار شد بیان کرد:باید همه نهادها و دستگاه های مربوطه ، خانواده ها و موسسات غیردولتی و خیریه ها کمک کنند تا در سایه پوشش رسانه ای، زمینه ازدواج آسان نسل جوان در کشور فراهم شود.
وی با بیان اینکه در امر ازدواج اقدامات موثری در حوزه معاونت فرهنگی و جوانان این اداره کل صورت گرفته گفت: برگزاری جشنواره ها و همایش ازدواج، کارگاه آموزش ازدواج، برگزاری کلاس مشاوره، اهدای بیش از ۱۴۰ فقره جهیزیه توسط خیرین و برگزاری ۸۰ برنامه مختلف در هفته ازدواج از جمله برنامه های اجرا شده توسط این معاونت است.
وی با بیان اینکه با اهتمام دولت میزان تسهیلات وام ازدواج به ۳۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرد افزود: موضوع ازدواج از اهمیت بالایی نزد دولت برخوردار است هر چند باید جلسات بیشتری در این خصوص انجام شود. متاسفانه شرایط اقتصادی کشور اکنون مناسب نیست و جوانان ما برای ازدواج با مشکلات زیادی روبه رو هستند.
حیدری ادامه داد: نهادها و موسسات دولتی و غیردولتی می توانند با برگزاری همایش ازدواج آسان در شهرها و روستاها ، خدمت بزرگی به این مساله کنند ضمن اینکه حضور موثر خیرین در زمینه ازدواج نشان دهنده اهمیت این موضوع است که امیدوریم با تبلیغات و برگزاری یک رویداد فرهنگی، شاهد حضور بیشتر خیرین در زمینه ازدواج باشیم.
وی افزود: در ۹ ماه نخست امسال ۳۲ هزار و ۷۱۱ ازدواج در خوزستان صورت گرفت که از این تعداد هفت هزار و ۳۲۹ مورد منجر به طلاق شد که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال ، سیر صعودی داشته لذا انتظار می رود که در امر ازدواج برنامه های کاربردی تری محقق شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به اینکه امروز بخش زیادی از کودکانی که در مراکز تربیتی حضور دارند حاصل طلاق هستند گفت: متاسفانه گاهی شعار کار فرهنگی می دهیم اما تنها نگاه مان به مباحث اقتصادی و عمرانی است و موضوعات فرهنگی و آسیب های اجتماعی را جدی نمی گیریم این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته، موضوع ازدواج و پیشگیری از طلاق یکی از مهمترین مسایل است.
وی با بیان اینکه نسل جوان ما خواسته یا ناخواسته در مسیری قرار دارد که شاید پایان خوبی نداشته باشد افزود: دشمنان با شگردها و توطئه های جذاب مصمم به فروپاشی کانون های خانواده و دوری جوانان از ازدواج هستند لذا باید مراکز مشاوره ازدواج را تقویت کنیم و از ظرفیت آنها به خوبی استفاده کنیم.
حیدری افزود: خوزستان به عنوان یک قطب مهم اقتصادی ، بخش عظیمی از ثروت کشور را دارد اما در این استان ارتباط نزدیکی بین تولید ثروت و رفاه مردم ایجاد نشده است و این موضوع یکی از مهمترین دلایل آسیب های اجتماعی به شمار می رود.
وی افزود: باید کارگروه های تخصصی در زمینه ازدواج برگزار شود تا در سال ۹۸ شاهد کاهش آمار طلاق باشیم و به سمتی برویم که دستگاه های اجرایی با اعطای تسهیلات فضای مثبتی را برای خانواده ها ایجاد کنند. معتقدم جلسات ستاد ساماندهی جوانان باید خروجی مناسبی داشته باشد و مانع آن شود که مشکلات اقتصادی به موضوع ازدواج اثرات منفی داشته باشد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری نیز گفت: آمارها نشان از افزایش روبه رو رشد آمار طلاق در کشور و کاهش ازدواج جوانان دارد؛متاسفانه امروز در کشور ما امر ازدواج بسیار گران است و نباید از یک جوان انتظار داشت که به تنهایی هزینه مراسم ازدواج را تامین کند.
محمد صادق کریمی نیا افزود: با توجه به ساختارهای جدید رسانه ای، نوع آموزش ها تغییر کرده است لذا در زمینه ازدواج باید به سمت آموزش غیر مستقیم برویم. بیشتر طلاق های خوزستان در سال نخست زندگی رخ داده که این امر نشان از شناخت کم زوج ها نسبت به یکدیگر است.
۹۸۷۹/ ۶۰۳۷
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد