تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اسفند 1397 - 5:13
کد خبر : 52157

ثبت یک طلاق به ازای ۶.۳ واقعه ازدواج/ پشیمانی نیمی از افراد بعد از طلاق

ثبت یک طلاق به ازای ۶.۳ واقعه ازدواج/ پشیمانی نیمی از افراد بعد از طلاق

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، سیدمحمد موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران در چهارمحال و بختیاری، گفت: از سال ۸۹ قوه قضاییه به این نتیجه رسید که لازم است با احیای اصول قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم را احیا کند.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، سیدمحمد موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران در چهارمحال و بختیاری، گفت: از سال ۸۹ قوه قضاییه به این نتیجه رسید که لازم است با احیای اصول قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم را احیا کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد هنوز برای بسیاری از مردم و مسؤولان احیا سبک زندگی جا نیفتاده است، افزود: یکی از اهداف در پیشگیری از وقوع جرم احیای سبک زندگی و آموزش آن به مردم است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری اولین استان است که آموزش مهارت‌های زناشویی، همسرداری و فرزندپروری در آن ارائه شد، ادامه داد: با همکاری دستگاه‌هایی همچون دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل بهزیستی و استانداری ۱۳ هزار نفر در مرکز استان این آموزش‌ها را دیدند، هچنین ۹ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در کل استان از این آموزش‌ها استفاده کردند.

 شرکت ۸۰۰ نفر در جلسات مشاوره‌های طلاق در چهارمحال و بختیاری

موسوی با تاکید بر اینکه طی ۱۱ ماه گذشته بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر در جلسات مشاوره‌های حین طلاق در چهارمحال و بختیاری شرکت کردند که ۳۰ درصد از این تعداد افراد به صلح و سازش رسیدند، عنوان کرد: ۲۰ مرکز در استان وجود دارد که این مشاوره‌ها را ارائه می‌دهند، همچنین در این طرح خانواده‌هایی که از طلاق صرف نظر کردند تا سه ماه تحت مشاوره قرار می‌گیرند و مشکلات آن‌ها رصد می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در دهه‌فجر امسال مرکز مهر ویژه فرزندان طلاق در شهرکرد افتتاح شد تا ملاقات والدینی که در شرف طلاق هستند با فرزندانشان به جای کلانتری‌ها در این مرکز انجام شود.

پشیمانی ۵۰ درصد افرادی که طلاق می‌گیرند بعد از یک سال

وی اضافه کرد: طبق آمار رسمی ۵۰ درصد افرادی که طلاق می‌گیرند بعد از گذشت یک سال پشیمان می‌شوند بنابراین سعی می‌شود در این مرکز به خانواده‌هایی که دچار پشیمانی بعد از طلاق می‌شوند مشاوره‌هایی جهت بازگشت به زندگی داده شود.

موسوی به طرح ترویج سبک ایرانی اسلامی اشاره و تصریح کرد: مرحله اول این طرح که مربی‌پروری است انجام شده است و بعد از آن با استفاده از این مربی‌ها به سمت آموزش سبک زندگی ایرانی-اسلامی در مدارس، حسینیه‌ها و… می‌رویم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پنج قشر در استان نیاز به حمایت ویژه جهت اشتغال و مسائل اقتصادی دارند که شامل زندانیان اصلاح شده در زندان، همسران زندانیانی که منبع درآمدی ندارند، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، معتادانی که یک سال از بهبودی آن‌ها گذشته است و در نهایت افرادی که در ناهنجاری‌های اجتماعی توسط مراجع قضایی تحت تعقیب قرار می‌گیرند و تشخص داده شود علت جرم این افراد مشکلات اقتصادی و معیشت است.

تصویب طرح پیشگیری و مقابله با کودک‌آزاری در چهارمحال و بختیاری

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آزار و اذیت افراد در هر جنبه‌ای که باشد ناراحت‌کننده است اما کودک‌آزاری افکار عمومی مردم را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: طرح پیشگیری و مقابله با کودک‌آزاری تصویب شد، در همین راستا ۲۰۰ مهد کودک در استان با جنبه‌های حقوقی، روانشانسی و… این پدیده آشنا شدند.

موسوی با بیان اینکه قضات ویژه‌ای جهت رسیدگی به موارد کودک‎آزاری در چهارمحال و بختیاری آموزش دیده‌اند، ادامه داد: در هر یک از یگان‌های انتظامی یک مأمور انتخاب شده است که مسائل پیرامون کودک‌آزاری را آموزش ببینند تا بتوانند این موضوع را پیگری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه کودکان بیش‌فعال بیشتر در معرض کودک‌آزاری هستند، عنوان کرد: بنابراین مراکز تخصصی باید پیش‌بینی شوند تا کودکان بیش‌فعالی که در مدارس و مهدهای کودک شناسایی می‌شوند با همکاری خانواده‌ها جهت درمان‌های روانشناختی و رفتارشناسی به آن‌ها معرفی شوند.

اجرای طرح امید در چهارمحال و بختیاری از سال ۷۹

وی به اجرا طرح امید در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: این طرح برای اولین بار از سال ۷۹ در استان اجرا شد، بر مبنای این طرح مجرمانی که برای بار اول مرتکب جرائم ساده و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شوند به جای ارجاع به مراکز قضایی برای شرکت در دوره‌های فرهنگی و بازاجتماعی شدن معرفی می‌شوند.

موسوی بیان کرد: تا به امروز بیش از ۵ هزار نفر در دوره‌های طرح امید شرکت کردند و تنها ۲ درصد از این تعداد بازگشت مجدد به جرم داشتند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طرح دیگر پیش داوری در محاکم است، این طرح از سال ۹۰ در استان مطرح شد و در حال حاضر نیز ۲۰ مؤسسه در این استان وجود دارد که کار داوری را انجام می‌دهند، تاکنون نیز بیش از ۲ هزار پرونده رسیدگی شده که ۳۰ درصد آن‌ها به صلح و سازش منجر شده و ۸۰ درصد پرونده‌ها نیز در نهادی خارج از دادگستری بررسی شده و به نتیجه رسیده‌اند.

شناسایی ۶۵۰ مورد تعرض به حریم رودخانه زاینده‌رود

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ تعرض به حریم وبستر رودخانه زاینده‌رود شناسایی شد و این تعارضات باید در هشت بازه مکانی رفع شوند، گفت: تاکنون ۳۵۰ مورد از این تعرض‌ها به حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود پاکسازی شده است.

موسوی با بیان اینکه برای اولین بار محور مواصلاتی فرخشهر به شهرکرد انتخاب شد تا ۴۵ تعرضی که به حریم جاده در این محور صورت گرفته است پاکسازی شود، عنوان کرد: ۸۵۰ وسیله بازی در شهربازی‌های چهارمحال و بختیاری وجود داشت که بیش از ۵۵۰ دستگاه از آن‌ها خطرناک بودند و استانداردهای لازم را نداشتند از همین رو طرحی از اوایل امسال اجرا شد، به ۴۰ شهرداری در این خصوص تذکر داده شد و ۸۰ درصد این دستگاه‌ها استانداردسازی شدند.

۱۲۰ واحد صنفی که قلیان عرضه می‌کردند بسته شدند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه ارائه دخانیات در اماکن عمومی جرم است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲۰ واحد صنفی در اماکن عمومی قلیان به مردم به ویژه جوانان ارائه می‌دادند که همگی بسته شدند، همچنین اگر گزارشی در این خصوص داده شود حتما برخورد می‌شود.

ثبت یک طلاق به ازای ۶.۳ واقعه ازدواج در چهارمحال و بختیاری

وی خاطرنشان کرد: آمار طلاق در سال ۸۴ در چهارمحال و بختیاری برای هر ۲۳ واقعه ازدواج یک طلاق بود، این آمار در سال ۹۰ برابر ۱۲ به یک شد، در سال ۹۲ به ازای هر ۱۰ ازدواج یک واقعه طلاق ثبت شد، در سال ۹۴ هر هفت ازدواج یک طلاق به ثبت رسید، این آمار برای سال ۹۶ برابر است با هر ۶.۳ واقعه ازدواج یک واقعه طلاق، این در حالی است که میانگین کشوری برابر با ۳.۵ ازدواج و یک طلاق است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد