تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 11:10
کد خبر : 51876

انحرافات دولت‌ها و مجلس‌ها، عامل فرسایش توان انقلاب/لازمه دولت اسلامی استفاده از تفکر انقلابی است/اگر اتکا به توانایی داخلی باشد می توانیم اهداف بلندی را در گام دوم انقلاب ترسیم کنیم

انحرافات دولت‌ها و مجلس‌ها، عامل فرسایش توان انقلاب/لازمه دولت اسلامی استفاده از تفکر انقلابی است/اگر اتکا به توانایی داخلی باشد می توانیم اهداف بلندی را در گام دوم انقلاب ترسیم کنیم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با گام نهادن در دهه پنجاه، رهبر معظم انقلاب ضمن بیان دستاوردهای چهل سال گذشته در بیانیه خود راهی روشن با تکیه بر داشته های ایران اسلامی را

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با گام نهادن در دهه پنجاه، رهبر معظم انقلاب ضمن بیان دستاوردهای چهل سال گذشته در بیانیه خود راهی روشن با تکیه بر داشته های ایران اسلامی را به جوانان نشان داده اند. چشم‎اندازی که از نقاط ضعف گذشته درس گرفته و با تاکید بر نقاط قوت، پرهیز از ناامیدی، به تلاش و شادابی مدیران و جوانان تکیه دارد.

 

کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: اغلب چالش‌های سیاسی کشور با تفکر منحط سازش‌کاری ارتباط دارد/ انحرافات دولت‌ها و مجلس‌ها، عامل فرسایش توان انقلاب   تصاویر خبری استان سمنان با شبکه اطلاع رسانی مرآت

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت با بیان این که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم بی‌توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از چهل سال گذشته را خسارت‌بار توصیف کرده‌اند اظهار داشت: رهبر انقلاب در بخش‌هایی از بیانیه خود از واژه «غفلت» استفاده کرده‌اند و به اعتقاد من ریشه بی‌توجهی و غفلت نسبت به ارزش‌ها و جریان انقلابی به نظام مدیریتی قوا به ویژه دو قوه مجریه و مقننه بازمی‌گردد.

کریمی قدوسی با اشاره به این که قوه مقننه به دلیل امکان تولید قانون و ریل‌گذاری قانونی و قوه مجریه به دلیل برخوداری از ابزارهای اجرایی، امکانات گسترده و سازمان‌های عریض و طویل می‌توانند نقشی اساسی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی ایفا کنند گفت: متأسفانه ما در طول چهل سال گذشته شاهد انحرافاتی غیرقابل اغماض و بی‌توجهی‌های مکرر به ارزش‌ها در این دو قوه بوده‌ایم که این امر به تعبیر رهبر انقلاب، خسارت‌بار بوده است.

وی با تأکید بر این که اگر انحرافات در قوا و بی‌توجهی به ارزش‌ها نبود آن‌چه که به دست می‌آمد بسیار بیش‌تر از آن چیزی بود که اکنون به دست آمده است گفت: سخن مذکور رهبر انقلاب از جمله سرفصل‌هایی است که به لحاظ اجرایی و مدیریتی بسیار حائز اهمیت است چرا که اگر انحرافات ذکرشده وجود نداشت، بسیاری از مشکلاتی که ما امروز با آن مواجهیم نیز برطرف می‌شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر انقلاب در بیانیه خود اشاره می‌کنند که شما جوانان می‌توانید راه پیش رو را به دو طریق طی کنید؛ نخست آن که خودتان تجربه کسب کنید و دوم این که از تجربه گذشتگان استفاده کنید.

اغلب دولت‌ها در صراط مستقیمِ مطالبه ارزش‌ها نبوده‌اند

کریمی قدوسی با بیان این که جوانان باید از تجربه خسارت‌های ناشی از غفلت‌های صورت‌گرفته از ارزش‌ها و جریان انقلابی استفاده کند گفت: در طول چهل سال گذشته برخی از غفلت‌ها به خیانت تبدیل شده است؛ متأسفانه در چهل سال گذشته دولت‌ها اغلب به صورت تمام و کمال در صراط مستقیمِ مطالبه ارزش‌ها نبوده‌اند و مستندات بسیاری نیز در این رابطه وجود دارد.

وی با تأکید بر این که در مجالس شورای اسلامی نیز اوضاع به همین منوال بوده است گفت: مصداق این امر مجلس ششم است؛ مجلسی برخاسته از نظام اسلامی و رأی مردم که دست به اعتصاب و تحصن و خروج از حاکمیت می‌زند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی انحرافات و فتنه‌های برخاسته از مجالس و دولت‌ها را عامل فرسایش توان انقلاب توصیف کرد و گفت: در این میان نمی‌توان از نقش بیگانگان و سرویس‌های جاسوسی آن‌ها غفلت کرد؛ چراکه آن‌ها با تربیت برخی نیروها، آن‌ها را به سیستم مدیریتی کشور وارد و به این واسطه مشکلاتی را برای کشور ایجاد می‌کنند.

کریمی قدوسی با اعلام این مطلب که من ۸۰ درصد از چالش‌های سیاسی چهل‌سال گذشته با تفکر منحط غرب‌گرا و سازش‌کار مرتبط می‌دانم گفت: متأسفانه این تفکر در برهه‌های بسیاری بر مجالس و دولت‌ها حاکم بوده است.

 

عبدالرضا مصری، نماینده کرمانشاه:

رهنمودهای مقام معظم رهبری را در گام دوم انقلاب باید نصب‌العین قرار داد

Image result for ‫عبدالرضا مصری‬‎

عبدالرضا مصری نیز در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: آنچه مسلم است با رهنمودهای رهبری و فرامین و ارشادها و راهکارهای حضرت امام(ره) در زمان حیات خود ۴۰ سال نخست انقلاب را پشت سر گذاشتیم که اگر آن را یک قدم چهل ساله فرض کنیم عمده توفیق درچهل سال اول به دلیل اعتقاد به آرمان های انقلاب، نسل جوان و رهبری و امت واحد بوده است.

وی افزود: اگر چله دوم را یک گام چهل ساله فرض کنیم باید نسبت به تقویت نقاط قوت گام اول انقلاب اقدام کرده و برای گام دوم انقلاب باور نیروی جوان و متعهد و نیز اعتقاد به رهنمودهای رهبری جهت جلوگیری از هرگونه انحراف نسبت به آرمان های امام(ره) را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده مردم کرمانشاه افزود: در چله دوم پیچیدگی های دشمن بیشتر شده بنابراین باید توان و قدرت خود را درباره شناسایی مزاحمت ها و دشمنی های استکبار افزایش دهیم و بنیان های خود را در داخل تقویت کنیم تا آسیب پذیر نشویم.

مصری با بیان اینکه بنیان‌های آسیب پذیر عمدتا در بخش اقتصادی است، گفت: اگر عنصر اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها نسخه شفابخش برون رفت از وضعیت اقتصادی کشور که نجات اقتصادی در گروه آن است در چله دوم ملاک عمل قرار گیرد از مسائل اقتصادی هم نجات خواهیم یافت.

وی بیان کرد: امروز در عرصه های سیاسی، علمی، فناوری و تولید ظرفیت‌ها را به خوبی افزایش دادیم اما در رابطه با اقتصاد و معیشت مردم به علت بی توجهی به اقتصاد مقاومتی متناسب با قوت چهل ساله پیش نرفتیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم در چله دوم در امور اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، در نیروی انسانی، نیروی جوان و در آرمان ها ، اعتقاد به فرمایشات رهبر انقلاب بیشتر مدنظر قرار گیرد و موفق تر عمل کنیم.

 

حسینعلی حاجی‎دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه:

جوانان با استفاده از بیانیه اخیر رهبر انقلاب شرایط تکمیل دولت اسلامی را فراهم کنند/ مسئولان برای تحقق این بیانیه همه پای‌کار بیایند

139504051143275047997654

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با صاحب نیوز با اشاره به بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و اکنون در حال ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم که عموماً نسل اول انقلاب به‌طور چشمگیری در قید حیات نیستند و نسل دوم هم به‌نوعی در حال رفتن از دنیا هستند که ضرورت دارد نسل‌های بعدی به صحنه‌های انقلاب بیایند و اداره انقلاب را در دست بگیرید.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان باید درصحنه‌های انقلاب حضورداشته باشند و کشور را از نفوذهایی که در سطح تصمیم گیران و تصمیم سازان هستند، خالی کنند.

وی افزود: بیانه‌ای که رهبر انقلاب امروز در ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر کردند برای همه افراد جامعه خصوصاً جوانان است؛ جوانان باید در این مقطع انقلاب مدیریت را در دست بگیرند که این بیانیه یک منشور جامع و کاملی است برای آنچه نیاز فردای کشور است.

حاجی دلیگانی بابیان اینکه همه مسئولان باید پای‌کار بیایند و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کنند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در مرحله اول توانست رژیم دو هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کند؛ مرحله دوم انقلاب اسلامی ایجاد ساختارهای نظام بود که به‌درستی انجام شد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی توانست با تکیه‌بر رأی مردم و بر اساس نظام مردم‌سالاری دینی، شعارهای اساسی خود همچون استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را حفظ کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس بیان کرد: انقلاب اسلامی در مرحله سوم که ایجاد دولت اسلامی بود تاکنون موفق نبوده‌ایم که دلیل آن‌هم عدم استفاده از روحیه و تفکر انقلابی در همه عرصه‌های مدیریتی کشور است؛ تاکنون هر جا از مدیریت انقلابی استفاده کرده‌ایم موفق بوده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه لازمه ایجاد و تکمیل دولت اسلامی استفاده از تفکر انقلابی است، خاطرنشان کرد: جوانانی که مخاطب این بیانیه هستند باید بر اساس مسئولیت و آتش به اختیاری که بر عهده‌دارند شرایطی  را برای ایجاد دولت اسلامی فراهم کنند و افراد انقلابی را جایگزین افراد نفوذی کنند.

حاجی دلیگانی در پاسخ به این سؤال که چرا در این بیانیه تأکید بیشتر رهبر انقلاب بر فرهنگ بوده است، گفت: حرکت‌های انقلابی به فرهنگ غنی که فرهنگ دینی است، نیاز دارد؛ نسل اول انقلاب اسلامی که حرکت انقلابی خود را آغاز کردند بر خواسته از فرهنگی دینی بودند.

وی ادامه داد: این افراد در جلسات متعدد قرآنی، نهج‌البلاغه و اعتقادی حرکت خود را بنا گذاشتند، این فرهنگ بر اساس فرهنگ غنی اسلامی توانست حرکت‌های انقلابی را تبدیل به انقلاب کند؛ اگر بتوانیم حرکت هایمان را به نحوی شروع کنیم زمانی که یک حرف انقلابی زده می‌شود بستری برای پذیرش این حرف باشند در جامعه و جای خود را باز کند.

 

نادر قاضی‎پور، نماینده ارومیه:

جوانان مخاطب اصلی بیانیه گام دوم رهبری/ تمدن جدید اسلامی با همت مسئولان محقق می شود

نادر قاضی پور

نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: رهبر دوراندیش نظام اسلامی هر از چندگاهی برای جامعه به خصوص جوانان خط مشی هایی را نشان می دهند تا هدف را برای آنان ترسیم کنند.

وی، افزود: مسئولین باید پاک دستی خود را نشان دهند تا بتوانند بر قلوب مردم رخنه کرده و اهداف نظام را پیگیری و دنبال کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ایران قدرت برتر نظامی و علمی در جهان است که با هدایت و رهبری مرجع عالی‌قدر مسلمانان باقدرت تمام در برابر دشمنان خود ایستادگی می‌کند، ابراز کرد: در بیانیه رهبر معظم انقلاب اگر می خواهیم تمدن نوین اسلامی داشته باشیم باید سبک زندگی ایرانی و اسلامی را در جامعه پیاده کنیم و یا سبک زندگی بومی خودمان را حفظ کنیم، برخی ها تجدد را به معنای غربی شدن تلقی می کنند، اما عده ای نیز تجدد را به این معنی می دانند که انسان از وقت و عمر خود به صورت صحیح استفاده کند.

قاضی پور، در ادامه سخنان خود افزود: اشاره مقام عظمای ولایت در بیانیه اخیر با اشاره به موارد متعدد و تاکیدا سبک زندگی صراحتا بر این مسئله تاکید دارند که  اگر خواهان توسعه بوده و بخواهیم دارای تمدن باشیم باید سعی بر تقویت سبک زندگی اسلامی خود داشته و از نگاه به دشمنان و غرب برای نجات خود پرهیز کنیم.

وی، با اشاره به فرمایشات رهبری در بیانیه اخیر در بخش اقتصاد عنوان کرد: ایران کشوری قدرتمند و دارای سرمایه‌ های عظیم و معادن غنی بسیاری است که هیچ‌گاه تحریم‌های جهانی بر آن اثر ندارد چراکه تحریم‌ها بهانه‌ای بیش نبوده و عامل اصلی رکود اقتصادی در کشور سوء مدیریت مسئولان است.

 

سالک کاشانی، عضو کمیسیون فرهنگی:

استعفای ظریف به دلیل جنگ قدرت بین اعضای دولت و رئیس جمهور است/چرا مردم و مجلس باید مال المصالحه این اختلاف باشند؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دلیل استعفای ظریف قدرت بین اعضای دولت و رئیس جمهور است ولی چرا مردم و مجلس باید مال المصالحه این جنگ قدرت باشند؟

احمد سالک کاشانی در گفت و گو با خبرنگار " راه آرمان " در واکنش به استعفای ظریف  اظهار کرد: آقای ظریف در قضیه برجام کارها و فعالیت هایی داشت ولی شرایط کنونی که آمریکا از برجام بیرون رفته و اروپا با ما بازی می کند شرایط جدیدی را رقم زده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه مطرح کرد: از طرفی عده ای در دولت فقط می خواهند با اروپا و آمریکا کار کنند و کشورهای  آسیای جنوبی، شرقی و خاورمیانه را رها کردند و قراردهای نفتی بین چین و پاکستان و مسکو را به هم زدند لذا این کشورها وزیر خارجه ما را به دلیل برخورد کردن با این قراردادها، اصلا قبول نمی کنند.

سالک کاشانی به جنگ قدرت بین اعضای دولت و رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: چرا مردم و مجلس باید مال المصالحه این جنگ قدرت باشند و در کشوری که در حال حاضر با مشکلات معیشتی و اقتصادی ، اشتغال، بیکاری، تورم، کاهش ارزش پول ملی و ضعف نظارت بر مسائل مواجه است  ونیاز به مدیریت دارد چرا باید این اتفاقات را شاهد باشیم؟

وی با اشاره به استعفای دو وزیر دیگر از دولت دوازدهم، خاطر نشان کرد: قبل از ظریف؛ آخوندی  وقاضی زاده هاشمی استعفا دادند و اکنون نوبت ظریف است و این نشان می دهد این افراد مدیر بحران نیستند در حالی که شرایط کشور نیاز به مدیران بحران دارد و این هایی که رها می کنند و می روند باید  پاسخگوی مسائل مردم باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان تاکید کرد: بنابراین دولت باید پاسخگو باشد و نمی توان به این شکل عمل کرد و این پاک کردن صورت مسئله است و باید فکری برای این قضیه بکنند.

 

مجتبی ذوالنور، نماینده قم:

بیانیه رهبر، انقلاب را حیات مجدد بخشید/ تحقق گام دوم انقلاب به دوش رویش های انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارقم فردا، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در حقیقت با اعلام بیانیه اخیر انقلاب را یک حیاط مجدد بخشیدند، شروع گام دوم انقلاب تکمیل کم کاری ها و نواقص گام اول انقلاب و چهل سال عمر با برکت انقلاب است.

وی بیان داشت: مسیر برخی از کارها را طی کردیم مانند مسئله استقلال از نظام سلطه که این اتفاق سالها است رخ داده است ، اما ابعاد مختلف این استقلال هنوز کامل نشده است مانند استقلال کامل در علم و پژوهش  که رخ نداده است، اگرچه از مرز علم و دانش عبور کردیم و در بسیاری از مسائل مهم علمی دنیا دوشادوش قدرت ها هستیم مثلا در زمینه نانو ، علوم زیستی و شبیه سازی ژنتیکی همچنین در زمینه هوا و فضا پیشرفت های خوبی در سطح دنیا داشتیم، در زمینه تجهیزات دفاعی حرف های زیادی برای گفتن داریم از تولید زیر دریایی، ناو ،ناو شکن، هلیکوپتر و هواپیما جنگنده و هواپیماهای شکاری تانک و نفربر و… به چنان پیشرفت هایی رسیده ایم که ابر قدرت ها را متعجب کرده است.

نماینده مردم قم افزود: در ساخت موشک های بالستیک و قاره پیما  مرز شکنی کرده و تولیدات را بومی سازه کرده ایم و از مرزهای دانش عبور کردیم و توانستیم سهم قابل توجهی از تولید این تجهیزات در دنیا را به خودمان اختصاص دهیم اما با این وجود هنوز هم آنطور که شایسته انقلاب است دانش بنیانی صنعت و تکنولوژی را تحکیم نکردیم.

هنوز استقلال اقتصادی پیدا نکردیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد:  رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات خودشان این روایت که علم وسیله تسلط و برتری است را بیان کردند،  ما باید خیلی پیشرفت کنیم و راه نرفته زیادی داریم  ما هنوز استقلال اقتصادی پیدا نکردیم و هنوز اقتصاد متکی به نفت داریم رئیس های جمهوری که از سال ۷۰ به بعد فرمایشات مقام معظم رهبری در رفع اتکای اقتصاد به نفت عمل نکردند مسبب این فشار اقتصادی بر مردم هستند.
ذوالنور بیان داشت: باید  در بحث  اقتصادی موضوع استقلال و آزادی را کامل کنیم مسئله ای که رهبر معظم انقلاب نیز در منشور اخیری که منتشر کردند تاکید داشتند اگر می خواهیم اهداف انقلاب حاصل شود که همان تعالی معنوی و مادی جامعه است کارهای زیادی باید انجام دهیم باید سبک زندگی را اصلاح کنیم زیرا یکی از راه های از بین بردن انقلاب حاکم کردن فرهنگ منحرف غربی بر جامعه ما است و حاکمیت آن فرهنگ سبک زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود:  باید در اصلاح سبک زندگی، الگوهای ملی و دینی را مورد توجه قرار دهیم و عقب افتادگی ها را جبران کنیم زیرا ما هنوز الگوسازی درستی انجام نداده ایم  رهبر انقلاب در بیانیه اخیر به بحث معنویت و اخلاق نیز توجه ویژه ای کردند باید گفت امروز دیگر مسئله ای به نام مرز برای کشورها از نظر معنوی و اخلاقی و سیاسی و اجتماعی نداریم متاسفانه فضای مجازی از این جهت تبدیل به تهدید شده و اخلاق و معنویت را هدف قرار داده است و دشمنان ملت ایران نیز روی این موضوع تمرکز دارند، در گام دوم انقلاب در حقیقت باید الگوهای اخلاقی و معنوی را تقویت کنیم.

نباید دیپلماسی ما دیپلماسی ذلت و التماس باشد

نماینده مردم قم تصریح کرد:  رهبر انقلاب در منشور اخیر به مسئله عزت در روابط خارجی تاکید بسیاری داشتند از ابتدای انقلاب تا کنون هر زمان بر این محور تاکید شده است و اصول مهم عزت مصلحت و حکمت را مدیریت کردیم در یک موضع برتر در سیاست خارجی قرار داشتیم  هر وقت مانند این چند سال اخیر از اصول عزت در سیاست خارجی عدول کردیم باعث افول کشور شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:  نباید دیپلماسی ما دیپلماسی ذلت و التماس باشد دیپلماسی ما باید دیپلماسی عزت باشد لذا مقام معظم رهبری روی این مسئله تاکید ویژه ای کردند البته این مسئله با ارتباط درست با کشورهای دنیا منافاتی ندارد، گاهی در روابط خارجی از موضع وا دادگی، ضعف و سازش و تسلیم وارد می شویم که به هیچ هدفی دست پیدا نمی کنیم گاهی از موضع عزت ، اقتدار و صلابت و خود باوری وارد روابط خارجی می شویم، اینجاست که مرز ما با دشمن مشخص و مدیریت می شود که منافع ملت را می توانیم حفظ کنیم. 

نباید فریب خنده های دشمن را بخوریم

ذوالنور اظهار داشت: در مسئله عزت ملی در سیاست خارجی یکی از مسائل مهم مرز بندی با دشمن است نباید فریب خنده های دشمن را بخوریم و نباید فریب وعده های پوچ دشمن را بخوریم این مسئله حتی در قرآن نیز تاکید شده است  که دشمنان شما عهد و پیمان ندارند لذا نمونه این عهد شکنی را در ماجرای برجام مشاهده کردیم مسئولان سیاست خارجی به دشمنان اعتماد کردند و خطوط قرمز را رعایت نکردند و تضمین های لازم را نگرفتند و امروز مردم باید این خسارت را پرداخت کنند.

نماینده مردم قم افزود: برخی از اصول هفت گانه ای که رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب تبیین کردند تحکیم اصول قبلی انقلاب است و برخی محصول تحکیم اصول قبلی انقلاب است که باید حاصل شود لذا رسالت مسئولین در این زمینه بسیار سنگین است همچنین رسالت مردم و جوانان برای رسیدن به اهداف گام دوم انقلاب نیز بسیار مهم است زیرا یکی از نکات مهم پیام رهبر معظم انقلاب این است  که اصلی ترین مخاطب آن مردم و نسل جوان بودند که نشان از اهمیت دادن به مردم و نسل جوان توسط رهبر انقلاب است و هم به نوعی اظهار نا امیدی از برخی از مسئولان بود  لذا باید رویش های انقلاب تحقق گام دوم انقلاب را به دوش بکشند و انقلاب را نوسازی کنند و به تعالی برسانند تا برای گام سوم کشور به یک پایه و ستون قوی دست پیدا کند.

 

رحیم زارع، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: 

می‌توانیم اگر اتکا به توانایی داخلی باشد

رحیم زارع، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اشاره به بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: براساس این بیانیه استفاده از کارشناسان جوان و تقویت بدنه کارشناسی نظام به وسیله جوانان گام اساسی در دهه پنجم انقلاب است. انقلاب مانند و حتی بهتر از جوانانی که در دهه اول انقلاب بودند را پرورش داده از جمله مدافعین حرم و همچنین جوانانی که جهادگونه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌کنند.

وی با انتقاد از اینکه کادرسازی نشده و به جوانان میدان داده نمی‌شود، تصریح کرد: توان و تفکر افرادی که ۴۰ سال قبل در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل کرده‌اند و درحال خدمت هستند، کافی نیست و باید جوانان تحصیلکرده در کنار استفاده از تجارب مدیران کارآزموده مسئولیت‌ها را برعهده بگیرند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به پرداخت سالانه بیش از ۸۸۰ هزار میلیارد تومان یارانه در بخش‌های مختلف گفت: یارانه حوزه های مختلف اعم از رفاه اجتماعی، نهادهای حمایتی و انجمن‌های مردمی در بودجه ۱۱۹هزار میلیارد تومان، یارانه فرابودجه‌ای ۱۱۱ هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و مجموع یارانه پنهان حدود ۶۵۰هزار میلیارد تومان می‌باشد.

توزیع ناعادلانه یارانه‌ها/ یارانه بنزین چهار برابر یارانه نقدی!

وی با بیان اینکه یارانه نقدی که پرداخت می‌شود ۴۵هزار میلیارد تومان است اما بیش از ۴ برابر آن یعنی ۲۰۰هزار میلیارد تومان یارانه بنزین پرداخت می‌گردد، افزود: این درحالی است که درآمد نفتی سالانه کشور ۱۵۰ هزار میلیارد تومان می‌باشد یعنی اگر یارانه بنزین حذف شود ما به فروش نفت نیاز نداریم. تخصیص یارانه به بنزین ناعادلانه است چراکه افراد فقیر، حاشیه‌نشین و محرومان از آن بی‌بهره‌اند و کسانی که صاحب رانت و رفاه هستند و در یک خانه ممکن است ۵ ماشین وجود داشته باشد، بهره بیشتری می‌برند. از عدالت به دور است که یک خانواده مرفه ماهانه چند میلیون یارانه بنزین دریافت کند و یک خانواده فقیر هم بی‌بهره از یارانه‌های پنهان به نان شب محتاج باشد. باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که هرنوع یارانه‌ای در راستای کاهش فقر مطلق باشد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من از موافقان ساماندهی یارانه بنزین و هدایت آن به سمت تولید و دهک‌های کم‌درآمد جامعه بودم، گفت: این طرح در کمیسیون تلفیق رای نیاورد و امیدوارم در صحن علنی مجلس رای بیاورد.

ضرورت تصحیح ساختار بودجه‌ریزی معیوب در کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه ساختار بودجه‌ریزی در کشور معیوب است و بر مبنای عملکرد، واقعیت و بهره‌وری نیست، گفت: نیاز است هرچه سریع‌تر ساختار غلط و کم‌بازده بودجه تصحیح گردد.

زارع با اعتقاد به اینکه ساختار اجرایی کشور دارای نقطه‌ضعف است و تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها پایه علمی ندارد و به همین دلیل است که امروز وضعیت معیشت، اشتغال و صنعت راضی‌کننده نیست، گفت: دشمنان با سوءاستفاده از ضعف در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات غیرکارشناسی، عدم بهره‌وری آن‌ها را به حساب نظام می‌گذارند در حالی که انقلاب اسلامی نظامی الهی است و مسیر خود را با رفع موانع طی می‌کند.

ساختارهای اجرایی غلط از عوامل مهم ایجاد نابسامانی در اقتصاد و فساد سیستمی

وی با تاکید بر اینکه باید ضعف‌های بودجه‌ریزی رفع شود، تصریح کرد: وضعیت نابسامان معیشت و اشتغال بیش از آنکه به تحریم‌ها مربوط باشد به تصمیمات غلط و ساختارهای اجرایی معیوب که گاهی زمینه‌ساز فساد است، برمی‌گردد که نیاز است برای جلوگیری از فساد سیستمی، ساختارها را اصلاح کنیم.

نماینده مردم آباده، بوانات و اقلید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی رهبر معظم انقلاب موضوعی را مطرح می‌کنند همراه با بیشترین نکته‌بینی و جزییات است، گفت: اگر همان بندهای سیاست اقتصاد مقاومتی عملی می‌شد و به عنوان نقشه راه ویژه بدان نگاه عملی داشتیم، اقتصاد کشور نجات می‌یافت.

مدیران به راه نجات بودن اقتصاد مقاومتی ایمان بیاورند

وی تصریح کرد: برنامه ششم توسعه باید براساس محورهای اقتصاد مقاومتی باشد اما در مجلس و دولت قوانین و طرح‌ها به گونه‌ای است که منابع و تشکیلات لازم برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به درستی دیده نمی‌شود و تا زمانی که مدیران اجرایی به راه نجات بودن اقتصاد مقاومتی ایمان نیاورند این طرح در حد حرف و بر کاغذ خواهد ماند.

می‌توانیم اگر اتکا به توانایی داخلی باشد!

زارع ضمن اشاره به موقعیت استراتژیک ایران، وجود یک درصد جمعیت جهان و ۹درصد منابع نفت، گاز و معادن جهان در کشور ایران را یک مزیت اقتصادی فوق‌العاده توصیف و اظهار کرد: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران به‌گونه‌ای است که اگر اتکا به داخل باشد هرنوع تحریم شدید و فشارهای حداکثری مثلث آمریکا، اسرائیل و عربستان نخواهد توانست اقتصاد ایران را شکست دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت کوچک‌سازی دولت و اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ اظهار تاسف کرد که در اجرای برخی از این سیاست‌ها نیز رانت‌خواری به وجود آمد و برخی از شرکت‌های دولتی به جای واگذاری به بخش خصوصی واقعی به افراد سیاسی واگذار شد!

وی با اشاره به تاکیدات امام خامنه‌ای درخصوص تقویت بخش خصوصی و دغدغه‌مندی ایشان نسبت به اشتغال و معیشت گفت: نباید ارکان و نهادهای مختلف وابسته به نظام از جمله دولت، قوه قضائیه و مجلس رقیب بخش خصوصی باشند بلکه باید پشتیبان آن باشند چراکه با تقویت بخش خصوصی به سمت مردمی کردن اقتصاد پیش خواهیم رفت.

مردمی شدن اقتصاد حلقه مفقوده مدل اقتصادی جمهوری اسلامی

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی حلقه مفقوده مدل اقتصادی جمهوری اسلامی را مردمی شدن اقتصاد دانست و افزود: در سخنرانی‌ها همه شعار تقویت بخش خصوصی را سر می‌دهند اما متاسفانه در عمل و قوانین مختلف این حمایت دیده نمی‌شود و باید بخش‌هایی از تئوری مردمی کردن اقتصاد که نارسا است را بومی‌سازی و اصلاح کرد تا عملیاتی شود.

زارع با تصریح اینکه جزیره‌ای عمل کردن در حوزه اقتصاد به راه‌حل مشکلات منجر نمی‌شود بر لزوم هم‌افزایی تاکید و خاطرنشان کرد: باید یک وحدت رویه در همه ارکان و حوزه‌های اقتصادی وجود داشته باشد و دانایی و صنعت در کنار هم قرار گیرد تا توانایی رقابت با رقبای بین‌المللی در حوزه تولید به وجود آید.

افزایش ۹۱ درصدی هزینه‌های جاری شرکت‌ها و موسسات دولتی در لایحه بودجه!

وی در پاسخ به سوالی درخصوص یارانه‌های فرا بودجه‌ای توضیح داد: برخی یارانه‌های پنهان و فرابودجه‌ای در بودجه بررسی و محاسبه نمی‌شود. در سال ۹۷ هزینه جاری شرکت‌های دولتی ۵۹۳ هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در لایحه بودجه ۹۸ با ۶۷ درصد افزایش به ۹۹۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

زارع با بیان اینکه بودجه شرکت‌های دولتی در حوزه سرمایه‌ای در لایحه بودجه ۹۷ به میزان ۱۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که در لایحه بودجه سال ۹۸ با ۱۰ و هفت دهم درصد رشد به ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: میزان افزایش بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت در لایحه بودجه ۹۸ نسبت به سال قبل ۴۳۵هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که معادل ۹۱ و ۴دهم درصد آن مربوطه به افزایش هزینه‌های جاری است!

  فریدون احمدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع:

بیانیه مقام معظم رهبری منشور انقلاب برای دهه‌های بعد است

بیانیه مقام معظم رهبری منشور انقلاب برای دهه‌های بعد است/ باید فضا را در اختیار جوانان انقلابی قرار دهیم/ شنبه، برگزاری نخستین جلسه غیرعلنی مجلس در خصوص دستور رهبر انقلاب

فریدون احمدی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام مقام معظم رهبری خطاب به ملت ایران اظهار کرد: این بیانیه مقام معظم رهبری منشور انقلاب برای دهه‌های بعد است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این بیانیه به زیبایی گذشته را تحلیل فرموده و برای آینده هم یک مسیر را ترسیم فرمودند، ورود دهه پنجم انقلاب انقلاب مهم بود و در این راستا ایشان مسیر را مدبرانه نشان دادند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون قوای سه گانه یک منشور پیش رویشان دارند، ابراز کرد: مسیر آینده به خوبی از طرف مقام معظم رهبری تبیین شده و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بهترین زمان این بیانیه را صادر فرمودند، گفت: اکنون نقشه راه انقلاب به صورت کاملا شفاف پیش روی ملت ایران و مسئولان قرار گرفته تا این انقلاب با پیروزی راهش را ادامه دهد.

احمدی با بیان اینکه مسئولان وظیفه سنگینی در این راستا دارند، عنوان کرد: مسئولان باید کم و کاستی‌ها را جبران کنند، البته کشور نیازمند یک انسجام و همدلی بوده و علاوه بر این کسانی که توان انجام مسئولیت‌ها را ندارند نباید مسئولیت‌ها را اشغال کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید فضا را در اختیار جوانان انقلابی قرار دهیم، تصریح کرد: این مسیر مدیران شجاع، پاک دست و انقلابی را می‌طلبد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص دستور مقام معظم رهبری برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور اظهار کرد: از نظر بنده منظور ایشان حتی فراتر از ساختار اقتصادی بوده و به صادر کلان کشور تاکید فرموده‌اند، جلسه‌‌ای روز شنبه به صورت غیرعلنی خواهیم داشت که رئیس مجلس در این جلسه فرمایشات مقام معظم رهبری را برای نمایندگان توضیح خواهند داد.

وی بیان کرد: هنوز از جزئیات خبر نداریم اما قرار است آقای لاریجانی موضوع را برای نمایندگان بازکنند.

 

احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی:

اهداف بلندی را در گام دوم انقلاب ترسیم کنیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مجلس شورای اسلامی گفت : ما در دهه پنجم انقلاب علاوه بر بسیاری از کارهای مورد نیاز که انجام گرفته باید آن مسائل و اهداف بلندی را که برای انقلاب ترسیم شده را بهتر انجام دهیم .

احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت : مقام معظم رهبری در بیانات خود نکات ارزشمندی را به جوانان ، مسئولین و جهانیان اشاره کرده اند .

وی گفت : ایشان گفته اند که گام دوم انقلاب برداشته شده است و ما در دهه پنجم انقلاب علاوه بر بسیاری از کارهای مورد نیاز که انجام گرفته باید آن مسائل و اهداف بلندی را که برای انقلاب ترسیم شده را بهتر انجام دهیم .

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : ما در طول ۴۰ سال انقلاب دستاوردهای خوبی در زمینه های نظامی ، هسته ای ،موشکی ، نانو ،تولید علم و توسعه علمی کشور ، دارو و داروسازی داشته ایم و در برخی موارد جزوء ۱۰ کشور اول دنیا هستیم .

انارکی محمدی با بیان این که خیلی از این دستاوردها را برخی از کشورها ندارند ؛ افزود : ایران به دلیل عدم وابستگی در این ۴۰ سال دستاوردهای زیادی به دست آورده است و مطمئنا در گام دوم انقلاب با سرعت بیشتر ، درایت ، تجربه گذشته و استفاده از جوانان می توانیم انقلاب مان را موفق تر از هرروز پیش بریم .

 

نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد و کلات:

تولیدات علمی و پژوهشی در راستای «تمدن‌سازی اسلامی» حرکت کنند

تولیدات علمی و پژوهشی در راستای «تمدن‌سازی اسلامی» حرکت کنند

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح توس پیرامون تأکید رهبری به حوزه علمی و پژوهشی در بیانیه «گام دوم انقلاب» اظهار کرد: ما با توجه به شرایطی که در داخل و بیرون کشور داریم، گفتمانی را مطرح کردیم که حرف جدیدی در دنیا است.

وی با تاکید بر اینکه گفتمان مدنظر باید تولیدات فاخری داشته باشد افزود: این‌گونه نیست که تولیدات فقط بر اساس جریانات کشوری باشد، چراکه بنا به فرمایش رهبری ما باید به دنبال تمدن سازی و حاکمیت تمدن اسلامی بر بشریت باشیم .

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: ما نیاز به کارهای پژوهشی و تولیدات مطلوب در بسته‌بندی‌های مناسب برای مخاطبان و جامعه هدف‌ داریم و تولیدات علمی و پژوهشی باید در راستای تمدن سازی اسلامی حرکت کنند.

پژمانفر با بیان اینکه حرکت در این مسیر کار ارزشمندی است عنوان کرد: متأسفانه با توجه به رویکردهای جاری و مؤسسات پژوهشی نتوانسته‌اند در بخش قابل‌توجهی، تولیداتی بر اساس مبانی اسلامی ارائه دهند که این امر تلاش دوچندان پژوهشگران را می طلبد.

 

بهمن طاهرخانی، عضو کمیسیون قضایی:

"گام دوم انقلاب" یعنی رفع نواقص و تقویت توانمندی‌ها/ مسیر رانت و منفعت‌طلبی مسدود شود

"گام دوم انقلاب" یعنی رفع نواقص و تقویت توانمندی‌ها/ مسیر رانت و منفعت‌طلبی مسدود شود

بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری با عنوان "گام دوم انقلاب" اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در مباحث داخلی و بین المللی همواره فصل الخطاب مباحث و مسائل کلان کشور است. 

وی تصریح کرد: بسیاری از مسائل در دوره پس از پیروزی انقلاب مغفول واقع شده و ما کمتر به آنها توجه داشتیم؛ گرچه در حوزه مسائل دیگری همچون بنیه دفاعی با توجهات خاص مقام معظم رهبری به حد قابل قبولی از لحاظ توانمندی دفاعی رسیدیم. 

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز می‌توانیم مرزها و کیان و حریم کشور خود را با تکیه بر حضور مردم همیشه در صحنه و بهره‌مندی از قدرت دفاعی کشور حفظ کنیم. 

وی عنوان کرد: با وجود اقدامات ارزشمند صورت گرفته پس از پیروزی انقلاب، اما متاسفانه در مورد برخی مباحث هم غفلت کردیم که از جمله آن توجه به جایگاه جوانان و اهمیت جایگاه قداست خانواده در نظام فکری و نظام جمهوری اسلامی و مبارزه با زیاده‌خواهان و رانت خواری است.

طاهرخانی عنوان کرد: همچنین در ارتباط با مباحث اجتماعی و هنجارهای اجتماعی که مورد خدشه واقع شده غفلت و کم توجهی صورت گرفته است که همه این موضوعات زمینه تضعیف اعتماد مردم به مسئولان کشوری را ایجاد کرده که باید برگردد. 

برای جوانان باید امیدآفرینی کرد
وی با اشاره به اینکه "گام دوم انقلاب" یعنی رفع نواقص و تقویت توانمندی‌ها بیان کرد: استنباط و برداشت من از بیانات مقام معظم رهبری با عنوان "گام دوم انقلاب" این است که باید در زمینه‌هایی نظیر اشتغال و ازدواج و توجه به استحکام اجرای قانون در کشور گام‌های بلندی برداریم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس تصریح کرد: همچنین باید با تصویب قوانین شفاف، روزنه‌ها و راه نفوذ را برای سوءاستفاده کسانی که به دنبال منافع شخصی و رانت هستند، ببندیم و بتوانیم طوری در کشور برنامه‌ریزی کنیم که در بازه زمانی قابل قبولی هنجارهای اجتماعی را تقویت کرده و نظام اجتماعی را به گو‌نه‌ای طراحی کنیم که ایجاد نظم شود و مردم با آرامش خاطر بیشتری در کنار هم زندگی کنند. 

وی عنوان کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که جوانان نسبت به آینده اطمینان داشته و درصدد کسب علم و دانش و فناوری باشند، با این امید که قطعا از توانمندی‌های آنها در راستای پیشبرد اهداف جامعه در ارتباط با برنامه‌های راهبردی استفاده خواهد شد. 

طاهرخانی در پایان اضافه کرد: ضمن اینکه مباحث مربوط به بنیان خانواده مستحکم شود تا در نهایت جامعه به یک ثبات و امنیت قابل قبولی دست یابد تا کشور از نظم و انسجام و هماهنگی لازم برخوردار شود.      صدیف بدری، نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین:

بیانیه «گام دوم انقلاب» تابلو پیشرفت کشور است

صدیف بدری درگفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، اظهار داشت:رهنمود های مقام معظم رهبری در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی حجت را بر تمام آحاد جامعه ی ایران اسلامی تمام کرده و بی شک همچون گذشته توصیه های پدرانه و عالمانه ی ایشان برای یکایک ملت غیور ایران اسلامی, بالاخص مسئولین و جوانان مومن و انقلابی در این برهه از زمان که دشمنان خصمانه ترین ظلم را علیه این نظام مقدس بکار گرفته است,بسیار موثر و راهگشا بود.

وی افزود:بنده معتقدم در گام دوم انقلاب مسئولین باید با توجه به توصیه های رهبری که همه ی ما را از سستی و تنبلی برحزر داشته اند , تمام توان خود را در راستای برطرف نمودن خلاء های موجود در سیستم اداره ای کشور و چالش های جدی که گریبان گیر ملت بزرگ ایران اسلامی است,بکار گیرند.

نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین گفت: آنچه که شایسته است از جوانان نخبه ی تربیت یافته ی مکتب انقلاب در گشایش مشکلات مختلف و مرتفع کردن آنها یاری طلبیده و از ظرفیت ارزشمند نیروی انسانی کشور که حقیقتا هبه ای است الهی نهایت بهره را ببرند.

وی تصریح کرد:همانطورکه ملت حق طلب ایران اسلامی در بهمن سال ۵۷ نهضت جمهوری اسلامی را با هدایت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه به سرانجام رساندند و آرمان آزادی خواهی و استقلال طلبی را بر کرسی حکومت اسلامی نشاندند و همچنان پس از گذشت چهل سال ذره ای از آرمان های خود عدول نکردند,جای بسی تامل و نگاهی متعالی است که چرا و چگونه چنین عزمی جزم و اراده ای راستین طی سالهای متمادی علی رغم دشمنی استکبار جهانی تحلیل نرفته و بلکه پیشرفت های چشمگیر و روند صعودی و رو به جلوی جمهوری اسلامی بیشتر و بیشتر شده است.

بدری گفت: توصیه های هفتگانه رهبر معظم انقلاب حول محور های علم و پژوهش, معنویت و اخلاق, اقتصاد, عدالت و مبارزه با فساد, استقلال و آزادی, عزت ملی, روابط خارجی, مرزبندی بادشمن و سبک زندگی جامع ترین تابلوی پیشرفت در گام دوم انقلاب اسلامی است که باید همه ی ما با عمل بر این مهم به تعبیر مقام معظم رهبری آمادگی کافی برای ظهور و تمدن سازی را کسب کنیم که حقیقتا آرمان بزرگ انقلاب اسلامی هم همین است.

 

میرحمایت میرزاده، عضو کمیسیون آموزش:

جوانان قدر خود را بدانند/ باید با برنامه در حوزه اقتصادی حرکت کرد/ موازی‎کاری‌هاحذف شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، میرحمایت میرزاده عضو کمیسیون آموزش مجلس و نماینده مردم گرمی نیز در خصوص استفاده از ظرفیت جوانان و چرایی مغفول ماندن از این ظرفیت علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری، به خبرنگار سبلان‌ما، اظهار داشت: وقتی بحث جوانان مطرح می شود انگار این مسئله یک موضوع یک طرفه است بعضا جوانان تا ظهر در منزل نشسته و منتظرند که دولت کاری برای آن دست و پا کند، در حالی که هم اینک بستر برای جوانان صاحب ایده فراهم  است.

 وی ادامه داد: در مملکت ما شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد داریم که آغوش این مراکز به روی جوانان باز است.

نماینده مردم گرمی تصریح کرد: وقتی صبحت از جوانان می شود نباید به میز و اداره و پشت میز نشینی اکتفا کرد؛ قطعا این شدنی نیست که همه جوانان در ادارات استخدام شوند؛  استخدام در ادارات نیزخود اصول و قاعده دارد اما باید اذعان داشت که فضای استفاده از ظرفیت جوانان نسبت به گذشته  بیشتر شده است و صد البته با فرمایشات اخیر حضرت آقا نیز این فضا بیشر در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت.

 عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه برای کارآفرینان و صاحبان ایده و آنهایی که صاحبان ابتکار و خلاقیت هستند بستر فراهم شده است البته به شرطی که آدرس درست را درپیش بگیرند؛ این آدرس درست همان شرکت دانش بنیان، بنیاد نخبگان، مراکز رشد است؛ ان شاالله که جوانان با ورود به این عرصه های اساسی و استفاده از ابتکاراتشان بخشی از مشکللات مربوط به جوانان را حل کنند.  

 جوانان قدر خود را بدانند

این نماینده مجلس اضافه کرد: به  اندازه کافی فارغ التحصیل دانشگاهی داریم، اما متاسفانه بعضا دیده می شود جوانان تنوانسته اندحتی با وجود معدل بالای دانشگاهی از ظرفیت و علم و ایده های خود حتی در خانواده  و به تبع آن در جامعه استفاده کنند این  در حالی است که  پدر مادرهای بیسواد ما  توانسته اند با استفاده از توان و ظرفیت خود باعث پیشرفت و ابادانی کشور شوند.

میر زاده یادآور شد: بر فرض مثال یک فرزند فوق لیسانس تا چه حد از ابتکارات و علم خود بهره گرفته تا محصولات بیشتری در مزرعه پدر بی سواد خود به دست آورد؟، فلذا باز تاکیدها باید بر روی تغییر نگاه از پشت میز نشینی به سمت استفاده از کارآفرینی ها باشد و گرنه با تدوام  نگاه پشت میز نشینی  همچنان  جامعه ما با معضلی به نام بیکاری جوانان و استفاده نکردن از ظرفیت آنها دست و پنجه نرم خواهد کرد.

پیشرفت‌های علمی ما چشمگیر است/ ره چندین ساله را در مدت زمان کم طی کرده‌ایم

میر حمایت میرزاده در خصوص توصیه رهبری به علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: هرانسان با منطق و بدون اغراض سیاسی به پیشرفت های چشمگیر علمی ایران اسلامی معترف است؛ ما در جهان و منطقه حائز رتبه های برترهستیم می توان گفت که ره چندین ساله را در مدت زمان کم طی کرده ایم. 

وی گفت: در فناوری مربوط به ماهواره رتبه اول منطقه و رتبه۱۱ دنیا ازآن ایرانی ها است و ما رتبه نهم از جهت  برخورداری از پکیج کامل فضایی را داریم.

نماینده مردم گرمی تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که به قله رسیده ایم اما قطع به یقین اگر هماهنگی و همدلی بین ملت و مسئولین باشد رشد ایران اسلامی،سریعتر خواهد بود؛ البته در این بین باید مشکل موازی کاری بین دستگاه های مختلف رفع شود.

وی تاکید کرد: گاهی در یک موضوع چند دستگاه متولی هستند؛شفاف بگویم آن روزی که پول و بودجه لازم باشد همه متولی و خواهان پول از مجلس هستند اما وقتی کار روی زمین بماند  هیچ کس متولی آن نیست؛ این حرکت  اصلا درست نیست  و به موازی کاری سازمان ها نیز منجر می شود.

 میرزاده خاطر نشان کرد: اگر بحث موازی کاری حذف شود و برای یک موضوع یک سازمان و یا وزارتخانه متولی و آن هم پاسخگو باشد قطعا با  این اعتبارات  و امکانات کم و بودجه موجود نیز سرعت رشد کشور روز افزون خواهد بود.

 عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: دستیابی به  قله های رفیع موفقیتی که مد نظر مقام معظم رهبری است  به شرط هماهنگی و وحدت تمامی دستگاه ها و نهادها و پرهیز از بخشی نگری و جزئی نگری محقق شدنی است.

وی ادامه داد: بخشی نگری آفت جامعه است و باید همه سازمان به دنبال  محقق کردن اهداف کلی  ترسیم شده نظام باشند و کمیسیون آموزش نیز در این راستا  ورود کرده است.

باید با برنامه در حوزه اقتصادی حرکت کرد

نماینده مردم گرمی در باره عیوب بودجه بندی معیوب و تبعات آن ، بیان داشت: در سازمان برنامه و بودجه،  اصولا باید برنامه ای باشد تا برای آن بودجه ای نوشت ،متاسفانه دستگاه های ما از مجلس پول می خواهند بدون اینکه برنامه ای ارائه بدهند.

وی با طرح  این سوال که این دستگاه ها در زمانی که پول زیاد به آنها اختصاص می یافت چه کردند؟ تصریح کرد:  روش اصولی  این است که دستگاه ها ابتدا برنامه خود را با جزئیاتی از جمله میزان اشتغالزایی و تاثیر این برنامه در حل مشکلات کشور ، به  مجلس ارائه دهند، حال در این شرایط اقتصادی اگر  به فرض ۵۰ یا ۲۵  درصد بودجه درخواستی این دستگاه پرداخت شد باید این دستگاه ۵۰ یا ۲۵ درصد برنامه های خود را عملی کند، در صورتی که در شرایط کنونی چنین روندی وجود ندارد.

میرزاده تاکید کرد: در حوزه اقتصادی باید با برنامه حرکت کرد.

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر این مشکل  وجود دارد که بدون استثنا همه پول و بودجه می خواهند بدون اینکه برای این بودجه برنامه ای باشد؛ این روند باعث شده  تا برنامه ششم توسعه که برای۵ سال کشور نوشته شده است و در هر سال باید ۲۰ درصد آن تحقق یابد طبق برنامه جلو نرود و بودجه با برنامه متناسب نباشد .

نماینده مردم گرمی افزود: تدوین بودجه باید بر مبنای عملکرد دستگاه‌ها صورت گیرد؛ متناسب نبودن بودجه با برنامه معضلی است که نه تنها این دولت بلکه در همه دولت های ما  وجود داشته است این بدان معنا است که دولت فقط پول و بودجه را برای اجرای ذهنیات خود به کار گرفته اند که این معضل باید رفع شود.

وی تصریح کرد: برنامه جایگاه قانونی دارد نباید این گونه باشد  که هر وزیر، وکیل و مدیرکل براساس ذهنیت خود از ما  پول بخواهد بلکه باید برنامه جامعی که به تصویب مجلس  رسیده مد نظر قرار بگیرد و  همه تلاش ها برای اجریی کردن آن باشد.  

 هرکس به وظیفه خود عمل کند مبارزه با مفاسد اقتصادی راحتر می شود

نماینده مردم گرمی درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی بیان داشت: اگر هرکس به وظیفه خود عمل کند این مبارزه راحتر خواهد بود  مشکل اینجا است که سازمانها و نهادها وزارتخانه هایی داریم که از وظیفه اصلی خود فاصله گرفته اند و در حوزه ای ورود کرده اند که جزو وظایف آنها نیست، اگر اینگونه باشد مبارزه سخت خواهد شد.

وی ادامه داد:  اگر قرار باشد هر سازمان و اداره ای به خود اجازه دهد که در هر حوزه ای فعالیت کند پس چه کسی بر آنها نظارت خواهد کرد؟  و یا سازمانی که نقش نظارتی دارد در حوزه اقتصادی فعالیت کند  چه نهادی بر خود این سازمان  نظارت خواهد کرد با این حساب باید گفت پیدا کنید پرتقال فروش را!

میرزاده تاکید کرد: مشکل ما این است که متاسفانه  تمامی سازمانها به ویژه در سالهای اخیر به فکر درآمد زایی افتاده اند و این فعالیت اقتصادی آنها ظاهرا به حدی گسترده است که نمی توان گفت چه کسی بر آنها نظارت دارد.

وی گفت: اگر هرکسی کار خود را بکند قطعا نظارت گر در کار خود و کسانی که در حوزه اقتصادی فعالیت دارند بر سر کار خودشان خواهند بود  فلذا  در این صورت امکان شفاف سازی  و مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود دارد.

 

سید راضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی:

گام دوم انقلاب تدوین چشم‎انداز کشور است / امیدی به کانال اروپایی نیست

سید راضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی شبکه خبری تهران نیوز  در ارتباط با گام دوم انقلاب که طی بیانیه‌ای از سوی مقام معظم رهبری منتشر شد اظهار کرد:  رهبر معظم انقلاب بر گام دوم انقلاب که اهداف و چشم انداز کشور را در آینده به خوبی ترسیم کرده است تاکید ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به شعاری شدن اجرای دستورات رهبر انقلاب که قبلا از سوی دستگاه‌های مختلف صورت می‌گرفت، افزود: دیگر از مسائل شعاری که دستورات رهبر انقلاب را اجرا می‌کنیم باید گذشت ایشان زمان زیادی را برای تدوین گام دوم قرار داده که باید بر روی آن کار کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: باید وقت گذاشت و کار کرد و از تجارب گام اول انقلاب در روند انجام گام دوم استفاده کرد و آنجای که نیاز است را مورد اصلاح قرار بدهیم.

باید ارکان مالیاتی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم

نوری با یادآوری پتانسیل بالای کشور در زمینه‌های مختلف بیان کرد: از نظر ذخیر منابع در کشور، کمتر کشوری قابل رقابت با ما را دارد؛ مدیریت و برنامه‌ریزی ما باید به نحوی باشد که از تهدید فرصت درست کنیم.

عضو کمیسون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس با عنوان این مطلب که ما از اقتصاد مقاومتی فاصله گرفتیم، گفت: تا زمانی که چشم ما به کشورهای خارجی است و آدم‌های ضعیف به دنبال آن‌ها هستند  کار جلو نمی‌رود.

وی به کانال مالی اروپا اشاره کرد و افزود: هیچ امیدی به کانال‌های اروپای نیست گرچه باید راهکارهای دیپلماسی را ادامه دهیم اما اگر برنامه‌ریزی خود را بر مبنای اقتصاد مقاومتی طرح ریزی کنیم می‌توانیم بر مشکلات پیرروز شویم.

نوری بیان کرد: ساز و کارهای بودجه ۹۸ از نظر ساختاری در حال انجام شدن است. اگر ارکان مالیاتی را به صورت عادلانه در نظر داشته باشیم می‌توانیم در مدت کوتاهی مشکلات را حل کنیم.

 

هدایت‎الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی:

حل مشکلات اقتصادی با اجرای فرامین رهبری امکان‎پذیر است

هدایت الله خادمی

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: در بحث اقتصادی ما سال های سال است که می گوییم باید خام فروشی را کنار گذاشت، بارها و بارها گفتیم اگر به همین کشورهای همسایه خودمان فرآورده صادر می کردیم اکنون آمریکا توانایی تحریم کشورمان را نداشت؛ رهبری هم در تمام سالهای گذشته فرمودند باید طوری عمل کنیم که هرگاه اراده کردیم در چاه های نفت را ببندیم.

خادمی افزود: متاسفانه برخی آقایان دولتی به واردات بنزین علاقه خاصی داشته اند و می گفتند احداث پالایشگاه صرفه اقتصادی ندارد؛ حالا هم پالایشگاه ستاره خلیج فارس افتتاح شده است که در حقیقت محصول عملکرد دولت های قبل است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس ادامه داد: زمانی که در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داریم لازم است مسئولان طوری رفتار کنند که واقعا شرایط جنگ اقتصادی را پذیرفته باشند نه اینکه چشمشان به بیرون باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بکارگیری اقتصاد مقاومتی و دوری از خام فروشی نفت ضروری است، خاطرنشان کرد: معظم له در بیانیه خود روی بحث اقتصادی تاکید خاصی داشته اند و قطعا برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی که دامنگیر جامعه شده، اگر فرامین رهبری انجام و اجرا شود این مشکلات عجیب فعلی را نخواهیم داشت.

 

جلال میرزایی، نماینده ایلام:

دغدغه رهبری تعالی و توسعه کشور است

"جلال میرزایی"، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار در خصوص بیانیه مهم و راهبردی مقام معظم رهبری و گام دوم انقلاب اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب یک مخاطب با دو محور دارد که مخاطب عمده آنان جوانان است.

وی گفت: یک محور این بیانات این است که جوانان تحت تأثیر تبلیغاتی که وجود دارد و به نوعی شرایط اول انقلاب و قبل از انقلاب که در جریان نیستند این نگرانی احساس می شود که جوانان با دستاوردهای انقلاب کمتر آشنا نشوند.

میرزایی افزود: عمل به این بیانیه می تواند ضمن آشنایی جوانان با دستاوردهای انقلاب نقش آنان در پیشبرد اهداف را آینده کشور را دوچندان کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: رهبری در این بیاینه ضمن اشاره به اینکه یک سری کوتاهی ها و کارها انجام نگرفته اما اشاره ای به چند سطح کرده اند که دستاوردهای انقلاب را در زمینه های مختلف از جمله استقلال و امنیت ملی، علمی و پژوهشی و توزیع امکانات تشریح شده است.

وی بیان کرد: در قسمت دوم مطالبی در ارتباط با راه پیش رو عنوان شده است که چگونه جوانان می توانند کمک کنند که راهی که در پیش رو داریم را با حفظ هویت ملی و اسلامی جلو ببریم.

میرزایی عنوان کرد: در ارتباط با راهی که در پیش رو داریم تأکید رهبری بر لزوم استفاده از نیرو و مدیر جوان دارند تا بتواند با کمک و اتکا به این سرمایه عظیم راه حل و موانع را پشت سر بگذاریم.

نماینده ایلام تصریح کرد: هدف و دغدغه رهبری در این بیانیه مهم، تعالی و توسعه و تمدن سازی و در نهایت پیشرفت کشور است.

 

شادمهر کاظم‎زاده، رئیس مجمع نمایندگان ایلام:

هدف‌گذاری بزرگی در بیانیه گام دوم انقلاب صورت گرفته است

"شادمهر کاظم زاده"، رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار در خصوص بیانیه مهم و راهبردی مقام معظم رهبری و گام دوم انقلاب اظهار کرد: همه ما در قبال بیانات رهبر معظم انقلاب وظیفه داریم آنها را عملیاتی کنیم.

وی گفت: خوشبختانه بیانیه مهم اخیر رهبری همزمان با ورود به دهه پنجم انقلاب بازتاب های مناسبی هم در بین مقامات و مسئولین و هم در بین آحاد جامعه داشته بطوریکه که حتی در روزهای گذشته تعداد سه هزار نفر از اساتید دانشگاه های سراسر کشور ضمن اعلام حمایت از پیگیری برای این مطالبات خبر داده بودند.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام افزود: هدف گذاری بزرگی در بیانیه گام دوم انقلاب لحاظ شده که می طلبد هر کدام از بندهای این بیاینه مورد واکاوی ویژه قرار گیرد و در نهایت عملیاتی شود.

کاظم زاده با بیان اینکه مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب هم مردم و هم مسئولان هستند، بیان کرد: در این میان هم نمایندگان مجلس، هم دولت و همه اقشار وظیفه داریم در این مسیر گام برداشته و ایفای نقش کنیم و حداکثر تلاش خود را نیز به کار بگیریم چرا که راهبرد مقام معظم رهبری راهگشای مسائل و مشکلات است.

وی گفت: نمایندگان مجلس استان ایلام در مجلس شورای اسلامی بیش از پیش آماده هر گونه همکاری با همه مسئولان در جهت اجرا و عملیاتی کردن این بیانیه مهم رهبری است.

 

محمدابراهیم رضایی، نماینده خمین:

تحقق بیانیه گام دوم؛ کشور را به اوج عزت و اقتدار می‎رساند

محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص بیانیه گام دوم گفت: رهبر معظم انقلاب با صدور بیانیه گام دوم انقلاب برای یک دوره دیگری چشم‌انداز آینده کشور را ترسیم کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه نشان دادند که این نظام نه‌تنها از استحکام لازم برخوردار است و بلکه افق روشنی در مسیر خود دارد.

رضایی با اشاره به اهدافی که در بیانیه مشخص‌شده بود عنوان کرد: با تحقق بیانیه گام دوم، کشور حتماً به اوج عزت و پیشرفت و اقتدار خود خواهد رسید.

وی افزود: مسئولین و همه‌کسانی که تعلق‌خاطر به این کشور و نظام‌دارند باید تمام انرژی خود را به‌کارگیرند تا این اهداف بلند محقق شود.

این نماینده مجلس بر اساس آنچه در بیانیه آمده است محوری‌ترین نقش را در ساخت آینده کشور متعلق به جوانان دانست و بیان کرد: جوانان به‌واسطه استعدادی که دارند آینده‌ساز هستند و در بیانیه گام دومی که از سوی رهبر انقلاب منتشرشده اصل امید برای ساخت آینده کشور به جوانان است که بتوانند با شناخت و امید و با همه توان این راه را طی کنند و کشور و همین‌طور نظام و انقلاب را برای آینده بیمه کنند.

 

سلام امینی، نماینده ایلام:

هدف اصلی بیاینه گام دوم تشکیل تمدن نوین اسلامی است

"سلام امینی"؛ نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفتگو اختصاصی با ایلام بیدار درخصوص بیانیه گام دوم انقلاب گفت: انقلاب اسلامی ایران ۴۰ سال است استمرار دارد و انشاءالله صدها سال تداوم داشته باشد.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایده جدیدی در دنیا است و مخالفان زیادی هم دارد.

امینی افزود: مقام معظم رهبری انقلابی ترین فرد ایران اسلامی است و فرمایش ایشان گل سرسبد است.

نماینده ایلام در مجلس گفت: از نظر اقتصادی باید متکی به خود باشیم و انتظار کمک از دیگران نداشته باشیم چرا که دلسوزی در دنیا نداریم.

وی نشر ایدئولوژی و جان بینی انقلاب اسلامی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: با انتشار ایدئولوژی انقلاب اسلامی و مطرح کردن آن در دنیا، حقانیت جمهوری اسلامی ایران و استقلال خودمان را ثابت می کنیم.

امینی با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب بایستی سرلوحه کار مسئولین باشد گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، حکم حکومتی است و فرمایش حضرت آقا بایستی مثل همیشه گل سرسبد باشد و مسئولین برای پیشبرد اهداف نظام موظف به انجام آن هستند.

 

حسین امیری خامکانی، رئیس مجمع نمایندگان کرمان: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر پیشرفت‎های چله گذشته تأکید داشته اند   Image result for ‫حسین امیری خامکانی‬‎

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت:آنچه که مهم است این است که خمیر مایه  توسعه چهارچوبی ایجاد کرده است که با  همت ملی قطعا بر مشکلاتی مانند تورم،گرانی و بیکاری فائق می آئیم و بیانیه مقام معظم رهبری  امید خوبی است که به مردم و نسل جوان داده شد.

حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری و بیان اینکه معظم له بر پیشرفت های چهار دهه کشور تأکید داشتند، گفت: رشد توسعه کشور خیلی بیشتر بوده است؛ چرا که رشد  مهم است.

وی ادامه داد: ممکن است در بسیاری از بخش های کشور فعالیت کرده باشیم؛ اما وقتی نگاه می اندازیم در بسیاری از شاخصه ها در رتبه های انگشت شمار هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به مطلب فوق افزود: در بسیاری از شاخص های درمانی، بهداشتی، علمی، سلول های بنیادی، فناوری، توسعه صنایع معدنی، فولادی و صنعتی که زیر بنای اساسی کشور هستند.

امیری خامکانی بیان کرد: علی رغم اینکه امروزه با برخی از مشکلات در مقاطعی مواجه هستیم؛ ولی چهار چوب توسعه کشور بسته شده است؛ بسیار مهم است که زیر ساخت کشور آماده حرکت و توسعه باشد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا در چهار دهه بعدی این زیر ساخت و خمیر مایه توسعه برای نسل های آینده  قابل استفاده است و  این مسئله امید ایجاد می کنید که رهبری نیز اشاره کردند و این امید برای جوانان بسیار مهم است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز خاطر نشان کرد: معظم له بیان کردند که مسائل گرانی و تورم مقطعی است و رفع خواهد شد؛ آنچه که مهم است این است که خمیر مایه  توسعه چهارچوبی ایجاد کرده است که با  همت ملی قطعا بر مشکلاتی مانند تورم،گرانی و بیکاری فائق می آئیم و بیانیه مقام معظم رهبری  امید خوبی است که به مردم و نسل جوان داده شد.

 

فرهاد فلاحتی، نماینده قاین و زیرکوه:

شعار ما می‌توانیم منجر به پیشرفت‌های بزرگ شده/ هیمنه آمریکا در حال شکست است

فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نفوذ انقلاب اسلامی در قلب‌ها به دلیل ماهیت انقلاب اسلامی است. ماهیت انقلاب اسلامی یک ماهیت دینی و بر مبانی تعالیم انبیا است.

وی افزود: طبع و فطرت همه انسان‌ها با عدالت، ظلم‌ستیزی و فرهنگ عامه‌ای که به خداجویی دعوت می‌کند مطابقت دارد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آن‌چه که باعث نفوذ انقلاب اسلامی شده مبانی آن بوده که بر اساس کتاب خدا و فطرت انسان‌ها است اما این‌که چرا برخی در داخل نظام اسلامی از این موضع غفلت می‌کنند یا با انقلاب اسلامی تعارض پیدا می‌کنند، بیشتر به دلیل ماهیت نفسانی انسان‌ها است.

فلاحتی عنوان کرد: انسان‌هایی که به دلایل غیرالهی وارد انقلاب اسلامی شدند و این مسیر را با دیگر حکومت‌های دنیا یکی دانستند، فکر کردند که با ورود به قطار انقلاب اسلامی به آلاف‌والوف خواهند رسید و از مزیت‌های بیشتری بهره‌مند خواهند شد. طبیعتا در این مسیری که حرکت می‌کنند متأسفانه سیاست‌بازی‌ها، مکرها و حیله‌هایی که در عالم سیاست در زمان‌های مختلف که الان نیز در دنیا مرسوم است برخی از این افراد را گرفته و هوای نفس باعث می‌شود که شرایطی برای آن‌ها به وجود آمده و در برابر انقلاب اسلامی ایستادگی کنند.

وی اظهار کرد: طبیعتا این افراد منفور مردم و نظام می‌شوند و اگر چهره آن‌ها با ریاکاری و مکر برای چند روزی تنویه شده بود بعد از این‌که مردم به ماهیت آن‌ها پی ببرند خیلی زود با آن‌ها تسویه حساب می‌کنند لذا این ریزش‌ها یک امر طبیعی در هر جامعه‌ای بوده و انقلاب اسلامی نیز از آن مستثنی نیست.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی نظامی حرف از خدا، پیغمبر(ص) و شعائر الهی زده و ادعا می‌کند که در مقابل ظالم سکوت نمی‌کند، نظم جهانی که بر پایه ظلم باشد را نپذیرفته و از هر مظلومی در اقصی نقاط دنیا با هر گرایش و دینی که باشد به دلیل این‌که توصیه پیامبر اسلام(ص) و تأکید قرآن است دفاع می‌کند، طبیعی است که در یک ساختار جهانی، خیلی از افرادی که منافع آن‌ها به خطر می‌افتد با این نظام مخالفت کنند.

فلاحتی ادامه داد: ایران به همین دلیل با رژیم‌های مستکبری مانند آمریکا سال‌ها درگیر است و رژیم غاصب صهیونیستی با ما سرناسازگاری و دشمنی فراوان دارد. چون ایران حامی مظلومان است و می‌گوید چرا باید به مردم یمن، فلسطین، سوریه و سیاه‌پوستان ظلم شود؟ و چرا باید هزاران جنایت علیه زنان و کودکان در دنیا انجام شود؟ تا این‌که منافع یک عده پول‌پرست و ظلم‌پرست در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تأمین شود.

وی اظهار کرد: به همین دلایل است که این‌گونه کشورها با انقلاب اسلامی دشمنی فراوان دارند و در طول تاریخ دنیا نیز به همین‌گونه بوده است. پیامبران نیز این همه مخالف داشتند و چرا جبهه حق همیشه با مظلومیت در تاریخ حرکت کرده؟ این‌ها همه به دلیل رویکرد الهی‌بودن جمهوری اسلامی و تبیین و ترویج اسلام است. به این دلایل دشمنی‌ها جدی و دشمنان نیز افراد کینه‌توزی هستند که لحظه‌ای از دشمنی‌کردن کوتاه نمی‌آیند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار "ما می‌توانیم"، تصریح کرد: شعار ما می‌توانیم از شعارهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بوده و در بین جوانان و جامعه به خوبی شناخته شده و نسل به نسل منتقل می‌شود.

فلاحتی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی باور نمی‌کردند که یک انقلاب در شرایط بسیار سخت بتواند در مقابل نظام ستم‌شاهی و در دوران دفاع مقدس ایستادگی و کشور را به خوبی اداره و مدیریت کند. همین روند ادامه پیدا کرد و در قالب حرکت بسیج‌های مردمی و گروه‌های جهادی کارهای بسیاری انجام شده است.

وی با بیان این‌که امروز در زمینه‌های علم و فن‌آوری روز نشان دادیم که واقعا می‌توانیم، افزود: در طول چهل سال گذشته حرکت‌های بسیار بزرگی را به اذعان کشورهای غربی صاحب شده و داریم. پرتاب موشک به هوا، فناوری نانو تکنولوژی، پیشرفت در ساخت پیشرفته‌ترین ابزار نظامی و ده‌ها موضوع دیگر همه دستاوردها و توانایی‌ها کشور ایران است که در این سال‌ها به آن دست یافته است.

مردم ایران با شعار ما می‌توانیم به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته است

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شعار ما می‌توانیم که در انقلاب اسلامی مطرح شد ما را به این‌جا رسانده و طبیعتا تا زمانی‌که به این شعار باور داشته باشیم و این باور در بین نخبگان جامعه، مسئولان و مردم تقویت شود بسیاری از حرکت‌های توفنده را در انقلاب شاهد خواهیم بود. ان‌شاءالله در گام دوم انقلاب اسلامی یعنی ورود به چهل و یکمین سالگی انقلاب اسلامی این "ما می‌توانیم" ها باید بسیار بهتر خود را در سطح جهانی و بین‌المللی نشان دهد.

فلاحتی تصریح کرد: هر حرکتی آن هم حرکت بزرگی مانند انقلاب اسلامی یکسری معایبی با خود به همراه دارد. یعنی نمی‌شود یک حرکت اجتماعی با این گستردگی انجام شود، یک نظام سیاسی بزرگ روی کار بیاید و یک شعار جدید در دنیا مطرح باشد اما شاهد هیچ عیبی نباشیم.

وی ادامه داد: این عیب‌ها به آرمان‌ها و مبانی انقلاب اسلامی هیچ ارتباطی پیدا نمی‌کند یعنی آرمان‌ها و مبانی همان چیزهایی است که در چهل سال گذشته بوده است. وقتی ما می‌گوییم ظلم‌ستیزی ماهیت انقلاب اسلامی است از ابتدا بوده و ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی می‌گوییم خداجویی یک آرمان انقلابی است یعنی نمی‌توانیم نسبت به مسائل توحیدی و مسائل دینی در جامعه بی‌تفاوت باشیم. اصل مبانی هیچ مشکلی ندارد چون این اصول و آرمان‌ها شاکله آئین، دین و سنت اسلامی ما است. آن‌چه را که ما عیب در انقلاب تلقی می‌کنیم عیبی است که از افراد عارض می‌شود.

فلاحتی خاطرنشان کرد: اگر گروهی در اداره‌ای در زمینه اقتصادی فساد می‌کنند، این فساد را به پای انقلاب نباید گذاشت بلکه پای اشخاصی باید نوشته شود که در گردونه انقلاب هستند. مانند جریان نفود، جاسوسی و تخریب‌های فراوانی که طی این چهل سال از سوی برخی از مدیران و صاحب نفوذان در انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد، این‌ها به اصل انقلاب ارتباطی ندارد بلکه اشخاص و افرادی هستند که در شاکله انقلاب مسئولیت پذیرفته یا نفوذ می‌کنند. نباید معایب این‌ها را پای انقلاب اسلامی بگذاریم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما عیب ندارد و کاملا در راه مستقیم است اما گذاشتن افراد در برخی از مناصب یا جا دادن برخی از افراد و اطمینان کردن به برخی از گروه‌ها در سطح کلان یا جزئی کشور چهره انقلاب را مخدوش می‌کند. این ظرفیت در نظام است که این‌گونه افراد را زود شناسایی و حذف کرده و مسیر صحیح را به خوبی طی کند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: طبیعی است که بسیاری از افرادی که اصل انقلاب اسلامی را قبول ندارند به اسم انقلاب و جمهوری اسلامی بعضی اوقات سوگند خورده و در مناصب مهمی مسئولیت پذیرفته و پس از مدت زمانی مشخص می‌شود که اصلا تفکر آن‌ها با آن‌چه در انقلاب اسلامی وجود دارد متفاوت است. این‌ها جزو ریزش‌ها می‌شوند. هر چند این مسائل طبیعی به نظر می‌رسد اما باید به حداقل برسد که انقلاب اسلامی از منظر دین لطمه نخورد.

فلاحتی افزود: ما برای یک حرکت انقلابی و درست باید بدانیم که آیا قوانین ما در طول چهل سال گذشته قوانینی بر مبنای حاکمیت اسلامی بوده یا نه؟ در طی همین چهل سال نیز افرادی در سطح جامعه داشته‌ایم از رئیس جمهور گرفته تا پایین‌ترین افراد در کشور و در همه سطوح افرادی بودند که به انقلاب اسلامی خیانت کردند. این‌ها را نباید به‌پای انقلاب اسلامی گذاشت بلکه باید تلاش شود این افراد دارای عیب را از بدنه انقلاب و جامعه اجتماعی دور کرد و اجازه نداد که مردم را به انقلاب اسلامی بدبین کنند. نیاز به پاک‌سازی قوی در بدنه حاکمیتی خود داریم تا عناصر کلیدی و مهم کشور، سیاست‌گذار و کارگذار معیوب وارد جامعه نشود.

با آمریکا مشکل مبنایی داریم

وی با اشاره به مورد اعتمادنبودن آمریکا گفت: تا زمانی‌که آمریکا این رویکرد بین‌المللی و جهانی خود را دارد، بعید است که مشکلات با آمریکا حل شود. ما با آمریکا مشکل مبنایی داریم. آمریکا خود را ارای سطله‌جهانی و کدخدای دنیا و حاکم بر همه کشورها می‌داند و سازمان ملل را یک ابزار برای خود دانسته است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای آمریکا جان افراد مهم نیست، جیب افراد و ثروت کشورها اهمیت دارد. ثروت کشورها، ثروت خودشان نیست و ثروت آمریکا در این کشورها است. با این رویکرد چطور انقلاب اسلامی می‌تواند با آمریکا چالش نداشته باشد یا رفع مشکل کند.

هیمنه آمریکا در حال شکست است

فلاحتی ادامه داد: طبیعی نیست آمریکا از ما خواسته‌ای داشته باشد و ما بتوانیم خواسته‌اش را انجام دهیم. خواسته آمریکا نوکری‌کردن کشورها به صورت چشم و گوش بسته است که این با ذات انقلاب اسلامی ناسازگار است و این ذات قابل تغییر نیست مگر این‌که ما تصور کنیم آمریکا رویکرد خود را عوض کرده، اثبات کند و به دنیا این تغییر را اعلام کند. آن‌وقت جزو کشورهایی است که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با این چالش کنار بیاید اما بعید است که همچین زمانی برسد مگر این‌که آمریکا ضربه سختی را با این چالش‌ها به خود وارد کند که همین کار در حال انجام است و آن قدرت و هیمنه‌ای که برایش ساخته شده در انظار جهانیان بشکند که آن وقت شرایط به نفع انقلاب اسلامی تغییر خواهد کرد که الان نیز این مسیر در حال طی شدن است.

 

علی‌اکبر کریمی، نماینده اراک، خنداب و کمیجان:

بیانیه گام دوم، نقشه راهی پیش روی مردم و انقلاب/ گامی مقتدرانه برای تحقق تمدن نوین اسلامی

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در گفتگو با دیار آفتاب؛ پیرامون بیانیه گام دوم رهبر انقلاب به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: بعد از پشت سر گذاشتن چهل سال از پیروزی انقلاب، مقام معظم رهبری این بیانیه مهم و راهبردی را اعلام کردند.

وی افزود: بیانیه گام دوم به‌منزله نقشه راهی هست که برای آینده پیش روی مردم و انقلاب است.

کریمی با اشاره به تبیین دستاوردهای انقلاب در این بیانیه تصریح کرد: قطعاً در این دوره چهل‌ساله دستاوردهای زیاد و بسیار بزرگی داشتیم و ملت ایران این دستاوردها را می‌داند و از آن قدردانی می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: البته در پاره‌ای از موارد انقلاب نتوانسته به اهداف بلند خود و ایده آل‌ها دست پیدا کند ولی با توجه به تجاربی که در این چهل سال به دست آوردیم، باید گام دوم را که حرکت به سمت اعتلا و پیشرفت و تحقق دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی است مقتدرانه برداریم.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید تلاش کنیم و کاستی‌ها و نواقص را رفع کنیم تا همه اهداف انقلاب تحقق پیدا کند.

وی یکی از ویژگی‌های این بیانیه مهم را تأکید ویژه رهبری بر جوانان دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به این دلیل جوانان را مخاطب کلام خود قرار داده‌اند چراکه آینده کشور از آنِ جوانان و نوجوانان است و آن‌ها هستند که باید آینده کشور را بسازند و به همین خاطر رهبر انقلاب نیز جوانان را مخاطب اصلی این بیانیه دانستند.

کریمی بیان کرد: باید برای پیشبرد اهداف انقلاب به ظرفیت‌های عظیمی که در فصل سوم و چهارم انقلاب وجود دارد تکیه کرده و از ظرفیت‌های موجود بهره ببریم مخصوصاً از ظرفیت‌های علمی، اجتماعی و انقلابی که در جوانان ما هست.

وی خاطرنشان کرد: انشاء الله که با پیروی و اجرا کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بخصوص در محورهایی که در بیانیه گام دوم انقلاب ایشان ابلاغ فرمودند و باهمت و تلاش آینده‌ای روشن‌تر و درخشان‌تر از گذشته را برای ملت ایران بسازیم.

 

سیدجواد ساداتی‌نژاد، نماینده کاشان:

رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان را آینده‎داران کشور می‌دانند

39660_452

سید جواد ساداتی نژاد در گفت‌وگو با صاحب نیوز با اشاره به بیانیه اخیر رهبر انقلاب با عنوان گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: بیانیه اخیر رهبر انقلاب اسلامی برای گام دوم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان بوده که یکی از شاخصه‌های این بیانیه است؛ امام خامنه‌ای جوانان کشور مورد خطاب قراردادند که آینده و گام دوم انقلاب اسلامی بر عهده آن‌ها است.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این بیانیه مسئولیتی برای مسئولان کشور ایجاد می‌شود که میدان و بستر را برای استفاده از جوانان در عرصه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم سازی فراهم کنند؛ ایده‌ها و خلاقیت و ابتکار جوانان برای اجرا کردن این بیانیه لازم است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از این بیانیه به گذشته درخشان انقلاب اسلامی در طول چهل سال قبل اشاره کردند اما آنچه مهم است ایجاد فرصت برای جوانان است تا پیشرفت‌های آینده کشور باوجود و انگیزه جوانان انجام شود.

ساداتی نژاد با اشاره به وظیفه مسئولان در عملیاتی کردن این بیانیه، بیان کرد: مجلس در حوزه قانون‌گذاری و بسترسازی برای جوانان نقش دارد که همین قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را می‌شود در همین زمینه تفسیر کرد که بازنشستگان دیگر به پست‌ها و سمت‌ها نیایند.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیشتر خطاب را در بین مسئولان به دولت دارد که از جوانان استفاده کنند؛ ما منعی در به‌کارگیری جوانان نداریم و از جوانان در پست‌های فرمانداران، استانداران و دیگر پست‌های مهم استفاده کنند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس با تأکید بر اینکه باید بستر را آماده کرد تا جوانان بتوانند استعدادهای خود را در حوزه اجرا به منصه ظهور بگذارد، خاطرنشان کرد: جوان ریسک‌پذیر است به‌خصوص درزمانی که ما در جنگ اقتصادی هستیم، جوانان می‌توانند کمک خوبی به این عرصه داشته باشند.

وی تأکید کرد: هر سه قوه باید در ایجاد فرصت برای جوانان و میدان دادن به آن‌ها همکاری کنند و اگر نقطه‌ضعفی برای استفاده از جوانان وجود دارد باید برطرف شود.

 

احمد صفری، نماینده کرمانشاه:

عملی شدن بیانیه رهبر معظم انقلاب موجب گشایش در امور می‌شود

Image result for ‫صفری، نماینده کرمانشاه‬‎

احمد صفری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد در خصوص بیانیه اخیر مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری برای ما حجت است چرا که ایشان نگرانی ملت و نظام را دارند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: ما در هر پست و مقامی که باشیم سرباز ولایت هستیم و رهنمودهای ایشان را باید به عنوان یک الگو و یک دستور مد نظر خودمان قرار دهیم.

وی بیانات مقام معظم رهبری را بسیار راه گشا و راهکاری برای رفع مشکلات کشور از جمله مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دانست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوای سه‌گانه چندین بار در زمینه تشکیل جلسه دادند، تاکید کرد: اگر راهکارهای مقام معظم رهبری اجرایی شود قطعاً باعث گشایش در امور و حل مشکلات کشور خواهد شد.

 

علیرضا سلیمی، نماینده محلات و دلیجان:

بیانیه گام دوم حجت شرعی را برای همگان تمام کرد/ ورود نیروهای جوان به حلقه مدیریتی لازمه نوسازی جامعه است

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم رهبر انقلاب یک تحلیلی دقیق از وضعیت جامعه با عباراتی بسیار دقیق، ظریف، پرمغز و پرمعنا از رخدادها و رویدادهایی که در انقلاب اسلامی شکل گرفت را ارائه داده است که همین موضوع می‌تواند یک چراغ روشنی فراروی ما برای مسیر آینده قرار دهد.

وی افزود: نکته دومی که در این بیانیه می‌توان به آن پرداخت این است که در عین حال این بیانیه یک نگاه جدی به گذشته دارد و رویکردی که برای مسیر آینده باید داشته باشیم برای ما تبیین کرده است، اگر ما یک تحلیلی از گذشته داشته باشیم ولی برای آینده مسیری تعریف نکنیم به معنای درجا زدن است ولی این بیانیه آینده را به خوبی برای ما تبیین کرده است.

سلیمی اظهار کرد: نکته سوم بیانیه این است که ما باید به سراغ نوسازی برویم و در کل به سراغ جوانان برویم که مخاطب قرار دادن جوانان در این بیانیه معنایش این است که در راه نوسازی جامعه، به نیروهای جوان جدی‌تر از گذشته نیاز داریم.

وی افزود: باید حلقه بسته مدیریتی را در کشور بشکنیم و اجازه دهیم که جوانان به میدان بیایند که البته اگر نگاه کنیم می‌بینیم که در عرصه‌های مختلف علمی میانگین سنی حلقه‌های مدیریتی ۳۵ سال است، همین‌طور در دیگر بخش‌ها مانند هسته‌ای حلقه‌های مدیریتی جوانان بوده‌اند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رهبری تکالیف و وظایف کلی مسئولین را در این بیانیه مشخص کرده‌اند و از طرف دیگر مردم هم تکلیفشان در این بیانیه مشخص‌شده است که باید چه‌کاری انجام دهند و برای کسی بهانه‌ای باقی نمی‌ماند و حجت شرعی برای همه تمام‌شده است.

وی ضمن تأکید بر اینکه رهبری در این بیانیه مسیر چهل سال آینده را مشخص کرده‌اند ادامه داد: این مهم نشان‌دهنده این است که انقلاب اسلامی پیوسته، برخلاف سایر انقلاب‌ها، در حال شکوفایی است و با ظرفیت عظیم نوزایی‌ای که دارد توانسته است مسیر آینده را برای خود هموار سازد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آخرین نکته این است که برای بقا و استمرار انقلاب اسلامی به همان مبانی و اصول و ارزش‌ها و روش‌هایی که انقلاب را به وجود آورده و تا امروز از آن حفاظت کرده‌ایم نیازمند هستیم و باید روحیه انقلابی گری را تقویت و بر مبانی آن پافشاری کنیم.

 

سید احسن علوی، نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران:

بیانیه گام دوم انقلاب چشم‎اندازی برای پیشرفت جوانان است/ عملکرد مدیران فقط در حد شعار نباشد!

سید احسن علوی، گام دوم انقلاب، مجلس

سید احسن علوی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: عملی بودن این بخش از گام دوم بیانیه رهبر انقلاب متوجه قشر جوان و امید به آینده است که دولت باید زمینه را برای جوانان فراهم کنند.

وی گفت: بیانیه رهبر انقلاب با عنوان گام دوم باید سر لوحه ی تمام مدیران و مسئولین قرار گیرد و با پیروی از فرمایشات ایشان برای عزت و اقتدار و موفقیت روز افزون نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند.

وی ادامه داد: گام دوم ، چشم اندازی برای پیشرفت جوانان است و لازم است کمته ای برای بررسی توصیه های مقام معظم رهبری گذاشته شود و اگر این کار صورت گیرد مسلما کارساز خواهد بود.

نماینده مردم در مجلس یادآور شد: عملکرد مدیران و مسئولین برای قشر جوان نباید فقط در حد شعار و روی کاغذ باشد بلکه باید به عینه ان را در جامعه و در میان جوانان مشاهده کرد تا انگیزه آنها برای پیشرفت بیشتر شود.

علوی خاطر نشان کرد: در آغاز پنجمین عمر انقلاب اسلامی باید تمامی آحاد مردم و گروه های سیاسی در کنار یکدیگر باشند و با پیروی از فرمایش های رهبر معظم انقلاب برای رفع مشکلات کشور گام برداشت و باید از این فرصت برای خودکفایی اقتصاد داخلی بهره ببریم.

حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب ۲۴ بهمن امسال در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.

 

اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی:

کمک همه مسئولان برای عملیاتی کردن گام دوم انقلاب اسلامی لازم است/ شاکله دولت باید تغییر کند

201606104045642682_Orig

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با صاحب نیوز بابیان اینکه چهل سال اول انقلاب اسلامی علی‌رغم مشکلات و آزمون‌وخطاها، پیشرفت‌های متعددی داشته‌ایم، اظهار کرد: گاهی هم نتوانستیم به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی برسیم؛ قطعاً باید در این چهل‌سالگی باید پخته‌شده باشیم و کمتر خطا داشته باشیم و باید جهشی را برای توسعه، سعادت و سرآمد بودن در منطقه و جهان داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: باید ایده‌ها و افکار جدید و تحرک جدید در بدنه اجتماع یو اقتصادی و سیاسی کشور ایجاد شود، رهبر انقلاب تأکید خوبی داشتند، همان‌گونه که خوشان فرمودند فعالیت‌های زیادی انجام‌شده تا این بیانیه منتشر شود.

وی افزود: این بیانیه را باید به‌عنوان الگو قرار دهیم تا به اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران برسیم و اهمیت بیشتری باید به جوانان دهیم؛ قشر جوان کشور تحصیلات عالی دارند که اگر میدان به جوانان داده نشود پیشرفت و آبادانی کشور دچار مشکل می‌شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به‌خوبی نقش جوانان را ترسیم کردند که باید کشور را در اختیار جوانان کارآمد و انقلابی دهیم، تصریح کرد: شاکله دولت باید تغییر کند و قسمت‌هایی که یک نیرو چندین سال است که کار می‌کند و عملکرد و کارایی مطلوبی ندارد، فضا را برای جوانان متعهد باز کنند.

وی بیان کرد: جوانان قدرت ریسک بالاتر، توجه بیشتر و تعهد بیشتری نسبت به دیگر اقشار جامع دارند و به همین دلیل باید مدیران جای خود را به جوانان دهند و یا در پست‌های مشاور و معاونین خود از این ظرفیت فوق‌العاده استفاده کنند.

سلیمی با تأکید بر اینکه اگر در کشور کادر سازی انجام نشود، چند سال آینده مدیریت کشور دچار مشکل می‌شود، خاطرنشان کرد: دولت باید از خود شروع کند، قوه قضائیه و دیگر نهادها و سازمان‌ها این بیانیه را مدنظر قرار دهند.

وی در پایان گفت: قسمتی از حکومت به‌تنهایی نمی‌تواند این بیانیه را عملیاتی کند، باید همه سه قوه و نهاد موجود در کشور گام دوم انقلاب را با قدم‌های بلندتر و دقت تر و هدف بهتری انجام دهند.

 

محسن بیگلری، نماینده سقز و بانه:

بیانیه رهبر انقلاب اسلامی راهکاری جامع و کامل برای برون رفت از مشکلات است

محسن بیگلری، کردستان ، بیانات رهبر انقلاب، گام دوم

نماینده مردم سقز و بانه در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با بیان اینکه بیانیه رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم، بیانیه ای جامع و کامل است اظهار داشت: این بیانیه همانند دیگر بیانات و دستورات مقام معظم رهبری بیانیه ای اندیشمندانه و خردمندانه است.

وی با تاکید بر لزوم توجه جدی مسئولین به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: بر تمامی مسئولین عمل به این بیانیه ضروری است چرا که ما هر زمانی که بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی قدم برداشتیم به موفقیت رسیدیم و هر زمانی که نسبت به فرمایشات رهبر انقلاب کم توجهی شده است نتیجه آن به ضرر و زیان جامعه بوده است.

نماینده مردم سقز و بانه خاطر نشان کرد: روز گذشته نیز در مجلس شورای اسلامی در حمایت از بیانیه رهبر انقلاب نامه ای به امضا رسید که بنده نیز افتخار امضا نمودن آن را داشتم.

وی با بیان اینکه بیانیه رهبر انقلاب اسلامی راهکاری جامع و کامل برای برون رفت از مشکلات است ادامه داد: در این بیانیه برای تمامی مشکلات مردم برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته است و تمامی دغدغه های معیشتی، اشتغال، فقر و توسعه حمایت از کالای ایرانی در نظر گرفته شده است.

 

سیدجواد حسینی‎کیا، رییس مجمع نمایندگان کرمانشاه:

جایگاه ویژه انقلاب اسلامی به دلیل فرامین حکیمانه رهبر انقلاب است

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد در خصوص بیانیه اخیر رهبر انقلاب اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه اخیر خود پیشنیه ای از انقلاب بیان کرد مبنی بر اینکه در عصری که انقلاب شد تمام حرکتهای انجام شده در دنیا به غرب یا شرق وابسته بود در حالی که انقلاب اسلامی این معادله را برهم زد و ردیف جدیدی را ایجاد کرد که نه به شرق وابسته باشد و نه غرب و خود نظام حکومتی مستقلی بنا نهاد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: ما نمی توانستیم از شرق و غرب الگو بگیریم چون انقلاب ما انقلابی دینی ومذهبی مبتنی بر ارزش های الهی بود و خود انقلاب توانست الگویی برای انقلاب ها و حکومتها و قیام های بعدی باشد که عراق، افغانستان و یمن و..نمونه هایی از این الگوگیری هستند.

وی گفت: در فرمایشات مقام معظم رهبری خدمات ارائه شده در انقلاب باید به سمت و سویی برود که عدالت و اخلاق و برادری در آن وجود دارد و از سطوح پایین شروع شود بنابراین توجه به محرومان از ویژگی های منحصر به فرد انقلاب است.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا با اشاره به لزوم رعایت شایسته سالاری و پاکدست بودن مدیران در بیانات معظم له بیان کرد: ایشان همچنین در بیانیه خود به اقتصاد و معیشت مردم به عنوان موتور محرک کشور توجه دارند که در این میان باید همان نگاه اقتصاد مقاومتی در فضای اقتصادی کشور نهادینه شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به تاکیدات معظم‌له در مورد لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی، گفت: چشم وهم چشمی ها در شرایط امروز نامطلوب است و ما کشوری مسرف هستیم بنابراین باید چاره اندیشی شود تا نگاه اسراف گرایانه در ما ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه حضرت آقا در بیانیه خود به جوان گرایی هم اشاره کرده‌اند، افزود: جوانان در جنگ به میدان آمدند با دست خالی هم پیروز شدند تا جایی که در جنگ تنها حکومت جمهوری اسلامی بود که حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد و این از دستاوردهای ارزشی انقلاب است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: از نکات مهم و برجسته انقلاب اسلامی رهبری بصیر و آگاه است که معظم له در بیانیه خود از امام(ره) یاد می کند که به دلیل بصیرت بالا و افق بلند انقلاب را به سمت ساحلی امن سوق داد و البته اکنون نیز که دور تا دور این کشور را آتش فراگرفته امنیت در کشور ما حاکم است.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: همچنین کشور ما در حوزه فناوری و دانش پزشکی جهش بالایی داشته تا جایی که اینک رتبه شانزدهم را از نظر علمی در دنیا دارا است و در مسائل پزشکی و موشکی قدرت نخست منطقه هستیم و این اتفاق مبارکی در انقلاب است.

وی افزود: در شرایطی که روزگاری نمی توانستیم سیم خاردار هم به کشور وارد کنیم امروز تلاش مستکبران بر این است موشکهای پیشرفته ما به گروه های مقاومت نرسد همچنین پیشرفتهای چشمگیر در عرصه های آبادانی، زیرساخت، برق رسانی، آسفالت و بهداشت از جمله برکات نظام وانقلاب اسلامی است.

به گفته حجت الاسلام حسینی کیا، رهبر انقلاب همچنین در بیانیه خود اشاره کردند که باید برای چالش بیکاری فکری شود و به مدیریت ضعیف پایان داد زیرا در حوزه مدیریت، فکر مدیران فشل است بنابراین باید ظرفیت و عرصه فراهم شود جوان ها به عرصه بیایند مشکل بیکاری با نگاه به اقتصاد مقاومتی حل شود و وضیت معیشتی مردم سامان یابد زیرا در حال حاضر وضعیت معیشتی مردم مناسب نیست و نیازمند برنامه ای منسجم هستیم.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شوای اسلامی گفت: یکی دیگر از اشکالات موجود کشور از نگاه رهبر انقلاب را در نظام بودجه ریزی کشور دانست که از مشکلات جدی دولت است زیرا اکثر بودجه های دولتی، جاری است و ظرفیت برای پرداختن به کارهای عمرانی وجود ندارد بنابراین باید در این عرصه چاره اندیشی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه بیانیه رهبر انقلاب راهگشا است، گفت: در این سالها بیانات مقام معظم رهبری راهگشا بوده و کشور را به ساحل امن هدایت کرده بنابراین با چنین رهبری مدبر که سبب شده انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای داشته باشد باید شکرگزار خداوند باشیم.

 

سیدمهدی مقدسی، رئیس مجمع نمایندگان مرکزی:

کنار زدن شعارها؛ اولین قدم برای اجرای بیانیه گام دوم/توجه دولت و مجلس به مفاد بیانیه ضروری است

سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب و رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی یک نگاه حکیمانه و عمیقی به مسائل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دارند و در این بیانیه نقشه راه و ادامه مسیر انقلاب را در بخش‌های مختلف به‌روشنی مشخص کرده‌اند.

بیانه گام دوم انقلاب نقشه راه آینده کشور است

وی، بیانه گام دوم انقلاب را نقشه راه آینده کشور دانست و افزود: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب همه جوانب امر را مدنظر قرار داده‌اند.

این نماینده مجلس با تأکید بر عمل به این بیانیه توسط مسئولین تصریح کرد: عمق این بیانیه به‌گونه‌ای است که اگر تمام مسئولین نظام به مفاد این بیانیه نگاه عمیقی داشته باشند و در مرحله اجرا نیز آن را به‌طورجدی مورد توجه خود قرار دهند، یقیناً آینده روشنی را در پیش رو خواهیم داشت.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در این بیانیه همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و … را مدنظر داشتند، افزود: مسئولین هم باید از تکرار شعاری این بیانیه خودداری کنند و به تعریف و تمجید از آن اکتفا نکنند بلکه اقدامات اساسی و عملی مورد انتظار است.

مقدسی در توضیح نگاه حکیمانه و افق دید و آینده‌نگری مقام معظم رهبری پیرامون مسیر و نقشه راهی که مشخص کردند اظهار کرد: بایستی حتماً بخش‌هایی که در نظام هستند برای عملیاتی کردن مفاد آن اقدامات اساسی انجام دهند.

وی افزود: لازم است در مجلس شورای اسلامی هم بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … در کمیسیون‌های تخصصی بررسی کنند.

بررسی جزئی و دقیق بیانیه گام دوم انقلاب در مجلس

این نماینده مجلس از بررسی جزئی و دقیق بیانیه گام دوم انقلاب در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: قرار شد که این متن را مرکز پژوهش‌ها چاپ کند و به کمیسیون‌های تخصصی بدهد تا نمایندگان هم نگاه عمیقی به مباحث آن داشته باشند.

تمام کسانی که دلشان برای اعتلای نظام می‌تپد مخاطب بیانه گام دوم هستند

وی با تأکید بر لزوم توجه دولت به مفاد این بیانیه ادامه داد: البته این بیانیه به شکلی نیست که مخاطب آن فقط دولتی‌ها باشند بلکه آحاد ملت و بخش‌های مختلفی که در نظام جمهوری اسلامی هستند، کسانی که دلشان برای اعتلای نظام جمهوری می‌تپد و برای حفظ ارزش‌ها تلاش می‌کنند، همه مخاطبین این پیام هستند و بایستی مفاد آن را موردتوجه قرار دهند.

مقدسی با توجه به بخش‌هایی از این بیانیه نقش جوانان را در آینده کشور بی‌بدیل دانست و بیان کرد: بدون تردید همان‌طور که جوانان در پیروزی انقلاب نقش اساسی را داشته و در جنگ تحمیلی و ۸ سال دفاع مقدس نیز حرکت محوری با جوانان بود و این دفاع ارزشمند را جوانان اداره کردند؛ آینده این کشور نیز به دست جوانان شایسته و نخبه و دلسوز و ارزشی رقم می‌خورد.

وی افزود: تکیه‌بر جوانان بر همه ادوار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، موردتوجه قرارگرفته و بعدازاین نیز باید همین‌طور باشد.

نقطه اتکای آینده کشور به توانمندی جوانان است

رئیس مجمع نمایندگان استان ضمن تأکید بر ایجاد فرصت برای نقش‌آفرینی جوانان عنوان کرد: یقیناً تمام بخش‌های نظام باید توجه کنند که نقطه اتکای آینده ما به توانمندی جوانان است. آینده این کشور در دست جوانانی است که توانمند، خلاق، باسواد، باانگیزه هستند و باید این فرصت و مجال را در اختیار جوانان قرارداد.

به گفته مقدسی، مقام معظم رهبری به‌درستی اجرای گام دوم را بر پایه توانمندی جوانان استوار کرده و  نقطه اتکا را جوانان دانستند،

وی دراین‌باره اظهار کرد: یقیناً اگر فضا را به‌درستی برای جوانان فراهم کنیم، همان‌طور که در انرژی هسته‌ای و در بخش‌های مختلف علمی جوانان ما توانستند شایستگی‌های خود را به ظهور و بروز برسانند و جلوه‌های زیبایی از نقش‌آفرینی داشته باشند، برای عملیاتی کردن این بیانیه نیز باید به جوانان عزیز اتکا کنیم.

این نماینده مجلس اولین قدم برای اجرای این بیانیه را کنار زدن شعارها دانست و تصریح کرد: نه در حد شعار، بلکه زمینه اجرای این بیانیه را توسط جوانان شایسته و عزیز فراهم کنیم. از شعارزدگی دست‌برداریم و در عمل نشان دهیم که به این موضوع پایبندیم.

وی خاطرنشان کرد: نگاه عمیق و حکیمانه مقام معظم رهبری را ارج می‌نهیم و برای اجرای منویات ایشان تلاش می‌کنیم.

 

محمدرضا منصوری، نماینده ساوه و زرندیه:

بیانیه گام دوم، چشم‎اندازی از آینده انقلاب است

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در بیانیه گام دوم که از سوی رهبر انقلاب منتشرشده به‌عنوان چشم‌اندازی از آینده انقلاب و کشور باید به‌عنوان دستورالعملی برای همه مردم و مسئولین قرار بگیرید.

وی با اشاره به تبیینات رهبری در این بیانیه افزود: امیدواریم بتوانیم وظایفی را که بر عهده هر یک از ما وجود دارد را به نحو مطلوبی اجرایی کنیم.

این نماینده مجلس، با تأکید بر اینکه این برنامه‌ها در شرایط سخت امروز می‌تواند خیلی مؤثر باشد، تصریح کرد: به دور از تفرقه و دشمنی و با پیروی از ولایت می‌توانیم شرایط بهتری را برای مردم به وجود بیاوریم.

وی با ذکر آیه شریف قرآن که بعد از هر سختی قطعاً آسانی است، اظهار کرد: امیدواریم که مردم دست‌به‌دست هم بدهند و با وحدت و پیروی از ولایت چنانکه امام(ره) بزرگوار فرمودند که پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، این مهم انجام شود.

منصوری با اشاره به مخاطب قرار دادن جوانان در این بیانیه بیان کرد: جوان‌ها پاک و پرانرژی هستند و مخصوصاً نسل امروز که از نسل بالایی برخوردارند، تجربه نشان داده که هر وقت به جوانان اعتماد کردیم، ثمره و بهره آن را دیدیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که مسئولین به شکل واقعی کار را به جوانان واگذار کنند و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کنند.

 

محمد حسینی، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان:

بیانیه گام دوم، چراغ راهی برای آینده/ جراحی شرایط اقتصادی بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی

محمد حسینی، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب گفت: امروز می بینیم که با توجه به گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی و علی رغم همه توطئه های دشمن در این چهل سال جمهوری اسلامی به یک جایگاه بلوغ رسیده است.

حسینی ضمن اشاره به تاثیر جمهوری اسلامی در مباحث کلان دنیا عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راهی را برای دوره دوم انقلاب اسلامی قرار دادند که نشات گرفته از فضای هم دلی و صمیمیت در جهت افزایش سطح رفاه و معیشت مردم و در جهت تقویت نیروهای دفاعی و همچنین جایگاه علمی و سایر موارد است.

وی بیان کرد: همه دستگاه های اجرایی و مجلس شورای اسلامی باید با توجه به تجربیات کسب شده در گذشته و طبق توصیه های این بیانیه تلاش کنند تا بتوانیم به اهداف نظام جمهوری اسلامی دست پیدا کنیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان به بخش اقتصادی و زیر بخش اصلاح بودجه ریزی کشور در این بیانیه پرداخت و تصریح کرد: اصلاحات اندکی در بودجه سال ۹۸ انجام شد ولی چیزی که هم در بیانیه بود و هم قبل از بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص شرایط اقتصادی موجود مطرح شده بود اصلاح ساختار ها و همچنین تغییر رویکرد در نظام بودجه ریزی است.

وی افزود: بعد از فارغ شدن از بحث لایحه و قانون بودجه، اصلاح ساختار بودجه کشور به صورت یک قانون دائمی در دستور کار مجلس خواهد بود.

حسینی خاطر نشان کرد: امید است با مصوب کردن این قانون بتوانیم گام موثری را در جهت جراحی شرایط اقتصادی کشور برداریم و آن هم بر اساس چراغ راهی صورت می گیرد که در سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است.

 

علی ابراهیمی، نماینده شازند:

بیانیه گام دوم، نشان از دوران بلوغ انقلاب اسلامی دارد/ رهبری پیش‌قدم در ایجاد فرصت برای جوانان

علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: در بیانیه گام دوم، از فرمایش مقام معظم رهبری می‌توانیم این استنباط را داشته باشیم که انقلاب دوران بلوغش را طی کرده است و به شکلی در مسیر تکامل بیشتر قدم خواهد برداشت.

ابراهیمی ضمن تأکید بر انعطاف‌پذیر بودن انقلاب اسلامی عنوان کرد: در واقع انقلاب اسلامی  می‌تواند خودش را با شرایط روز تطبیق دهد و برای آن آماده کند.

وی  بیان کرد: با توجه به اقتضائات بین‌المللی و اجتماعی خود کشور و تغییر سطح آگاهی‌ها و توقعات، انقلاب اسلامی یک انقلابی است انعطاف‌پذیر که عدم رعایت این انعطاف و حرکت بر اساس برخی رفتارها می‌تواند برای هر انقلابی مشکل‌ساز باشد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی باز نکردن حلقه مدیریتی برای جوانان را یکی از غفلت‌های گام اول دانست و تصریح کرد: دومین نکته بسیار مهم این بیانیه تأکید مقام معظم رهبری در جهت ایجاد فرصت برای نقش‌آفرینی جوانان و استفاده از استعدادها، انگیزه‌ها و مخصوصاً انرژی خیلی خوبی که برای خدمت خواهند داشت، است.

وی خاطرنشان کرد: می‌بینیم که شخص مقام معظم رهبری در بخشی از عزل و نصب‌هایشان به مسئله جوان‌گرایی توجه دارند و همین خود در راستای عملیاتی کردن این بخش از بیانیه تأثیرگذار است.

 

احمد علیرضا بیگی، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو:

حضور جوانان در عرصه‌های مختلف، پیام اصلی بیانیه رهبری بود/ضرورت وارد کردن نرم افزارهای بیانیه گام دوم انقلاب در عرصه مدیریت

بیگی: حضور جوانان در عرصه‌های مختلف، پیام اصلی بیانیه رهبری بود/ضرورت وارد کردن نرم افزارهای بیانیه گام دوم انقلاب در عرصه مدیریت

احمد علیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آناج در خصوص بیانیه‌ی مقام معظم رهبری با محوریت گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: این بیانیه را به دقت مطالعه کرده‌ام؛ این بیانیه ناظر بر دیدگاه رهبر انقلاب در خصوص آینده انقلاب و ضرورت تلاش برای آینده و به ویژه فراهم کردن امکان حضور نسل جدید انقلاب در عرصه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: حضور نسل جوان در عرصه‌های مختلف اصلی‌ترین پیام بیانیه گام دوم انقلاب می‌باشد که توسط مقام معظم رهبری منتشر شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در پاسخ به راهکارها برای عملیاتی کردن این بیانیه گفت: اگر نرم افزارهای این بیانیه در برنامه‌های مدیریت جمهوری اسلامی ایران وارد شود، با تدوین قوانین و فراهم کردن ضمانت‌های اجرایی قوانین می‌توان این بیانیه را عملیاتی کرد.

 

بشیر خالقی، نماینده خلخال و کوثر:

بیانیه گام دوم انقلاب؛ راهکار جامع و راهنمایی برای کل نظام/ آستین‎ها را باید بالا زد

بشیر خالقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب را راهنمای پیش روی نظام و مسئولین برای حرکت‌های آتی و راهکاری جامع در این شرایط سخت اقتصادی دانست.

 وی ادامه داد: همواره  تمامی بیانات رهبری که به اقتضای شرایط صادر می‎شود،  راهگشایی برای کل نظام است، کما اینکه در بیانیه اخیر نیز مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به جوانان و استفاده از استعدادهای کشوردر زمینه‌های متعدد را مورد توجه قرار داده اند و بر پیشرفت کشور با استفاده از توان داخلی و اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

نماینده مردم خلخال تصریح کرد: در شرایط کنونی که آمریکا تمام توانش را برای شکست اقتصادی ایران در پیش گرفته و سخت‎ترین فشار ها را بر ملت ایران اعمال می کند و در صدد است تا راه هرگونه معامله با ایران را ببندد ، باید همه آستین ها را بالا بزنیم و با سرلوحه قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب و استفاده از ظرفیت و توان داخلی و به ویژه فکر و استعداد جوانان از این جنگ سخت اقتصادی هم با موفقیت عبور کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه دشمن از هر راهی برای شکست ملت ایران استفاده می کند و در روزهای اخیر نیز شاهد آن هستیم که عمال داخلی دشمن سعی می کنند تا با  قاچاق دام و گوسفند و …  فشار اقتصادی را بر مردم ایران بیشتر کنند.

 خالقی ادامه داد: در این شرایط سخت اقتصادی همه و بویژه جوانان باید بار دیگر همچون هشت سال دوران دفاع مقدس که جوانان جنگ را ادراه می کردند ، وارد میدان شده و با بهره گیری از فکر، ایده و توان داخلی در این جنگ تمام عیار اقتصادی، پوزه دشمن را به خاک بمالند.

این نماینده مجلس گفت: در شرایط کنونی لازم است همه عزم ها برای حمایت از تولید داخلی به کار گرفته شود چراکه تجربه ثابت کرده اگر به توان داخلی خودمان باور داشته باشیم حتی تحریم ها نیز ما را متوقف نخواهد کرد که نمونه بارز آن ساخت موشکهای دور برد به دست جوانان ایرانی است.

 

احمدعلی کیخا، نماینده سیستان و بلوچستان:

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه حرکت ملت و دولت است

 

احمدعلی کیخا در گفت و گو با عصرهامون اظهار کرد: این بیانیه ناشی از ارزیابی مقام معظم رهبری از حوادث ۴۰ سال گذشته و تحلیل نقاط قوت و ضعف، بررسی استعدادها و ظرفیت‌های داخل کشور و تجربه نگاری آسیب‌هایی است که طی چهار دهه در ایران اسلامی رخ داده است.

وی افزود: ایشان با جامع نگری و اشراف کامل نقشه راه حرکت انقلاب را برای سال های آتی ترسیم فرمودند و باید فرمایشات معظم له همچون گذشته مبنای عمل همگان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر تمامی مواردی که مقام معظم رهبری در این بیانیه اعلام کرده‌اند کامل و دقیق اجرایی شده و مورد توجه همه ارکان نظام و مردم قرار بگیرد قطعاً راهگشا خواهد بود و ملت ایران با شتاب بیشتری به سمت قله های ترقی پیش خواهند رفت.

کیخا با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب بهترین مسیر برای عبور از گرفتاری ها و رفع تحریم‌ها است ادامه داد:جوانان یکی از ظرفیت‌های مهم کشور هستند که همواره و در تمامی عرصه‌ها مقام معظم رهبری بر مشارکت آنها در امور اجرایی کشور تاکید دارند.

نماینده مردم سیستان تاکید کرد: بها دادن به جوانان و قرار گرفتن آنها در زمره یکی از مشخصه ها و عوامل اصلی در بیانیه گام دوم انقلاب نشان از تاکید رهبری بر مشارکت آنها در امور سیاسی، اجرایی و تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان کشور است که باید مورد توجه همه مسئولان قرار بگیرد.

 

محمدنعیم امینی‎فرد، نماینده ایرانشهر:

بیانیه گام دوم انقلاب؛ راهبردی و لازم الاجرا است/تاکید بر لزوم همکاری دولت، مجلس و قوه قضائیه

محمد نعیم امینی فرد در گفتگو با عصرهامون اظهار کرد: در این بیانیه مطالب بسیار مهم و کاربردی مطرح شده است که باید مورد توجه جدی دولت، مجلس، قوه قضائیه و ارکان نظام قرار بگیرد.

وی افزود: با توجه به نکاتی که در این بیانیه آمده و محورهای چندگانه ای که مطرح شده است باید به بند بند آن عمل کرد به ویژه اینکه در بخش های عمده ای از آن جوانان مورد خطاب مقام معظم رهبری قرار گرفته اند که اگر این بیانیه به طور کامل اجرایی شود طبیعتاً موفق تر از گذشته خواهیم بود و افق های روشن تری در دهه پنجم انقلاب اسلامی پیش روی ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی قرار می گیرد.

امینی فرد تاکید کرد: یکی از مباحث مهم این بیانیه تاکید بر امنیت است که یکی از خواست های جدی مردم می باشد که نشان از درایت و دقت نظر ایشان دارد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه نظام اسلامی برگرفته از متن مردم و نظامی مردم سالار است در بیانیه معظم له به مساله عدالت اجتماعی نیز تاکید ویژه ای شده چرا که این امر مورد مطالبه جدی گروه های اجتماعی و از خواست های اصلی ملت ایران است.

وی بحث عدالت اجتماعی که در بیانیه رهبری نیز بر آن تاکید شده را یکی از دلایل اصلی و فلسفه وجودی انقلاب مردم ایران خواند و ادامه داد: در زمان حکومت شاهنشاهی مردم کشور احساس تبعیض زیادی نسبت به اقشار مختلف جامعه داشتند اما انقلاب اسلامی این مساله را برطرف کرد که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن اشاره شده است.

امینی فرد افزایش معنویت و اخلاق را نیز جزو ضرورت های امروز جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی امروز مورد تهاجم دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا قرار دارد که در این بیانیه نیز بر لزوم ایستادگی در برابر مستکبران جهان تاکید شده و بیش از پیش نیز باید بر اجرای آن نظارت شود.

وی بر ضرورت اتخاذ تعاریف و تدابیر عملیاتی توسط دولت، مجلس، قوه قضائیه و ارکان نظام برای تحقق بند بند این بیانیه تاکید کرد.     علیم یارمحمدی، نماینده زاهدان: گام دوم انقلاب نویدبخش پیشرفت از مرز تا قلب کشور است/ آغاز دوران شکوفایی جوانان  

علیم یارمحمدی در گفتگو با عصرهامون اظهار کرد: قطعاً فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری همچون گذشته کارساز و دارای خیرات و برکات زیادی است.

وی ادامه داد: تمامی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی به طور جد پیگیر تحقق کامل این بیانیه هستند که برقراری توازن عمومی در کل کشور یکی از ضروری ترین نکات مورد تاکید در این بیانیه است.

وی با اشاره به اینکه عملیاتی کردن تمامی مفاد این بیانیه می‌تواند زمینه توسعه دوچندان کشور از مرزها تا قلب کشور را فراهم کند خاطرنشان کرد: تمامی نهادها اعم از دولت و مجلس نسبت به اجرای دقیق این بیانیه همسو و هم رای هستند که در همین زمینه تمامی نقاط ضعف و قوت دستگاه ها شناسایی شده است.

وی ادامه داد: تاکید رهبری به نقش جوانان در این بیانیه می تواند آغازی بر دوران شکوفایی این قشر پویا و فعال باشد و همان طور که پیش بینی میشد تاکنون بیانیه گام دوم رهبری مورد استقبال اکثر قریب به اتفاق جوانان، ائمه جمعه، مدیران و مردم کشور نیز قرار گرفته است.

 

شهاب نادری، نماینده پاوه و اورامانات:

تحقق بیانیه رهبر انقلاب در اولویت امور قرار گیرد

شهاب نادری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد در خصوص بیانیه اخیر مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب اظهار داشت: فرمایشات معظم له همواره فصل الخطاب امور است و در مورد اخیر باید نگاه همه همانند دستورات ایشان به سمت جوانان باشد.

نادری افزود: ما مسئولان برای این بیانیه مخاطب ویژه‌ای هستیم و باید راه را برای حضور جوانان باز کنیم.

نماینده مردم پاوه و اورامانات با بیان اینکه جوانان باید دقت ویژه‌ای به بیانیه رهبر نعظم انقلاب داشته باشند، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب نسل جوانان هنوز نیازموده و ندیده است، باید کارآزموده از انقلاب حفاظت کنند.

وی در پایان افزود: ما به عنوان مسئول و نماینده مردم در کنار دولت و موظف هستیم با برنامه ریزی مناسب تحقق منویات رهبری را در اولویت امور قرار دهیم.

 

حسن لطفی، نماینده رزن:

بیانیه «گام دوم انقلاب» راه را برای مسؤولان روشن کرد

نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب راه را برای مسؤولان روشن کردند، اظهار کرد: بنابراین می‌طلبد که همه مسؤولان اجرایی کشور در همه حوزه‌ها به سمت برنامه‌ریزی و اجرا بروند.

حسن لطفی امروز در گفت‌و‌گو با نافع با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب راه را برای مسؤولان روشن کردند، اظهار کرد: بنابراین می‌طلبد که همه مسؤولان اجرایی کشور در همه حوزه‌ها به سمت برنامه‌ریزی و اجرا بروند.

وی با اشاره به اینکه ما مشکل کمبود اعتبار مالی در حوزه اجرایی نداریم، افزود: مشکل ما در کشور ضعف برنامه‌ریزی و اجرا بوده و چالش‌های موجود کشور براحتی قابل حل است و مقام معظم رهبری به درستی به آنان اشاره کرده‌اند.

نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما چون آمار درستی از بخش‌های مختلف جامعه نداریم نمی‌توانیم به خوبی برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم که در نتیجه مشکلات فعلی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: بنابراین امروز با تأسی به سخنان مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی متکی به آمار واقعی می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم.

لطفی با اشاره به اینکه ما منابع کافی از جمله، نفت، گاز و معادن را داریم و تنها ضعف در داده‌های آماری، اجرا و مدیریت است، خاطرنشان کرد: این ضعف‌ها در همه سطح اجرایی کشور وجود دارد.

وی گفت: آمریکا و دیگر دشمنان، ۴۰ سال است که به ما دشمنی می‌ورزند و اگر ما بتوانیم از ظرفیت‌های کشور به خوبی استفاده کرده و مدیریت صحیحی اعمال کنیم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

نماینده مردم رزن در مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری این مسأله را به خوبی مطرح کردند، اظهار کرد: با عمل به رهنمودهای معظم له می‌توانیم از ظرفیت‌های کشور به خوبی استفاده کرده و به مشکلات پایان دهیم.

 

حسن خسته‎بند، نماینده انزلی:

گام دوم انقلاب نقشه راه مسؤلان نظام است/ سران سه قوه ستادهایی در این راستا تشکیل دهند

 

Image result for ‫حسن خسته‎بند‬‎

حسن خسته بند در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در رابطه با بیانه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر انقلاب خطاب به ملت ایران صادر شد با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب نقشه راه برای مسؤلان نظام در تمام رده ها  است، اظهار کرد: این بیانیه به عنوان یک الگویی است که مسؤلان باید عملکردشان را با این رهنمودها  تطبیق دهند.

وی افزود: این ممکن نیست مگر اینکه در داخل کشور همه قوا و کسانی که نسبت به نظام و انقلاب و خون شهدا دلسوزند همه با پیگیری و با حرکتی انقلابی باید تحرک ایجاد شود تا جان تازه ای در مسؤلان و سیستم اداری و مجموع کشور انجام بگیرد.

نماینده مردم انزلی در مجلس افزود: تمام دستگاه ها به ویژه سران سه قوا ستادهایی در این راستا تشکیل دهند و مرتب تمام اقداماتی که باید در این بخش عملیاتی شود را براساس نقشه راهی که مقام معظم رهبری مشخص کردند حرکت کنند.

خسته با بیان اینکه از طرفی دستگاه ها هم موظف باشند شش ماه یک بار به ملت گزارش دهند که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری دستگاه هاچه قدم هایی برداشتند، تصریح کرد: هر دستگاه ومدیری در این راه تعلل کند و نتواند خودش را وفق دهد باید از گردونه خارج شود و جای خود را به جوانان با روحیه انقلابی بدهد و از نقش جوانان در این رابطه نیز باید استفاده کنیم.

 

جبار کوچکی‎نژاد، نماینده رشت:

میدان‎دار گام دوم انقلاب جوانان هستند

 

Image result for ‫جبار کوچکی‎نژاد‬‎

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ۸دی، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به بحث چهل سال دوم انقلاب می پردازد و رهبر معظم انقلاب در این راستا از افتخارات ۴۰ سال اول تقدیر و تشکر کردند.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب نهضت جوانان و مبارزه با فساد و علم و فناوری را باتوجه به نخبگان کشور تأکیدات ویژه داشتند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه میدان دار  در گام دوم انقلاب جوانان هستند، اظهار کرد: نقش آنها باید مورد توجه ویژه باشد.

 

ولی‌الله نانواکناری، عضو کمیسیون امنیت ملی:

مسئولان برای عملیاتی‎شدن بیانیه گام دوم رهبری تلاش کنند

مسئولان برای عملیاتی شدن بیانیه گام دوم رهبری تلاش کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  بلاغ، ولی‌الله نانواکناری در گفت وگو با خبرنگار ما درخصوص بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: مطالبی که رهبر انقلاب به صورت شفاهی یا کتبی مطرح می کنند فصل الخطاب است و همانطوری که خود ایشان فرمودند فقط برای نگارش نیست بلکه همگان باید تلاش کنند تا در راه عملیاتی کردن آن گام بردارند. 

وی خاطرنشان کرد: همه مسئولان موظف به اجرای اوامر رهبری هستند تا از این وضعیتی که در کشور به وجود آمده خارج شویم و اقتدار نظام را به رخ جهانیان بکشانیم. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه تمامی قوا باید بر روی این بیانیه کار کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نگاه پدرانه به سرنوشت مردم دارند رهنمودهایی را مطرح کردند تا برای مشکلات موجود راهگشایی صورت گیرد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی گفت: در بیانیه راهگشا و راهبردی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» (گام دوم انقلاب) جوانان به صورت خاص مورد خطاب قرار گرفته‌اند که آینده و سهم بسیار بزرگی از این کشور را دارند.

 

احمد حمزه، عضو کمیسیون بهداشت و درمان:

بیانیه گام دوم ایران را به عنوان الگوی حکومت مصلح جهانی معرفی می‌کند/درس گرفتن از اشتباهات گذشته کشور را سریعتر به آرمان‌ها می‌رساند

بیانیه گام دوم ایران را به عنوان الگوی حکومت مصلح جهانی معرفی می‌کند/درس گرفتن از اشتباهات گذشته کشور را سریعتر به آرمان‌ها می‌رساند

احمد حمزه، نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری گفت: این بیانیه مانند همیشه مسیری را برای ما باز می کند که بتوانیم با افتخار به گذشته ای که نسل گذشته آن را خلق کرده اند ؛ نگاهی مثبت و خوبی را نسبت به آینده داشته باشیم.

وی ادامه داد: مطمئن باشیم که اگر در  مسیر درست گام برداریم ؛ نصرت خدا ما را یاری خواهد کرد؛ چرا که این وعده تخلف ناپذیر الهی است؛ بنابراین اگر ما در مسیر درست و مسیری که بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران ترسیم کرده اند قدم برداریم مطمئنا نصرت الهی یار و یاورمان خواهد بود و می توانیم آینده را خیلی خیلی بهتر از آن چیزی که الان است، بسازیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: در این بیانیه روی اصلی سخن مقام معظم رهبری با جوانان است که آینده کشور از آن آنان است؛ چرا که جوانان باید به آنچه که مد نظر مقام معظم رهبری است جامعه عمل بپوشند.

حمزه افزود: در واقع آنچه که هدف است این است که ما بتوانیم در یک اقدام جهادی و بزرگ کشور ایران را به عنوان یک الگو بسازیم و به دنیا معرفی کنیم تا مردم یک نمونه کوچک از یک حکومت مصلح جهانی که انتظارش را داریم مشاهده کنند.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چنانچه درست عمل کنیم؛ می توان زندگی دنیوی و اخروی را سر و سامان داد؛ چرا که مامی خواهیم که ایران را به عنوان یک الگو از حکومت امام زمانی بسازیم و به دنیا معرفی کنیم و بنابراین به یک تلاش همگانی، عزم جهادی، ایثار و از خودگذشتگی  نیاز است تا بتوانیم این الگو را بسازیم و به دنیا معرفی کنیم.

این مقام مسئول ابراز کرد:آنچه که  در بیانیه گام دوم انقلاب مهم است این است که ما باید تلاش کنیم تا از اشتباهات و کاستی های گذشته  درس بگریم و سعی کنیم که  با دست گیری از آنها بتوانیم مسیرمان را با شتاب بیشتری به سمت آرمان ها وایده ال هایمان طی کنیم.

حمزه در پایان خاطر نشان کرد: ان شاالله از فرصت مغفول مانده کشورمان استفاده کنیم و با حفظ وحدت و گسترش اخلاق و معنویت در کنار افزایش بصیرت و آگاهی های سیاسی بتوانیم طی الطریق کنیم تا ان شااله الگویی که مورد نظر رهبری است را بسازیم و به دنیا معرفی کنیم.

 

روح‌الله بابایی، رئیس مجمع نمایندگان قزوین:

بیانیه رهبری نشان‌دهنده ضعف عملکرد ما در سالیان گذشته است/ با وحدت گام دوم انقلاب را محکم‌تر برداریم

بیانیه رهبری نشان‌دهنده ضعف عملکرد ما در سالیان گذشته است/ با وحدت گام دوم انقلاب را محکم‌تر برداریم

روح‌الله بابایی صالح در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: پس از گذشت ۴۰سال از پیروزی انقلاب قطعا یک کاستی‌ها و ضعف‌هایی در برخی بخش‌ها صورت گرفته است. 

وی افزود: بیانیه مقام معظم رهبری مبنی بر گام دوم انقلاب یک حکم یا دستور حکومتی برای حرکت در مسیری است که ریل‌گذاری شده تا با برای کشور خود مفید باشیم. 

نماینده آوج و بوئین‌زهرا در مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه در واقع مسیر حرکت را برای همه ما ترسیم کردند تا هرکس در هر جایگاه و مقامی که قرار دارد در این جهت برای سربلندی نظام و انقلاب تلاش کند. 

وی اضافه کرد: دولت، مجلس و دستگاه‌های مختلف قضایی، نظامی و امنیتی هرکدام به طریقی در مسیری که توسط مقام معظم رهبری ریل گذاری شده باید حرکت کنند تا به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم. 

گام‌های بلندی برای رفع مشکلات برداشته شود
بابایی صالح عنوان کرد: به نظر من قطعا در طول این سال‌ها کوتاهی‌هایی بوده که موجب شده رهبر انقلاب چنین فرامینی را برای ما صادر کنند و مسیری را ترسیم کنند تا با برنامه‌ریزی صحیح گام‌های بلندی در راستای رفع مشکلات برداشته شود. 

وی ادامه داد: به طول مثال پس از انقلاب اقدامات ارزشمندی در زمینه تولید علم انجام شده به طوریکه ایران اسلامی اکنون رتبه نوزدهم جهانی را داراست؛ اما در بخش‌هایی نظیر ایجاد اشتغال در کشور خیلی ضعیف عمل شده یا اینکه شاهد تعطیلی برخی مراکز تولیدی بودیم. 

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: با تکیه بر دانش بومی خود و بدون اتکاء به امکانات سایر کشورها می‌توانستیم بسیاری از واحدها را راه‌اندازی کنیم، همچنین اگر به جوانان بیشتر بها دهیم قطعا زمینه انجام کارهای مهم و اساسی در کشور فراهم شده و مانع ضربه به تولید ‌و اشتغال کشور می‌شود. 

وی تاکید کرد: بندبند فرمایشات رهبری قطعا ناشی از کوتاهی‌های صورت گرفته در آن مباحث بوده است؛ لذا ضرورت دارد تا همه در کنار یکدیگر با وحدت و همدلی زیر سایه رهبری گام دوم انقلاب را محکمتر برداریم. 

نمایندگان مجلس باید به منفعت مردم بیندیشند
بابایی صالح بیان کرد: کشور ما با تحریم، فشار و تهدیدات مختلفی مواجه بوده و هست اما قطعا با وحدت و انسجام ملی نتایج مطلوبی حاصل می‌شود. 

وی ادامه داد: وجود اختلاف نظر و سلیقه امری طبیعی‌ است اما باید همه جناح‌های سیاسی با هر سلیقه و عقیده‌ای که دارند با حفظ وحدت، پیرو فرامین رهبری بوده و از آن تبعیت کنند تا بتوانیم در گام دوم انقلاب تلاش کنیم تا در مسیر تعیین شده به نتایج سازنده‌ای دست یابیم که در غیر این صورت ضرر کرده‌ایم. 

نماینده آوج و بوئین‌زهرا در مجلس عنوان کرد: نماینده مجلس هم جزئی از آحاد جامعه است و باید از فرامین رهبری اطاعت پذیری داشته باشند ضمن اینکه در مسیری که قانون گذاری می‌کنند اصول و چارچوب‌ها و قوانین مقدس جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند. 

وی در پایان گفت: نمایندگان مجلس همواره باید به منفعت و مصلحت مردم بیندیشند و در این راستا عمل کنند که در این صورت بدون شک موفق و پیروز خواهند بود اما در غیر این صورت هرکسی در هر جایگاهی که باشد ضرر کرده است. 

 

یحیی کمالی‎پور، نماینده جیرفت و عنبرآباد:

یکی از چالش‎های اساسی حاکم بر کشور پیرسالاری است/لزوم توجه جدی قوای سه‎گانه به بیانیه گام دوم انقلاب

یحیی کمالی‎پور نماینده مردم جیرفت وعنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به بیانیه دوم گام انقلاب مقام معظم رهبری گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چهل سالگی اش را پشت سر گذاشته و وارد دهه پنجم شده است که در چنین شرایطی رهبر فرزانه انقلاب راهبردی را تبیین کرده اند.

وی ادامه داد:این راهبرد مبتنی بر  چالش های موجود و فرا روی کشور بوده است به نحوی که برای عبور از این موانع ما باید اقداماتی را انجام دهیم که مقام معظم رهبری به صراحت به برخی از آنها اشاره کرده اند.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امروز یکی از چالش های اساسی پیر سالاری حاکم بر کشور است، ابراز کرد:عدم بها دادن و به کار گیری جوانان در سمت های حساس شاید این احساس شود که ما در چند سال آینده با یک یحران جدی در مدیریت کشور ور به رو می شویم.

این مقام مسئول با اشاره به مطلب فوق افزود: چرا که غالبا افرادی چندین دهه از یک وزارتخانه به وزارتخانه دیگر  جا به جا می شوند و هیچ زمان میدان به جوانان داده نمی شود؛ مقام معظم رهبری با بیانیه گام دوم انقلاب با  جدیت هر چه تمام تر نگاه  کشور را به سمت جوانان بردند.

کمالی پور با بیان اینکه ما هشت سال دفاع مقدس را با همین جوانان پشت سر گذاشته و به آنان اعتماد کرده ایم، عنوان کرد:  هم اکنون نیز باید به جوانان اعتماد کنیم و در کنار انها مسن ترها نقش مشاوره ای ایفا کنند و جای خود را به جوان ترها بدهند تا فرآیند ظرفیت استفاده از جوانان در کشور ایجاد شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رهبر حکیم انقلاب در کنار این موضوع مسئله عقلانیت را مطرح کرده اند که بسیار مهم و اثر گذار است؛ چرا که مسئله ای که می تواند کشور را به سر منزل مقصود برساند عقلانیت است.

این مقام مسئول ادامه داد:عقلانیتی که تؤام با حفظ ارزش های نظام باشد که این مسئله بسیار  مهم است؛ بنابراین ما هم باید ارزش های متعالی این نظام را حفظ و حراست کنیم و هم در مسیر عقلانیت در تعامل با دنیا گام برداریم.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه های مختلف راه روشنی را مشخص کردند که قوای سه گانه در کشور باید به آن توجه کنند ؛ هم در ایستادگی و مقاومت مبتنی بر عقلانیت و هم در توجه به جوانان و سرنوشت آنها و هم حفاظت و حراست از دستاوردهایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

 

محمد عزیزی، عضو کمیسیون صنایع مجلس:

بیانیه گام دوم نقشه راهی برای عبور از مشکلات و ادامه موفقیت‌ها است/ عمل به این بیانیه همت مسئولان قوای سه گانه را می‌طلبد

بیانیه گام دوم نقشه راهی برای عبور از مشکلات و ادامه موفقیت‌ها است/ عمل به این بیانیه همت مسئولان قوای سه گانه را می‌طلبد

محمد عزیزی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: این بیانیه نقشه راه کشور را برای دهه های آینده ترسیم کرده و در این راستا همه آحاد جامعه و قوای سه گانه و جامعه نخبه کشور باید آن را سرلوحه تمام اقدامات خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی چهل سال را با اقتدار پشت سرگذاشته است، افزود: مقام معظم رهبری در زمان مناسبی این بیانیه را صادر فرمود و به نوعی این بیانیه منشور انقلاب برای دهه های بعد است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب نگاه منطقی، بلند و هوشیارانه مقام معظم رهبری به مسائل کشور را نشان می دهد، عنوان کرد: این بیانیه علاوه بر اینکه گذشته را مورد بررسی منصفانه قرار داده نقشه راه کشور را در ابعاد مهم اقتصادی، فرهنگی، علمی و بین المللی مشخص کرده است.

وی توجه نخبگان کشور به این بیانیه را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: وظیفه جوانان و جامعه علمی کشور در عملی کردن این بیانیه سنگین بوده و به نوعی آینده کشور متعلق به این جوانان است.

 عزیزی توجه به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان را که زیرمجموعه اقتصاد مقاومتی بوده را گره گشای بیشتر مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: در این بیانیه مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند که راه حل تمام مشکلات در داخل کشور است، این به این معنی نیست که ارتباطی با سایر کشورها نداشته باشیم بلکه باید بدانیم که امید بستن به دشمن گناه نابخشودنی است و باید روی مای خودمان بایستیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید فضا را برای حضور جوانان مهیا کنند، تصریح کرد: همه ما می دانیم که در این چهل سال هرجا که جوانان انقلابی حضور داشتند، ما در آنجا موفق بودیم که نمونه های آن را در عرصه های مختلف علمی و دفاعی دیدیم.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی امروز در عرصه بین المللی حرفی برای گفتن دارد، اظهار کرد: امروز حضور تاثیرگذار جمهوری اسلامی در معادلات منطقه ای نشان از اقتدار نظام است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی امروز مردم را از نظام دلسرد نخواهد کرد، افزود: مردم این موضوع را در راهپیمایی ۲۲ بهمن به زیبایی نشان دادند، البته انتظارمان از دولت این است که توجه ویژه ای به معیشت مردم و مشکلات اقتصادی داشته باشد.

عزیزی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری راه را نشان داده و طی کردن این راه همت مسئولان را می طلبد، عنوان کرد: همه باید دست به دست هم داده و برای سربلندی این کشور و نظام تلاش کنیم، در این مسیر کسانی که حتل کار کردن ندارند باید کنار رفته و فضا را برای حضور جوانان فراهم کنند.

 

محمد کاظمی، نایب رئیس کمیسیون قضایی:

حل مشکلات کشور و رهایی از فشار دشمنان با عمل به گام دوم امکان دارد

محمد کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با نافع با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب مسیر تقویت انقلاب را باز کرد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با این بیانیه کامل و همه جانبه، چگونگی ادامه راه را مشخص کردند و امروز مردم و مسؤولان عمل به آن را وظیفه خود می‌دانند.

وی با تأکید بر اینکه مانیفست آغاز دهه پنجاه انقلاب با بیانیه گام دوم مشخص و اعلام شد، افزود: استقلال و امنیت امروز ما وجهه بارز نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در جهان و منطقه کم‌نظیر است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیپلماسی بر پایه حفظ استقلال کشور باعث موضع‌گیری‌ دشمن علیه ما می‌شود تصریح کرد: امروز دیپلماسی کشور ما فعال و پویا بوده و نظام استکباری نیز همواره در حال مانع ایجاد کردن است.

وی با تأکید بر اینکه دیپلماسی کشور، استقلال را همواره اولویت و خط قرمز خود قرار داده، ادامه داد: دشمن همه تلاش خود را برای شکستن این دستاورد بزرگ به کار می‌گیرد و ما باید از آن مراقبت کنیم.

کاظمی با بیان اینکه عزت، مصلحت و حکمت مدنظر مقام معظم رهبری همواره در ارتباطات خارجی کشور باید در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: این سه عنصر همواره استقلال و عزت کشور را پاسداری می‌کند.

وی تأکید کرد: برای کاستن از مشکلات کشور و رهایی از فشارهایی که دشمنان بر ما وارد می‌کنند باید در مسیر صحیح و تعریف شده انقلاب و بیانیه گام دوم قدم برداریم.

 

امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی:

مسؤولان در این جنگ اقتصادی مدیریت و نظارت داشته باشند نه دلالان

امیر خجسته امروز در گفت‌وگو با نافع با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: در این بیانیه یک سرفصل مختص اقتصاد است و رهبر انقلاب تأکید کردند که باید مسؤولان نگاهشان را از بیرون قطع کنند و  اگر ما به همین نکته، دقیق عمل کنیم، مشکلات را می‌توانیم مرتفع سازیم.

وی با ارایه راهکاری برای عملیاتی کردن بیانیه رهبر انقلاب افزود: مسؤولان باید اقتصاد مقاومتی، تولید و سایر موارد اشاره شده رهبری را در بیانیه مد نظر قرار دهند.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری علاوه بر رهبر و مجتهد جهان اسلام بودن یکی از بزرگ‌ترین اقتصاددانان دنیاست، عنوان کرد: تمام پیش‌بینی‌های رهبر انقلاب به وقوع می‌پیوندد اما متاسفانه در داخل کشور با وجود توصیه و بیانات ایشان در رابطه با تولید، اشتغال، حمایت از کالای ایرانی و تفکر جهادی، عده‌ای هنوز نگاهشان به بیرون است.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های جدی کشور فساد و قاچاق بوده و مبارزه به آن مورد تاکید رهبر است،  بیان کرد: باید دستگاه‌های نظارتی وارد شوند و ما در مجلس فشارمان بر روی دستگاه‌های نظارتی است.

خجسته با بیان اینکه برخی از کشورهای دنیا به اقتصاد مقاومتی و از طرح‌ها مد نظر رهبر انقلاب الگوبرداری می‌کنند، گفت: متأسفانه برخی از مسؤولان ما از اقتصاد مقاومتی روز به روز فاصله می‌گیرند که باید به خود بیایند، با این اوضاع و احوالی که در کشور شاهد هستیم، مسؤولان چه هدفی را پیگیری می‌کنند؟

وی افزود: دشمنانی چون امریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند ولی ما باید با دشمن و امریکای داخلی که عامل گرانی‌ها و آشفتگی بازار است مقابله کنیم.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قیمت ۴۵ میلیون تومانی پراید اظهار کرد: چرا باید پراید ۴۵ میلیون تومان باشد؟ علنا دلالان در حال مدیریت بازار هستند و این وضعیت هیچ رابطه‌ای با  اقتصاد مقاومتی ندارد.

وی با بیان اینکه باید در جنگ اقتصادی مسؤولان مدیریت و نظارت داشته باشند نه دلالان، گفت: دلالان با هماهنگی شیادان قیمت‌ها را تعیین کرده و فشار را بر مردم تحمیل می‌کنند.

خجسته با اشاره به بحث بودجه سال آینده  عنوان کرد: در خصوص  بودجه سال ۹۸ که مقام معظم رهبری نکاتی را فرمودند، ما چیزی برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم ندیدیم، هیچ حس مسؤولیتی در مسؤولان نسبت به اقتصاد مقاومتی، رهاسازی، تنظیم و تثبیت بازار و فرمایشات رهبری چیزی در بودجه  ندیدیم و توضیحات آقایان اصلا درست و قانع‌کننده نیست.

وی خاطرنشان کرد: غربی‌ها هیچ تعهدی به معاهدات بین‌المللی ندارند و معاهدات را زیر پا می گذارند همانگونه که امریکا به  برجام پشت پا زد و اروپایی‌ها بعد از مدت‌ها با پیشنهاد اینستکس، نفت در برابر غذا را مطرح می‌کنند، مگر مسؤولان این موارد را نمی‌بینند و نمی‌شنوند!؟

 

احد آزادی‌خواه، نماینده ملایر:

مهم‌ترین تکلیف مجلس و دولت، مبارزه با فساد است

حجت‌الاسلام‌ احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار نافع با اشاره  به بیانیه  گام دوم انقلاب اظهار داشت: طبق بیانیه رهبر، مهم‌ترین تکلیف مجلس و دولت، مبارزه با فساد است.

وی افزود: فساد هم مردم را ناراحت کرده و هم باعث شادی دشمنان شده و اگر بتوانم به همان اندازه که برای توسعه و آبادانی  تلاش می‌کنیم برای مبارزه با فساد نیز عمل کنیم حتماً آینده خوبی خواهیم داشت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به توجه ویژه رهبر به جواناندر بیانیه اشاره و تصریح کرد: جوانان  برای تحقق این امر رهبر باید توانمندی‌های خود را عرضه کنند.

وی کمک به مسئولان در حوزه سلامت اداری و نظم عمومی را از وظایف جوانان برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دانست و عنوان کرد: جوانان در عرصه کار و خدمت با تلاش، نوآوری  و خدمت  صادقانه و سالم  باعث می‌شوند که کار کشور بهتر پیش رود  و این توصیه‌های مقام معظم رهبری زودتر و بهتر محقق شود.

آزادی‌خواه  به مهم‌ترین وظایف مجلس و دولت برای تحقق و بهتر عملی شدن بیانیه  گام دوم انقلاب  اشاره و خاطرنشان کرد: مجلس باید بعد نظارتی خود را تقویت کند تا این مهم بهتر اجرایی شود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی باید از ابزار نظارتی با تمام توان استفاده کند و هیچ‌گونه ملاحظه‌ای نداشته باشد.

نماینده مردم ملایر  در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت هم جدی‌تر به مسائل ورود کند  و برای مبارزه  با فساد،  بی‌عدالتی و رانت در کشور مصمم‌تر از قبل اقدام کرده و این  امر را در دستور کار خود قرار دهد.

 

حسن بهرام‌نیا، نماینده نهاوند:

تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر پتانسیل‌های کشور و نیروی انسانی خلاق

حسن بهرام‌نیا امروز در گفت‎و‎گو با نافع با بیان اینکه رستگاری کشور در عمل به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است، اظهار کرد: امروز برای اینکه ایران اسلامی به یک الگو در جهان برای کشورهای اسلامی و غیر اسلامی بدل شود علاوه بر مسائل اعتقای و سیاسی به یک اقتصاد پویا نیز نیازمند است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را راه حل برطرف کردن مشکلات اقتصادی معرفی کردند، افزود: ما هنوز نتوانستیم در این مسیر به موفقیت کامل و مناسب دست یابیم و از ظرفیت‌ها و موهبت‌های الهی که خداوند به این کشور ارزانی داشته، به خوبی بهره‌ببریم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی امروز واقعیت جامعه ما است، تصریح کرد: اگر از ابتدا بر اساس الگوی صحیح اقتصادی  پیش می‌رفتیم امروز در مقابل تکانه‌های اقتصادی با مشکل مواجه نمی‌شدیم.

وی با بیان اینکه باید اقتصاد کشور را باید بر اساس تولید کالاهای غیرنفتی و صادرات آنان باید قرار دهیم، ادامه داد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری باید وابستگی به منابع نفتی را به شدت کاهش دهیم.

بهرام‌نیا با بیان اینکه باید از ظرفیت نیروی انسانی کشور نهایت استفاده را ببریم، خاطرنشان کرد: باید بستر لازم برای حضور جوانان و به منصه ظهور رساندن خلاقیت‌ها و استعدادهای آنان فراهم شود تا با اتکا به این نیروی عظیم بتوانیم از سد مشکلات عبور کنیم.

وی تأکید کرد: همه قوا در حدود مسؤولیت خود باید ورود کنند تا این منویات مقام معظم رهبری اجرایی و کشور بتواند با الگوسازی صحیح، انقلاب را به کشورهای دیگر صادر کند.

 

اکبر رنجبرزاده، عضو هیأت رئیسه مجلس:

گام دوم انقلاب با خون شهدای حادثه تروریستی بیمه شد

اکبر رنجبرزاده امروز در گفت‌وگو با نافع در خصوص حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: از ۴۰ سال قبل تاکنون برای پایداری و تداوم انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده و امروز نیز بعد از جشن ۴۰  سالگی، انقلاب با همین خون‌ها استوار مانده است.

وی گفت: گام دوم انقلاب با تقدیم شهدای عزیزی آغاز شد و پایه دوره ۴۰ ساله دوم انقلاب با خون این شهدا مستحکم‌تر شده که دشمن باید متوجه این موضوع شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اضافه کرد: به اعتقاد بنده درست است که ایران اسلامی فرزندان عزیزی را از دست داده اما قطعا با ریختن خون‌های این شهدا در نخستین روزهای دوره ۴۰ ساله دوم انقلاب شاهد ثمره‌های بزرگ‌تری برای آینده کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز بعد از هجمه‌های دشمن در زمینه‌های مختلف، هنوز شهادت‌طلبی، ایثار و فداکاری در بین جوانان ما زنده است و این نشان می‌دهد که هجمه دشمن اثری نداشته و آنها می‌دانند که راه را اشتباه رفته‌اند  .

رنجبرزاده تأکید کرد: امیدواریم که کشورهای همسایه در مسیر راه دشمن گام برندارند و با دشمنان ایران  همراهی نکنند زیرا مورد سوءاستفاده دشمنان قسم خورده  اسلام قرار می‌گیرند.

 

ابوالفضل حسن‎بیگی، نماینده دامغان:   

"گام دوم انقلاب" مکمل راهبرد چهل سال گذشته است/ برای پیشرفت، مسئولیت ها را به جوانان واگذار کنید

تصاویر خبری استان سمنان با شبکه اطلاع رسانی مرآت

ابوالفضل حسن‎بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به بیانیه "گام دوم انقلاب" اظهار کرد: امام خامنه ای در آستانه چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی مکمل راهبرد چهل سال گذشته را به عنوان راهبرد جدید خطاب به ملت ایران ابلاغ کردند.

وی با بیان اینکه این راهبرد فرازهای گوناگونی دارد که امام خامنه ای در هر بند و جمله یک راهکار و ماموریت جدیدی را برای همه مسئولین به عنوان یک تکلیف محکم و مستحکم ابلاغ کردند، افزود: در این بیانیه رهبری نسبت به چند فراز آن تاکید بیشتری داشتند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مباحثی که می تواند مکمل حرکت های عظیم گذشته باشد نگاه به قشر جوان است که این قشر هم از نظر علمی می توانند برجسته تر از مدیران قبل باشند و هم از نظر انگیزه می توانند با نگاه ژرف حرکت کنند و هم از نظر انرژی طبیعتا قشر جوان از انرژی و توانایی بالاتری برخوردارند.

حسن بیگی اضافه کرد: بر همین مبنا یکی از فرازهای مهمی که رهبری در این بیانیه ابلاغ کردند نگاه همه مسئولین به جوان گرایی است که خود معظم له نیز قبل از این مسئولین جدیدی را که منصوب کردند از نیروهای جوان هستند.  

وی به دیگر فراز مهم در بیانیه امام خامنه ای اشاره کرد و ادامه داد: این چهل سال گذشته برای همه ملت ایران یک نکته بسیار شفاف و قابل تحسین دارد و آن این که هوش جوانان و ملت ایران نسبت به سایر ملت ها بالاتر است و نسبت به آنهایی که صاحب ادعا هستند کمتر نیست، لذا در این راستا ما به پیشرفت های قابل توجهی دست یافتیم.  

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما در بحث نانو، موشکی، هسته ای و پزشکی تخصصی در رده های بالایی هستیم و در بعضی از علوم نیز در رده چهارم و پنجم دنیا قرار داریم و در برخی علوم دیگر هم رده پانزدهم دنیا را داریم.

حسن بیگی گفت: نکته مهم دیگری که رهبری در فرازهای بیانیه گام دوم انقلاب بیان کردند این بود که در طی ۴۰ سال گذشته، آمریکایی ها نتوانستند علیه ایران هیچ کاری کنند و آرمانهای ملت را سرکوب نمایند و برعکس روز به روز جمهوری اسلامی ایران رشد کرد.

وی تصریح کرد: امروز به جایی رسیدیم که مخاطبان جمهوری اسلامی ایران فقط در منطقه خاورمیانه نیستند و در خارج از منطقه نیر مخاطب داریم که برخی ملت ها جزو آرزوهایشان است تا آرمانهای انقلاب اسلامی در کشورشان تحقق یابد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، خوداتکایی، نترسیدن از دشمن و مقاوم بودن ملت را از دیگر تاکیدات مهم امام خامنه ای در فرازهای بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و افزود: امروز مردم در کنار مسئولین و در برخی مواقع نیز پیشاپیش مسئولین حرکت می کنند و لذا مسئولین باید نسبت به این قضیه درس بگیرند.

حسن بیگی اضافه کرد: از دیگر تاکیدات مهمی که امام خامنه ای به آن اشاره کردند، رمزموفقیت ها و پایبندی به آرمان های انقلاب و حمایت مسئولین از جوانان و نیروهای ایثارگر است که در همه سطوح در ساخت کشور و حفظ امنیت این کشور و خودکفا کردن کشور تاثیر گذار باشند.  

وی اظهار کرد: امیدوارم ما مسئولین بتوانیم از خود جدا شویم و آینده را به قشر جوان واگذار کنیم تا سرعت پیروزی های بزرگ بیشتر شود.

 

سیدحسن حسینی شاهرودی، نماینده شاهرود و میامی:   

باید در ساختار قانونگذاری تجدید نظر شود/ دولت ها زیر بار برنامه های مجلس نمی روند

تصاویر خبری استان سمنان با شبکه اطلاع رسانی مرآت

سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص وظیفه مجلس برای عملیاتی کردن "گام دوم انقلاب"، اظهار کرد:خطاب امام خامنه ای در گام دوم انقلاب هم به مردم و هم به مسئولین و ارکان نظام است که نیمی از آن به مجلس شورای اسلامی بر می گردد.  

وی بیان کرد: اتفاقی که باید در مجلس بیفتد اتفاق ساختاری در تجدید نظر نسبت به شیوه قانون گذاری و ساختار قانون گذاری کشور، است، به عنوان مثال در برنامه های توسعه ای که در مجلس تصویب و به دنبال آن برنامه و بودجه های سنواتی تصویب می شود بازخوردی از چشم انداز در آن دیده نمی شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه های توسعه ای و سنواتی نیز نشانی از برنامه های ۵ ساله دیده نمی شود و اگر مشاهده شود بسیار ضعیف است.

حسینی گفت: معمولا هم دولت ها زیر بار برنامه هایی که در مجلس تدوین می شود، نمی روند و خود دولت ها نیز اغراق دارند که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر برنامه ها اجرا نشده است.

وی تصریح کرد: طبیعتا این نوع برنامه نویسی و تصویب قوانین در مجلس و جزئی نگری نمی تواند در جامعه تحولی ایجاد کند.  

این نماینده مجلس با بیان اینکه چهل سالگی اول انقلاب تجارب گران بهایی به ما داده است که باید بتوانیم در چهل سالگی دوم گام های بلندی برداریم، افزود: نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم و باید در رویه ای که موجود هست تحول چشم گیری ایجاد شود.

حسینی به چالش های پیش رو اشاره  و اذعان کرد: از چالش های پیش رو می توان به زخم های کهنه نام برد که ناشی از اشتباهات غلط گذشته است ولی باید بتوانیم برای آن برنامه دقیق و مدونی در آینده داشته باشیم.

 

سیدتقی کبیری، نماینده خوی و چایپاره:

بیانیه گام دوم رهبر انقلاب سرآغاز حرکت شتاب‌دار به سمت موفقیت است/ مهم‌ترین محورهای بیانیه شامل «رونق اقتصادی» و «مبارزه با فساد» می‌شود

کبیری نماینده مردم خوی

سید تقی کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار اروم‌نیوز، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در چهل سالگی دوم انقلاب مقام معظم رهبری نکات بسیار راه‌گشا و مهم در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب بیان کرده که اوج این بیانیه گام دوم ایجاد امید در جامعه است چراکه دشمنان انقلاب سعی در ایجاد ناامیدی در جامعه دارند.

وی، افزود: مقام معظم رهبری این نقطه حساس را مورد توجه قرار داده با مبنای ایجاد امید برای مردم و مسئولان نظام بیانیه ای ارائه کردند که هرکدام از این بندها می تواند مبنای تصمیم‌گذاری و سیاستگذاری در بخش‌های مختلف خصوصا قوای سه گانه و به خصوص قوه مقننه و مجریه باشد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حوزه‌های مختلف این بیانیه، تاکید کرد: از جمله برجسته ترین بخش‌های این بیانیه که نیازمند توجه بیشتر است شامل بخش اقتصادی، عدالت طلبی و مبارزه با فساد می‌شود چراکه مقام معظم رهبری در قالب مختلف مسئله اقتصاد و مبارزه بافساد و عدالت طلبی را مطرح کرده اند.

وی، بیان داشت: در این ۲ مسئله ۲ نکته کلیدی وجود دارد که می‌تواند مجموعه دولت مردان و زمامداران سرلوحه امورات خود قرار دهند که می‌توان در بخش اقتصاد به بحث وابستگی نفت و بحث دولتی بودن اقتصاد کشور و نگاه به خارج در حل مشکلات اقتصادی در بخشی از بدنه دولت اشاره کرد که راهکار این مسئله را برون رفت از آسیب‌ها می‌توان عنوان کرد.

کبیری، خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب گامی بسیار مهم و حیاتی است که در آستانه سال ۹۸ بازبینی و یا بازسازی در حوزه ساختاری دولت و بودجه نیز می‌تواند از این بخش باشد.

وی، تاکید کرد: پیام اساسی این بیانیه در برابر دشمنان که عنوان کرده‌اند که انقلاب بعد ۴۰ سال یک مسیر شکست را خواهد پیمود، یک حرکت شتاب انگیز بوده و در اصل یک راهنما و دورنما است. البته در صورت عملی شدن بیانیه مشکلات حل شده و مسیر رشد و شکوفایی و رفاه مردم در سایه این محورهای بسیار مهم تامین می‌شود.

 

سیدهادی بهادری، نماینده ارومیه:

بیانیه گام دوم رهبری نشان‌دهنده افق دید بلند ایشان به نظام جمهوری اسلامی است

سید هادی بهادری

سیدهادی بهادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اروم‌نیوز، اظهار داشت: بیانیه رهبر انقلاب نشان دهنده افق دیده بلند و برنامه‌ریزی بلند مدت ایشان برای ۴۰ سال آینده نظام جمهوری اسلامی ایران است. این در حالی است که بیشتر مسئولان حتی برنامه ریزی کوتاه مدت هم در این زمینه ندارند.

وی، با اشاره به حساسیت مقام معظم رهبری نسبت به آینده انقلاب اسلامی، عنوان کرد: این بیانه بندهای مختلفی داشت که توجه به بحث جوانان بسیار اهمیت داشته که عملا امید خود به نسل های آینده را اعلام کرده و جوانان کشور را برای بحث و بررسی و تببین مواضع رهبری ترغیب کرده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه توجه به علم و پژوهش از اهم بندهای این بیانیه بوده، گفت: در اولین بند بیانیه به این موضوع اشاره شده و نشان‌دهنده این است که مقام معظم رهبری به مسائل علمی و پژوهشی توجه ویژه داشته و پیشرفت کشور در گرو توجه به مبانی علمی و پژوهشی است.

 

حمیدرضا فولادگر، نماینده اصفهان:

جوانان، مخاطب اصلی سند راهبردی/ بیانیه «گام دوم»، نقشه راه استمرار انقلاب اسلامی ایران است

pic-27480-1444548104

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با صاحب نیوز، با اشاره به بیانیه اخیر رهبر انقلاب با عنوان گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: این بیانیه حکایت از ۴۰ سال تجربه نظام جمهوری اسلامی ایران و در راس آن رهبر معظم انقلاب و از دیدگاه های ارزشمند ایشان متبلور می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: بیانیه اخیر رهبر انقلاب اسلامی برای گام دوم انقلاب اسلامی، نقطه عطف ۴۰ سالگی نظام بوده و نقشه راه استمرار انقلاب اسلامی را بیان می کند، زیرا انقلاب اسلامی با همه فراز و نشیب ها امروز بعثت خود را با اقتدار کامل دید و آینده بهتری با بررسی و اجرای دقیق این بیانیه در انتظار کشور است.

وی با اشاره به این که جوانان مخاطب اصلی این بیانیه هستند، گفت: این بیانیه همه مردم را در برمی گیرد، ولی جوانان به دلیل این که آینده نظام را در برگرفته و امید و نشاط بیشتری در همه زمینه ها از این قشر شاهد هستیم، مخاطبان اصلی در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

فولادگر همچنین متذکر شد: ابعاد مختلفی از قبیل مسائل فرهنگی، اعتقادی، مالی و مدیریتی و همچنین راه های شناخت وضعیت موجود و آینده در این بیانیه آمده است و می طلبد با نگاه اجرایی و با دقت به ابعاد این بیانیه بپردازیم.

وی با بیان این که حمایت لفظی از بیانیه در کم ترین سطح بوده و باید خط مشی اجرایی کاملی را به کار گیریم، تصریح کرد: نباید با یک سری حمایت های لفظی به تنهایی به دنبال تایید و تاکید بیانیه گام دوم انقلاب باشیم بلکه همه از قبیل دولت، مجلس، قوه قضاییه و محیط های دانشگاهی با راه اندازی کارگروه های عملیاتی و خط مشی صحیح باید به دنبال تحقق کامل مفاد بیانیه باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه تأکید کرد: برای محقق شدن کامل بیانیه گام دوم، باید هر بخش به صورت روش کار صحیح، آن چه از دستش برمی آید به کار گیرد و دستورالعمل ها و مصوبات اجرایی از این بیانیه منتشر و اجرا شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فضای مطالبه گری برای اجرای دقیق بیانیه گام دوم باید در بین مردم شکل گیرد و مردم از مسئولان پیگیری کنند.

 

عدل هاشمی‎پور، نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده: 

تبیین بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه همه ما به ویژه دولت و مجلس است/با توجیه های ساده لوحانه و مغرضانه نمی توان انقلاب را در خطر قرار داد

عدل هاشمی پور

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبح زاگرس پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب و توصیه های رهبری به جوانان گفت:قبل از هر چیز ذکر این نکته لازم است که بنا بر اذعان و اعتراف رسانه های خبری معتبر دنیا، دیدارهای رهبر فرزانه انقلاب با مردم و مسئولان، سران کشورهای دنیا و همچنین مواضع ایشان در قبال مسائل مهم جهانی همواره محور اصلی بحث سیاستمداران و تحلیلگران قرار میگیرد و سر خط تمام رسانه های جهان است.

هاشمی‎پور گفت : بیانیه اخیر معظم له و تکیه و تأکید ایشان در چهل سالگی انقلاب بر دو محور اصلی و اولیه نظام مقدس جمهوری اسلامی یعنی استقلال و آزادی نیز به صورت خاص، به عنوان راهبرد و چشم انداز ملت ایران، کانون توجه تحلیل گران رسانه های داخلی و خارجی و حاکمان کشورهای مختلف قرار گرفته است که جای مسرت و مایه غرور و فخر همه ایرانیان است.

وی افزود: منزلت آزادی و عدم وابستگی را کسی می داند که برایش جنگیده و هزینه داده باشد و همه می دانیم که خون بهای این عطیه الهی(استقلال و آزادی)  در کلام رهبر معظم انقلاب، وجود هزاران شهید و جانباز و آزاده و بسیجی است.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ با اشاره به بخشی از جملات رهبر معظم انقلاب گفت : این جمله پر معنای ایشان که فرموده : «استقلال نباید به معنای زندانی کردن سیاست و اقتصاد کشور در میان مرزهای خود و آزادی نباید در تقابل با اخلاق و قانون و ارزشهای الهی و حقوق عمومی باشد» علاوه بر تعیین کردن حد و مرز و گستره این مؤلفه ها، به عنوان راهکار و راهبرد برای تصمیم سازان، تصمیم گیران، دولتمردان، همگان و عموم مسلمانان تلقی می شود و تبیین  آن وظیفه همه ما به ویژه دولت و مجلس است.

عدل هاشمی‎پور در پایان گفت: نکته قابل تأمل و تدبر دیگر تذکری است که یادآوری فرموده اند: با تأویل و توجیه های ساده لوحانه و مغرضانه نمی توان انقلاب را در خطر قرار داد، در حقیقت این تذکر، هشدار و بیدار باش به کسانی است که دائم نق می زنند.​

 

محمداسماعیل سعیدی، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو: 

رهبری چارچوب را تعیین کردند و وظیفه بر عهده ماست/ اصلاح نظام اداری یکی از ضرورت‌های مورد اشاره در بیانیه گام دوم انقلاب

سعیدی: رهبری چارچوب را تعیین کردند و وظیفه بر عهده ماست/ اصلاح نظام اداری یکی از ضرورت‌های مورد اشاره در بیانیه گام دوم انقلاب

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با آناج در خصوص بیانیه مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب اظهار داشت: بعد از چهل سالگی، انقلاب اسلامی قطعا به بلوغ رسیده است که مستلزم برخی حرکت‌ها و رفتارهاست که به چارچوب کلی نیاز دارد.

وی ادامه داد: این چارچوب کلی را مقام معظم رهبری ترسیم کرده و ضورت اولیه را مشخص کردند و از این پس برخی از تکالیف بر عهده مجلس، دولت و برخی دستگاه‌های دیگر است؛ چیزی که در گام دوم انقلاب هم باید برداشته شود هم همین مساله می‌باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: یکی از مهمترین مسائلی که رهبری در این بیانیه بر آن اشاره داشتند جوانان و به کارگیری آنان در عرصه‌های مختلف بود که برای اینکه جوانان بتواند تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز باشند باز شدن فضا مورد نیاز است.

وی افزود: برای این مساله هم باید زیرساخت‌هایی مانند اصلاح نظام اداری کشور فراهم شود؛ نظام اداری کشور نتوانسته به ویژه در دو دهه اخیر کارآمد ظاهر شود و دلیل این مساله نیز عدم بروزرسانی، عدم اصلاح شرایط و ورود نیافتن نخبگان به این نظام اداری بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: همین مساله نیز باعث شده که هر کس به این نظام اداری وارد می‌شود دچار فرسایش شود و اصلاح نظام اداری یکی از همین ضرورت‌هایی است که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مورد اشاره قرار گرفته تا نظام اداری ما هم سبک هم چابک شود و نخبگان به عرصه بیایند.

وی گفت: اگر نظام اداری بتواند خودش را به این اسلحه مجهز کند قطعا تحولی اتفاق خواهد افتاد، البته باید این واقعیت را قبول کنیم که نظام مدیریتی کشور به جهت غفلت از تربیت مدیران جوان و لایق و توانمند بخش عمده‌ای از افرادی که چنین توانی دارند از دور خارج شده و به جای آنها افرادی که با مراکز قدرت و رانت در ارتباط هستند بر سرکار می‌آیند.

 

شهاب‎الدین بی‎مقدار، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها:

بیانیه گام دوم را کامل نخواندم/ بیانیه رهبری مفهومی و سنگین بود

بی‌مقدار: بیانیه گام دوم را کامل نخواندم/ بیانیه رهبری مفهومی و سنگین بود

شهاب الدین بی مقدار در گفت وگو با خبرنگار سیاسی آناج در خصوص بیانیه مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب اظهار داشت: این بیانیه را کامل نخواندم اما دخترم که رشته‌ی علوم و قرآن خوانده در خصوص این بیانیه تحقیق و پژوهش می‌کند.

وی ادامه داد: این بیانیه بسیار سنگین و مفهومی بود و دانشمندان و صاحب نظران باید در خصوص آن تجزیه و تحلیل ارائه دهند و راه عملی برای تحقق موضوعات مطرح شده در این بیانیه را پیشنهاد دهند. 

 

احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی:‏

بیانیه گام دوم انقلاب حجت را برمسئولان تمام کرد/ اینک نوبت عمل و اقدام قوای سه ‏گانه است/ هرجا که حرف رهبری برزمین ماند، ضرر کردیم‏

احمد بیگدلی در نطق میان دستور 23 خرداد 1397

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار ‏کرد: ما وارد چهل سالگی دوم انقلاب شدیم و کاملا به جا بود که مقام معظم رهبری در ‏این شرایط بیانیه مهمی را صادر کنند.‏

وی با بیان اینکه زیربنای بسیاری از کارها در چهل سال نخست بنا شده است، ابراز کرد: ‏ایجاد وحدت در این شرایط موضوع بسیار مهمی است که همه باید به آن توجه جدی داشته ‏باشند، مقام معظم رهبری سالهاست که بر این موضوع تاکید ویژه دارند و اکنون نیز یکی ‏از نیازهای اصلی جامعه ما ایجاد وحدت است.‏

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صاحب اصلی انقلاب ‏اسلامی مردم هستند، افزود: مردم پای کار هستند و تکلیف‌شان نیز مشخص است اما ما ‏مسئولان وقتی ادعا داریم که مطیع رهبریم نباید اعمال و رفتارمان خلاف صحبت‌هایمان ‏باشد.‏

وی با بیان اینکه در مسائل اقتصادی و معیشت مردم، مسائل ملی و برخورد با دشمنان باید ‏متحد باشیم، خاطرنشان کرد: همه باید به فرمایشات و دستورات مقام معظم رهبری گوش ‏فرا دهیم و هرچه ایشان صلاح بدانند باید در دستور کار همه ما قرار گیرد.‏

بیگدلی با تاکید بر اینکه فضا دادن به جوانان باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: ‏هرجا که ما به جوانان شایسته، نخبه و متعهد به انقلاب میدان دادیم، موفق بوده‌ایم چرا که ‏جوانان اهل شجاعت و ریسک هستند.‏

وی با بیان اینکه شرایط کنونی کشور مدیران محافظه‌کار نمی‌خواهد، گفت: البته این به این ‏معنا نیست که از تجربه و تدبیر غافل باشیم.‏

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی باید در بحث عدالت در جامعه کارهای ‏بیشتری انجام دهیم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز در بیانیه اخیر به موضوع توجه به ‏عدالت در جامعه تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه مردم مناطق کمتر توسعه یافته از برخی امکانات محروم هستند که این با ‏عدالت ناسازگار است، افزود: اگر ما بتوانیم انتظارات مقام معظم رهبری را در بحث ‏عدالت برآورده کنیم، بسیاری از مشکلات کشور حل و فصل خواهد شد.‏

بیگدلی با اشاره به اینکه مردم پای آرمانهای انقلاب و اسلام محکم ایستاده‌اند، خاطرنشان ‏کرد: ما مسئولان باید از مردم الگوبرداری کنیم یعنی بعد از حضور پروشور مردم در ‏راهپیمایی ۲۲ بهمن این بار نوبت مسئولان است که به وظیفه‌شان در قبال انقلاب و مردم ‏عمل کنند.‏

وی به دستور مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح ساختار بودجه‌ریزی و همچنین ‏برخی دیگر از ساختارها اشاره کرد و افزود: در ساختار اداری ما و نحوه خدمت رسانی ‏به مردم نیز باید کارهای مثبتی انجام شود.‏

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب نباید در ‏حد حرف و بنر زدن باقی بماند، گفت: وقتی مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی و ‏تکیه بر تولید داخلی را مطرح می‌فرمایند مربوط به این چند سال اخیر نیست و حدود ۲۰ ‏سال است که این بحث را مطرح کرده‌اند اما مسئولان نتوانسته‌اند انتظارات ایشان را در ‏حوزه اقتصاد مقاومتی برآورده کنند.‏

وی با اشاره به اینکه قرار نیست رهبری خودشان برای اجرای این بیانیه دست به کار ‏شوند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نقشه راه را نشان دادند و اکنون قوای سه گانه و ‏دیگر نهادها باید برای عملیاتی کردن این بیانیه دست به کار شوند.‏

بیگدلی با بیان اینکه مشکلات مردم بیشتر حول مسائل معیشتی و صنفی است، عنوان کرد: ‏راهپیمایی پرشور ۲۲ بهمن نشان داد که مردم به خاطر مشکلات‌شان ناراحت هستند نه ‏اینکه با انقلاب و نظام مشکل داشته باشند.‏

 

احمد همتی، نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه:

باید به ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم/ با تحقق عدالت فاصله زیادی داریم

Image result for ‫احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان‬‎

احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت با تأکید بر این که در ادامه راه انقلاب و در «گام دوم» باید از ظرفیت جوانان به درستی استفاده شود اظهار کرد: جوانان ما واجد دانش کافی هستند و از خلاقیت کافی برخودارند و افزون بر این نسبت به کشور و نظام اسلامی خود دلسوز هستند.

همتی با بیان این که رهبری در بیانیه «گام دوم انقلاب» بر جوان‌گرایی تأکید کرده‌اند گفت: همه باید بدانیم که با دنیای پر از رقابتی طرف هستیم؛ در این شرایط جوان‌ها هم باید تلاش خود را بیشتر کنند و خلاقیت‌های خود را نشان بدهند.

وی با تصریح بر این که مسئولان کشور باید نیروهای جوان را شناسایی کنند گفت: ما باید یک بانک اطلاعاتی جامع از قشر جوان فعال کشور داشته باشیم؛ کما این که در قانون نیز بر این امر تأکید شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید از اقداماتی که باعث حذف و و دلسردی نیروهای جوان می‌شود پرهیز شود گفت: افزون بر این لازم است از سخت‌گیری‌های بی‌مورد و اظهارنظرها و رفتارهایی که به دلسردی جوانان منجر می‌شود، خودداری شود.

همتی با استناد به سخن رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت ایجاد جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی برای جوانان گفت: این امر باید جزو استراتژی‌های اساسی کشور باشد؛ در کنار آن، عدالت نیز از جمله مسائل مورد تأکید در بیانیه گام دوم است که یکی از پایه‌های اساسی و اهداف انقلاب و نظام اسلامی ما تلقی می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت توامان عدالت اقتصادی و عدالت سیاسی گفت: در این صورت است که همه می‌توانند از ظرفیت‌های موجود کشور استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم ما به شدت به عدالت نیاز دارند و مجلس نیز در بودجه سنواتی و در برنامه پنج‌ساله ششم به آن پرداخته است؛ ما تا حدود زیادی در این راستا حرکت کرده‌ایم اما هنوز با تحقق عدالت بسیار فاصله داریم.

همتی تعادل در پرداخت حقوق‌ها و ایجاد فرصت‌های شغلی، مدیریتی، اقتصادی و سیاسی «برای همه» را از جمله انتظارات عدالت‌محور مردم توصیف کرد و گفت: با پاسخ مناسب به این انتظارات، امید مردم به نظام افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان این که ما باید به ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم گفت: در عین حال می‌توانیم با همه کشورها به جز رژیم صهیونیستی و آمریکا روابط عادلانه‌ای داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد به واسطه عمل به محتوای بیانیه گام دوم، سرعت پیشرفت کشور بیشتر شود.

 

علی قربانی، نماینده ۵ شهرستان خراسان شمالی:

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه مسئولان برای پیشرفت است/ دولتمردان به فکر اجرایی کردن بندهای اقتصاد مقاومتی نبوده اند

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه مسئولان برای پیشرفت است/ دولتمردان به فکر اجرایی کردن بندهای اقتصاد مقاومتی نبوده اند,

علی قربانی، نماینده ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی تعیین سیاست های کلی نظام و نظارت بر اجرای آن بر عهده مقام معظم رهبری است و ایشان در آغاز دهه پنجم ، گام دوم انقلاب را هم راستا با اهداف و آرمان های اول انقلاب که بر اساس استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی تبیین کردند.

وی با اشاره به اهمیت جوانان در بیانیه گام دوم افزود: جوانان آینده سازان ایران اسلامی بوده و هرجا مسئولیتی بر عهده آنان گذاشته شده ثابت کرده اند که با نوآوری و خلاقیت، گام های بزرگی برای پیشرفت کشور برداشته اند.

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان بر جوانگرایی و سپردن مسئولیت ها به جوانان بر اساس این بیانیه تاکید کرد.

قربانی ادامه داد: در پایان چهارمین دهه از انقلاب اسلامی در عرصه های اقتصادی به خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات رسیده ایم اما با وجود استعداد های فراوانی که در کشور داریم هنوز هم در برخی زمینه ها وابستگی داریم و که این زیبنده کشور نیست.

وی با بیان اینکه  تاکید مقام معظم رهبری در گام دوم در حوزه اقتصاد برای رهایی از وابستگی است،تصریح کرد: مقام معظم رهبری طی سال های اخیر بر اقتصاد مقاومتی، استقلال و عدم وابستگی به شرق و غرب تاکید داشتند که این مهم در استقلال سیاسی محقق شده اما هنوز نیازمند اهتمام دولت مردان برای عزت ملی هستیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد : اگر سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نصب العین قرار دهیم در حوزه اقتصادی پیشرفت های چشمگیری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تاکید رهبری به بحث اقتصاد مقاومتی طی سال های اخیر به این دلیل است که در شرایطی که تحریم ها افزایش یابد بتوانیم مقاومت کنیم و توسعه روز افزون کشور ادامه یابد.

دولتمردان به فکر اجرایی کردن بندهای اقتصاد مقاومتی نبوده اند

نماینده ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که تاکید رهبری برعدم وابستگی به نفت است، شاهد هستیم وابستگی به نقت در سال آینده ۱۰ درصد نیز افزایش داشته است.

قربانی تاکید کرد: این نکته نشان دهنده آن است که در شرایط عادی کشور، دولتمردان به فکر اجرایی کردن بندهای اقتصاد مقاومتی نبوده اند.

وی افزود: طی سال های گذشته عملکرد دولت ها طوری نبوده که مراودات تجاری با کشورها به حدی افزایش یابد که تحت تاثیر کوچکترین اتفاقات بین المللی، اقتصاد کشور به مشکل نخورد.

وی همچنین در خصوص سبک زندگی ایرانی و اسلامی که یکی دیگر از محورهای مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: وقتی از سبک زندگی ایرانی اسلامی سخن به میان می آید باید به این نکته توجه داشته باشیم که ما کشوری ایرانی و اسلامی هستیم و نه سبک زندگی غربی را قبول داریم و نه سبک زندگی برخی افراطیون و تندروهایی که در حوزه مسائل اسلامی زیاده روی می کنند و در حقیقت روش ما باید بر اساس دستور اسلام طبق اعتدال و میانه روی باشد.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر بسیاری از آیین و رسوم ها به سمت تجمل گرایی رفته و سبب بروز مشکلاتی در جامعه شده که نشان دهنده ضرورت بازگشت به  سبک زندگی اسلامی است.

وی به بحث علم و پژوهش نیز اشاره کرد و گفت: به همت جوانان در بخش تولید علم رتبه اول در منطقه خاور میانه و شانزدهم در جهان را داریم ، اما این علم باید تبدیل به ثروت شود تا در زندگی مردم تاثیر گذار شود.

قربانی همچنین علمی را مورد پسند خواند که با معنویت، اخلاق و انسانیت همراه شود تا سبب تعالی در جامعه  و ارتقا جایگاه انسانیت شود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه های هفتگانه رهبر معظم انقلاب حول محور های علم و پژوهش, معنویت و اخلاق، اقتصاد،عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی،عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی بادشمن و سبک زندگی جامع ترین نقشه راه مردم و مسئولان برای توسعه و پیشرفت در دهه آینده است.

 

سیدحمیدرضا کاظمی، عضو مجمع نمایندگان لرستان:

بیانیه رهبر معظم انقلاب آینده نگر وامید بخش است/ روسای سه قوه به جوانان اعتماد کنند

بیانیه رهبر معظم انقلاب آینده نگر وامید بخش است/ روسای سه قوه به جوانان اعتماد کنند

سیدحمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس در گفت وگو با سفیرافلاک، با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در این بیانیه، توجه جدی به نسل جوان و همچنین طهارت اقتصادی در جامعه است، اظهار داشت: صدور بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب ریل گذاری برای ورود جوانان خوش فکر، متعهد، مومن و انقلابی به عرصه های مدیریتی و اجرایی است زیرا در ادامه راه انقلاب برای پیشرفت وحرکت نیازمند حضور موثر نسل جوان هستیم.  

وی بیان کرد:در این بیانیه حضرت آقا به نقش جوان در تصمیم گیری ها تاکید زیادی داشته اند که نیاز هست روسای سه قوه در برنامه ریزی هایی که دارند به این موضوع مهم توجه داشته باشند.  

عضو مجمع نمایندگان لرستان در مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب این بیانیه را بر اساس شرایط حاکم بر دنیا ،منطقه وکشور صادر کرده است.  

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: جوانان خوش فکر و نخبه ای در جامعه وجود دارند که باید از ظرفیت آنها به خوبی استفاده شود تا بتوانیم پیام انقلاب را به دنیا صادر کنیم.  

کاظمی با بیان اینکه نقشه های دشمنان نظام هم بر نسل جوان متمرکز شده است افزود: دشمنان با توطئه چینی و نقشه های گوناگون به خصوص در عرصه اقتصاد و فرهنگ سعی دارند آینده سازان این کشور رابه انحطاط اخلاقی بکشانند.  

وی یادآور شد: مجلس به نوبه خود در راستای همین بیانیه مهم به دنبال برداشتن موانع حضور جوانان در عرصه های مختلف هست.  

 

سیدقاسم جاسمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

بیانیه رهبر انقلاب توطئه دشمن برای القای ناامیدی را خنثی کرد

سیدقاسم جاسمی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد در مورد بیانیه اخیر رهبر انقلاب اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در شرایط کنونی که دشمنان نظام و اسلام به دنبال ناامید کردن مردم از انقلاب و ناکارآمد نشان دادن نظام هستند بسیار حائز اهمیت بوده و هدف دشمنان را برای القای یاس و ناامیدی در جامعه خنثی می کند.

وی با بیان اینکه آینده کشور متعلق به جوانان است، افزود: مخاطب اصلی رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند که باید با خودسازی و تلاش و کوشش بسیار به قله های پیشرفت رسیده و آینده نظام و کشور را بسازند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معنویت و اخلاق در جوانان یکی از موارد مهم مطروحه در بیانیه گام دوم انقلاب است که نشان از اهمیت دادن معظم له به خودسازی جوانان و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس ادامه داد: جوانان باید با خودسازی از فرهنگ غرب و تسخیر قلوب خود توسط دشمن جلوگیری کرده و دستگاههای مختلف نیز در مبارزه و تقابل با تهاجم فرهنگی دشمن تلاش بیشتری کنند.

 

عبدالله رضیان، نماینده ۵ شهرستان مازندران:

استفاده از ظرفیت جوانان برای تغییر و تحول 

عبدالله رضیان تیتر یک
 

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با درایت و دوراندیشی همانگونه که در برهه های مختلف عمل کرده اند این بار نیز با این بیانیه حفظ دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب و آماده شدن برای ۴۰ سال آینده و عبور از مراحل مختلف را توصیه فرموده اند.

عبدالله رضیان با بیان اینکه جوانان هسته مرکزی بیانیه گام دوم انقلاب هستند، اضافه کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، جمعیت جوان زیر ۴۰ ‌سال فرصت ارزشمندی برای کشور است که هیچ اندوخته‌ مادی با آن قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جوانان در انقلاب و جنگ نقش برجسته ای ایفا کردند برهمین اساس در شرایط فعلی نیز می‌توانند با مدیریت جهادی توسعه جامعه را رقم زده و کشور را در عرصه های مختلف به قله پیشرفت برسانند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علم و پژوهش از بندهای دیگر این بیانیه است و تاکید شده بدون نگاه علمی و کار پژوهشی و صرفا با نگرش سنتی و ساده لوحانه نمی توان در دنیای امروز حرکت کرد برهمین اساس محور قرار گرفتن پژوهش توسط جوانان در این بیانیه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اقتصاد از نکات دیگر این بیانیه است، اظهار داشت: این بیانیه توجه به ظرفیت های داخلی را سفارش کرده و تاکید می کند تنها راه استقلال اقتصادی کشور بها دادن به توانایی های داخلی است.
 

حسین نیازآذری، نماینده بابل:

اندیشه آینده‌گرایانه رهبری تبیین و اجرایی شود

حسین نیازآذری

عضو مجمع نمایندگان مازندران در خانه ملت همچنین بر ضرورت تهیه و  تدوین قوانین مورد نیاز به منظور اجرایی ‏شدن راهبرد‌ های اعلامی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و از دانشگاه ها، حوزه‌های ‏علیمه، احزاب، مراکز علمی و فرهنگی، رسانه های گروهی و جوانان برومند کشور خواست اندیشه آینده گرایانه مقام ‏معظم رهبری را بصورت عملیاتی تبیین و اجرایی کنند.‏

نیازآذری با قدردانی از حماسه باشکوه حضور مردم انقلابی در "راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن" گفت: ‏شکرانه این حضور حماسی سجده به خدای بزرگ و خدمتگزاری شایسته و جهادی مسوولان به مردم باشد. ‏

این مسئول افزود: در آغاز دهه پنجم انقلاب پیروی از اصول و ارزشهای نظام اسلامی و ‏منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید جدی تر گرفته شود. ‏

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مشغله‌سازی فرسایشی برخی افراد بی تعهد خاطرنشان کرد: ‏کنار مردم بودن و برای مردم تلاش کردن مهمترین آموزه انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه مسئولان قوای‌ سه‌گانه ‏و کارگزاران نظام اسلامی قرار گیرد.‏

عضو مجمع‌ نمایندگان مازندران درخانه ملت با بیان اهمیت جلب رضایت‌مردم و زودودن مشکلات آنان اظهار داشت: ‏خدمت به مردم باید سرلوحه کارمان باشد.
 

علی‎محمد شاعری، نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه:

مشارکت سیاسی مردم در صحنه‌های ملی 

Image result for ‫علی‎محمد شاعری، نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه‬‎
 

علی‎محمد شاعری با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری مشارکت سیاسی مردم و حضور آنان در صحنه‌های ملی را مورد تاکید قرار داد و افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه اشاره کردند حضور مردم در صحنه‌های سیاسی و ملی مثل انتخابات طی چهل سال گذشته از یک سو موجب خنثی شدن بسیاری از نقشه‌ها، دسیسه‌ها، توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان انقلاب شد و از سوی موجب دلگرمی مسؤولان و کارگزاران نظام شد.

وی بیان کرد: تحلیلگران، سیاستمداران و افکار عمومی جهان با مشاهده حضور با شکوه و پرشور مردم در صحنه‌های ملی چون راهپیمایی ۲۲ بهمن دیدگاه خود را نسبت به مردم ایران اصلاح می‌کنند.

شاعری مشارکت مردم در فضای مجازی را ضرورتی انکارناپذیر برای خنثی‌سازی تبلیغات ضد نظامِ دشمنان دانست و افزود: حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و فضای مجازی جاده‌ای دو سویه است. جریان تبلیغاتی دشمن در فضای مجازی و حقیقی ایجاب می‌کند مردم و جوانان‌مان حضور پررنگ‌تر و موثرتر توام با برنامه‌ریزی قوی و دقیق در میادین حقیقی و مجازی داشته باشند. برای مقابله موثرتر و دقیق‌تر با موج تبلیغاتی دشمنان نظام باید از عرصه فضای مجازی بیشتر از گذشته بهره برد.

 

شمس الله شریعت‌نژاد، نماینده رامسر، تنکابن و عباس آباد:

بیانیه گام دوم انقلاب، منشوری راهبردی و تاریخ‌ساز 

شمس الله شریعت نژاد

شمس الله شریعت‌نژاد با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب، یک منشور و راهبردی و تاریخ ساز در آغاز گام دوم انقلاب است، تصریح کرد: تبیین بیانیه جامع مقام معظم رهبری انقلاب تحت عنوان «گام دوم انقلاب» نیازمند کار جدی و عمیق در کشور است.

وی بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اقتصاد یک نقطه‌ کلیدی تعیین‌کننده است و اقتصاد قوی، نقطه‌ قوت و عامل مهم سلطه ‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور و اقتصاد ضعیف، نقطه‌ ضعف و زمینه‌‌ساز نفوذ و سلطه دشمنان است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اشاره کرد و آن را چراغی روشن برای حرکت مدیران و مسئولان در گام دوم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان باید برای رفع مشکلات امروز کشور همت مضاعف کنند.

شریعت‌نژاد با بیان اینکه با استفاده از توان داخلی می‌توان از تحریم‌ها عبور کرد، گفت: بکارگیری ظرفیت جوانان راه برون رفت از مشکلات کشور است.

وی با اشاره به اینکه با مقایسه چهل سالگی انقلاب و قبل از آن متوجه می شویم اکنون انقلاب اسلامی به بالندگی رسیده است، گفت: باید به نقاط ضعف هم رسیدگی و آن ها را برطرف کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد