تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 9:48
کد خبر : 51860

نقش موثر آموزش‌ها و مشاوره‌های مرکز بهارنکو در کاهش طلاق

نقش موثر آموزش‌ها و مشاوره‌های مرکز بهارنکو در کاهش طلاق

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، آیین افتتاحیه ۳۰ شعبه بهارنکو در استان فارس پیش از ظهر امروز برگزار شد.  قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه احیا و تقویت کانون خانواده موجب سلامت روانی و جسمی افراد می‌شود، اظهار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، آیین افتتاحیه ۳۰ شعبه بهارنکو در استان فارس پیش از ظهر امروز برگزار شد.

 قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه احیا و تقویت کانون خانواده موجب سلامت روانی و جسمی افراد می‌شود، اظهار داشت: در تعاریف بهداشت روانی واژه سازگاری مطرح است به این معنا که هر چقدر قدرت سازگاری بالاتر باشد، فرد از سلامت روانی بیشتری بهره‌مند است.

منصور کشفی ادامه داد: از شاخص‌های بهارنکو افزایش و تقویت سازگاری افراد در مواجه با مشکلات است.

وی گفت: اگر فردی سازگارتر باشد کمتر دچار بیماری می‌شود، ۱۲ الی ۱۳ اختلالات شخصیت وجود دارد که ریشه آن به از هم پاشیدگی کانون خانواده برمی‌گردد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطر نشان کرد: وقتی یک زن طلاق می‌گیرد، حمایت خانواه را از دست می‌دهد و دچار افسردگی و حتی خودکشی می‌شود.

وی با بیان اینکه زنان پس از طلاق و مهاجرین به دلیل دور بودن از حمایت خانواه در برابر آسیب‌ها شکنده هستند، افزود: تلاش برای کاهش معضلات و تقویت مصونیت امری ضروری است که بهارنکو نیز در این جهت فعالیت می‌کند.

بهارنکو یک طرح‌ خوب در پیشگیری از طلاق

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس ابراز داشت: شورای انقلاب فرهنگی و وزارت کشور بهارنکو را یکی از طرح‌های خوب در پیشگیری از طلاق می‌دانند که مقرر شده در سایر استان‌ها نیز اجرا شود.

بتول معلم با اشاره به حساسیت مقام معظم رهبری نسبت به معضلات اجتماعی و همچنین طلاق، ادامه داد: کشور ما ۲۰ سال از حوزه اجتماعی عقب است که یکی از معضلات نیز مربوط به طلاق می‌شود که باید در جهت رفع معضلات و تقویت بنیان خانواده تلاش کنیم.

وی ادامه داد: از فعالین حوزه اجتماعی درخواست می‌کنم که به امور بانوان استانداری مراجعه کنند و با ثبت گروه‌های مردم نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی سهیم باشند.

بهارنکو گامی در جهت تحقق سیاست کلی جمعیت

علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت نیز از طریق ویدئو کنفرانس ابراز داشت: طبق بررسی‌های انجام شده طرح بهارنکو موثر بوده که در راستای تحقق سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری نیز می‌تواند موفق عمل کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: این طرح افق روشنی دارد و  در کاهش طلاق نیز موفق عمل کرده است.

بهارنکو از افتخارات نظام اسلامی ایران

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه  طرح بهارنکو به صورت خودگران و بدون گذاشتن بار مالی بر دوش دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانست با حمایت معنوی مسؤولان دانشگاه و کمک خیرین فعالیت کند، اظهار داشت: با وجود سختی‌های مختلف اما ما از کار دست نکشیدیم، این مرکز آوازه کشوری پیدا کرده که نتیجه همدلی و حرکت جهادی است.

حمید مقامی ادامه داد: بهارنکو به عنوان یک کار مردمی و جهادی جزء افتخارات نظام اسلامی است.

مدیر مرکز تخصصی ازدواج و خانواده بهارنکو ضمن تشکر از خانم دکتر اردبیلی از اساتید دانشگاه و تولیت سابق آستان احمدی و محمدی (ع) خاطر نشان کرد: زمانی که کار را شروع کردیم برخی‌ها به دیده تحقیر نگاه کردند و می‌گفتند تو روحانی هستی و به تو ربطی ندارد اما معتقد بودم پیامبر هم در حوزه خانواده کار می‌کرد و موضوع بی‌ربط به من نیست و اکنون  این طرح جز افتخارت کشور است.

وی ابراز داشت: به مرکز بهارنکو زوجین خارجی نیز مراجعه می‌کنند و می‌گویند که این فرم از ارائه مشاوره خانواده در کشور آنها سابقه ندارد.

مقامی تاکید کرد: این کار باید فراگیر شود و تبدیل به جریان اجتماعی در حوزه خانواده شود.

مدیر مرکز تخصصی ازدواج و خانواده بهارنکو با اشاره به اینکه مرکز بهارنکو برای ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است، ابراز داشت: ۳۵۰ هزار نفر در فارس از طریق بهارنکو  تحت آموزش پیش از ازدواج قرار گرفتند و آمار ۴۵ درصد طلاق در سال‌های اول زندگی به ۲۰ درصد رسیده است که باعث افتخار است.

وی یادآور شد: آمار ۱۴ درصد طلاق در سال اول زندگی نیز به ۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

مقامی با اشاره به فعالیت ۸ ساله بهارنکو در شیراز اظهار داشت: ۶ ساعت آموزش پیش از ازدواج که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، کافی نبوده و اتفاقی هم نخواهد افتاد؛ موفقیت بهارنکو مربوط به بسته آموزشی است که طراحی شده و ۳ هزار نفر را هم پوشش می‌دهد که در کشور بی‌سابقه است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد