تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1397 - 8:28
کد خبر : 51760

بزرگترین منکر امروز گلوگاه‌های فساد هستند

بزرگترین منکر امروز گلوگاه‌های فساد هستند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام میرزایی‌گودرزی در اولین همایش و کارگاه آموزش سواد رسانه‌ای « فضای مجازی، سالم، مفید و ایمن» که هم‌اکنون در حال برگزاری است، با گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا«س» اظهار کرد: با ظهور دین

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام میرزایی‌گودرزی در اولین همایش و کارگاه آموزش سواد رسانه‌ای « فضای مجازی، سالم، مفید و ایمن» که هم‌اکنون در حال برگزاری است، با گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا«س» اظهار کرد: با ظهور دین اسلام شانیت و مقامی برای زن در دنیا خلق شد.

وی به نقش و رسالت رسانه‌ها در حوزه تبیین جایگاه زن اشاره کرد و  افزود: رسانه‌ها باید در این زمینه که وضعیت زن در جایگاه قبل از اسلام چه بود است تحقیق کنند.

وی عنوان کرد:‌ اسلام آمد بحث کنیزی را از بین برد و به زنان با چهره و بانویی به نام فاطمه زهرا هویت بخشید.

وی به نگاه پیامبر مکرم اسلام نسبت به حضرت فاطمه زهرا گفت: پیامبر ایشان را ام ابیها خطاب می‌کردند و هر زمانی در جلسه‌ای بر پیامبر وارد می‌شد حتی اگر همه اصحاب حضور داشتند جلوی پایش بلند می‌شد.

وی ‌گفت: رسانه‌های ما با الگوگیری از شهید آوینی باید سعی کنند کار کلیشه‌ای در تولید محتوای رسانه‌‌ای نداشته باشند.

وی به تاریخچه رسانه گریزی زد و گفت: اگر بخواهیم بگوئیم رسانه امروز به وجود آمده و قدرت گرفته، غلط است چرا که رسانه در طول تاریخ وجود داشته است.

وی اظهار کرد: رسانه امروز با توجه به ابزارهای مختلف و نوین از قدرت بسیار زیادی نسبت به گذشته برخوردار بوده و این چیزی است که همه ما قبول داریم.

وی گفت: جنگ رسانه‌ای و بمب‌های خبری مربوط به امروز نیست، بمب‌های رسانه‌ای زیادی در طول تاریخ وجود داشته‌ که با رجوع به تاریخ از زمان حضرت موسی تا به امروز می‌توان نمونه‌هایی از آن را پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با رویکرد جدید کار خود را ادامه می‌دهد و در این مسیر اصل مهم مطالبه‌گری را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهار کرد: ما ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هستیم، ستاد امر به معروف و نهی و منکر کردن، ستاد حجاب و عفاف و ستاد نماز نیستی،م ما ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هستیم که بر عملکرد دستگاه‌های ذیربط در این حوزه‌ها نظارت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ۲۷ دستگاه وظیفه فعالیت در حوزه حجاب و عفاف دارند که نیروی انتظامی بیست و هفتمین دستگاه وظیفه‌مند در حوزه ترویج حجاب و عفاف و برخورد با بدحجابی است اما ما کار را از آخر دنبال می‌کنیم.

به گفته این مقام مسوول، مطالبه‌گری از مسوولان یکی از رسالت‌های اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و این مهم را به صورت جدی در حوزه‌های مختلف دنبال می‌کنیم.

وی افزود: این فضا باید به گونه‌ای فراهم شود که مردم بتوانند از مسوولان مطالبه‌گری کنند، ۲۵ سال از تشکیل ستاد امر به معروف می‌گذرد و ما همواره به دنبال امریت حاکمیت بر مردم بوده‌ایم.

وی گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در رویکرد جدید خود می‌خواهد فضا را به این سمت ببرد که مردم بر حاکمیت امریت کنند، باید فضا را برای رسیدن به این مهم فراهم سازیم.

وی با طرح این سوال که چرا باید چنین فضایی در کشور ما فراهم نباشد، عنوان کرد: امروز روحانیون باید حرف مردم را بزنند و در این راستا تلاش کنند.

وی اظهار کرد: بزرگترین منکر امروز گلوگاه‌های فساد هستند تا جاییکه مقام معظم رهبری هم همین نکته را بارها مورد تاکید قرار داده‌اند و ما در ستاد وظیفه خود می‌دانیم در راستا حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم ستاد مطالبه‌گری و رویکرد دیگر آن رسانه و قدرت رسانه‌ای است، خاطرنشان کرد: امروز یک محتوای رسانه‌ای می‌تواند موجب چرخش کامل یک فرآیند از نقطه‌ای به نقطه دیگر شود که نمونه‌های آن را دیده‌ایم.

وی اضافه کرد: یک پیام تویتری رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر و حمایت وی از کارمندی در مجلس که امر به معروف و نهی از منکر انجام داده بود موجب شد که کارمندی که اخراج شده بود به کار برگردد.

وی با تاکید بر اینکه قدرت رسانه را باید برای مردم فراهم شود، گفت: باید با یک رویکرد جدید فضایی را فراهم سازیم که مردم با آزادی کامل بتوانند از ظرفیت رسانه‌ها بهره‌مند شده و فرهنگ تشکر از تذکرات را در جامعه فراهم سازیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد