تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اسفند 1397 - 8:06
کد خبر : 51756

توقف رشد طلاق در تعدادی از استان‌ها پس از ورود رهبری به موضوع

توقف رشد طلاق در تعدادی از استان‌ها پس از ورود رهبری به موضوع

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، سیدعلی اصغر رفاهی در نشست با مدیران استانی بنیاد صیانت از خانواده افزود: دلسوزان مردمی در حوزه خانواده شناسایی و کار به دست آنان سپرده می شود. وی تاکید کرد: بنیاد صیانت از نهاد خانواده را فعالیتی می‌دانیم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، سیدعلی اصغر رفاهی در نشست با مدیران استانی بنیاد صیانت از خانواده افزود: دلسوزان مردمی در حوزه خانواده شناسایی و کار به دست آنان سپرده می شود.

وی تاکید کرد: بنیاد صیانت از نهاد خانواده را فعالیتی می‌دانیم که به دست خود مردم باید اجرا شود.

این مستشار قضایی تصریح کرد: قوه قضاییه در این امر نقش کمکی خواهد داشت تا یک نهادی مردمی برای صیانت از نهاد خانواده شکل بگیرد و خود مردم این نهاد را رو به جلو ببرند.

وی با اشاره به راهبرد ۱۶۰ صفحه ای این بنیاد اظهارداشت: بنیاد صیانت از نهاد خانواده برای ابعاد خانواده از تشکیل خانواده گرفته تا تحکیم بنیان آن باید برنامه داشته باشد و همراه با این برنامه ها حرکت کند.

رفاهی خاطرنشان کرد: پرونده خانواده نباید به دادگستری برود و قبل از آن در مراکز مشاوره به آن پرداخته و مشاوره های لازم به زوجین ارائه شود؛ چه بسا در بسیاری از استان ها از جمله البرز این مراکز موفق عمل کرده و برخی زوجین متقاضی طلاق با حضور در جلسات مشاوره از تصمیم خود منصرف شده و به زندگی مشترک خود بازگشتند.

مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خطاب به مدیران استانی حاضر در نشست گفت: اگر شما در هر استان موفق به انصراف حتی ۵ زوج از طلاق شوید، ۵ خانواده را از آسیب ایمن خواهید کرد و فرزندان این خانواده ها در کنار پدر و مادر به زندگی خود ادامه خواهند داد.

وی با بیان خوشه ای بودن پرونده های خانواده در محاکم ادامه داد: متأسفانه پرونده های خانواده خوشه ای است یعنی اگر زوجه درخواست مهریه دهد، زوج درخواست عدم تمکین و ازدواج مجدد ارائه می کند. زوجه درخواست نفقه می دهد و این روند همچنان ادامه می یابد.

رفاهی خاطرنشان کرد: هیچ ضربه ای نمی تواند نظام ما را از ادامه حرکت متوقف سازد جز آسیب های اجتماعی و آسیب های نهاد خانواده که مقام معظم رهبری شخصاً روی این موضوع ورود کردند و خوشبختانه از زمان ورود ایشان به این موضوع،در تعدادی از استانها شاهد توقف رشد طلاق در  بوده ایم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد