تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1396 - 12:17
کد خبر : 5171

برخوردقانونی بااقدامات هنجارشکنانه اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه

برخوردقانونی بااقدامات هنجارشکنانه اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، اولین نشست شورای هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر  استان کرمانشاه در سال جدید با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، رئیس کل دادگستری، فرمانده انتظامی، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، اولین نشست شورای هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر  استان کرمانشاه در سال جدید با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، رئیس کل دادگستری، فرمانده انتظامی، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و… در دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد.

بخش قابل توجهی از زمان این جلسه به بررسی عملکرد خارج از حوزه وظایف اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری  استان کرمانشاه و برگزاری برنامه های مغایر با احکام دینی اختصاص یافت. اقداماتی که گفته شد باعث باز ماندن این مجموعه از حفاظت از میراث تاریخی و فرهنگی استان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در این نشست با بیان اینکه مسئولین جمهوری اسلامی حق توجیه مفسده را ندارند اظهار داشت: میراث فرهنگی توضیح بدهد که برای ارتقاء میراث تاریخی و فرهنگی چه کرده است و اقدامات اخیر چه سنخیتی با حوزه وظایف این مجموعه دارد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه خانواده ها در محیطهای تفریحی و فرهنگی مانند طاقبستان کرمانشاه نیاز به فضایی مفرح همراه با امنیت و آرامش روانی دارند گفت: از خود دستگاه ها و نهادهای منتسب به نظام این توقع نمی رود که عامل بروز اتفاقات مخالف با شرع و قانون باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه قانون در برخورد مفاسد و تخلفات توجهی به توجیهات ندارد گفت: دستگاه قضایی مبتنی بر مستندات به موارد مطروحه درباره مجموعه میراث فرهنگی رسیدگی می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این نشست در خصوص گزارشهای رسیده به این مجموعه در خصوص اقدامات خارج حوزه وظایف میراث فرهنگی و مستندات آن توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، از نگاه اعضای شورای هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر توضیحاتی که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ارائه کرد قانع کننده نبود و مغایر با مستندات موجود از اتفاقات مطروحه اعلام شد.

اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه طی ماه های اخیر علاوه بر اینکه از نظر حفاظت و حراست از میراث فرهنگی از سوی رسانه ها و فعالان این حوزه مورد انتقاد بوده است، مجری برخی برنامه های هنجار شکن مانند تک خوانی زنان بوده و در خصوص بر برگزاری رقص های مختلط در محوطه های تحت نظارت خود به وظایف خود عمل نکرده است‌.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد