تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1396 - 4:05
کد خبر : 5130

برنامه‌های قرآنی حرم رضوی در آخرین هفته فروردین

برنامه‌های قرآنی حرم رضوی در آخرین هفته فروردین

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با برنامه‌های متنوع قرآنی از زائران و مجاوران امام رضا(ع) در بازه زمانی ۲۶ فروردین‌ماه الی اول اردیبهشت‌ماه سال جاری میزبانی می‌کند.بنابر این گزارش، در طول ایام این

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با برنامه‌های متنوع قرآنی از زائران و مجاوران امام رضا(ع) در بازه زمانی ۲۶ فروردین‌ماه الی اول اردیبهشت‌ماه سال جاری میزبانی می‌کند.
بنابر این گزارش، در طول ایام این هفته هر روز نیم ساعت بعد از اقامه نماز صبح، برنامه‌های قرآنی با ترتیل‌خوانی کلام الله مجید از شنبه تا پنجشنبه در رواق امام‌خمینی(ره) ویژه عموم و همزمان در رواق حضرت فاطمه زهرا(س) ویژه بانوان آغاز می‌شود که جواد کاشفی، محمد خاکپور، راضیه ناطقی و غلامی قاریان تلاوت‌کننده در این مراسم هستند.
برگزاری مسابقات قرآنی از جمله «آفتاب طوس» ویژه کارکنان جلسه آموزشی مسجد اداره مرکزی آستان قدس رضوی صبح‌های پنج‌شنبه، مسابقه «فرشتگان آسمانی» ویژه جنگ قرآنی کودک و نوجوان در دارالهدایه پنجشنبه شب‌ها، مسابقه «در محضر قرآن ۱۰» و «خانواده قرآنی» ویژه عموم و مسابقه «از قرآن بپرس ۵» ویژه نوجوانان از دیگر این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
همچنین واحد هنرهای قرآنی در رواق حضرت زهرا(س) نیز از ساعت ۹ الی ۱۱ و ۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰ در کارگاه خوشنویسی، تذهیب، معرق و نقاشی با تدریس خانم‌ها غفاریان، شادکام، حسن‌زاده، اسماعیلی، مطیعی، پورکبیر، کربلایی و جهانیان از بانوان میزبانی می‌کند.
علاوه بر این در رواق حضرت زهرا(س) ویژه زائران و مجاوران بانو، برنامه‌های آموزشی از جمله کلاس‌های حفظ قرآن، حلقه تدبر در قرآن، تدبر در سیره معصومین(ع) و چهل حدیث خانواده با تدریس اساتید بانو در نظر گرفته شده است که کلاس‌های حفظ در ساعات مختلف و دیگر کلاس‌ها در نوبت صبح از ساعت ۹ الی ۱۲:۳۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در طول این هفته برگزار می‌شود.
همچنین برنامه‌های آموزشی کارگاه مهدالرضا(ع) ویژه کودکان در نمایشگاه دائمی آستان قدس از ساعت ۱۰ الی ۲۲ و در رواق حضرت زهرا(س) نیز از ساعت ۸:۳۰ الی۱۸:۳۰ به صورت یکسره در نظر گرفته شده است که رنگ‌آمیزی، آداب زیارت، نیایش، خداشناسی، آموزش مفاهیم سوره، فعالیت گروهی، قصه معصومین(ع) و … را شامل می‌شود.
تشکیل جلسات و کلاس‌های آموزشی قرائت و حفظ ویژه آقایان در رده‌های سنی مختلف در رشته‌های قرائت، تجوید، ترتیل، حفظ، تفسیر و حدیث در روزهای مختلف هفته و در مسجد ملاهاشم، مسجد گوهرشاد، ایوان ولی‌عصر و ضلع غربی صحن جامع رضوی از جمله دیگر این برنامه‌ها است.
علاوه بر این، برگزاری کارگاه آموزشی در اتاق ۱۳۵ مسجد جامع گوهرشاد ویژه آقایان بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در طول ایام این هفته با حضور اساتیدی همچون هاشمی، جواهری، یعقوبی و سیدمرتضی سادات‌فاطمی نمونه دیگری از برنامه‌های قرآنی به شمار می‌رود.
همچنین جنگ قرآنی ویژه دختران نوجوان نیز سه‌شنبه، ۲۹ فروردین‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با اجرای خانم سرادقی در رواق حضرت زهرا(س) تدارک دیده شده است.
تلاوت روزانه یک صفحه قرآن هر روز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق کوثر با حضور استاد سعادتی از جمله برنامه‌های معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برای زائران اردوزبان در این هفته است.
یادآور می‌شود، از حدود اسفندماه سال گذشته کلیه برنامه‌های که مکان برگزاری آن‌ها در دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی است، به جهت انجام عملیات ساختمانی به شبستان قرآن و نهج‌البلاغه مسجد جامع گوهرشاد و رواق حضرت زهرا(س) انتقال یافته و در حاضر دارالقرآن‌الکریم تعطیل است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد