تاریخ انتشار : دوشنبه 29 بهمن 1397 - 5:34
کد خبر : 51024

زنجان| ‌مداخلات روانشناختی جایگزین مداخلات قضایی می‌شود

زنجان| ‌مداخلات روانشناختی جایگزین مداخلات قضایی می‌شود

– اخبار استانها – سلمان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان به سامانه تصمیم اشاره و اظهار داشت: این طرح نخست در استان خراسان رضوی اجرا شد و بعد از موفقیت‌آمیز بودن در نیمی از استان‌های کشور  از جمله زنجان نیز به اجرا درآمد. وی در ابتدا این طرح را تشریح کرد و

– اخبار استانها –

سلمان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان به سامانه تصمیم اشاره و اظهار داشت: این طرح نخست در استان خراسان رضوی اجرا شد و بعد از موفقیت‌آمیز بودن در نیمی از استان‌های کشور  از جمله زنجان نیز به اجرا درآمد.

وی در ابتدا این طرح را تشریح کرد و افزود: زوج‌هایی که تصمیم می‌گیرند از هم جدا شوند ابتدا در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند تا کارشناسان خبره بهزیستی در خصوص علت طلاق از زوجین سوال بپرسند و آن‌ها را متقاعد به ادامه زندگی کنند و خوشبختانه راه‌اندازی این سامانه بازخورد خوبی داشته است.

۵۰۰ زوج زنجانی در صف انتظار دریافت فرزندخواندگی از بهزیستیحمایت ۱۰۰ میلیون تومانی بهزیستی زنجان از کودکان کار؛ ۱۵۳ کودک‌کار در استان شناسایی شدپاسخ جالب مسئولان در مشکل کمبود اورژانس اجتماعی در زنجان؛‌ مزاحم تلفنی زیاد است

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان طرح سامانه تصمیم را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: این طرح در زمان ریاست آقای محسنی بندپی طراحی شد و به اجرا درآمد و هدف این طرح جایگزین شدن مداخلات روانشناختی به جای مداخلات قضایی و حقوقی است.

وی با بیان اینکه علت‌های اعتیاد، بیکاری، خیانت و اختلافات حاد خانوادگی چهار علت اصلی است که در بروز واقعه طلاق موثر است، گفت: متاسفانه واقعه طلاق مشکلات زیادی را به جامعه و خانواده‌ها وارد می‌کند و این سامانه تصمیم توانسته بازخورد خوبی داشته باشد که در این طرح کارشناسان به شکل حرفه‌ای و تخصصی ریشه‌های علل جدایی را بررسی می‌کنند.

حسینی از پیشتاز بودن استان زنجان در کشور در زمینه ارائه خدمات روانشناختی برای متقاضیان طلاق دانست و گفت: مرکز مداخله در خانواده برای پیشگیری از طلاق در سال جاری در زنجان با پیگیری‌های مدیرکل بهزیستی راه‌اندازی شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد