باید نظارت بر دستگاههای دولتی در یزد افزایش پیدا کند
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالقاسم دهقان در گفتگو با یزدرسا، درخصوص راه اندازی مجدد دفتر ارتباطات مردم استانداری یزد گفت: با توجه به اینکه در هر استانی مرکزی برای مراجعات مردمی و راهنمایی آنها نیاز است و عمدتاً در
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالقاسم دهقان در گفتگو با یزدرسا، درخصوص راه اندازی مجدد دفتر ارتباطات مردم استانداری یزد گفت: با توجه به اینکه در هر استانی مرکزی برای مراجعات مردمی و راهنمایی آنها نیاز است و عمدتاً در هر مرکز استانی، استانداری را به عنوان دستگاه بالاتر از همه دستگاههای دولتی قلمداد میکنند دفتر ارتباطات مردمی راهاندازی شده است.
وی با بیان اینکه عدم همکاری و یا عدم پیگیری مسائل مختلف در ادارات استان منجر به سرریز شدن مراجعات به استانداری شده است، افزود: در چند سال گذشته به طور غیررسمی مراجعات مردمی به استانداری وجود داشته اما مجدداً به عنوان یک مرکز رسمی دفتر ارتباطات مردمی راهاندازی شد و ساختمان جدیدی که در ورودی استانداری بنا شده با همین هدف ایجاد شده که مردم بتوانند به آن مراجعه و مسائل و مشکلاتشان را مطرح کنند.
مسئول دفتر ارتباطات مردمی استانداری یزد عنوان کرد: این دفتر اکنون با امکانات خوب اداری، استقرار دبیرخانه و میز خدمت، محل مراجعات مردمی است و بخش دیگری از کار رسیدگی به درخواستها و شکایات مردمی نیز از طریق سامد(سامانه ارتباط الکترونیکی مردم و دولت) استان انجام میشود که شماره تلفن ۱۱۱ به صورت شبانهروزی آماده دریافت پیشنهادها و انتقادات مردمی است.
دهقان افزود: دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری یزد نیز بخش دیگری از کار را انجام میدهد و وظیفه نظارت بر عملکرد مدیران و رسیدگی به شکایات مردمی نیز بر عهده دارند که بخشی از وظیفه این دفتر نیز در ارتباط با مراجعات مردمی و رسیدگی به درخواستها و مطالبات آنها است.
افزایش بسیار زیاد مراجعات مردمی به دفتر ارتباطات مردمی استانداری
وی با اشاره به افزایش بسیار زیاد مراجعات مردمی به دفتر ارتباطات مردمی استانداری یزد تصریح کرد: به محض ایجاد این دفتر و ابلاغی که در رابطه با مسئولیت آن صادر شد مراجعات مردمی به استانداری بسیار افزایش پیدا کرده و از این رو نظارت و بازرسی بر عملکرد دستگاههای دولتی و اداری استان باید افزایش یابد.
مسئول دفتر ارتباطات مردمی استانداری یزد ادامه داد: عمده مراجعاتی که به استانداری انجام شده است به این دلیل است که یا درخواستهای مردمی در قوانین و ضوابط اداری دستگاهی که به آن مراجعه شده نگنجیده است و محدودیت و معذوریتهای قانونی در مورد آن درخواستها وجود داشته است، و بخشی از مراجعات به دفتر ارتباطات مردمی نیز به دلیل سهلانگاری و بیتوجهی در برخی دستگاههای دولتی نسبت به درخواستهای مردم است که لزوم نظارت بر دستگاههای دولتی را میرساند.
دهقان تأکید کرد: با توجه به مراجعات مردمی به استانداری، باید عملکرد مدیران، معاونان و کارشناسان دستگاههای مختلف استان مورد ارزیابی قرار گیرد و ادارات و سازمانها طبق دستورالعمل باید وظایفی که به آنها محول شده را به نحو احسن انجام دهند و منجر به مراجعه مردم به استانداری نشود.
وی با بیان اینکه مهمترین بخش کار در دفتر ارتباطات مردمی راهنمایی مردم با سعهصدر و حوصله است، افزود: بخشی از مراجعات مردمی مربوط به تسهیلات بانکی و بدهیهای بانکی آنها است که بالاخره بانکها قوانین و ضوابط خودشان را دارند و ما باید مردم را در این زمینه مشاوره بدهیم و راهنمایی کنیم چرا که بسیاری از مشکلات به دلیل عدم آگاهی مردم از مسائل موجود رخ میدهد و آنها را دچار سردرگمی میکند.
حضور مدیران و مسئولان دستگاهها در بین مردم
دهقان با بیان اینکه در تلاش هستیم تا استاندار و مسئولان استانی رویه دیدار با مردم را دنبال کنند و اینگونه نباشد که منتظر مراجعه مردم بمانند، افزود: در ایامالله دهه فجر با تلاش و همت بسیجیان حرکت جهادی انجام گرفت و تعدادی از مدیران از جمله مدیران دستگاههای خدمت رسان در محل نماز جمعه حضور پیدا کردند و مردم مشکلات و مسائل خود را با آنها در میان گذاشتند، و قصد تداوم این حرکت را داریم که مدیران دستگاههای دولتی در محلات در روستاها و شهرهای استان در میان مردم بروند و مکلف شوند تا در میان مردم حضور پیدا کنند و به سمت آنها بروند و مراجعه مردم به دستگاههای دولتی کمتر شود.
وی افزود: دفتر ارتباطات مردمی باید از توان و ظرفیت دستگاههای دولتی و همچنین مؤسسات غیردولتی برای حل مشکلت مردمی و درخواستهایی که در مراجعات خود به این دفتر دارند استفاده کنیم و در حقیقت وظیفه دفتر ارتباطات مردمی ایجاد زمینههای مختلف ارتباط بین مسئولان و مردم است که این با حضور مسئولان در محلات و در بین مردم محقق میشود و همچنین با مشاوره و راهنماییهایی که انجام میگیرد مردم از بسیاری از سردرگمیها در مورد مسائل مختلف بیرون میآیند.
مسئول دفتر ارتباطات مردمی استانداری یزد عنوان کرد: مردم پیش از این روزهای یکشنبه با هدف ملاقات با استاندار مراجعه داشتند اکنون با ایجاد این دفتر، مراجعات مردمی معمولا در طول ساعات اداری انجام میگیرد و این دفتر با بررسی درخواست و مشکل مردم در جهت راهنمایی و مشاوره با آنها اقدام میکند و همچنین با ارتباط با دستگاهی که مردم نسبت به آن دچار مشکل شدهاند یا درخواستی داشتهاند ارتباط میگیرد و در جهت رفع و حل و فصل آن مشکل برمیآید و در مواردی که نیاز به اقدام مستقیم استاندار باشد زمینه دیدار فراهم میشود.
دهقان گفت: بیشترین تلاش ما این است که مدیران، معاون و کارشناسان که در رأس ادارات استان قرار دارند به مراجعات مردمی به نحو احسن پاسخگو باشند تا مردم به دلیل بیتوجهی و عدم همکاری آنها مجبور به مراجعه به استانداری نشوند و این حس ایجاد نشود که استانداری به عنوان دستگاه مرکزی و استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان بار همه مسئولیتهای ادارات را به دوش بکشد، همچنین فرمانداران و بخشداران هر شهرستان و منطقه نیز باید به حل و فصل مسائل مردم بپردازند تا مردم مجبور به مراجعه از مناطق دور به مرکز استان نشوند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰