تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 بهمن 1397 - 9:29
کد خبر : 50775

عروسک‌های باربی، بی‌حجابی را در بین کودکان نهادینه می‌کند

عروسک‌های باربی، بی‌حجابی را در بین کودکان نهادینه می‌کند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان امروز ۴ بهمن‌ماه در همایش استانی نماز با عنوان «شیوه‎ها و مهارت‌های دعوت به نماز» اظهار کرد:نماز در بین همه ادیان الهی وجود داشته است؛ چرا که نماز یک امر فطری است.وی با

عروسک‌های باربی، بی‌حجابی را در بین کودکان نهادینه می‌کندبه گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان امروز ۴ بهمن‌ماه در همایش استانی نماز با عنوان «شیوه‎ها و مهارت‌های دعوت به نماز» اظهار کرد:نماز در بین همه ادیان الهی وجود داشته است؛ چرا که نماز یک امر فطری است.
وی با اشاره به اینکه همه ادیان الهی با ۳ ویژگی عقلانی، فطری و دارا بودن مصلحتی برای انسان‌ها شناخته می‌شوند، بیان کرد: خداوند کانون قدسی، قدرت و توانایی و منبع فیض و رحمت است و همه ادیان به نماز پافشرده‌اند.
دبیر ستاد تفسیر قرآن کشور خاطرنشان کرد: در اسلام وقتی نماز تشریح شده است رابطه انسان با خدا از لحظه تولد تا مرگ با اوست چراکه می‌گوییم انا لله و انا الیه راجعون و اولین کلمه‌ای که کودک می‌شوند الله است و آخرین کلمه‌ای که در هنگام مرگ می‌گوید نیز الله است.
وی با اشاره به اینکه انبیای الهی، دعوت به نماز را در دستور کار داشتند، تصریح کرد: زیباترین لحظه برای انسان لحظه نماز اوست و این زیبایی را همگان دریافت نمی‌کنند؛ نماز مقبول را باید به آغوش کشید.
این کارشناس دینی یادآور شد: بدون نماز، حیات انسان، حیات حیوانی می‌شود؛ همه موجودات خداوند را تسبیح می‌گویند اما تسبیح انسان باید همراه با معرفت باشد.
محمدیان در مورد روش‌های نوین ترویج نماز ابراز کرد: اگر می‌خواهیم به فکر جامعه نمازخوان باشیم، اولین سنگ‌بنای آن باید از دوران بارداری مادران گذاشته شود. اسلام برای زناشویی و دوران بارداری توصیه‌هایی دارد که باید آن‌ها را جدی بگیریم.
وی بر تقویت عواطف مذهبی در دوران کودکی تأکید کرد و گفت: تا سن ۴ سالگی باید حس مذهبی را با بازی‌های مذهبی ایجاد کرد، با اسباب‌بازی‌هایی مثل باربی، بی‌حجابی را در بین کودکان نهادینه می‌کنیم. نمایش نمازخوانی را به مهدهای کودک و دبستان‌ها ببرید.
دبیر ستاد تفسیر قرآن کشور با اشاره به اینکه کودکان خود را جای شخصیت‌های داستان‌ها می‌گذارند، تصریح کرد: بسیاری از قصه‌های مذهبی می‌تواند رابطه عاطفی کودکان با شخصیت‌های مذهبی را تقویت کند و قهرمان‌های داستان از ویژگی‌هایی مثل نمازخوانی برخوردار باشند.
وی سن ۱۲ تا ۱۵ سالگی را دورانی خطرناک و سخت برای تربیت نوجوانان دانست و افزود: در این سن بچه‌ها به دنبال استقلال‌طلبی و استدلال‌خواهی هستند و با گروه‌های هم‌سالان بیشتر جوش می‌خورند، در همین راستا در تربیت دینی این ویژگی‌ها باید درنظر گرفته شود.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد