تاریخ انتشار : شنبه 22 دی 1397 - 14:23
کد خبر : 50051

تجهیزات سیار ثبت نام کارت ملی عشایر فراهم شد

تجهیزات سیار ثبت نام کارت ملی عشایر فراهم شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حسین غفرانی کجانی روز شنبه در بازدید از اداره ثبت احوال سمیرم افزود : پراکندگی روستایی و عشایری شهرستانهایی مانند سمیرم زیاد است و از همین رو طرح ده گردشی را برای این مناطق اجرا کرده ایم.وی خاطرنشان کرد:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حسین غفرانی کجانی روز شنبه در بازدید از اداره ثبت احوال سمیرم افزود : پراکندگی روستایی و عشایری شهرستانهایی مانند سمیرم زیاد است و از همین رو طرح ده گردشی را برای این مناطق اجرا کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: ثبت نام بخشی از عشایر حاشیه روستاها نیز از طریق اجرای همین طرح ده گردشی(روستاگردشی) انجام شده اما ثبت نام تعداد باقی مانده نیز به محض ورود به ییلاق در فصل بهار آغاز خواهد شد.
به گفته وی یکهزار نفر از عشایر بخش جرقویه در شرق اصفهان قبل از فصل کوچ ثبت نام شدند و تعداد زیادی از آنها نیز کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد : ثبت وقایع حیاتی از جمله تولد و ازدواج در سمیرم با وجود پراکندگی عشایری و روستایی در چند سال اخیر ۱۰۰ درصدی بوده است.
غفرانی صدور ۷۷ درصدی کارت ملی هوشمند در استان را یادآور شد و گفت: برای شهرستان سمیرم این عدد ۷۵ درصد تا زمان حاضر ثبت شده که عدد ۳۵ هزار و ۶۰۲ کارت هوشمند ملی در سه سال اخیر را نشان می دهد.
وی بیان کرد : امروز شاهد هستیم پایگاه اطلاعات جمعیتی شکل گرفته و ۱۹۰ دستگاه و نهاد به این پایگاه آماری و روزآمد متصل هستند.
به گفته غفرانی با تکمیل صدور کارت ملی هوشمند در آینده نزدیک به استقبال دولت الکترونیک می رویم.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان درباره درخواست مردم بخش ها و روستاهای دور از مرکز شهرستان برای اختصاص نمایندگی به آنها اظهارداشت: اگر مسوولان محلی، اعضای شوراها و شهرداری ها، امکانات اولیه را در اختیار ما قرار دهند ثبت احوال نیز برای ایجاد نمایندگی همراهی و همکاری خواهد کرد.
وی یادآور شد: ۳۰ واحد اداری به همراه ستاد مرکزی و نمایندگی های ثبت احوال در سراسر استان اصفهان مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.
رییس اداره ثبت احوال سمیرم گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ شناسانه جدید از سال ۱۳۹۰ تا زمان حاضر در سمیرم صادر شده است.
محمد رضایی اضافه کرد: ۳۷ هزار کارت ملی جدید نیز در سه سال گذشته تا به امروز در سمیرم صادر شده و طرح ده گردشی با امکانات سیار در روستاها ادامه دارد.
وی همچنین آماری از تعداد ازدواج و طلاق های ثبت شده این شهرستان ارائه داد و گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال ۲۸۰ مورد ازدواج و ۲۴ مورد طلاق در سمیرم ثبت شد.
به گفته رضایی این آمار در مدت مشابه سال سال گذشته ۳۵۰ ازدواج و ۳۰ واقعه طلاق بود.
احداث ساختمان جدید یا مقاوم سازی ساختمان قدیمی ثبت احوال سمیرم، اتصال به شبکه فیبر نوروی با همکاری و همراهی اداره مخابرات و تامین خودروی اداری از جمله درخواست های مجموعه ثبت احوال سمیرم از مدیر کل این مجموعه بود.
شهرستان سمیرم دارای ۷۹ هزار جمعیت ثابت و حدود ۳۰ هزار جمعیت عشایری در فصل ییلاق در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
۷۱۴۷/۶۰۲۶/
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد