تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 دی 1397 - 7:33
کد خبر : 49907

جلوگیری ترامپ از افشاگری سربازرس ویژه آمریکا در افغانستان

جلوگیری ترامپ از افشاگری سربازرس ویژه آمریکا در افغانستان

– اخبار بین الملل – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان سوپکو» سربازرس ویژه آمریکا درباره فساد اداری و هدر رفتن میلیاردها دلار بوجه بازسازی افغانستان بارها افشاگری کرده که خشم مقامات آمریکایی را برانگیخته است. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا

– اخبار بین الملل –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان سوپکو» سربازرس ویژه آمریکا درباره فساد اداری و هدر رفتن میلیاردها دلار بوجه بازسازی افغانستان بارها افشاگری کرده که خشم مقامات آمریکایی را برانگیخته است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در نشست اخیر کابینه این کشور خواستار اعمال محدودیت بر انتشار گزارش‌های سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان شده است.

وی تصریح کرد که گزارش‌های منتشر شده از سوی اداره بازرسان ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان ماموریت این کشور را به خطر انداخته است.

جلوگیری آمریکا از افشاگری سربازرس ویژه این کشور در افغانستان «سیگار»: کمک‌های مالی آمریکا به افغانستان سبب گسترش فساد در این کشور شد «سیگار»: کمک‌های میلیون دلاری به ارتش افغانستان به هدر رفته است

ترامپ گفت: مخالفان مسلح ما در افغانستان این گزارش‌ها را مطالعه می‌کنند من نمی‌خواهم که گزارش‌های سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان رسانه‌ای شوند.

دفتر سربازرس ویژه آمریکا موسوم به «سیگار» نیروهای آمریکایی و مقامات افغان را مسئول هدر رفتن ۱۳۰ میلیارد دلار در افغانستان معرفی کرده است.

تحقیقات این اداره تا کنون باعث بازیافت ۹۵۱ میلیون دلار از مقامات فاسد و اختلاس گران در افغانستان شده است.

پیش از این قانونگذاران آمریکایی در تلاش کردند تا محدودیت‌هایی را برای گزارش‌های «جان سپکو» سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در نظر بگیرند.

این در حالی است که سپکو با اظهارات خود درباره فساد، هدر رفتن و سوء استفاده از بودجه بازسازی افغانستان بسیاری از مقامات آمریکایی را خشمگین کرده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد