تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1396 - 8:43
کد خبر : 4971

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مجموعه فرهنگی «سرچشمه»

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مجموعه فرهنگی «سرچشمه»

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم معنوی اعتکاف در مسجد شهدای ۷۲ تن موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) دوشنبه ۲۲ فروردین ماه با پذیرش معتکفین آغاز و در روز پنج شنبه ۲۴ فرورودین ماه با افطاری پایان می‌یابد. در روزهای اعتکاف علاوه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم معنوی اعتکاف در مسجد شهدای ۷۲ تن موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) دوشنبه ۲۲ فروردین ماه با پذیرش معتکفین آغاز و در روز پنج شنبه ۲۴ فرورودین ماه با افطاری پایان می‌یابد.

در روزهای اعتکاف علاوه بر برگزاری سخنرانی معرفتی و زیارت عاشورا، محافل مناجات سحر، سحری، نماز صبح و دعای عهد، همخوانی و قرائت و تفسیر قرآن، نمایش کلیپ اخلاقی، کلاس طرح اندیشه انقلاب اسلامی، زیارت امین الله و نماز ظهر، گعده معرفتی اجتماعی، نماز مغرب و عشاء، افطاری و مراسم هیأت جهادی کریم اهل بیت (ع) انجام می‌شود.

ثبت نام در مراسم اعتکاف آغاز شده و امیدواریم امسال نیز مراسم اعتکاف با شکوه هرچه بیشتری برگزار خواهد شود لذا علاقه‌مندان  می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره ۳۵۰۲۴۰۰۰ تماس بگیرند.

انسان در گریز از هوای نفس و فرار از اشتغالات زندگی، در طریقت انس با معبود همواره نیازمند خلوتی است تا در انزوای وجود خویش در آثار صنع پروردگارش با دیده عبرت بیندیشد و با سوز دل و اشک دیده، باطن خود را از زنگار گناهان بشوید و خانه دل را مصفای حضور خالق هستی بخش سازد، و اعتکاف زمینه چنین خلوتی را فراهم می­‌کند و فرصت و مجالی می­دهد برای پرداختن به امور نفس خویش و جلوه گری نور محبت خدا در اعماق سرای وجود انسان، تا انسان بدون دلواپسی از کارهای انجام نشده و وابستگی‌های روز­مره، خود را در سرای معبود خویش نظاره گر باشد.

حضرت صادق(ع) فرمود: فِی التَّوْرَاهِ مَکْتُوبٌ یَا ابْنَ آدَمَ تَفَرَّغْ لِعِبَادَتِی أَمْلَأْ قَلْبَکَ غِنًى وَ لَا أَکِلْکَ إِلَى طَلَبِکَ وَ عَلَیَّ أَنْ أَسُدَّ فَاقَتَک‏؛در تورات نوشته شده است: ای فرزند آدم! برای انجام عبادت من فراغتی به وجود بیاور تا من دل تو را از بی نیازی سرشار سازم و بدون اینکه تو طلب کنی، حاجتت را برآورده کنم و من خود را ملتزم می‌دانم که حوائج تو را برطرف کنم.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف به نشانی: میدان بهارستان نرسیده به چهارراه سرچشمه انتهای کوچه شهید صیرفی‌پور موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر«سرچشمه» مراجعه کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد