تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1396 - 3:30
کد خبر : 4949

نمازِ هدیه خدمت امام مهدی(عج)

نمازِ هدیه خدمت امام مهدی(عج)

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: سید جلیل القدر علی بن طاووس می فرماید: ابومحمد صمیری است: ابوعبدالله احمد بن عبدالله بجلی با سندی که آن را به ائمه(ع) رسانده، گفته است:… اگر کسی بتواند علاوه بر نمازهای پنجگانه و نوافل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: سید جلیل القدر علی بن طاووس می فرماید: ابومحمد صمیری است: ابوعبدالله احمد بن عبدالله بجلی با سندی که آن را به ائمه(ع) رسانده، گفته است:
… اگر کسی بتواند علاوه بر نمازهای پنجگانه و نوافل نماز دیگری بخواند (هر چند هر روز دو رکعت باشد) و آن را به یکی از ائمه(ع) هدیه کند. شروع این نماز در رکعت اول مانند شروع نماز واجب با هفت یا سه و یا یک تکبیر است و بعد از ذکر رکوع و سجده در هر رکعت سه بار بگوید: «صلّی الله علی محّمد و آله الطیبین الطاهرین؛ درود خداوند بر محمد و آل پاک و پاکیزه او باد) و چون تشهد خواند و سلام داد (بعد از نمازی که به امام زمان اروحناه فداء هدیه می کند) بگوید: «اللهُمًّ انتَ السلامُ وَ منکَ السلامُ یا ذَالجلالِ وَالاِکرامِ صَلِّ علی محمَّدٍ وَآلِ محَّمدٍ الطَّیبین الطّاهرینَ الاخیارِ وَاَبلِغهُم مِنّی افضَلَ التَّحّه وُالسّلامِ. اللّهمَّ انَّ هاتَینِ الرّکعتینِ هدیهٌ مِنّی الی عَبدکَ وَبنِ عبدکَ وَ وَلیّک وابنِ وَلیّکَ سِبطِ نَبیّکَ فی ارضکَ وَ حجّتکَ عَلی خَلقِکَ یا ولیّ المومنینَ یا ولیّ المومنینَ یا ولیّ المومنینَ»
«بار خداوندا! تو سلامی (مایه سلامت و آرامش و ایمنی هستی) و سلام از جانب توست، ای صاحب بزرگی و احترام، درود فرست بر محمد و آل محمد که پاکان و پاکیزگان و نیکوکارانند و بهترین سلام و تحیت از طرف من به ایشان برسان.
خدایا! همانان این دو رکعت هدیه ای است از من برای بنده ات و فرزند بنده ات و ولی تو و فرزند ولی تو، نوهپیامبر(ص) و فرستاده ات در روی زمین و حجتت بر مخلوقات تو؛ ای سرپرست مومنان، ای سرپرست مومنان، ای سرپرست مومنان.»
صحیفه مهدیه، صص ۲۰۰ و ۲۰۱

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد