تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1396 - 10:08
کد خبر : 4935

۳۰۰ مسجد؛ میزبان اعتکاف خوزستان/ پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی ضروری است

۳۰۰ مسجد؛ میزبان اعتکاف خوزستان/ پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی ضروری است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست رابطان مراسم معنوی اعتکاف در اهواز به میزبانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان امروز یکشنبه ۲۰ فروردین‌ماه برگزار شد. در این نشست که با حضور مسئولان و رابطان فرهنگی مساجد و مراکز برگزار کننده مراسم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست رابطان مراسم معنوی اعتکاف در اهواز به میزبانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان امروز یکشنبه ۲۰ فروردین‌ماه برگزار شد.

در این نشست که با حضور مسئولان و رابطان فرهنگی مساجد و مراکز برگزار کننده مراسم معنوی اعتکاف همراه بود، حجت‌الاسلام عباس‌علی رستمی‌نیا معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان با تبریک میلاد حضرت علی(ع) و فصل نیایش و بندگی(رجب، شعبان و رمضان) به شرکت‌کنندگان در این نشست، افزود: در فرهنگ مذهبی ما ماه‌های رجب، شعبان و رمضان به عنوان فصل نیایش نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه تقارن بهار بندگی و بهار طبیعت در سال جاری اتفاق بسیار خوبی است، افزود: در این فصل با اعمال خود توشه‌ای برای این دنیا و آخرت خود جمع‌آوری کنیم تا پاسخگوی ندای «این الرجبیون» در قیامت باشیم.

رستمی‌نیا با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف با عنایت امام زمان(عج) و اهل‌بیت(ع) به مدت چند سالی است که در کشور ما احیا شده است، افزود: پیش از این، ‌این مراسم معنوی در مکان‌های محدودی و با حضور افراد خاصی برگزار می‌شد. در سال‌های اخیر اعتکاف به همت خیران در روستاهایی که امکانات مادی مناسبی هم ندارند به صورت باشکوه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان با بیان اینکه در استان خوزستان بیش از ۳۰۰ مرکز میزبان معتکفان در شهرها، روستاها و محلات هستند‌، افزود: در سال‌های ابتدایی برگزاری این مراسم معنوی دغدغه افراد خاصی بود که این مراسم برگزار شود اما در حال حاضر برگزاری این مراسم معنوی به دغدغه عمومی تبدیل شده چراکه فرصت خوبی برای معنویت‌افزایی با استفاده از نخبگان معنوی جامعه است.

وی با بیان اینکه پرداختن آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است،‌ افزود: مبلغان خواهر و برادر در مساجد و مراکز برگزارکننده مراسم اعتکاف در اینباره سخنرانی کنند.

رستمی‌نیا با بیان اینکه موضوع آسیب‌های فضای مجازی یکی دیگر از نکاتی است که باید در این مراسم مبلغان به آن بپردازند، افزود: درباره نکات مثبت فضای مجازی با نوجوانان و جوانان صحبت شود و از آن‌ها درخواست شود که این سخنان در فضای مجازی منتشر شده تا دیگران هم استفاده کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان در مورد اهمیت جایگاه نماز در جامعه با اشاره به اینکه اگر جایگاه نماز در جامعه نهادینه شود، آسیب‌های اجتماعی کم خواهند شد، افزود: با عضویت افتخاری در جامعه یاوران نماز ستاد اقامه نماز استان خوزستان در ترویج این امر یاری‌رسان باشیم.

رستمی‌نیا گفت: با توجه به نزدیکی انتخابات‌ ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا باید از سوءاستفاده برخی افراد از این مراسم جلوگیری شود و این امر با بصیرت‌افزایی ممکن است. شرکت و دعوت از مردم جهت حضور در انتخاب از وظایف شرعی ماست اما در این مراسم معنوی باید مراقب بود که با سوءاستفاده برخی افراد این مراسم معنوی آلوده نشود.

در ادامه این مراسم بهمن زکوی،‌ مسئول برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان اهواز با بیان اینکه قیمت پیشنهادی برای هر نفر در شهرستان اهواز برای شرکت در مراسم اعتکاف ششصد هزار ریال معادل شصت‌هزار تومان تعیین شده است، گفت: مساجد برگزارکننده اعتکاف نسبت به نصب بنرهای اطلا‌ع‌رسانی اعتکاف در محل مسجد اقدام کنند.

وی عنوان کرد: با سازمان‌های آب و برق، آتش‌نشانی و نیروی انتظامی شهرستان اهواز نیز جهت همکاری با مساجد برگزار کننده اعتکاف در اهواز رایزنی لازم صورت گرفته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد