تاریخ انتشار : جمعه 14 دی 1397 - 10:18
کد خبر : 49328

حجاب یک اصل مسلم اسلامی و قرآنی است

حجاب یک اصل مسلم اسلامی و قرآنی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی قابل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قزوین با اشاره به ۱۷ دی ماه سالروز کشف حجاب اجباری با سرنیزه رضاخان قلدر، افزود: استعمار از قدیم با عفت و نجابت به مبارزه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی قابل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قزوین با اشاره به ۱۷ دی ماه سالروز کشف حجاب اجباری با سرنیزه رضاخان قلدر، افزود: استعمار از قدیم با عفت و نجابت به مبارزه برخواسته و نقشه های مختلفی را علیه آن اجرا کرده است.
وی با بیان اینکه مردم همیشه در برابر فتنه ها هوشیار بوده اند، افزود: مردم یک بار در برابر فتنه روزنامه اطلاعات در سال ۵۷ قیام کرده و از روحانیت و مرجعیت دفاع کردند.
قابل اضافه کرد: در سال ۸۷ نیز علیه کسانی که می خواستند نظام را زیر سوال ببرند قیام کردند و با خلق حماسه ۹ دی مقابل دشمنان و سوء استفاده گران ایستادند.
این خطیب نماز جمعه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عاقبت کسانی که آیات الهی را تکذیب کردند مایه عبرت است، افزود: اهرام ثلاثه مصر نشانه کسانی است که ۷۰۰ سال در این سرزمین ادعای خدایی کردند و کاخ کسری،ایوان بابل، آثار حکومت شداد و نمرود، آثار حکومت جرم ظالمان پهلوی در تهران و کاخ صدام در بغداد همه آثار عبرتی برای مومنان و مردم هستند.
قابل با بیان اینکه هفته گذشته سالروز اعدام صدام بود، افزود:باید بعد از تماشای آثار ظالمان و ستمگران پیروزی مجاهدان و مبارزان را نیز مشاهده کرد که با دستان خالی و با کمترین لشکر و تجهیزات بر دشمنان تا بن دندان مسلح پیروز شده اند.
وی با اشاره به جنگ احد و کشته شدن مسلمانان به دلیل سرپیچی از فرمان رسول خدا گفت: هر کجا گوش به فرمان رهبری بوده ایم برد با ما بوده است و این از گذشته تا به امروز ادامه دارد.
خطیب امام جمعه شهر قزوین افزود: خداوند بعد از این جنگ به پیامبر فرمود نگران و ناراحت نباشید شهدای شما سربلند و سعادتمند هستند و منزل آخرت از آن آنها خواهد بود.
وی افزود: این درحالی است که هنوز در آمریکا کسانی که به جنگ ویتنام رفته اند از دولت خود طلبکار هستند و هنوز کتاب و فیلم در این زمینه منتشر می کنند.
قابل گفت: آمریکا کشتگان خود را در سوریه به دلیل خجالت و شرمساری از خانواده آنها و جامعه خود بر نمی گرداند در حالیکه جامعه ایرانی استخوان یک شهید گمنام را حاجت ده و مطهر می داند.
وی اضافه کرد: سال گذشته ترامپ گفته بود ایران باید از نفوذ خود در خاورمیانه بکاهد و از ورود خود به مسایل منطقه جلوگیری کند در حالیکه رهبر انقلاب فرمود به شما هیچ ربطی ندارد و شما باید از خاورمیانه بروید.
قابل اضافه کرد: رهبر انقلاب فرمود شما بدون اجازه وارد سوریه شده اید و این تذکر رهبری باعث شد آمریکا از سوریه برود و در عراق هم ترامپ شبانه آمده و خارج شود.
وی گفت:ترامپ اعتراف کرده است که هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده است ولی باید بدون هیچ فایده ای اینجا را ترک کند.
قابل اضافه کرد:باید نیروی های آمریکا از بحرین و یمن نیز خارج شوند و از سرزمین فلسطین هم گورشان را گم کنند.
این خطیب نماز جمعه شهر قزوین افزود: این منطقه مال مسلمانان است که شاگرد اسلام و قرآن هستند و درس مبارزه را از قرآن و اسلام گرفته اند و آمریکا هر مقدار خروج خود را به تاخیر بیندازد با ذلت بیشتری مواجه خواهد شد.
خطیب امام جمعه شهر قزوین با گرامیداشت یاد شهدای مظلوم هویزه، سرلگشر احمد کاظمی، آغاز عملیات والفجر پنج، قتل امیر کبیر و جهان پهلوان تختی گفت: این خون های ریخته شده به استکبار جهانی پیام می دهد که این سرزمین مدافعان جان بر کف دارد و هم اکنون نیز کسانی مثل شهید احمد کاظمی، شهید ستاری، اردستانی و اسماعیل سعادت برای مبارزه با اسکتبار آماده هستند.
وی گفت:پیام خون این شهیدان به همه استعمارگران این است که یادتان نرود اینجا سرزمین انسان های شجاع، مومن و مصمم است و اجازه نمی دهند شما در این سرزمین خفاش وار جولان دهید.
این خطیب نماز جمعه اضافه کرد: مسئولان و مدیران جامعه نیز باید بدانند این نظام با خون این انسان های قهرمان به بار آمده و مبادا زرق و برق دنیا شما را به فراموشی و لذات عادی مشغول کند.
قابل با اشاره به انتخاب بختیار به عنوان آخرین وزیر دودمان پهلوی افزود: وقتی بختیار به عنوان نخست وزیر انتخاب شد فاتحه رژیم خوانده شده بود اما آمریکا تلاش می کرد این سرزمین را تحت کنترل خود قرار دهد.
وی گفت: شاه ملعون در خارج از ایران پیام می داد که شایسته است با بختیار همکاری کنید وگرنه ارتش وارد می شود اما امام فرمود ما همین روال را ادامه خواهیم داد و برای پیروزی نهایی آماده هستیم.
قابل تصریح کرد: باید مراقب باشیم چون هم اکنون نیز نفوذی ها در جامعه حضور دارند و گاهی نفس می زنند و باید هوشیار و آگاه بود.
وی با اشاره به درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی افزود:مقام معظم رهبری برای جانشینی ایشان حضرت آیت الله آملی لاریجانی را به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت و عضو شورای فقها انتخاب کردند و مجمع تشخیص مصلحت از ارکانی است که در تقویت نظام گام های ارزشمندی برداشته و باید قدر آن را بدانیم.
۶۱۰۱
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد