تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 دی 1397 - 6:56
کد خبر : 49179

آزادی اجتماعی؛ در گرو گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

آزادی اجتماعی؛ در گرو گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین پناهی، مدرس حوزه علمیه بیجار در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر اگر از راه صحیح تذکر لسانی به جامعه القا شود، نه تنها آزادی فردی را زیر سوال نخواهد برد، بلکه آزادی اجتماعی را نیز به دنبال خواهد داشت. وی گفت: یکی

آزادی اجتماعی؛ در گرو گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین پناهی، مدرس حوزه علمیه بیجار در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر اگر از راه صحیح تذکر لسانی به جامعه القا شود، نه تنها آزادی فردی را زیر سوال نخواهد برد، بلکه آزادی اجتماعی را نیز به دنبال خواهد داشت.
وی گفت: یکی از عوامل کم‌رونقی این فریضه مهم و همگانی در جامعه این است که عاملان امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آسیب‌های جانی و مالی بسیاری را متحمل می‌شوند و جامعه نیز مسئولیتی در قبال آنان قبول نمی‌کند.
مدرس حوزه علمیه بیجار بیان کرد: بسیاری از افراد در راه امر به معروف و نهی از منکر شهید شده و یا ضررهای جانی و آبرویی بسیاری را دیده‌اند، ولی متاسفانه در قوانین ما هیچ مصونیتی برای این افراد وجود ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر جز فرامین الهی است، یادآور شد: اگر این فریضه همگانی در جامعه رواج نداشته باشد، گویی هیچ واجب الهی به انجام نرسیده و خداوند متعال نیز می‌فرماید که امت اسلام بهترین امت‌ها هستند، چرا که در میان خود امر به معروف و نهی از منکر را دارند.
وی ادامه داد: تا زمانی که این فریضه الهی در اسلام پابرجا باشد، اسلام، بهترین امت خواهد بود، ولی اگر ترک شود، خیر و سعادت دنیوی و اخروی نیز دیگر در اسلام جایگاهی نخواهد داشت.
مدرس حوزه علمیه بیجار اظهار کرد: مردم به‌عنوان بدنه حکومت وظیفه دارند یکدیگر را با تذکر لسانی، امر به معروف و نهی از منکر کنند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری نیز بالاتر از تذکر لسانی به عهده قوای نظام است که با برهم‌زنندگان نظم جامعه و اسلام برخورد قانونی انجام دهند.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد