تاریخ انتشار : شنبه 8 دی 1397 - 12:37
کد خبر : 48861

۴۴ مورد طلاق بالای ۲۹ سال زندگی در استان سمنان ثبت شد

۴۴ مورد طلاق بالای ۲۹ سال زندگی در استان سمنان ثبت شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، عباس قندالی شنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان شاهرود، افزود: در ۹ ماهه امسال ۱۲۵هزارو ۱۵۲ مورد طلاق در کل کشور و ۹۳۸مورد در استان سمنان روی داد که ۴۲۵ مورد آن در شاهرود به ثبت رسیده

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، عباس قندالی شنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان شاهرود، افزود: در ۹ ماهه امسال ۱۲۵هزارو ۱۵۲ مورد طلاق در کل کشور و ۹۳۸مورد در استان سمنان روی داد که ۴۲۵ مورد آن در شاهرود به ثبت رسیده است.
قندالی با بیان اینکه روند آمار طلاق در استان کاهشی بوده،تصریح کرد: به علت نبود دفترخانه طلاق در میامی،بیارجمند و بسطام طلاق های این مناطق در شاهرود ثبت می شود و همین امر آمار این شهرستان را بالاتر نشان می دهد.
وی میانگین سن طلاق در کشور را۳۶.۹۲ سال ذکر کرد و افزود: در استان سمنان میانگین سن طلاق ۳۷.۲۳ سال است که این سن در شهرستان شاهرود۳۶.۲۱ سال در مردان و ۳۱.۵۶ سال در زنان به ثبت رسیده است.
مدیر کل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه در۹ ماهه امسال ۶ درصد از طلاق ها زیر پنج سال زندگی در کشوربه ثبت رسیده، ادامه داد: دراستان سمنان در این مدت ۳۳۴ مورد و در شهرستان شاهرود ۱۶۲ مورد طلاق زیر ۵ سال زندگی به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در کشور ۴۱۳هزارو ۴۳۸ ازدواج به ثبت رسیده، افزود: در مدت ۹ ماهه امسال در استان سمنان ۲هزارو۶۸۵ ازدواج که تعداد ۲هزارو۴۶۰ مورد آن شهری و ۲۲۵ مورد روستایی بوده که ۳۷درصد آن مربوط به شاهرود است .
قندالی میانگین سن ازدواج در استان را ۲۷.۵ سال در مردان و ۲۳.۳۸ سال در زنان اعلام کرد و ادامه داد: میانگین سن ازدواج در شهرستان شاهرود ۲۷.۷۳ سال مردان و۲۳.۲۶سال در زنان بوده است.
وی با بیان اینکه در ۹ ماه امسال یک میلیون و ۴۶ هزار و۱۳۷نوزاد در کشور متولد شده اند، افزود: در استان سمنان هفت هزارو۱۵۵ولادت انجام شده که از این تعداد۲هزارو ۷۶۲ مورد در شاهرود،۳۹۸مورد بسطام،۴۳مورد بیارجمند و ۴۲۷ نوزاد هم در میامی به دنیا آمده اند.
مدیر کل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به اینکه نسبت جنسیتی ولادت در شاهرود به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۹ پسر است، گفت: ۲هزارو ۷۶۲ مورد از ولادت های شاهروددر شهر و بقیه در روستاها بدنیا آمده اندکه از این تعداد یک هزارو۴۴۴ مورد پسر و یکهزارو۳۱۸مورد دختر هستند.
قندالی میانگین سنی مادران در کل کشور را۲۸.۹۶ سال ذکر کرد و ادامه داد: این میانگین در استان سمنان ۲۹.۲۰ ، شاهرود۲۹.۴۸ سال و در میامی ۲۸.۰۲ سال است .
مدیر کل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به اینکه میانگین سنی مادران شهرستان میامی یک درصد کمتر از آمار کشوری است، افزود: از ۴۲۷ مورد ولادت در شهرستان میامی ۴۶ مورد شهری و ۳۸۱ مورد روستایی بوده که نشان دهنده سکونت بیشتر مردم این شهرستان در روستاهاست.
وی با بیان اینکه فرهنگ نامگذاری در ثبت احوال توسعه داده شده تا والدین برای انتخاب اسامی راحت باشند، ادامه داد: در استان سمنان اسامی امیرعلی،امیرحسین ،ابوالفضل،محمد و علی برای پسران در اولویت بوده و برای دختران فاطمه ، هلما،زهرا،فاطمه زهرا و ریحانه بیشترین فراوانی را دارند.
قندالی بیشترین فراوانی اسامی ثبت شده در شاهرود برای پسران را امیرعلی،امیرعباس،علی،محمد و امیرحسین خواند و گفت: فاطمه،هلما،زینب،مرسانا،فاطمه زهرا هم در اولویت انتخاب مردم شاهرود بوده است.
مدیر کل ثبت احوال استان سمنان اولویت انتخاب اسامی در شهرستان میامی را هم ابوالفضل، علی، امیرعباس، محمد، امیرعلی و در دختران؛فاطمه،زهرا،فاطمه زهرا،هلما و ریحانه اعلام کرد.
قندالی با بیان اینکه در استان سمنان ۹۳ مورد دوقلو زایی،۲مورد ۳قلو زایی و یک مورد ۴ قلو زایی به ثبت رسیده است، افزود: درشهرستان شاهرود ۴۰ مورد دو قلو زایی و یک مورد ۳ قلوزایی به ثبت رسیده است.
قندالی با اشاره به اینکه ارائه آمار ثبت ولادت، فوت،ازدواج و طلاق با سازمان ثبت احوال است، افزود: امسال ارائه آمار جمعیتی در کل کشور به ثبت احوال محول شده ، از همه هموطنان در خواست می شود در صورت مهاجرت و تغییر نشانی آدرس جدید خود را از طریق سامانه تغییر نشانی به اطلاع ثبت احوال شهرستان خود برسانند.
مدیر کل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به اینکه ثبت احوال به سمت دولت الکترونیکی سوق پیدا کرده تصریح کرد: کمک شوراهای هماهنگی ثبت احوال، فرمانداری ها و مسوولان موجب شده که وقایع ولادت،فوت،ازدواج و طلاق در مدت قانونی برای ولادت تا ۱۵ روز و فوت ۱۰ روز در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه ماموران ثبت احوال در روستا ها برای تعویض شناسنامه و کارت ملی هوشمند حضور پیدا می کنند، افزود: از مردم تقاضا داریم با ماموران ثبت احوال همکاری کنند تا در کمترین زمان شناسنامه و کارت ملی آنها تعویض شود.
در پایان این نشست از تعدادی از کارکنان ثبت احوال تقدیر شد.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، جمعیت استان سمنان طبق آخرین سرشماری ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفر در ۲۱۵ هزار و ۵۷۱ خانوار شامل ۳۵۶ هزار و ۶۵۶ نفر مرد و ۳۴۵ هزار و ۷۰۴ نفر زن و ۵۶۰ هزار و ۵۰۲ نفر جمعیت شهری و ۱۴۱ هزار و ۸۵۸ نفر جمعیت روستایی است و از نظر شاخص جمعیت سمنان استان سی ام کشور است.
۱۰۲۳/۶۱۶۷
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد